126

Walnij pięścią w stół, a nożyce się odezwą...


@cougar, to nie priv ale temat cały czas aktualny, szczególnie funkcjonowanie regulaminu :/

Co do rozmów to ja oczywiście jestem otwarty, jeśli zechcesz coś udostępnić, choćby w formie filmiku YT to daj znać z chęcią to opublikuję na Atarionline.pl, gdzie takie perełki są doceniane i rozumiane przez czytelników.

Ogólnie cieszy mnie Twoje zdroworozsądkowe podejście do tematu;)

A nostyemu się oczywiście należą brawa, które dokładnie opisałem i oprawiłem w ramki właśnie na Atarionline.pl;)

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

127

Cougar: nie wiem czemu jestes przeciwny idei programowalnego akceleratora, to by bylo wlasnie genialne rozwiazanie. Oczywiscie jakies API by default ale mozliwosc doladowania swojego czemu nie. Wtedy wlasnie nie bedzie wielu standardow a jeden. Program laduje sobie to co potrzebuje i gra. Po resecie - wraca do defaultu. To wlasnie jak przyVBXE pojawialy sie grozby i blagania: a dolozcie to, a zaimplementujcie to... Milion requestow a pamiec z gumy nie jest - nie da sie przewidziec jednego SLUSZNEGO api dla programistow, rozwiazanie najprostsze to dac im standard i mozliwosc nietrwalej modyfikacji.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

128

Powinno się nic na forum nie mówic tylko ci co to zrobią powinni zrobić i na sam koniec podac do wiadomości ze jest gra na karcie ale za to jakim. Pokazac efekty. W naszym narodzie nikomu i nic nie pasuje zwykle.

129

A tam. Urządzenie jest rewelacyjne więc ludzie myślą i kombinują 100km dalej ile da się z niego wycisnąć. Przecież to niemal ideał: małe, tanie, nie wymagające montażu i o znakomitych możliwościach. Rewolucja.

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

130

@secon: to nie do końca tak. Autorzy poruszają problem na forum właśnie dlatego, że im raczej zależy na opiniach i sugestiach - i to jest bardzo dobre. Często jest tak, że powstawał genialny produkt, w którym jeden mały, prosty do wyeliminowania szczegół, czynił go nie tym czego użytkownicy oczekiwali. Więc lepiej z nimi porozmawiać.

Nie traktuj tej dyskusji jako narzekania - tym bardziej, że nie zauważyłem, żeby ktokolwiek krytykował produkt Nosty'ego. Wszyscy są nastawieni raczej entuzjastycznie, pojawiają się jedynie sugestie w jakim kierunku można by pójść i dlaczego. I to jest twórcze. I temu służy publiczna dyskusja. Efekty zostały pokazane. Wywołały odpowiednie wrażenie :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

131

Ciekawy projekt. Ceikawym czy dałoby się coś takiego zmontować dla ST. Podstawowy problem to (teoretycznie) transmisja danych tylko w jedną stronę (czyli pewnie trza by coś dodać 'na boku' do szybkiej transmisji danych na carta), nie wiem też ustawienie pamięci ekranu na pamięć cartridge zadziała.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

132

Adam, o tym samym pomyślałem: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 45#p155545

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

133

@adam ja też w tym miejscu:
http://atarionline.pl/forum/comments.ph … amp;page=1

post #8

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

134 Ostatnio edytowany przez electron (2012-09-06 11:25:07)

wieczor napisał/a:

Cougar: nie wiem czemu jestes przeciwny idei programowalnego akceleratora, to by bylo wlasnie genialne rozwiazanie. Oczywiscie jakies API by default ale mozliwosc doladowania swojego czemu nie. Wtedy wlasnie nie bedzie wielu standardow a jeden. Program laduje sobie to co potrzebuje i gra. Po resecie - wraca do defaultu. To wlasnie jak przyVBXE pojawialy sie grozby i blagania: a dolozcie to, a zaimplementujcie to... Milion requestow a pamiec z gumy nie jest - nie da sie przewidziec jednego SLUSZNEGO api dla programistow, rozwiazanie najprostsze to dac im standard i mozliwosc nietrwalej modyfikacji.

