jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Scena - 8bit » stars w demie
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
w demie nie widzialem, ale jest w grze Star Riders
i w Gyrrusie :)
jeżeli mają być same "gwiazdki" bez obrotów, to do zrobienia pewnie do 256 gwiazdek w ramce, jak dodasz obroty to i gwiazdek wyjdzie trochę mniej :) albo nie wlezą w 1/50sek. W invitro które pisałem na SV2K11 było chyba ~64 gwiazdek plus scroll... nie wysilałem się zbytnio z optymalizacją scrolla ;)
bitter reality - pierwszy efekt
w intrze do bitter reality były takie o jakie ci chodzi... tylko tam był totalny pre-calc :)
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3504
W Overmind była sfera z punktów z obrotami wokół dwóch osi... w ramkę zdecydowanie nie wchodziło :) nie pamiętam ile punktów było... nie optymalizowałem pod względem szybkości tylko ilości zajmowanej pamięci ;)
Hej!
w 3d star-field nie ma żadnego zaawansowanego algorytmu, w wielkim skrócie jest tak:
1) każda gwiazdka ma wsp. x,y,z (losujesz je sobie na początku)
2) zmieniasz tylko współrzędną Z w zależności od równania projekcji 3d, (w poniższym wypadku z=z-prędkość_gwiazdek)
3) gdy "Z" dojdzie do granicy -> patrz na dzielenie przez (z+d) to gwiazdkę uznajesz za "skończoną", losujesz nową (X,Y,Z) gdzieś z tyłu ekranu (x,y dowolnie a "z" dodatnie)
Przykładowe równianie projekcji (oś z skierowana w głąb ekranu) to:
Xe = x * z / ( z + d )
Ye = y * z / ( z + d )
gdzie:
Xe,Ye - współrzędna pozioma na płaskim ekranie
x - współrzędna X gwiazdki
y - współrzędna Y gwiazdki
z - współrzędna Z gwiazdki
d - odległość obserwatora od ekranu (tzw. wsp. perspektywy)
jeżeli chcesz dodać obroty to musisz to zrobić przed zastosowaniem równania projekcji ;-) i tyle :)
w JoyRide Hardow nie bylo czegos takiego?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » stars w demie
Wygenerowano w 0.024 sekund, wykonano 67 zapytań