Tutaj zrobił się offtopic, więc poprosiłem Kierownika o przeniesienie z działu 8-bit.
To je fajne. Mógłbys dodac obsluge formatów ST/TT/Falcon?
Pacza nie dostałem, ale ST dodałem. Jeśli chodzi o TT i Falcon, poproszę o linki.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj zrobił się offtopic, więc poprosiłem Kierownika o przeniesienie z działu 8-bit.
To je fajne. Mógłbys dodac obsluge formatów ST/TT/Falcon?
Pacza nie dostałem, ale ST dodałem. Jeśli chodzi o TT i Falcon, poproszę o linki.
Wiesz jak to jest z paczami ;)
Co do falconowych formatów, to jest ich kilka (GOD, TRP, PI(4,5,6,7,8,9)). Dokumentacja w formie kodu do GOD jest tu: http://rg.atari.org/CODE/GODLIB.ZIP (GODLIB\PICTYPES\GOD.C).
Jak coś więcej znajdę to dam znać.
a stkowe iff ciagniesz?
(linki z pierwszej strony tematu jakby nie dzialaja)
IFF nie. Wiem, że spotyka się w nim grafikę ST, ale ogólnie to chyba bardziej amigowy format? W każdym razie przyjrzę się.
Bety FAIL zdjąłem, od tego czasu były już trzy oficjalne wydania - najnowsze dzisiaj.
Fox,
jakiś czas temu Hans Wessels udostępnił swoją bibliotekę w C, do konwersji STkowych obrazków
Mam nadzieję że będzie pomocna
dzięki
Będzie bardzo pomocna! Czy wyszedł z tego plugin do IrfanView?
GODLIB też się przyda.
I oczywiście potrzebne przykładowe pliki, do których jest wątek. Mając plik zdarzało mi się poradzić bez opisu - w drugą stronę gorzej, bo w opisach często są błędy, trudniej też zweryfikować implementację z opisem, niż z plikiem wejściowym.
z tego co Hans pisał na AtariForum to ten plugin miał supportować tylko parę wybranych formatów z tego zipa. w sumie to nie wiem czy wyszedł, źródło znajdziesz w załącziku "irfan.zip"
Co do przykładowych plików, to jeden w załączniku "Samples Amiga ST.rar" a drugi na Send Space: http://www.sendspace.com/file/2shb05
btw. parę formatów plików obsługuje mój onlineowy browser http://260ste.appspot.com/
Na Send Space widzę pliki GFB, natomiast Twój browser jest opisany, że obsługuje GBF. Czy gdzieś jest literówka?
Czytałem o dwóch niezgodnych odmianach SPS z trudnym/niemożliwym rozróżnieniem. Jak sobie z tym radzisz?
połamania ząbków
amigowy format... aha.. ahaha... ahahahahahahaha
już mi lepiej, dziękuję
amigowy format... aha.. ahaha... ahahahahahahaha
Wikipedia kłamie?
ależ nie ;) otwórz te pliki twoim ulubionym viewerem ;)
pliki pochodzą z programu deluxpaint w wersji na st - więc jako żywo amiga, prawda?
Na Send Space widzę pliki GFB, natomiast Twój browser jest opisany, że obsługuje GBF. Czy gdzieś jest literówka?
thx, dopiero za czwartym podejściem zajarzyłem w czym problem ;)
Czytałem o dwóch niezgodnych odmianach SPS z trudnym/niemożliwym rozróżnieniem. Jak sobie z tym radzisz?
Metoda kompresji dla obu wariantów jest taka sama. Różnica jest w ułożeniu bitplanów po dekompresji.
Sprawdzam ostatni bajt pliku, jeśli pierwszy bit jest tam ustawiony to wybieram tryb bitplanów Amigowy (gdzie bitplany są ustawione jeden po drugim), jeśli jest zgaszony to STkowy - przeplatany.
Candle: Dajmy na to, że masz nieznany plik z rozszerzeniem IFF. Jaka jest szansa, że pochodzi z Amigi, a jaka, że z ST? Drugie pytanie: czy jeśli coś otwiera IFFy z Amigi, czy będzie mieć problemy z wyświetleniem IFFów z ST?
