Tak sobie siedze i mysle (zadko sie zdarza ale....)
skoro w Atarce mamy 2xPOKEY, 2xPIA 2xHDD;) 2xRAM 4xRAM 2xJOY 2xOS i wszystko razy dwa to czy nie dalo by sie podpiac dwuch CPU? tak tylko z czystej ciekawosci... a i drugie pytanie , czy da sie podpiac 2 ANTICi? tak aby miec dwa obrazy?
POWTARZAM CZYSTO TEORETYCZNIE! TZN czy sprzet daje taka mozliwosc...

A Z TYM CALKIEM POWAZNIE!
a jeszcze jedno , czy da sie podpiac gdzies pod pokeya aby wyprowadzic na 4-kablach kazdy kanal osobno?- to jest mi bardziej potrzebne.... dzieki

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

2

Ja tam elektronik nie jestem, ale osobnych kanałów z Pokeya nie wyciągniesz. Ma on jedynie jedno wyjście audio, z połączonymi wewnątrz układu wszystkimi czterema kanałami...

Domyślam się, że byłoby to możliwe w momencie zastosowania 4 pokejów ustawionych tak, aby każdy z nich "wypluwał" na wyjściu Audio osobny kanał  :lol: (teoria)

3

Domyślam się, że byłoby to możliwe w momencie zastosowania 4 pokejów ustawionych tak, aby każdy z nich "wypluwał" na wyjściu Audio osobny kanał  :lol: (teoria)

no i o cos takiego mi chodzi :) pisalem juz o tym to mnie wysmialiscie :)
http://atariarea.histeria.pl/forum/view … highlight=

a ja chce powaznie zrobic cos takiego, tzn pokeye bym mial, a co do kaski to nie jest to takie drogie okolo 200-250 zl a fajnie by to dzialalo :)

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

4

Lame mode ON:

A ja proponuję dorzucenie wibracji - tak jak w komórce - żeby dało się grać np. w River Raid`a łidałt dźwięk... :lol: :lol: :lol:

aha i może jeszcze dualshock z PS-dwójki i... styknie! ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

5

Heheheh...

Dobra na powaznie to ja uwazam tak - nie ma co meczyc biednego Pokeya - jak chcesz zrobic cos ala DD5.1 to widze 2 opcje:

- skorzystaj z Covoxa - w nim bez najmniejszego problemu wyprowadzisz 4 kanaly osobno (z kazdego ukladu osobne wyjscie) - tanio, szybko, przyjemnie

- skorzystaj z madrosci procesorow DD (czy to Dolbiego czy Digitala). Przeciez taki Prologic to nic innego jak umiejetnie nagrany dzwiek stereo... Nie pamietam teraz jak to dokladnie leci, ale odwraca sie fazy aby puscic dzwiek na surroundach, a sumuje aby puscic na centralnym (moglem pomylic)

A teraz OT: bo sie nie moge powstrzymac :D - miker, to cos co Ci lata przed glowa, takie zielono-zolte to lampa czy Ufo?  :lol:

6

Bewu: nie wiem... ale fajnie lata nie? :lol:

[pic na wodę-fotomontaż/copy&scan&photoshop]

ROTFL!

btw. a ja chyba jednak nie chce COVOXa ani SIDa - zostaję przy POKEYu `:)`

I Ty zostaniesz big endianem...

7

Posiadanie kowoksa w atarce ma jedną niepodważalną zaletę - znajomi i goście, wychowani na piecach, grzybach i innych dziwnych tworach (nawet tacy którym Atari obiło się o uszy) słysząc kowoksa na głośnikach niemonitorowych (czytaj: wieża) mówią zawsze:

- "o ku.... to przecież gra jak soundblaster!"

A ja im na to:

- "Atari, człowieku, Atari!"  :lol:

Btw. nie wiem czy kowoks na Atarkę powstał w tym samym czasie co na peceta - jeśli tak, to wręcz jest od soundblastera starszy. A to ci argument ;)

8

Bewu: nie wiem... ale fajnie lata nie? :lol:

Toz to ufok StarFoods tam lata. Ot cicha rekalama na AA ;)

9

czy nie dalo by sie podpiac dwuch CPU?

