1

jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:

http://dhs.nu/video.php?ID=17

od 2:54 ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

w demie nie widzialem, ale jest w grze Star Riders

3

i w Gyrrusie :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

4 Ostatnio edytowany przez seban (2012-10-06 21:09:57)

jeżeli mają być same "gwiazdki" bez obrotów, to do zrobienia pewnie do 256 gwiazdek w ramce,  jak dodasz obroty to i gwiazdek wyjdzie trochę mniej :) albo nie wlezą w 1/50sek. W invitro które pisałem na SV2K11 było chyba ~64 gwiazdek plus scroll... nie wysilałem się zbytnio z optymalizacją scrolla ;)

SV2k11 Invitro

5

interko bardzo fajne ale wlasnie chodzi o gwiazdki z takimi obrotami...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

bitter reality - pierwszy efekt

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

7

w intrze do bitter reality były takie o jakie ci chodzi... tylko tam był totalny pre-calc :)

http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3504

W Overmind była sfera z punktów z obrotami wokół dwóch osi... w ramkę zdecydowanie nie wchodziło :) nie pamiętam ile punktów było... nie optymalizowałem pod względem szybkości tylko ilości zajmowanej pamięci ;)

8

w bitter reality faktycznie wyglada najlepiej...

gwiazdy nie "wychodza" ze srodka ekranu... a moze gdzis jest algorytm do przeczytania?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9 Ostatnio edytowany przez seban (2012-10-06 22:51:47)

Hej!

w 3d star-field nie ma żadnego zaawansowanego algorytmu, w wielkim skrócie jest tak:

1) każda gwiazdka ma wsp. x,y,z (losujesz je sobie na początku)
2) zmieniasz tylko współrzędną  Z w zależności od równania projekcji 3d, (w poniższym wypadku z=z-prędkość_gwiazdek)
3) gdy "Z" dojdzie do granicy -> patrz na dzielenie przez (z+d) to gwiazdkę uznajesz za "skończoną", losujesz nową (X,Y,Z) gdzieś z tyłu ekranu (x,y dowolnie a "z" dodatnie)

Przykładowe równianie projekcji (oś z skierowana w głąb ekranu) to:

Xe = x * z / ( z + d )
Ye = y * z / ( z + d )

gdzie:

Xe,Ye - współrzędna pozioma na płaskim ekranie
x - współrzędna X gwiazdki
y - współrzędna Y gwiazdki
z - współrzędna Z gwiazdki
d - odległość obserwatora od ekranu (tzw. wsp. perspektywy)

jeżeli chcesz dodać obroty to musisz to zrobić przed zastosowaniem równania projekcji ;-) i tyle :)

10

w JoyRide Hardow nie bylo czegos takiego?

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>