(nie doszukuj się złośliwości - nie znam odpowiedzi na te pytania, a chciałbym je poznać)
Fox, z tego co pamiętam to IFFy dla ST nie są 100% kompatybilne z Amigowymi. Tak na szybko nalazłem to:
"The R,G,B ranges of AMIGA and ST are different (AMIGA 0...15, ST 0...7),
as is the maximum number of bitplanes (AMIGA: 5, ST: 4)."
oraz to:
"The ST version of DPAINT has a different format in the body data. Within
the BODY chunk there is a VDAT chunk. In every VDAT chunk data is compressed
in columns, like in the Tiny format. Only the compression routine is slightly
different."
Przy okazji: czy Fail obsługuje oba rodzaje PI1?
Obsługuje cztery rodzaje PI1: o rozmiarze 32034 bajtów (DEGAS), 32066 (DEGAS Elite), 32128 (chyba śmieci na końcu pliku), 44834 (overscan 280 linii).
Obsługuje cztery rodzaje PI1: o rozmiarze 32034 bajtów (DEGAS), 32066 (DEGAS Elite), 32128 (chyba śmieci na końcu pliku), 44834 (overscan 280 linii).
jeśli chodzi o overscan w PI1, to oprócz 320x280 spotkałem się z trybem 416x560.
oba formaty są supportowane przez http://260ste.appspot.com/
IFF to kontener. Obrazki to zwykle IFF/ILBM (InterLeaved BitMap). Było wiele formatów różnych amigowych danych zapisywanych jako IFF np. sample 8svx i 16sv.
true, gęsto i często używano go do sampli na Amidze jako AIFF
garść informacji o formacie amigowym IFF:
http://www.ibm.com/developerworks/power … pa-spec16/
http://www.digitalpreservation.gov/form … 0115.shtml
http://wiki.amigaos.net/index.php/ACBM_ … ous_Bitmap
http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2. … e01C3.html
http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2. … e01CB.html
garść informacji o formatach na ST:
http://www.mediatel.lu/workshop/graphic … atari.html
http://oreilly.com/www/centers/gff/form … /index.htm
FLI i FLC też używają IFF, ale fakt jest taki, że pctowe viewery które obsługują LBM/IFF nie radzą sobie dobrze z HAM i EHB, ale już zupełnie wykładają się na atarowskim IFF'ie
gepard,
AIFF bazuje na IFF ale nie jest to to samo: " The format was co-developed[clarification needed] by Apple Computer in 1988 based on Electronic Arts' Interchange File Format "
z pochodnych IFF jest jeszcze RIFF
zgadza się, przytaknałem jeno że IFF ma rożnorakie zastosowania i czasem pod tą postacia można znaleźć cos innego niz plik graficzny a to istotna uwaga zanim będziemy sie głowić czemu oczekiwany obraz ni cholery nie chce sie wyświetlić
Pytania głównie do Cypriana apropos jego przeglądarki, ale może inni też znają odpowiedzi:
1. Które formaty obsługują paletę STE i w jaki sposób?
2. Gdzie znajdę dokumentację formatu DeskPic?
Fox,
1. w sumie większość, na pewno: img, spc,sps,spu, pi1, pi2, pc1, pc2, neo. Zamiast przypisywać danym formatom obrazka na szytwno paletę STE lub ST, proponuję zrobić detekcję palety. Jeśli w danym obrazku którykolwiek kolor ma użyty 3, 7 lub 11 bit palety to zastosować konwersję palety STE, jeśli żaden nie to ST (9 bit).
2. format GFB - DeskPic jest banalny:
Das Bildformat GFB:
-------------------
Es handelt sich um ein Format, welches ich für das Programm
GemFrac einmal entwickelt hatte.
Folgende Daten sind in diesem Bildforat zu finden:
4 Bytes Kennung (GF25 in der vorliegenden Version)
4 Bytes Anzahl der Farben.
4 Bytes Breite des Bildschirms
4 Bytes Höhe des Bildschirms
4 Bytes Größe des zu allozierenden Puffers für den Bildschirm
n Bytes Grafikdaten, wobei n = ((Bildbreite+7)/8)*Bildhöhe*Planes,
was der größe allocierten Puffers entspricht.
768 Bytes Farbtabelle => max. 256 Farben.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon
Wygenerowano w 0.032 sekund, wykonano 59 zapytań