1

potrzebuje pomocy w konwersji dzwieku np. z mp3 do 4 bitowych sampli. potrzebuje kilka probek dzwieku do odtwarzania z rozna czestotliwoscia na atari8, plikni nie wieksze jak np. 48kb

a jesli nie gotowiec to sposob. dysponuje programem audacity ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

.. robiłem to tak, że filtrem dolnoprzepustowym pozostawiałem częstotliwości, które nas docelowo interesują (ze względu na ostateczną częstotliwość sampla 4-bit), na oryginalnym (np. 16-bit) dźwięku resampling do częstotliwości pożądanej i dalej konwersja na 4-bit (zwykle i nie wiem po co robiłem to na zasadzie 16-8-4 bit). Ustal odpowiednio głośność sampla tak, by był mniej więcej po środku wykresu - na 4 bit będzie mniej skwierczał ;)-. No i sampel unsigned, będzie łatwiej.

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Ciekawe, ile razy jeszcze ten temat będzie wałkowany od nowa.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

4

> Ciekawe, ile razy jeszcze ten temat będzie wałkowany od nowa.

do skutku. jesli masz informacje gdzie temat byl przerabiany to sie podziel.


@Pin, po kolei. moze masz przyklad programu na pc ktorym to robic najlepiej. filtr dolnoprzepustowy odcina czestotliwosci - ktore odciac? docelowo chce sampla granego co 4 linie ekranu dragi co 2 linie ekranu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5 Ostatnio edytowany przez Fox (2012-09-19 11:23:29)

epi napisał/a:

Ciekawe, ile razy jeszcze ten temat będzie wałkowany od nowa.

Dopóki nie powstanie program "otwórz mp3, zapisz smp".

xxl napisał/a:

docelowo chce sampla granego co 4 linie ekranu

Kiepsko to będzie brzmiało.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6

pewnie masz racje. chce sie jednak sam przekonac. zdobyte info mam nadzieje pozwoli mi konwertowac i odtwarzac sample na atari z wybrana czestotliwoscia...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

... sample na 64k maszynę, to będzie to :P - szczególnie czasowo ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

8

posmialismy sie, pozartowali a teraz odpowiedzi :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9 Ostatnio edytowany przez Pin (2012-09-19 17:15:25)

... jak mówiłem na priv - postaram się znaleźć ten sympatyczny konwerterek do sampli 8->4 bit. Stąd też przypomniałem sobie, dlaczego najpierw robiłem konwerta z 16 do 8 bit.

... albo sobie napisz, bo ja na grzybie tego nie zakoduje.

Jak dla mnie to wygląda to tak, ze dzielisz próbkę (np. 1 Bajt dla sampli 8-bit) przez 16 i wynik bez reszty przepisujesz do pierwszych 4 bitów nowej próbki 4-bitowej. Bierzesz następny bajt sampla 8 bit i robisz to samo pakując to do drugiej połówki bajtu dla sampla 4-bitowego ;)- czyli dla sampla 4 bit masz w bajcie dwie próbki.

Kontakt: pin@usdk.pl

10 Ostatnio edytowany przez xan (2012-09-20 14:37:13)

Pin, do pierwszych = do młodszych czy do pierwszych od lewej, czyli starszych? :P
A program w opcji napisz.se to tak w okolicach 5 minut.

edit:
http://www.napisz.se/convert8to4.bz2

Działa pod Windoze. Jak coś to w domu mogę zrobić wersję dla Linuxa, ewentualnie źródła tego cuda też mogę wypuścić :)


edit2: najpierw 4 bity młodsze, potem starsze.

11 Ostatnio edytowany przez pirx (2012-09-20 14:54:07)

polecam taki trick -
zamiast
HHHHLLLL
trzymać nibble tak:
LLHHHHLL
W ten sposób jest mniej więcej tyle samo suwania dla młodszego i starszego nibbla - równiej gra albo nie trza nopów.

http://www.5oft.pl/

12

pirx: pokaż kod, w którym widać "mniej więcej tyle samo suwania". :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

13

Pablo.... ale po co suwać. Dwie tablice po 256b i gra najrówniej bez suwania i nopów.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

14

Dwie? Po co?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

15

a racja, pomyliło mi się z czymś pewnie. starość nie radość.

http://www.5oft.pl/

16

XXL aż zaniemówił z wrażenia ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

17

mono: po jednej na kanal! ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18

Pin napisał/a:

XXL aż zaniemówił z wrażenia ;)

notuje i wroci do tematu wkrotce

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.