Wlasnie jestem w trakcie czytania ksiazki o 6502, w ktorej jest napisane, ze 6502 moze pracowac w architekturze wieloprocesorowej, ale raczej sie tego nie wykorzystuje. W sumie mozna cos poszukac w rtm temacie... Jednak taka przerobka mysle ze bylaby nieco skomplikowana.

10

2 procesory w atari - jest cos takiego zrobione!
Swego czasu był temat - dopałka i zrobiłem prototyp - nawet działa.
Podpięty był do wyjścia cartrgidge i działał jak ramcart - ale bez podtrzymywania pamięci , natomiast 2 bank był podłączony do 2 procesora - który chodził na 5MHz żeby było śmieszniej i miał 32 kb swojego ramu , natomiast miał dostęp tylko do 8 kb pamięci wymiennej

11

Hmmm. Z tym ze chodzi o stworzenie czegos na modle SMP w grzybie. czyli 2 procki operujace na jednej pamieci i wspolpracujace ze soba.

12

Hmm, w sumie nie musi byc to SMP ale wspolpraca napewno! Rozwiazanie swietego tez jest róló bo np. mozna zrobic tak, ze ladujesz sobie do rozszerzonej pamieci cale demo. I podczas gdy oryg. proc sobie wykonuje efekta lub cos tam innego to dodatkowy rozpakowuje na wlasna pamiec kolejna czesc dema i jak skonczy to daje znac ze jest ready i mozna podmienic szybko pamiec z carta na podstawowa. Wiem ze jest flashpack, ktory rozpakowuje blyskiem ale mozna by wtedy napisac bardziej procozerna procedure (np. RAR).

Albo przy przegladaniu JPG, przy dekompresji wybranego obrazka drugi proc zaczyna rozpakowywac kolejny i trzyma go w swojej pamieci (tu mozna zastosowac tez SMP gdzie oba proce dekompresuja tugeder jednego obrazka).

Zastosowan jest od pyty :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

13

Dely: może jeszcze lepiej - oryginalny procek liczy np. operacje 3d i tworzy tablice przykładowo od 9800-9fff - tam zrzuca wspolrzedne wierzcholkow, env - mapy i czego jeszcze się chce i odtwarza muzyke np. 5 razy na ramke 8 kanalow , lub nic nie liczy tylko odgrywa sample i czuwa nad tym co robi 2 procek.

2 procek rysuje to co wygenerowal 1

Na Atari DL zaczyna sie od $8000-$9000 wystarczy dla 80*56 , przykładowo.

Zmienaimy bank pamieci i co - ogladamy to co wygenerowal 2 procek , a jednoczesnie podajemy 2 ze sa nowe dane do rysowania (bank cartridge $8000-$9fff) - 2 pieczenie na 1 ogniu !
Zaznaczamy zmiane banku poprzez wygenerowanie przerwania IRQ lub NMI 2 prockowi.
2 konczy i wpisuje do jakiegos swojego rejestru, na atari np $d5ff jakas wartosc potwierdzajaca koniec rysowania.

Oczywiscie wczesniej piszemy prosta procedurke kopiujaca KOD do pamieci 2 procka i np. textury

14

Acha - najważniejsze jest to że działa to jako rozszerzenie zewnetrzne a nie jako modyfikacja ATARI - więc nikt się nie przyczepi że to już nie jest normalne ATARI , a napisanie procedury sprawdzajacej dopałke jest bardzo proste , wobec czego można napisać program/demo które chodzi na tym i na tym.

15

Wiem, że Pasiu pracuje nad układem dwuprocesorowym, gdzie równolegle ma pracować 6502 i 65c816 (ten ostatni podłączany zewnętrznie). Najlepiej jednak, niech sam autor wypowie się na ten temat. ...  :D  :D  (mam nadzieje, że nie była to jakaś tajemnica .. )

Kontakt: pin@usdk.pl

16

Tak?  8O   :D . Ano rzeczywiście...