1 Ostatnio edytowany przez pilat23 (2012-09-03 14:44:56)

http://www.ppa.pl/forum/scena/25800/ami … otus-music


U mnie Atari STE i Amiga 1200 a takze Atari 130XE i C64 stoja kolo siebie i sie nie pogryzly przez tyle lat.
Jedynym plusem jak dla mnie w Amidze ale niezaleznym od sprzetu jest WHDLOAD ktory chetnie bym przyjal w duzym ATARI. Za to SIDE i SIOSD na male Atari bije na glowe wszystkie wynalazki do C64

2

Eee, niedoczytałem nawet pierszej strony. Starzeję się http://desmond.imageshack.us/Himg35/scaled.php?server=35&filename=22736696.gif&res=landing

3

pilat23 napisał/a:

Za to SIDE i SIOSD na male Atari bije na glowe wszystkie wynalazki do C64

1541 Ultimate-II jest chyba całkiem dobrym sprzętem do C64... Niestety kosmicznie drogie.

4

Ciekawe gdzie im sie udalo zrobic taka fajna obudowe do carta http://www.commodoreserver.com/Commodor … 4012FA644A

5

powiedzcie mi proszę, jak to jest że polscy Amigowcy to na ogół tumany?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

6

hejterzy co najwyzej.
mnie smieszy to zachwycanie sie sidem, bo ma baaaassss...
jakos tak latwo zapominaja jakie ladne wysokie ma pokey.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

7

Cyprian: to nie do konca jest tak. Znam wiele osob z C64 i Amiga inteligentnych i nie tumanow :) A to wrazenie polega na tym, ze tuman jak juz sie trafi to poleci do C64 - w przypadku 8-bit - lub Amigi a nie trafi do Atari, bo go nie przyciagnie, gdyz tuman rozumuje prosto - na c64/Amige jest wiecej gier i ladnie brzmi - co nie znaczy ze to nie jest prawda :) Po prostu dla tumana nie liczy sie nic wiecej.

Nie znaczy to, ze tylko tumany uzywaja tego sprzetu, bo jest on fajny - tylko tuman jest najglosniejszy/najaktywniejszy/najbardziej widoczny. Ze zacytuje z klasyki polskiego kina : "Faktycznie tak to juz jest, ze najszybciej zwraca na siebie uwage idiota" :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8 Ostatnio edytowany przez jury (2012-09-03 17:27:58)

jellonek napisał/a:

mnie smieszy to zachwycanie sie sidem, bo ma baaaassss...
jakos tak latwo zapominaja jakie ladne wysokie ma pokey.

E tam, mnie nie śmieszy :P
Mnie ogólnie nie interesuje 8-bit, ale jeśil chodzi o brzmienia 8-bit'owów, to najbliżej mego gustu jest właśnie grajek w C-64. Lubię to brzmienie i tyle.
Kwestia gustu Panie :)

9 Ostatnio edytowany przez gepard (2012-09-03 18:58:03)

Wynika to z tego że na ogół sceny były hermetyczne i nie przenikały się (nie imprezowały) ze sobą. A jak nie frienszipowały to skąd mają na cholerę o sobie cokolwiek wiedzieć? Do tego jeszcze te historyczne wojenki z czasów Top Secretu etc. Druga sprawa że prawdziwych atarowców i amigowców juz nie ma, bo tak naprawdę wszyscy juz dawno jesteśmy grzybiarzami. Ale jak wchodzimy do netu to stajemy się napinaczami i mniej lub bardziej rulezujemy swoje stare platformy. Ot co.Taki pojebany scenowy folklor. Na szczęście i po jednej i drugiej stronie barykady są też normalni scenowcy. A reszta nie rozumie, że to co było juz dawno się skończyło i liże się po jajach...

gep/lamers^dial

10

pilat23 napisał/a:

http://www.ppa.pl/forum/scena/25800/ami … otus-music
Jedynym plusem jak dla mnie w Amidze ale niezaleznym od sprzetu jest WHDLOAD ktory chetnie bym przyjal w duzym ATARI.

Odpowiednik WHDLoad jest, zrobili go goście z D-BUG. Nazywa się ULS http://dbug.kicks-ass.net/ .

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

11

saulot napisał/a:
pilat23 napisał/a:

http://www.ppa.pl/forum/scena/25800/ami … otus-music
Jedynym plusem jak dla mnie w Amidze ale niezaleznym od sprzetu jest WHDLOAD ktory chetnie bym przyjal w duzym ATARI.

Odpowiednik WHDLoad jest, zrobili go goście z D-BUG. Nazywa się ULS http://dbug.kicks-ass.net/ .

dzieki nie wiedzialem. przyodrobinie czasu sprobuje sie tym zajac.

