1 Ostatnio edytowany przez nosty (2012-09-03 00:59:32)

Przepraszam za kiepską jakosc nagrania:

http://youtu.be/3Uqtxvnk8f0

Tryb hi-res wąski (256x208 pikseli).
Maski obiektow są rysowane osobno, mozna wiec powiedziec ze pod koniec dema, na ekranie lata jednoczesnie:
- 16 "duszkow" o wymiarach 16x9 pikseli,
- 16 "duszkow" 32x32 piksele,
- 16 "duszkow" 64x58 pikseli,
+ teksty.

Kazdy obiekt ustawiany jest na ekranie z precyzja 1 piksela.

Animacja ma 50fps bez buforowania.

To co widzicie jest zarejestrowanie na zwyklym, nierozszerzonym Atari 65XE. Zadnego lutowania, nie trzeba nawet otwierac obudowy. Po prostu wkładasz cartridge i juz. Obraz jest oczywiscie generowany przez Antic, w normalny sposob.

To wszystko wydaje sie na pozor niemozliwe, ale zapewniam, ze to nie jest zaden fejk :) Prototyp stoi na moim biurku i choc wyglada jak kłębek kabli to od 3 tygodni dziala stabilnie. To tylko pierwsza, dosc nieudolna i niewydajna proba pokazania mocy tego cartridga. Zacząłem od trybu hi-res bo planowalismy z XXL'em sprawdzenie tego w boju wlasnie w grze mono. Ale Mortal Kombat to teraz dla Atari bedzie kaszka z mleczkiem.

Obecnie mam tydzien wakacji i slaby dostep do sieci tylko wieczorami. Jutro postaram sie napisac cos wiecej.
PS. Bylbym wdzieczny, gdyby ktos znajacy angielski wrzucil krotkie info na atariage z kilkoma slowami opisu. Ja nie moge sie polaczyc z tamtym forum.

PS2. Poniewaz Zenon nazywa swoje carty tradycyjnie imionami żeńskimi, ja postanowilem nazwac swoj na cześć synka :)

2

troszke wiecej danych, Nosty jak zwykle oszczedny w slowa:

- kartdrydz standardowej wielkosci,
- obraz generowany przez atari
- program dziala na atari
- bios karta Nosty ciagle tworzy ale juz teraz jest OGROMNE przyspieszenie w pewnych operacjach - nawet 100 krotne :-) (tak, tak - to byl chyba test rysowania odcinkow)
- rozszerza mozliwosci ANTICa np. o 256 znakowy zestaw znakow (tryb tekstowy!!!)
- ZERO lutowania (standardowy kardrydz)
- kart w tym momencie jest dopieszczany pod wzgledem uzycia w grze wiadomo jakiej :-) ale jesli ktorys programista chce napisac gre ktora potrzebuje sporo mocy moze zglosic sie do Nostego (informacja pochodzi od Nostego), API carta ciagle sie tworzy.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

co w takim razie daje takie przyspieszenie, bo jak wkładam np. kart AtariMax to nie mam przyspieszenia

standardowy kart z nie standardową zawartością ?

konkretniej, bo jak ma być to zgaduj zgadula to równie dobrze może to być kogel mogel

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

skoro mikroproc czy fpga do obliczen na pokladzie, to raczej niestandardowa zawartosc.
umie akcelerowac rysowanie odcinkow, "rozszerza mozliwosci ANTICa" - moze troche wiecej szczegolow?
da sie wrzucic wlasny program do niego, czy tylko wykonuje komendy po zadaniu okreslonych komend na okreslone porty?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

5

Fiu, fiu. Kongraty.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

@nosty: w jakim celu ten cartridge ? planujesz wydać jakieś nowe gry na tym enginie ? jeśli chodzi o rozszerzanie możliwości graficznych Atari to jest przecież vbxe.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

7 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-03 09:09:07)

techniczne tematy niech Nosty omawia. ale moge chyba powiedziec ze koszt takiego karta mysle bedzie w okolicach litra gorzkiej zoladkowej ;) oczywiscie moge sie mylic, projektant karty Nosty pociaga za sznurki...

testowo funkcja blittera - zapisanie calego ekranu gr.8 czyli 320x192 pixele stala wartoscia to 193 cykle 6502...

@Rastan, obraz jest tworzony przez ANTIC, grafika jest standardowa

po co taki kart? dla gier :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Mega szacun.
Aby nie przegapic zapisow na ten kart, to ja juz sie zapisuje. Gdzie i komu $$$ przelac?

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

9 Ostatnio edytowany przez mkm (2012-09-03 09:20:52)

Cool. Filmik robi wrazenie:)

Rastan napisał/a:

@nosty: w jakim celu ten cartridge ? planujesz wydać jakieś nowe gry na tym enginie ? jeśli chodzi o rozszerzanie możliwości graficznych Atari to jest przecież vbxe.

