gry ladowane z xBiosa nie beda odporne, reset zawsze wywola zimny start...
Bleee... powodzenia... ciekawe jak im zabronisz być odpornymi?
Trzymam za słowo i będę sprawdzał.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
gry ladowane z xBiosa nie beda odporne, reset zawsze wywola zimny start...
Bleee... powodzenia... ciekawe jak im zabronisz być odpornymi?
Trzymam za słowo i będę sprawdzał.
99% procentowa większość kier ustawiała sobie wektor $02,$03 lub $0c,$0d i odpowiednią wartość pod adresem $09, a do $244 wpisywała zero.
OS sprawdza parę innych lokacji pamięci aby sprawdzić czy jest to cold czy warm start, wystarczy zniszczyć np. znaczniki w RAM sygnalizujące iż jest to Warm-Reset ;-) Robiłem taki "myk" wszystkim odpornym na reset grom :) nie zdarzyła się taka która by ingerowała w coś innego niż $02,$03,$09,$0c,$0d i $244 :) Jak dostałem TOMS720 to zrobiłem sobie init-a który również przed załadowaniem gry modyfikował parę komórek które powodowały iż Atari po resecie jednak wykonywało zimny start :) Więc XXL ma duże szansę na walkę reseto-odpornymi produkcjami ;-)
pozdrawiam
Seban
Oczywiście, ale wiadomo jakie magiczne komórki są sprawdzane (i jakie powinny mieć wartości), znam przynajmniej kilka gier, które na starcie odtwarzają 3 magiczne bajty a potem ustawiają wektory warm startu. Najczęściej są to dumpy z Cartów.
Co więcej znam przynajmniej jedną grę (także dump z carta), która na starcie SPRAWDZA te magiczne bajty i jeśli są zmienione - nie startuje a właściwie startuje źle i po chwili się wywala.
I wtedy może sobie XXL pomazać.... ops pomarzyć oczywiście ;P
Powiedzmy sobie szczerze. XXL chce stworzyć mocno ograniczonego DOSa i jednocześnie nie nazywać go DOSem (no i w sumie racja, bo to raczej DOSik). Oczywiście znosi on kilka ograniczeń, ale jednocześnie (w stosunku do innych DOSów) nakłada ich dużo więcej.
Ale po co się zapoznawać i tak tego programowo (w loaderze DOSie czy jak to tam zwiesz) nie poprawisz. Możesz najwyżej przerobić grę "pod swoj loader" a nie o to chodzi.
Jeśli program po wystartowaniu odtworzy 3 magiczne komórki i ustawi wektory startu po reset to możesz mu nagwizdać - taka prawda.
A ja myślę, że nie ma co się koncentrować na "resecie", który jest w gruncie rzeczy pierdołą, lepiej się skoncentrować na samym loaderze i tym co może/nie może wczytać.
Nie pamiętam teraz tytułu (poza tym, że nakombinowałem się z loaderem, żeby ta gra się łądowała), ale nic Ci to nie pomoże, prześledź sobie w ROM procedurę resetu i tyle.
Jeśli program ustawi komórki:
$033D, $033E, $033F (zwane magicznymi ;) )
$0244 - znacznik zimnego startu
i wektory
$02,$03 lub $0C,$0D w połączeniu z odpowiednim stanem $09
NIC nie zrobisz i koniec. Ale powinieneś to wiedzieć i mieć tego świadomość (a wygląda na to że wiesz ale nie masz świadomości :) - bo w to, że nie wiesz ja nie uwierzę).
jak narazie nie znalazlem takiej, ktorej nie mozna odpalic pod xbios. Miker masz jakis przyklad szczegolnie gry odpornej na inicjalizery?
---
Pecus, zdaje sobie sprawe, ze jesli programista sie uprze to sie zabezpieczy ale znakomita wiekszosc gier po reset albo sie zwiesi i nic nie mozna zrobic albo po prostu zrestartuje; mysle, ze wiekszosc jednym cieciem mozna wyleczyc
A taki przykład: "Jet Boot Jack", gra która URUCHAMIA się wywołując reset :)
No i pamiętam, że problem był z "Final Legacy", ale z innego powodu - ta gra odwoływała się do domyślnych wartości paru komórek w tym magicznych (z tego co pamiętam).
Oczywiście że można czasem wyleczyć to jednym cięciem, ale to cięcie trzeba zrobić w grze, tworząc kolejną wersję - chcesz dopasowywać istniejący soft do Twojej idee fixe? A niektóre gry będzie ciężko przerobić.
Final Legacy (v1)
Jet Boot Jack (v3)
wydaje sie mowisz o tych wersjach.
nie ma problemu z takimi grami ktore wchodza przez reset... Jet Boot Jack dziala, Final Legacy tez; obydwie nie sa odporne na reset.
---
> Oczywiście że można czasem wyleczyć to jednym cięciem, ale to cięcie trzeba zrobić w grze, tworząc kolejną wersję - chcesz dopasowywać istniejący soft do Twojej idee fixe?
bez przerabiania
Bo w przypadku Jet Boot Jack Twój problem rozwiązuje sama gra, uruchamia się resetem, a potem zmienia wektory. A Final Legacy "cytowałem z pamięci" i nie wiem w czym dokładnie był tam problem.