12

Tutaj byłeś:

http://atari.8bitchip.info/fromhd.php

http://atari.8bitchip.info/plafh.html

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

13

Tam w wątku jest porównanie muzyczek w Lotusie III fakt na Amisi jest przyjemniejsza taka digitalna gładko brzmiąca na Atari zaś ten chiptune jest mocno klimatyczny. Za to nizej w tym samym wątku Yutubowym jest porównanie muzyczki z Wins of death, i tym ramzem Atarowska wersja jest bardziej spójna i mocniej brzmiąca w Amisi jakoś dziwacznie to strereo powoduje dziwny odbiór utworu, choc wydaje się jakby próbki były w nieco wyższej częstotliwości.

14 Ostatnio edytowany przez secon (2012-09-06 15:31:00)

Wytłumaczcie mi jedno, tam na PPA ktos pisze ze czym są 2 kanaly stereo na Ste w porównaniu do 4 na amidze. Ja do tej pory myslalem ze na Ste skoro sa 2 przetworniki stereo to kanalow moze byc tyle ile wyda procesor, sam slyszalem utwory Yerzmyeya gdzie bylo spokojnie 8! Wiec albo ktos tam jest niezorientowany albo ja czegos nie wiem.

Ps. Czy przy przetwornikach dma istnieje w ogóle pojęcie " kanał"

15

secon, chodzi o ilość kanałów DMA, w amidze są 4 niezależne, a w ST jeden stereo.
Programowo, poprzez miksowanie odtwarzać można i pińćset.

na PPA się jarają się ilością ale zapomninają o jakości, STe ma lepszy mikser, bardziej rozbudowany EQ oraz dwa razy większą częstotliwość odtwarzania

Kiedyś Yerzmiey dał dla porówania wielokanałowy song w mp3 z Amigi oraz z STE no i ten z Atari brzmiał lepiej.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

16

Ale dopiero przy ilości kanałów > 4 bo wtedy w Amidze też się miksuje kilka kanałów na jednym. Przy jaraniu się częstotliwością,nie zapominajcie, że przy miksowaniu kanałów spada efektywna rozdzielczość pojedynczego z nich, co częściowo daje się skompensować filtrami.

Jeśli w 8 bitowym przetworniku damy na nim 2 kanały (po dwa na jednym) to każdy jeden ma efektywnie 7-bitów. Oczywiście przy 8-bitowych instrumentach nie słychać tego aż tak bardzo i kompensacja filtrami działa dość dobrze.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

17

Ze swoją obrzydliwie przebogatą i niedoścignioną pod każdym względem kolekcją oprogramowania Amiga stoi na piedestale i nikt jej już nie podskoczy :)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

18

Problemem w STE jest tylko to, że kiedy gramy takiego MOD 4-channel z Amigi, to zostaje malutko CPU na cokolwiek innego. Podczas grania 8-channel modułu CPU nie starcza nawet na equalizery.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

19 Ostatnio edytowany przez grey/msb (2012-09-06 23:04:01)

dely napisał/a:

Problemem w STE jest tylko to, że kiedy gramy takiego MOD 4-channel z Amigi, to zostaje malutko CPU na cokolwiek innego.

Oto przykład dema z muzyką z Amigi na Atari ST (sławny 4chn kawałek "Technological Death"):

http://www.pouet.net/prod.php?which=29036
(nie znalazłem video w sieci).

I to nie jest STe, a zwykły poczciwy ST :)

dely napisał/a:

Podczas grania 8-channel modułu CPU nie starcza nawet na equalizery.

Dely, czyżby? :) Proszę bardzo (produkcja z roku 1992):

http://tiny.pl/h437h

"8-channel music on the STE at 25 kHz". Equalizery też są Panie Kierowniku (od 03:00) :D

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

20 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2012-09-07 00:47:51)

dely napisał/a:

Problemem w STE jest tylko to, że kiedy gramy takiego MOD 4-channel z Amigi, to zostaje malutko CPU na cokolwiek innego. Podczas grania 8-channel modułu CPU nie starcza nawet na equalizery.

Aaaale kur.wa sr.akowata papka wymyślnych pie.rdół.


1) Dema są znacznie bardziej skomplikowane, niż gry, a dema na STe mają najczęściej muzyki MOD i są tak samo skomplikowane efekty, jak podczas muzyki z AY.


2) Na najbardziej wypasionym playerze STE z maksymalną możliwą częstotliwością odtwarzania muzyki (50kHz) moduły zajmują odpowiednio:

a) każdy MOD 4-kanałowy (100% odpowiednik amigowskiego) _MAX_ zajmuje 45% czasu procesora. W jakości tak wysokiej, że już na Amidze nie występuje, przypominam. Zazwyczaj taka jakość jest zbędna i wystarcza niższa, co znając życie zajmuje pewnie ze 20%-23% procka. Wielkie mi mecyje.
http://yerzmyey.republika.pl/STE_MOD_4ch_CPU_max.gif

b) Każdy MOD 8-kanałowy również w jakości 50kHz, o czym było powyżej (nie ma do czego porównać, bo pełne i niezależne 8ch na A500/A600 nie występuje, a oba tamtejsze programy zaczynające się od "Octa-" oferują daleko okrojone wersje, głównie bez głośności oraz w bardzo niskiej jakości) zajmuje na STE _MAX_ 80%-85%. Można sobie w tym czasie zrobić sporo rzeczy. A i tutaj maksymalna jakość nie jest chyba konieczna, więc można by i więcej procka mieć.
Przy okazji niesłusznie napisałem gdzie indziej, że zajmuje 70% - mea culpa.
http://yerzmyey.republika.pl/STE_MOD_8ch_CPU_max.gif

