1

Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:

http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html

i prawie sie udalo ;-)

http://atari.pl/mazezamxe.avi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

No i "prawie miodzio"....stara dobra "grywalność"

3

niezła ta giera

4

http://atari.pl/mazezamxe.jpg

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

http://www.sdwdevelopments.com/mazezam/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

gra zostala ukonczona i wyladowala na ABBUC :-) jesli nie zostanie przyjeta to najprawdopodobniej opublikuje ja w ten weekend a wiec kupa slac maile do kapituly o odrzucenie konwersji z konkursu :-)

gre zasila:
- xBios (biblioteka I/O)
- 1BIT MUSIC (GTIA)
- 6502C undocumented codes (stabilne)
- Tokens (obslugiwany ale plik gracza nie zalaczony w .atr - wymaga rejestracji gracza a tej czesci na www jeszcze nie ma :p )

z ciekawostek - podczas odtwarzania muzyki na GTIA wlaczony jest Antic - a to cos nowego :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

i filmik jak to dziala

http://youtu.be/jvuA7gvqSqk

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

xxl napisał/a:

6502C undocumented codes (stabilne)

Przepraszam, musiałem zapytać. ;)-  Po co?

Kontakt: pin@usdk.pl

9 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-05 00:25:17)

[ wulgaryzmy ] ciach


---

wygodne

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

... no to ja się nie załapie ;) -

Kontakt: pin@usdk.pl

11

ale to i tak nie najgorsze co moze spotkac...

poczekaj na publikacje i sprawdz jak zbudowany jest plik binarny... slodkosci

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

.. gra w pliku o objętości 20k wymaga xBios. Niestety mając IDE+ granie można sobie odpuścić.

Kontakt: pin@usdk.pl

13

Tworzenie dzieł, które stoją w poprzek do wszystkiego dobrego, co wymyślono na ten komputer do tej pory, nie jest chlubą niestety.

pomidor

14

pierwsze satanistyczne dzielo na atari :-)


az sobie zagram

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

wychodzi na to, że sam będziesz sobie grał ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

16

wszystko co robimy... robimy dla siebie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

.. czasami niestety wyłącznie dla siebie ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

18 Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-12 12:11:03)

xxl nie będzie grał sam, bo zagram razem z Nim! Wy też możecie, bo...


...połatałem (wykastrowałem?) mazezam i bangla spod sdx :) (patrz załącznik)


Jeśli ktoś jest ciekawy co zostało zrobione, to proszę (nie śmiać się ;) ):

1. Doklejenie na początek procedury przepisującej ROM do RAM (aby spokojnie po nim mazać)
2. Modyfikacja segmentu pod $600 - zaNOPowanie skoku do procedury xBIOS_SET_VECTORS, przesunięcie wektora INIT powyżej sprawdzania obecności xBIOS
3. Zamiana wektorów z FFFC na klasyczne INIT, RUN

EDIT:
Pewnie ten ROM-RAM dałem trochę na wyrost i gdybym się bardziej postarał (jeszcze parę nop-ów), to można by go out. Poszedłem po najprostszej lini oporu, ale cel osiągnięty więc na razie mi się nie chce ;)

Post's attachments

mazezamp.xex 20.25 kb, liczba pobrań: 7 (od 2012-10-12) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
grzybson/SSG^NG

19

! BRAWO !

dorob jeszcze ladowanie/zapis bo sie zwiesi...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20 Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-12 12:43:30)

EDIT:

Aaaa - gra chyba wykorzystuje hiscore i tokensy, tak? Brak tokenów będę musiał ścierpieć. Ale dalsze skoki do procedur xBios wypadałoby znaleźć i zaNOPować chociaż.

grzybson/SSG^NG

21

Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.
W rzeczy samej, brawo, Grzybson!

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

22

To raczej jednostkowy przypadek, sądzę. nie z każdą pójdzie łatwo. Gra nie robi aż tak wielkiego użytku z xBios, przynajmniej przy ładowaniu, więc udało się jakoś załatać. Mogło tam coś jeszcze zostać, ale zagrać na SDX się da!

grzybson/SSG^NG

23

Epi :-)

obawiam sie ze kazdy moj program ktory bedzie sie odwolywal do urzadzenia zewnetrznego skorzysta z biblioteki xbios :-) czesc z nich na pewno bedzie mozna przerobic - nawet pomoge jesli ktos bedzie chetny na przerobke ale nie widze uzasadnienia do uzywania dos gdy latwiej jest mi z biblioteka. :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

24 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2012-10-12 13:48:09)

XXL: No i co w końcu z muzyką w tej grze?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25

Muzyke napisal Mr.BEEP. oczywiscie muzyka jest odtwarzana na GTIA czyli albo prawdziwe atari albo altirra do posluchania.

nie publikuje jeszcze gry... sprzeczne informacje do mnie dochodza... opublikuje za 3 tygodnie, ale jesli chcesz to jest do sciagniecia archiwuim z ABBUC http://skriegel.de/atari/SMAG.zip

MazezaM jest wsrod gier na drugiej dyskietce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.