jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tydzień na oddanie głosu w FUJICUP! Głosowanie potrwa tylko do 22 lutego 2025...
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
atari.area forum » Scena - 8bit » stars w demie
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
w demie nie widzialem, ale jest w grze Star Riders
i w Gyrrusie :)
jeżeli mają być same "gwiazdki" bez obrotów, to do zrobienia pewnie do 256 gwiazdek w ramce, jak dodasz obroty to i gwiazdek wyjdzie trochę mniej :) albo nie wlezą w 1/50sek. W invitro które pisałem na SV2K11 było chyba ~64 gwiazdek plus scroll... nie wysilałem się zbytnio z optymalizacją scrolla ;)
bitter reality - pierwszy efekt
w intrze do bitter reality były takie o jakie ci chodzi... tylko tam był totalny pre-calc :)
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3504
W Overmind była sfera z punktów z obrotami wokół dwóch osi... w ramkę zdecydowanie nie wchodziło :) nie pamiętam ile punktów było... nie optymalizowałem pod względem szybkości tylko ilości zajmowanej pamięci ;)
Hej!
w 3d star-field nie ma żadnego zaawansowanego algorytmu, w wielkim skrócie jest tak:
1) każda gwiazdka ma wsp. x,y,z (losujesz je sobie na początku)
2) zmieniasz tylko współrzędną Z w zależności od równania projekcji 3d, (w poniższym wypadku z=z-prędkość_gwiazdek)
3) gdy "Z" dojdzie do granicy -> patrz na dzielenie przez (z+d) to gwiazdkę uznajesz za "skończoną", losujesz nową (X,Y,Z) gdzieś z tyłu ekranu (x,y dowolnie a "z" dodatnie)
Przykładowe równianie projekcji (oś z skierowana w głąb ekranu) to:
Xe = x * z / ( z + d )
Ye = y * z / ( z + d )
gdzie:
Xe,Ye - współrzędna pozioma na płaskim ekranie
x - współrzędna X gwiazdki
y - współrzędna Y gwiazdki
z - współrzędna Z gwiazdki
d - odległość obserwatora od ekranu (tzw. wsp. perspektywy)
jeżeli chcesz dodać obroty to musisz to zrobić przed zastosowaniem równania projekcji ;-) i tyle :)
w JoyRide Hardow nie bylo czegos takiego?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » stars w demie
Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 60 zapytań