3) Z tymi equalizerami (domniemywam, że masz na myśli analizery), to już smutek mnie ogarnął i rozrzewnienie, mój Młody Przyjacielu.
Na YM nawet (co jest niepomiernie trudniejsze, niż na STE) można cokolwiek puszczać na ekranie, grając i 4 i 8 i DWANAŚCIE digitalnych kanałów. Serię "Music for the masses" na ST to chyba wszyscy znają, bo pochodzi z 1991 roku, z resztą jest cała masa innych dem na ST (YM) z muzyką w MODach i wyświetlających wszelakie efekty, już mi się wymieniać nie chce, "No Tech" wspomnieć można, ale przecież tego jest dużo, zwłaszcza w starszych megademach, po różnych częściach porozmieszczane, bo dzisiaj modne jest głównie chiptune'y robić do dem na ST.
Co nie znaczy, że nic nie wychodzi, bo nie dalej jak w zeszłym roku wyszło krótkie, ale imponujące "Twelve" http://pouet.net/prod.php?which=56966 na standardowe Atari ST z Yamahą, które z resztą nie tylko udowadnia, że można trochę zmniejszyć jakość i ma się procka, ile trza - tu: jakość 11kHz - ale to jakoś modułu DWUNASTO-KANAŁOWEGO na YM, gdzie masz pan te swoje nieszczęsne analizery, skoro już tak ich pragniesz - i to w słusznej ilości:
podczas grania przez YM modułu 12ch na ST 1Mb masz na ekranie jeden analizer (głośność) z dwunastoma paskami oraz dwa dalsze analizery (dot'owe) z 219-stu dotów.
http://www.pouet.net/screenshots/56966.png



Inną sprawą są Amigi i Atari 32-bitowe, tu już można poszaleć (Amiga1200 020 - 8ch - http://yerzmyey.i-demo.pl/Yerzmyey-Into_aphelium.mp3 ), ale porównanie praktyczne też wypada na niekorzyść A1200, bowiem tu jest 8ch w jakości 8-bit, podczas gdy na Falconie 030 jest 10 kanałów w jakości 16-bit (można i więcej, ale trzeba by zmniejszać jakość - tu jest to bez sensu, uważam). http://yerzmyey.i-demo.pl/YERZMYEY-Amai.mp3
Sorry, że daję stary kawałek z Falcona, ale ten tutaj ma sample 16-bitowe grane przez 16-bitowe przetworniki, a ten najnowszy ma sample 8-bitowe, więc porównanie byłoby niepełne (to tak, jakbym podał na A1200 muzykę zrobioną na samplach 4-bit - byłoby to nieuczciwe).

Nie interesują nas tu koszałki-dopałki i inne tam karty muzyczne, bo nie tego tyczy się rozmowa.




PS: Mam nadzieję, że każdy z obecnych tu haterów zdaje sobie sprawę, iż nie neguję faktu, że:
- 4ch MODy lepiej brzmią na A500, niż na 520ST,
- 4ch MODy zajmują mniej czasu procesora na A500, niż na modelach STE.
Są to fakty bezdyskusyjne.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

21

No to tez napisalem. Kiedy ilosc kanalow > 4 , Atari pokazuje pazurki

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

22

Może warto przeczytac ten wątek zanim polecą *urwy ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

23

Yerzmyey świetny ten kawałek na A1200 Into_aphelium, niesłyszałem go nigdy.

secon napisał/a:

Yerzmyey świetny ten kawałek na A1200 Into_aphelium, niesłyszałem go nigdy.

Hehe, bo Amiga 1200 wymiata. Świetny wygodny edytor, chociaż stary jak moja siostrzenica - 16 lat już ma. ;) No i nie ogranicza wielkości sampla (haaaa!!!) a przynajmniej ja jeszcze się z tym nie spotkałem. Czego nie można powiedzieć o edytorze na Falcona niestety. Jeszcze domęczę parę numerów na A1200 i jakiś rozsądny set powstanie.
Pozdrrr.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25 Ostatnio edytowany przez wieczor (2012-09-07 11:26:24)

Czy na falcona/st/ste jakiś player obsługuje wielokanałowy moduł IT (Impulse Tracker) czy XM (FastTracker 2) w 16 kanałach to szczyt? (ja wiem że różnice nie są duże ale...) Ja głównie używam ModPlug Trackera na piecu (tu posypał głowę popiołem, ale ten edytor jest tak wygodny, że przepraszam wszystkich atarowców i amigowców, nie przesiądę się :D )

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem