ST/E niezależnie od ilości kanałów zapisuje w formacie MOD.

F030 obsłuży S3M (ale muszą być krótkie sample) oraz w pełni 16bitowe XMy (też dosyć krótkie sample są dopuszczane, jak na komputer 32-bitowy). Z loopami się nie poszaleje.
Za to przynajmniej tempo trzyma, a A1200 już powyżej 4 kanałów się gubi - nie słychać tego, jak jest normalny kawałek z nut, ale jak już chcesz loopy wrzucić, to od razu wychodzi, że tempo poszło się pupczyć i loopy źle stykają się siusiakami. Więc tu, oprócz komponowania, musisz już walczyć z restrykcjami engine'u (np. dawać luby tylko w patternach z mniejszą ilością kanałów, żeby zamaskować niedoskonałości playera).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

27

grey/msb napisał/a:

Oto przykład dema z muzyką z Amigi na Atari ST (sławny 4chn kawałek "Technological Death"):

Słaby przykład. Animy z muzyką samplowaną na YM.

grey/msb napisał/a:

Dely, czyżby? :) Proszę bardzo (produkcja z roku 1992):http://tiny.pl/h437h
"8-channel music on the STE at 25 kHz". Equalizery też są Panie Kierowniku (od 03:00) :D

Uhm, trzy kropki na krzyż.

Błagam, nie wklejajcie więcej takich przykładów, bo Amigowce pękną ze śmiechu (wszyscy). Panowie, jesteśmy Atarowcami, każdy z nas ma WIELKI sentyment do znaczka Fuji i nic tego nie zmieni, ale uprzejmie proszę - nie zaklinajmy rzeczywistości. ZTCP (poprawcie mnie jeśli się mylę) na Amidze resample i miksowanie odbywa się sprzętowo, odegranie 4 głosów zużywa 4 kanały DMA, przy 226 (dwustu dwudziestu sześciu) dostępnych, obciążenie CPU jest prawie żadne. STE do wszystkiego potrzebuje procesora, więc kaman - o czym w ogóle rozmawiamy? Poświęcenie w grze czy demie 25% mocy tylko dla muzyki to nie są, jak to będąc w "mylnym błędzie" zauważył Yerzmyey, "mecyje" tylko konkretna strata horspałeru i o ile różnicy w brzmieniu MOD nikt (nikt = 99,5%) nie zauważy, to o połowę wolniejszego skrola czy slideshowu podczas pojawienia się 10 kosmitów na raz w grze zauważy każdy (każdy = 99,5%).

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

28

Błagam, nie wklejajcie więcej takich przykładów, bo Amigowce pękną ze śmiechu (wszyscy). Panowie, jesteśmy Atarowcami, każdy z nas ma WIELKI sentyment do znaczka Fuji i nic tego nie zmieni, ale uprzejmie proszę - nie zaklinajmy rzeczywistości. ZTCP (poprawcie mnie jeśli się mylę) na Amidze resample i miksowanie odbywa się sprzętowo, odegranie 4 głosów zużywa 4 kanały DMA, przy 226 (dwustu dwudziestu sześciu) dostępnych, obciążenie CPU jest prawie żadne. STE do wszystkiego potrzebuje procesora, więc kaman - o czym w ogóle rozmawiamy? Poświęcenie w grze czy demie 25% mocy tylko dla muzyki to nie są, jak to będąc w "mylnym błędzie" zauważył Yerzmyey, "mecyje" tylko konkretna strata horspałeru i o ile różnicy w brzmieniu MOD nikt (nikt = 99,5%) nie zauważy, to o połowę wolniejszego skrola czy slideshowu podczas pojawienia się 10 kosmitów na raz w grze zauważy każdy (każdy = 99,5%).

ugh, z ust mi to wyjąłeś....

PunBB bbcode test

IT chyba coś było, możliwe że Graoumf Tracker potrafił to czytać. Do XMów playera pisał swego czasu sqward, nawet czasami ;) działał, ale na gołym falconie przy 32 kanałach dostawał czkawki.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

30

No problemo , więcej niż 24 nie zdażyło mi się użyć :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

31

@dely: podałem konkretny przykład na konkretne pytania :) "Animy, trzy kropki na krzyż" - i tak możemy bez końca Panie Kierowniku :) Faktem bezdyskusyjnym jest (jak sądzę?) że jakość dźwięku na STE jest lepsza niż na Amidze 500, a nawet 1200 (bo z tego co wiem to jest tam Paula z odzysku). Faktem jest też, że w Amidze obciążenie CPU jest prawie żadne, a w  STE jest spore. Jest jednak sporo produkcji na STE, gdzie grają mody i efekty są bardziej zaawansowane niż te które wymieniłeś :) Odpuszczam sobie ten temat, bo już mam swoje lata, hehe...