Powiedzmy sobie szczerze. XXL chce stworzyć mocno ograniczonego DOSa i jednocześnie nie nazywać go DOSem (no i w sumie racja, bo to raczej DOSik). Oczywiście znosi on kilka ograniczeń, ale jednocześnie (w stosunku do innych DOSów) nakłada ich dużo więcej.
xBios nie ma nic wspolnego z DOS, xBios nie potrzebuje kanalow, nie potrzebuje sterownika D: ani OS... jest biblioteka IO i niczym wiecej.
---
Moglbys napisac jakie ograniczenia w operacjach na plikach (potrzebne do tworzenia gier) ma xBios w stosunku do DOS ?
ja wymienie:
- user nie mozna tworzyc nowych plikow
- user nie dostanie informacji o urzadzeniu domyslnym - jakie urzadzenie, jaka pojemnosc, jakiej wielkosci bufor wymiany albo z jaka predkoscia pracuje
tyle... ze to mi raczej nie jest potrzebne a nawet szkodliwe - zwlaszcza to drugie
wkrotce bedzie ostateczna wersja xBios dla SIO2SD.
Że tak zapytam: już jest?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie gdzie, bo coś nie mogę się doszukać. Dzięki!
xBios to projekt tak tajny, ze nawet zalozylem mu na katalogu atrybut ukryty w windows ;-)
nie opublikowalem jeszcze xbiosa... to jest tak, ze jak sie nie ma potrzeby... no dobrze, nowa wersja jest na dyskietce z MazezaM - ale nie wersja SIO2SD - bede musial przysiasc i uaktualnic bo obecna nie ma loadera do wyboru programu
Sprawdź XXL, tak z ciekawości czy odpala Ci pod xB gra Survivor:
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=2916
pytanie z serii podchwytliwych ;-)
zaladuje sie i uruchomi bez problemu spod xBiosa pod warunkiem ze zaraz po zaladowaniu wylaczysz stacje dyskow :-)
wersja na fandalu nie uruchomi sie na zadnym atari, ktore ma podlaczona stacje dyskow. pierwsze co robi po zaladowaniu to sprawdza czy jest podlaczona stacja (a wlasciwie czy atari moze zaladowac sektory - systemowa procedura) i jesli jest to skacze w maliny - podejrzewam, ze nie uruchomi sie z zadnego inicjalizera na atari ze stacja dyskow... dobra wersja tej gry jest na atarionline.
---
chyba, ze bardzo zalezy Ci na tej wersji to wyprostuje ja zmiana jednego bajtu...
urodzilo sie!!! (w zalaczniku do sciagniecia a opis tu: http://xxl.atari.pl/?p=1076 )
zapraszam do testow i zglaszania ewentualnych bledow :-) cenne sa dla mnie uwagi programistow ale mozna xbiosa uzyc jako zwyklego inicjalizera skopiowac na dyskietke jakas gre i sprawdzic czy dziala.
UWAGA! zawiera materialy dla ludzi o silnych nerwach.
======================================
za komentarz niech poslyza wybrane cytaty:
- To jest naprawdę CHORE;
- Dzieło, które stoi w poprzek do wszystkiego dobrego, co wymyślono na ten komputer do tej pory;
- To jest naprawdę CHORE;
Jak już cytujesz mój komentarz to nie wyrywaj go z kontekstu, którego dotyczy.
Chore jest wymuszanie stosowania tej namiastki DOSa nawet kiedy masz RAMu pod dostatkiem a i ROMu wyłączać nie musisz, czyli robienie tego tylko po to by zmusić innych do używania tej biblioteki, robisz to zresztą wbrew tytułowi tego wątku, który sam założyłeś.
a gdzie napisalem ze to Ciebie cytuje?
> Chore jest wymuszanie stosowania tej namiastki DOSa
nie moze byc DOSem ani nawet jego namiastka cos co z czego nie mozna skorzystac poprzez CIO :D chociazby tu: pierwsze zdanie: http://atariki.krap.pl/index.php/DOS
>by zmusić innych do używania tej biblioteki
nikogo nie zmuszam. czujesz sie teroryzowany?
microsoft tez nikogo nie zmuszal do swojej wersji js. oni tylko zalaczali z systemem ie "z wlasnymi dodatkami"... pamietasz ile syfu to wprowadzilo do weba? jesli nie pamietasz syfu, to moze pamietasz jeczenie webdeveloperow zwiazane z tym, ze miast trzymac sie standardow, ie robilo "po swojemu", przez co uzywajacy go developerzy tworzyli cos, co inni chcieli by uzyc, ale im nie dzialalo, bo...
xxl: przemysl co Pecus mial na mysli piszac o zmuszaniu. nie czepiaj sie doslownego znaczenia slowa.
Czy trzeba trzymać się standardów ?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.051 sekund, wykonano 33 zapytań