Ja się w to trochę bawiłem w te rzeczy,tzn. przekonwertowałem parę gierek na .cas.
Oto mój stary post jaki kiedyś pchnąłem na Forum właśnie w sprawie gier .cas
http://atariarea.histeria.pl/forum/viewtopic.php?t=700
Jak interesują Cię moje gry .cas (lub kogokolwiek czytającego ten post) to proszę o maila: fretless@poczta.onet.pl .
Ja robiłem .cas-y to przy pomocy wav2cas.exe-wiadomo -program służy do zamiany na plik .cas pliku dźwiękowego w formacie .wav (zawierającego ścieżkę z kasety atarowskiej - plik .wav powinien być w 44100Hz, mono, 8-bitów. Do nagrywania plików .wav ja używałem programu dźwiękowego Cool Edit Pro - polecam, ale może być dowolny inny program do obróbki dźwięku. Po zgraniu wav-a (WAŻNE) musisz sprawdzić czy .wav zaczyna się od razu od "rozbiegówki" - tzn. już na samym początku wav-a ma być piiiiiiiii....., jeżeli przed "rozbiegówką" jest choć ułamek sekundy ciszy lub szumów to taki fragment trzeba wyciąć. Potem odpalasz wav2cas.exe, który z pliku .wav robi Ci .cas. To niby wszystko. Wszystko było by pięknie gdyby nie błędy w dekodowaniu pliku .wav które mogą wystąpić, jeżeli kaseta z której nagrywałeś była zużyta,miała zagięcia itp, lub podczas zgrywania miałeś niedokładnie ustawiony skos głowicy w magnetofonie.Tak czy owak plik .cas powstanie tyle że może zawierać błędy, co uczyni go nieprzydatnym.
Jak sprawdzić czy wystąpiły błędy? wynikiem działania programu wav2cas.exe jest oprócz pliku .cas również plik .hex, który można podglądnąć dowolną podglądarką do plików .txt ; zawiera on wszystkie rozpoznane po kolei bajty rekord po rekordzie, pod każdym rekordem masz dołączony komunikat : może to być "ok"-czyli wiadomo-dany blok(rekord) został zdekodowany poprawnie-zgadza się suma kontrolna. Jeżeli komunikat brzmi "bad"-cóż niestety wystąpił błąd:(. Jasne jest, że aby móc stwierdzić że cała gra zgrała się dobrze to każdy rekord musi mieć komentarz "ok". Najprościej włączyć wyszukiwanie w pliku .hex ciągu znaków "bad", jeżeli taki ciąg zostanie odnaleziony, oznacza to że jest kiepsko,tzn. któryś rekord zawiera błąd. Można spróbować całą grę zgrać jeszcze raz lub spróbować bardziej wyrafinowanych sposobów naprawy błędu-trzeba np. pogrzebać w samym pliku .cas,znaleźć zły bajt i ręcznie go poprawić. Cóż...temat zaczyna się niebezpiecznie poszerzać. A tu trzeba zjeść kolację:)
Pozdrawiam.
Aha -Stryker pytałeś czy można zrobić .cas-a np. z programu basicowego, lub gry nagranej w kilku blokach (w normalu). Odpowiedź brzmi: jasne że tak ale pod warunkiem że są nagrane w normalu,jeżeli tak to jak najbardziej. Właśnie jedna z gier jaką przerobiłem to kasetowa wersja gry Goonies- gra wieloblokowa.
poke 559,35 - poszerzasz swoje horyzonty; fretless@poczta.onet.pl