pozdrawiam :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

32

Niestety jakosc dzwieku na ste jest gorsza niz na amidze bo mixowanie dzwieku do jednego kanalu zmniejsza jakosc. Tak wiec przy 4 kanalach dzwiek jest 7 bitowy, przy 8 kanalach mamy 6 bitow (na amidze mozna kombinowac troche bardziej). To wynika ze sposobu mixowania dzwieku w trackerach. Nic tu nie pomoze 50khz.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

Zacznijmy może od tego, że format MOD jest zaprojektowany pod Paulę, i ich odtwarzanie gdziekolwiek indziej wiąże się problemami. Zaś 'lepszość' układu dźwiękowego można rozpatrywać z różnych punktów widzenia. Bo np. przetworniki w STE mają wyższą częstotliwość, za to Paula może odtwarzać dźwięk z praktycznie dowolną częstotliwością w swoim zakresie możliwości.

Ważniejsze jest jednak, że my w regulaminie formum mamy 'Atari rulez' a oni maja pewnie 'Amiga rulez'. No i może na tym zakończmy dyskusję.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

34

> na Amidze resample i miksowanie odbywa się sprzętowo, odegranie 4 głosów zużywa 4 kanały DMA, przy 226 (dwustu dwudziestu sześciu) dostępnych, obciążenie CPU jest prawie żadne.

jesli przeszkadza nam, ze cpu nic nie robi to na amidze (podobnie jak na atari8) mozna wylaczyc dma a probki do rejestrow zapisywac cpu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

35 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-09-08 09:17:13)

hoho, zaczęło się. amigowi napinacze już prężą muskuły :)



dely napisał/a:

ZTCP (poprawcie mnie jeśli się mylę) na Amidze resample i miksowanie odbywa się sprzętowo, odegranie 4 głosów zużywa 4 kanały DMA,

tak

dely napisał/a:

przy 226 (dwustu dwudziestu sześciu) dostępnych,

226 kanałów DMA?? daj linka do dokumentacji  hehe

tak dla ścisłości, amiga hardware manual definiuje ilość kanałów dma dla paula/dzwięku na 4

dely napisał/a:

obciążenie CPU jest prawie żadne

samo odtwarzanie sampli nie obciąża cpu, ale już obróbka danych MOD tak. Procesor musi przecież odczytać i zdekodować dane traku oraz odpowiednio zaprogramować rejestry paula dla każdego odtwarzanego sampla.
Z tego co czytałem na forach developerskich to zajmuje to amidze kilkanaście linii rastrowych na ramkę.

Dodatkowo mam wrażenie że ludzie zapominają że ST jest szybsze od amigi o kilkanaście procent. Więc finalnie ilość cykli które zostają wolne w ST i Amidze są podobne.

Dodatkowo, playery ST ze względu na hardware stosują wielokrotny oversampling. Przykładowo na Amidze sampel dźwięku A 440Hz jest odgrywany z częstotliwością 440Hz a na ST oversamplowany do 12.5kHz, 25kHz lub 50Khz.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

36

@sqward: a tego nie wiedziałem, no proszę :) nawet na starość człowiek się czegoś uczy :D

niech w tym temacie wypowie się jeszcze Yerzmyey (jeśli jest taka potrzeba). chłopak robi kawał dobrej roboty, pisze muzykę na oba omawiane komputery więc wypadałoby się posiłkować jego doświadczeniami :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

37

Cyprian napisał/a:

Dodatkowo, playery ST ze względu na hardware stosują wielokrotny oversampling. Przykładowo na Amidze sampel dzwięku A 440Hz jest odgrywany z częstotliwością 440Hz a na ST oversamplowany do 12.5kHz, 25kHz lub 50Khz.

Dla ścisłości gdyby tak było to byś nic nie usłyszał.

Dźwięk A to 440Hz ale _sinusa_ a nie odwzorowującego go sampla. Twierdzenie o próbkowaniu się kłania. Minimalna częstotliwość próbkowania dla odwzorowania dźwięku 440 Hz to 880 Hz. I będzie to wówczas - prostokąt. Jeśli dźwięk 440 Hz ma być bardziej skomplikowany np. sinus albo pianino to wymaga odpowiednio więcej próbek na każdy okres czyli przy 440Hz i 32 próbkach na okres (aby jeszcze odwzorować brzmienie) dam nam sampla o częstotliwości - 14080 Hz.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

38

Panowie, ile jeszcze bedziemy walkowac takie tematy? :))))
Chyba tylko po to zeby na forum byl jakis ruch ....
Napijcie sie wodki albo cos zakodujcie (mozna tez np pozmywac naczynia albo isc do kina) :)))

Pozdro,
(piatek)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

39

wieczor masz rację, dałem uproszczony przykład dla pokazania idei oersamplingu w ST.

syscall, dobrze gadasz,
no może ciutkę przesadziłeś z tym "cos zakodujcie", lepiej napić się wódki

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

40 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-07 17:59:49)

Cyprian napisał/a:

Wracając jeszcze do tych magiczny amigowych kanałów dma
to amiga nie ma nawet dma obsługi stacji dysków czy twardego dysku,
dane trzeba odbierać w trybie PIO bajt po bajcie manualnie

do rejestru DSKPTL/H wpisac adres pamiec od ktorego bedzie skladowane dane, ustalamy czy chcemy czytac czy zapisywac, ustawic dlugosc i wlaczyc DMA w rejestrze DSKLEN. dane bez udzualu CPU wyladuja w odpowiednim miejscu

---
http://amiga-dev.wikidot.com/hardware:dskpth

http://amiga-dev.wikidot.com/hardware:dsklen

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

Cyprian napisał/a:

226 kanałów DMA?? daj linka do dokumentacji  hehe

http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2. … e02D4.html hehe :P

grey/msb napisał/a:

Faktem bezdyskusyjnym jest (jak sądzę?) że jakość dźwięku na STE jest lepsza niż na Amidze 500,

Wybacz, ale bezdyskusyjność tego argumentu mogę porównać jedynie do bezdyskusyjności lepszej jakości dźwięku z odtwarzacza CD po podłączeniu go do sieci energetycznej kablem zasilającym, który kosztował 5 tys. zł.

Bezdyskusyjne jest to, że 2+2 = 4, a nie subiektywne, niczym nie poparte odczucie :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

42

No cóż... w końcu to dział bałagan :D

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)
grey/msb napisał/a:

@dely: podałem konkretny przykład na konkretne pytania :) "Animy, trzy kropki na krzyż" - i tak możemy bez końca Panie Kierowniku :) Faktem bezdyskusyjnym jest (jak sądzę?) że jakość dźwięku na STE jest lepsza niż na Amidze 500, a nawet 1200 (bo z tego co wiem to jest tam Paula z odzysku). Faktem jest też, że w Amidze obciążenie CPU jest prawie żadne, a w  STE jest spore. Jest jednak sporo produkcji na STE, gdzie grają mody i efekty są bardziej zaawansowane niż te które wymieniłeś :) Odpuszczam sobie ten temat, bo już mam swoje lata, hehe...

"ugh, z ust mi to wyjąłeś...."

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

44

Yerzmey, co to za player, z którego screenshoty rzuciłeś?

grzybson/SSG^NG

45

yerz: to musi cuchnac...
grey: dokladnie, balagan, dlatego tu mozna tego typu (jak widac weryfikowalne) opinie skladac ;)
dely: ugh... napisalbym ze "z ust mi to wyjales", ale by to dosc cuchnaco brzmialo ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

46

dely napisał/a:

Bezdyskusyjne jest to, że 2+2 = 4, a nie subiektywne, niczym nie poparte odczucie :)

A nawet to nie - zależy jak w danej arytmetyce zdefiniujesz operator + :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

47 Ostatnio edytowany przez jellonek (2012-09-07 23:06:14)

... i jaka wartosc przypiszesz do 2 i 5
wiadomo co mial na mysli dely, nie ma co sie zaglebiac i czepiac szczegolow ;)

wiadomo jaka arytmetyke mial na mysli dely, czy system dwojkowy, trojkowy, dziesietny, dzesnastkowy czy dwudziestkowy, jakie wartosci w obranym systemie przypisywalk znakom ktorych uzyl.

nie chodzi by sie czepiac przenosni ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

48

No, ja wiem, ale ostatnio mam nastrój na filoloz... fizolof.... rozmyślania o tym, że tak naprawdę to nic nie jest pewne i bezdyskusyjne :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

49

nie warto...
jedno co warto...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

50

Wszystko pięknie, STe rządzi i w ogóle tylko dlaczego żaden z odnalezionych przeze mnie playerów nie ma tak banalnej rzeczy jak samodzielne przechodzenie do nowego modułu po zakończeniu starego? Co z tego że trafi się nawet w którymś playlista skoro wszystko trzeba robić ręcznie (mysznie)?

Nie wspomnę już o zaznaczaniu całych katalogów lub kilku plików za jednym zamachem.  Na Amidze "upierdliwość" Delitrackera polega na tym że każdy moduł muszę zaznaczyć z wciśniętym shiftem. Na Atari to szczyt marzeń. W  Hippoplayer i EaglePlayer zaznaczam katalog i moduły w nim znajdujące przeskakują do playlisty. Słuchacz - to ja - leży sobie na kanapie i słucha oraz przegląda neta. Przy STe słuchacz ma gimnastykę - czyli Atari dba o moje zdrowie ;p

STe 8-o kanałowe moduły Yerza odtwarzają się pięknie w 50Hz w Player1.0. Tyle że już załączenie sobie w tym programiku equalizera powoduje iż zajętość procka dobija do 100% i muzyka zaczyna się haczyć.

PS
Yerz: mógłbyś podlinkować moduł pod A1200 który ostatnio napisałeś i wrzuciłeś w mp3 na PPA ale nie w mp3 ale w mod? Chcę go wrzucić do Amigi.

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.