Problem z vbxe jest taki, ze chyba juz praktycznie nie da sie go zdobyc. Poza tym cart nie wymaga ingerencji w bebechy,

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

10 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-03 09:24:25)

Nosty sprostuje jesli nie prawda ale mysle, ze kart bedzie do kupienia tylko z gra czyli limitowana ilosc. takie cudo bez oprogramowania bedzie nic nie warte a wiec karty beda rozprowadzane z grami po prostu :-)

mnozenie wartosci 8 bitowych: czas wykonania 0 cykli 6502C :-) dana dostepna natychmiast

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11 Ostatnio edytowany przez bezrobotny (2012-09-03 09:50:16)

no i niektórzy zostali wyprzedzeni... ale niezłe.

zdradź kurdę parę szczegółów... czy ten kartridż przesyła dane do pamięci Atari, czy tylko wspomaga operacje? taki kooprocesor?

ciekawe, bo taka ilość obiektów na ekranie, sam 6502 to by chyba nie wyrobił nawet ze wspomaganiem... ciekawe, ciekawe.

12

Przepraszam jeśli jest to na youtube ale nie mam dostępu do tego serwisu: czy gra wykorzystująca przedstawiony kartridż jest w bardziej czy mniej konkretnych planach? Smaku narobiliście.

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

13

xxl napisał/a:

estowo funkcja blittera - zapisanie calego ekranu gr.8 czyli 320x192 pixele stala wartoscia to 193 cykle 6502...

pixele czy całe bajty ?

193 cykle 6502 zajmuje bliterrowi postawienie 320x192 = 61440 pikseli czy postawienie 7680 bajtów odpowiadających tym pikselom ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

nosty: avr? czy fpga z custom code? jakie funkcje dostepne procz blittera, i mnozenia?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

15 Ostatnio edytowany przez lotharek (2012-09-03 10:51:49)

ZAJEBISTE ! sam sie pisze  - tak jak na cokolwiej Nosty wypusci :-)

nawet moge wyprodukowac i spread worldwide dowolna ilosc :-)

edit : 1.05 -gwiazda smierci z 6 czesci SW :-)

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

16 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-03 11:17:13)

> czy gra wykorzystująca przedstawiony kartridż jest w bardziej czy mniej konkretnych planach?

wlasciwie to gra juz jest ale jak zobaczylem jaki jest zapas mocy to trzeba bedzie zrobic jakas wersje deluxe :-) bedzie na 100%

> 193 cykle 6502 zajmuje bliterrowi postawienie 320x192 = 61440 pikseli czy postawienie 7680 bajtów odpowiadających tym pikselom ?

wypelnianie od punku lub od bajtu jak chcesz - srednio taka operacja w przeliczeniu to 1 cykl 6502 na wypelnienie 40 bajtow ....

> jakie funkcje dostepne procz blittera, i mnozenia?

sprity, rysowanie odcinkow, scroll, paralax, przeksztalcenia, tekst na ekranie graficznym, 256 zestaw dla antica w trybie tekstowym z zachowaniem atrybutow inverse czyli np. 256 5kolorowych znakow, no i (cicho) druga display lista...

---
powtorze jeszcze raz. mocna strona tego projektu oprocz samej wydajnosci carta :-) jest to, ze powstaje na zyczenie czyli jesli piszesz gre a wiesz, ze np. potrzebujesz 80 animowanych spritow jednoczesnie na ekranie zamow sobie karta ze wsparciem dla spritow :-) no i Twoja gra bedzie wydana - satysfakcja gwarantowana :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

nosty brawo

pierdyknął byś takiego karta dla ST, co?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

18

nosty napisał/a:

Ale Mortal Kombat to teraz dla Atari bedzie kaszka z mleczkiem.

jellonek napisał/a:

nosty: avr? czy fpga z custom code? jakie funkcje dostepne procz blittera, i mnozenia?

:D

19

no ale to tylko dla 130XE?

20

Tylko na 1450XLD.

"To co widzicie jest zarejestrowanie na zwyklym, nierozszerzonym Atari 65XE." Ja pier...

21

Jeśli będzie działać z 800XL to jestem bardziej niż zainteresowany!

Atari  800XL [Stereo-Final, U1MB] + SIO2SD@1010, SIC! Cart, RAM-Cart 64k
Atari 520STE 4MB RAM TOS 2.06 PL/UK +HxC Floppy emulator (SD) +UltraSatan

22

dziala na kazdym standardowym atari xl/xe na rozszerzanych atari nie wiem ale tez chyba nie bedzie problemu.

raczej nie zadziala ze sparta wynika to z budowy karta ale to musi wypowiadac sie Nosty, tylko on tak naprawde wie co sie dzieje we wnetrzu cardridge.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

mnie ciekawi jak w jednym cyklu wypycha 40 bajtow danych do ramu, no chyba ze ram z carta podkladany jest w przestrzeni widzenia antica.

nosty: uchylisz nieco luzniej rąbka tajemnicy?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

24

Parallax propeller.

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

25

no i zapodaj fotos! my chcemy fotos! my chcemy fotos!