Cos wam powiem. Dokładnie tak ma VBXE - standard (Hardware) by default i API w postaci programu ładującego rdzenie DCFG.COM dla nietrwałej lub FC.COM dla trwałej podmiany rdzenia przez dowolny program zewnętrzny.

I co ?

Czy KTOKOLWIEK napisał własny rdzeń poza mną ?

Tak: Bobik dla własnej nauki, Candle na własne potrzeby .. i koniec.

90% pozostałych "opinotwórców" nawet nie wie, co można co nie i pojawia się sporo durnych legend, pomimo, że dokumentacja, schematy i odpowiednie programy są dostępne w sieci od dawna i uaktualniane co jakiś czas w paczkach.

Więc o czym tu mówić?

Tak więc jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się mi związanie konkretnego wydania carta z konkretną grą i tyle.

pomidor

135

Electron, tu nie chodzi o zadne porownywanie. Spojrz na to oczami usera np. mnie.
Ja nie napisze zadnego rdzenia ani do VBXE ani do TOMKA8, ja chce uzywac - gdybym mial sobie jeszcze tworzyc narzedzia nigdy bym nic nie napisal, wiem bo od ponad poltora roku pisze wlasne narzedzia na atari (wiadomo jakie) i w ciagu tego czasu skonczylem tylko jeden projekt a moglbym 1 na kwartal :-) !!!
Mocna strona projektu TOMEK jest wlasnie to, ze pisze do Nostego potrzebuje narzedzia z 3 funkcjami zeby napisac gre xyz po czym nosty (jesli mu sie podoba pomysl) skleja 3 funkcje do kupy i robi rdzen. obydwoje maja satysfakcje i o to chyba chodzi. nie powiedzial mi napisz se rdzen - bo nigdy nie napisze.se - dlatego wlasnie sadze ze z powodzeniem uda nam sie gre na TOMKA napisac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

136 Ostatnio edytowany przez wieczor (2012-09-06 12:03:04)

No to masz w VBXE rdzeń, używaj, o co chodzi... Aaaa, nie ma funkcji której potrzebujesz? :) To nie problem, mozesz sobie dopisać :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

137

XXL: nikt nikogo nie potępia za to że ktoś coś potrafi / chce / ma czas zrobić lub nie. Chodzi tylko o rzetelne podejście do tematu i nie robienie fałszywych założeń opartych na zbyt optymistycznych przesłankach, co jest tu nagminne.

Inaczej później za dobre chęci masz coś takiego:

"Większym problemem są niezgodności nowych/różnych wersji co już dziś doskwiera właścicielom VBXE"

To napisał na innym forum TDC a usłyszał pewnie od Goździkowej przy mięsnym.

Zrobienie systemu zamkniętego, szytego na miarę każdej produkcji jest jedynym i definitywnym rozwiązaniem problemu takich znafców jak ten powyżej.

ALBO

Jeżeli system jest otwarty (mniej lub bardziej) to jako użytkownik znam go, wiem jakie mam możliwości i dokładnie analizuję przyczyny moich ewentualnych problemów i umiem sobie z nimi poradzić - wiem gdzie szukać dokumentacji, o co pytać i na co patrzeć.

pomidor

138

elc: mial byc dev-kit z egzamplowym corem, tj. jego zrodlami i? oczywiscie to twoj wybor by nie udostepniac zrodel (czyli niech zainteresowani pisza od zera). przy takim podejsciu czemu sie dziwisz?
candle pisal od zera nie znajac twoich zrodel?
robiac sprzet, przynajmniej wie ktore linie fpga gdzie sa powyprowadzane.
oczywiscie (majac vbxe) samemu mozna to obczaic, ale takie rzeczy sie dokumentuje.

wlasnie dlatego prosze by od samego poczatku nosty udostepnial zrodla...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

139

jak jeszcze raz uslysze udostepnic zrodla to nie wytrzymam.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

140

jellonek napisał/a:

elc: mial byc dev-kit z egzamplowym corem, tj. jego zrodlami i? oczywiscie to twoj wybor by nie udostepniac zrodel (czyli niech zainteresowani pisza od zera). przy takim podejsciu czemu sie dziwisz?

