1

Witam
Za starych czasów pecetów 286 w pascalu pisałem z kolegą efekt padającego śniegu.
Planuję to zropbić w basicu. Pamiętam że była tam tablica z ilościa płatków sniegu, płatki zsuwały się niżej po innych i tak ze usypywały się kupki.

Czy basic cos takiego pociągnie zeby to płynnie było?
Najciekawszy efekt byłby chyba w trybie 8?

jakieś sugestie?

Z góry dziękuję.

2

wszystko zalezy od ilosci spadajacych "platkow" i toru spadania. jak spadaja "liniowo" wiecej w ramke upchniesz, jak spadaja po jakichs sinusach - nie wiem czy jeden platek da rade...

moze lepiej sprobuj w action to klepnac?
albo cc65?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

3

jellonek napisał/a:

jak spadaja po jakichs sinusach - nie wiem czy jeden platek da rade...

To musialby byc cholernie duzy platek :)

No i pierwszy raz slysze zeby snieg padal po sinusach :D

@secon - zrob w asm, fajna wprawka.
Jedynie "usypywanie kupek" jest ciekawym wyzwaniem zeby wygladalo realistycznie... Szczegolnie w czasie silnego bocznego wiatru ;)

4

Akurat do SV masz czas żeby zdążyć z klimatem :)

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

5 Ostatnio edytowany przez wieczor (2012-09-12 10:34:00)

Jak wiatr wieje raz w jedną raz w drugą to w sam raz będzie po sinusach. Nie widziałem jednak jeszcze takiego zjawiska :)

A propos realistycznego usypywania kupek:

http://171.67.77.70/courses/cs448-01-sp … earing.pdf

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

6 Ostatnio edytowany przez jellonek (2012-09-12 12:43:34)

nosty: nie mylisz efektu sniegu/spadajacego piórka z efektem padaniem deszczu? ;) trajektoria kropel to linia prosta (pod roznymi katami, w zaleznosci od sily wiatru), przy platkach sniegu/piórku masz wahniecia w lewo/prawo (wlasnie po sinusie). zlatywanie dol/gora tez ma wartosc stala + odchylki np. na sinusie.

a usypywanie kupek to banal. jesli nastepna pozycja na ktora ma trafic platek to juz zapisany piksel kupki, platek dopisywany jest do buforu kupki po czym usuwany z listy spadajacych platkow. po wyznaczeniu pozycji wszystkich spadajacych platkow, rysujesz platki, po czym ORem dopisujesz zawartosc bufora kupki.

nosty: tj. w tym picu chcesz to zakodowac? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

7

Jeżeli płatki są duże i lekkie to mogą się tak wachać - podobnie jak spadające liście , z powodu oporu powietrza , ale i tak to nie jest wtedy sinus , bardziej lekko zaokrąglona na zboczach piła. Najczęściej płatki są jednak cięższe niż większe i bez wiatru lecą w dół - choć oczywiście nie tak szybko jak krople, bardziej wirując wokół własnej osi niż wachając się na boki - do tego trzeba aby jedna z powierzchni była znacznie większa niż pozostałe (co ma miejsce właśnie przy liściach) i środek ciężkości w miarę w środku geometrycznym

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

wieczor: chodzi o to ze platki nie spadaja liniowo, ot i cala roznica. algorytmow do tego moze byc wiele, sinusy czy pily to tylko przyklady...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

9 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2012-09-12 13:40:22)

Tak mi się przypomniało.. tu pada na ST ale topi się od razu, nie odkłada :)
http://www.atarimania.com/demo-atari-st … 23694.html
Klawiszami 2, 3, 4 można wyłączyć wszystko oprócz śniegu.

A, i widzę że za każdym uruchomieniem płatki są innego kształtu.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

10

jellonek napisał/a:

a usypywanie kupek to banal. jesli nastepna pozycja na ktora ma trafic platek to juz zapisany piksel kupki, platek dopisywany jest do buforu kupki po czym usuwany z listy spadajacych platkow. po wyznaczeniu pozycji wszystkich spadajacych platkow, rysujesz platki, po czym ORem dopisujesz zawartosc bufora kupki.

taa i przy odrobinie szczescia mozesz dostac kupke w postaci pionowej wiezy wysokiej na kilka platkow a szerokiej na 1 platek :P platki powinny sie troche osypywac (jak kamienie w Boulder Dashu) a troche kleic i osiadac
dalej uwazam ze to nie jest takie proste, autor pracy, ktora przytoczył Wieczór chyba tez :P

11

Tutaj na c64: http://www.youtube.com/watch?v=PLfrPedFFlo

12

wiecie - piła może być pewnym przybliżeniem sinusa (lub na odwrót) :).