Ale ja się nie dziwię że nikt nie ruszył tego na tym poziomie (rdzeniowym) - jest to mi zupełnie obojętne. Ja się dziwię, że przy otwartym systemie jakim jest vbxe ludzie nie potrafią rozwiązać prostych problemów i zapanować nad chaosem, który sami wytwarzają - a w wielu wypadkach wystarczyła by na przykład świadomość jaki rdzeń mam załadowany.

Sprawa nie jest trywialna, a ja nigdy nie powiedziałem, że teraz zalewam rdzeń betonem i już do końca świata się nic nie zmieni. W rdzeniu udostępniam np nr wersji do odczytu, z resztą należy sobie już radzić - na poziomie programisty i użytkownika. API FX (są źródła) wspiera rozpoznawanie wersji.

Poza tym nigdy nie obiecywałem źródeł do rdzenia FX i nigdy nie miałem zamiaru ich wypuszczać. Nie jest to potrzebne dla zrobienia samemu czegokolwiek a kursy hdl są wszędzie dostępne. Są za to dostępne źródła examplów dla FX.

jellonek napisał/a:

candle pisal od zera nie znajac twoich zrodel?

A nie wiem. Ma źródła od jakiegoś czasu i ma je gdzieś z tego co wiem, nie patrzył w nie (nie lubi Veriloga) tak jak i ja nie patrzę w jego (nie lubię VHDL). Jestem pewien, że nie potrzebuje ich do napisania czegokolwiek co by chciał.

jellonek napisał/a:

robiac sprzet, przynajmniej wie ktore linie fpga gdzie sa powyprowadzane.
oczywiscie (majac vbxe) samemu mozna to obczaic, ale takie rzeczy sie dokumentuje.

Schematy do wszystkich wersji vbxe są w paczkach, dostępne na sieci. (www.spiflash.org).

jellonek napisał/a:

wlasnie dlatego prosze by od samego poczatku nosty udostepnial zrodla...

Wybor Nostyego. Może gdy źródła będą w C to coś to komuś da. Może komuś podetrze to nosek i wyczyści pupę.


Przepraszam Nosty za zaśmiecanie, już kończę.

pomidor

141

xxl: moze swoje zrodla udostepnisz? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

142 Ostatnio edytowany przez cougar (2012-09-06 15:55:54)

i ponownie wątek o Tomku stał się wątkiem o vbxe...

@wieczór: nie jestem przeciwny robieniu akceleratora (z podmianą cora czy bez), gdzie ja to napisałem ?...

na moje projekt ma swojego autora, który nic nie mówiąc przyszedl i to zrobił, zbudował i jest to co jest, jest to tanie wiec kazdego stac tez na programator i kazdy kto potrafi programowac w assemblerze 6502 z pewnoscią zrobi to w C pod Micorchipa, jest cała masa gotowców w sieci, tony pdf, książek, tutoriali. Jeśli nosty nie chce ustandaryzować projektu i stworzyc API tylko bedzie to chodziło jako combo (inne z kazda grą) to warto poprosic autora o wersje DIY jako otwarty projekt i otwarte źródła lub za jego zgodą zrobić calkowicie niezalezny port, bo jak juz pisalem zastosowan widzę wiecej niz tylko wspieranie grafiki(nie bez przyczyny wspominałem o obsludze wątków). Możliwe, że Nosty za wczesnie odkrył wszystkie karty jednak nie sądzę by teraz zrobił krok wstecz, nie byłoby sensu jest przecież swiadom, że kazdy kto kupi gre to i tak rozbebeszy carta i projekt podzieli się na obozy...reszta mniej istotna,....czy to problem podwojncyh odczytów... to problem po stronie atarki...niech każdy pisze swój driver a jak ktoś chce dekodować dwie linie albo i nawet 10 i na które strony czy cwiartki to klasc to już trzeba pomyśleć zawczasu, cart umie przecież czytać.