13

secon napisał/a:

Czy basic cos takiego pociągnie zeby to płynnie było?

Jesli chcesz to zrobic w grafice to nie, i dlugo dlugo nie. Samo rysowanie zajmie ci sporo, a na dwubufor i hektar kodu w beju ciezko bedzie znalezc pamiec. Nie wiem czy w czystym asmie bedzie to wystarczajaco szybkie.(no chyba ze w jakims trybie konopa, z duzym pixlem)
Chyba ze uproscisz snieg do pewnej abstrakcji (np na duszkach albo niblach jakiegos szybkiego trybu) . taki starfield tylko w dol :) Wtedy pozostaje ci tylko rozwiazac 'kupkowanie' (np skanowac pamiec duszkow/linii w poszukiwaniu pojedynczych krop/platkow i dostawiac kolejne w jakis zorganizowany sposob. Ogolnie szkoda zachodu jesli to ma byc w basicu.

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

14

Bober napisał/a:

wiecie - piła może być pewnym przybliżeniem sinusa (lub na odwrót) :).

Chodzi o wrażenie - okres, nie kształt - to bardziej jak kołyszący się balon w linku do youtuba to widać

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

15

może warto spróbować użyć turbo basica. on jest szybszy i ma move - a to będzie pomocne.
oczywiście - zgodnie z wcześniejszymi wypowiedziami - lepszym wyborem byłby inny język: c (cc65), może atalan (nie wiem, jaki on ma status i co w nim działa, a co nie), może action! (jak bardzo chcesz coś fizycznie na maluchu robić)...
standardowy basic będzie za wolny, jeśli śnieg to będzie coś więcej niż 4 pixle, a kupkowanie może być bardzo obciążające, przez co całość nie będzie płynnie działać.
basic ma ukryte moce i da się w nim parę rzeczy zrobić (mi się kiedyś udało zrobić płynnego scrolla), ale nie wiem, czy akurat śnieg się łapie :).

16

syscall dobrze mówi. Ale w asemblerze da radę, chyba nawet widziałem to na Atari. Uzylbym trybu 6 a nie 8.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

17

Snow Ball Fight

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

18

A tutaj  nawet z odkladaniem sie w kupki ;)

19 Ostatnio edytowany przez secon (2012-09-12 18:28:21)

dziękuje za zainteresowanie. Z asm miałem stycznośc jedynie podczas kilkunastu pierwszych lekcji z czasopisma Tajemnice Atari. Także moge potraktowac to jako naukę.

Jak pisalismy to w pascalu to płatek sniegu to był zwyczajny piksel uzywalismy chyba trybu VGA 13h  czyli to było 320x200 256kolorów.
animowane były same piksele a co do tych sinusów to na początku piksele spadały pionowo, dodając efekt drgania o jeden piksel w bok powodowało ciekawszy efekt.

20

Mazi: No, w SBF też się odkłada. Poczekasz wystarczająco długo, a zapełni cały ekran.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

21

A jo, fakt :)

22

vga tryb13h to chyba jest zwykla nie kompresowana bitmapa, ale moge sie mylic

23 Ostatnio edytowany przez secon (2012-09-12 21:50:25)

Tryb 13h był bardzo szybki korzystałem z gotowej procedury rysowania piksela w asemblerze, reszta była w TP szkoda ze nie mam tego kodu już.

ps. Mam SIDE, w jaki sposób tam wgrać Quick Assemblera na jedną z partycji?

24

Kiedyś, dawno temu, napisałem śnieg z rozsypywaniem się na kupki, w BASICu na ZX Spectrum. Na pewno to nie było skomplikowane, a z tego co pamiętam to fajnie wyglądało. Program brał pod uwagę elementy znajdujące się na ekranie, więc śnieg mógł się osadzać na dachu domu ;) Muszę tylko odszukać ten program... albo napisać od nowa ;)

25

idzie zima... efekt na czasie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.