@XXL: jak jeszcze raz uslysze udostepnic zrodla to nie wytrzymam.

no nie bądź pies ogrodnika :)

143

nie wiedze sensu udostepniania zrodel na tym etapie. zreszta Nosty pisal juz, jesli chcesz cos skrobnac napisz do niego dostaniesz nawet zestaw devloperski (cart w wersji standalone).

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

144

Electron - brawo :) Doskonaly wywód zamykający gęby wszystkim narzekaczom. Popieram każde słowo :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

145

I po co te dyskusje co jest lepsze a co lepsiejsze... VBXE robi co innego i TOMEK co innego. Jak chcecie to kupcie sobie obydwie rzeczy, odpalcie ASM i piszcie na to. Narazie znowu "banda" narzekaczy i "usprawniaczy" marudzi o tym co by chcieli miec w karcie... a jak juz by to bylo to i tak nic na to nie napisza... bo znowu bedzie wymowka "ze to ... ze tamto... brak czasu itp".

Osobiscie bede zadowolony jak powstanie gierka, ktora bedzie dzialala z kartem, a jak juz ktos sie napali aby pisac cos na to, to autor zadeklarowal ze da wersje DEV..

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

146

No i zarąbiście , bądź zadowolony, o to przecież chodzi :) A co Ci przeszkadza, że ktoś wysuwa jakieś sugestie? Bo narzekania nie zauważyłem

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

147

Maly_swd napisał/a:

I po co te dyskusje co jest lepsze a co lepsiejsze... VBXE robi co innego i TOMEK co innego.

...wnet i tak zginiemy w zupie!

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

148

moze to kogos zaciekawi.

1. mozemy w pamieci karta TOMEK8 tworzyc obraz w trybie graficznym, rysowac odcinki czy stawiac tilesy, sprity itp. natomiast wyswietlanie ANTICa ustawic na tryb tekstowy i wymusic ze jesli ANTIC odwola sie do pamieci TOMKA to ten wysle dane w postaci trybu tekstowego. ustawiamy generator znakow na $d4, pamiec obrazu ANTICa sluzy teraz do ustawiania atrybutow natomiast generator znakow ktory w tym momencie bez uzycia DLI bedzie mial 960 znakow dla trybu GR.0 basica.

2. pamiec ekranu moze byc stworzona z tilesow (cegielek wielkosci 16x16 pixeli), TOMEK8 wygeneruje pamiec obrazu z 240 tilesami w 1000 cykli 6502... innymi slowy - szybko.

3. dostep do pamieci obrazu przez ANTICA tylko 'cwiartka odczytu ANTICa', jesli chcemy bezposrednio zapisywac lub czytac pamiec ekranu musimy odwolywac sie do 'cwartki odczytu/zapisu 6502' na stronie $D5 - tak, ze jednoczesne czytanie przez 6502 i Antic pamieci obrazu oraz zapis przez 6502 jest mozliwy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

149 Ostatnio edytowany przez cougar (2012-09-07 08:44:27)

wlasnie to mnie ciekawilo kiedy nosty pisal o 256 znakach i przypomnial mi się problem parakasy

czy ja dobrze rozumiem ? mamy zalozmy kilka warstw sprite i je nakladamy na siebie w pamieci tomka, a antic odbiera to jako surowe znaki w ten sposob wystarczyloby czasu by to wykorzystać przy pelnoekranowej paralaksie.

rozumiem, że tilesy sa 16x16 gdy generujemy dwie linie dla antic, w kolorowym trybie znakowym zadziała tak samo ?

150

opisalem sposob w ktorym paralaxe mozna uzywac rowniez w trybie znakowym, nie ma znaczenia czy kolorowy czy b/w. i nie zabiera to czasu procesora, antic sam pobiera dane, nie ma ograniczen ilosci fontow w zestawie znakow.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.