http://www.youtube.com/watch?v=EeoEuYxw … re=related

Taki śliczny OS, że hoho! :P

I śliczna AMIGA jak Mac mini http://www.commodoreusa.net/CUSA_AMIGAmini.aspx

Oczywiście to jest już od 11.11.11 ponoć, ale ja dopiero teraz zauważyłem - refleks szachisty :P

/l\tari

2

no dobrze ale w jakim sensie to jest niby dalej Amiga?

3

W sensie, że klepie to nadal C= i daje taki sam znaczek, czyli masz luk'en'fil i podniecasz się tym tak jak kiedyś - tyle w tym jest Amigi :P

/l\tari

4

wygląda ok ale nie ma szans,
Apple miało i ma większy buzz niż Amiga

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

5

przecież to nie żaden commodore OS tylko linux + compiz,  http://pl.wikipedia.org/wiki/Compiz

6

A sprzęt to nie Amiga tylko pecet.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

7

No do Maca Mini to jeszcze musi zmaleć. Po szczelinie na płytkę widać, że większe.

8

@Dynamike aleś węgiel wykopał...
a tak poważnie, ten system to tak jak już napisano wyżej - poprostu Linux, tak to ja też mogę zrobić mega pawel super os system i wkleić sobie tapete z takim napisem + jakieś logo w lewym górnym rogu.
Ale ok + za chęci, w końcu i tak dystrybucji linuxa jest od groma - pewnie przez to, że niektórzy zaczynający budować nową dystrybucję nie mogli się dogadać z innymi by wyglądało to po ich myśli to idą do własnej piaskownicy gdzie dyktują swoje warunki - ale generalnie jest to na plus dla użytkowników końcowych - większy wybór.

9

Skoro to pecet ze znaczkiem C= to mogli przynajmniej dac AROS'a a nie Linuxa...
AROS chodzi na PC i implementuje API starego Amiga OS.
Tak czy inaczej najdziwniejsze jest to ze do dzis powstaja "konstynuacje" Amigi oparte na PPC, sa rozwijane 3 systemy Amigowe (nawet na PC jak pisalem wyzej), a tu firma majaca prawa do nazwy i logo wydaje zwyklego PC z Linuxem w astronomicznej cenie... Moim zdaniem lipa:/

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

10

lipa bo jest C= zamiast /|\
:P

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

11

Cyprian napisał/a:

lipa bo jest C= zamiast /|\
:P

JIL na pudełkach od gier na pecety, C=i A na pecetach, czyli koniec wojny bo gry Atari chodzą na Commodore Amiga. Ciekawe co na to Sinclair, Acorn i Amstrad...

12 Ostatnio edytowany przez wieczor (2012-03-22 23:00:56)

Sinclair ma się dobrze i rowery robi :)

http://www.sinclairzx.com/

a Amstrad dekodery do satki

http://www.amstrad.com/

:)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

13

Dla tych co marudzą, że łłłeeeeeeeeeeeeee, ale to jest przecie linux: a macosx to nie linux!??!?! No i co z tego? Pokaż mi któryś dystybucje linucha, co tak wygląda, że jak to Jobs mawiał, "aż sie chce polizać". I że to "tak na prawde Pecet w środku" - a co ma być? I co to zmieni?
Nie ma co pitolić, że to już nie amiga, bo to chyba oczywiste, że motoroli 68XXX czy PPC to nikt juz nie będzie instalował :).
Ważne jest to, że firma ma prawa do znaczka C=/Amiga i produkuje PRAWDZIWY sprzęt, podczas gdy reszta starej ekipy, dawno zaorana i jak to Cyprian słusznie napisał: to, że tam jest C= a nie /|\  to właśnie jest lipa.

/l\tari

14 Ostatnio edytowany przez seban (2012-03-23 21:20:56)

nie nikt nie będzie power PC instalował...

http://en.wikipedia.org/wiki/AmigaOne_X1000

;-)

i Mac OS to nie Linux... pod spodem jest spuścizna po BSD oraz Mach Kernel.

;-)

15

dynamike2010 napisał/a:

Dla tych co marudzą, że łłłeeeeeeeeeeeeee, ale to jest przecie linux: a macosx to nie linux!??!?!

Nie. MacOSX to Unix, ale Linux to nie jest. Jest to skustomizowana i wyposażona w dedykowane sterowniki wersja systemu Darwin

dynamike2010 napisał/a:

No i co z tego? Pokaż mi któryś dystybucje linucha, co tak wygląda, że jak to Jobs mawiał, "aż sie chce polizać". I że to "tak na prawde Pecet w środku" - a co ma być? I co to zmieni?

Zmieni tyle, że nie będzie ten sam komputer, który już masz na biurku. Mac mimo pecetowej architektury, jednak trochę się różni. Chodzi o system. A linux, to linux.


dynamike2010 napisał/a:

Nie ma co pitolić, że to już nie amiga, bo to chyba oczywiste, że motoroli 68XXX czy PPC to nikt juz nie będzie instalował :)

Nie nie, oczywiście. Poza np. Sony Playstation które jest zbudowane na architekturze PPC o 16 rdzeniach. Małe centrum obliczeniowe w domu - tak silnych PCetów nie ma. Myślac o PPC nie patrz na G4 czy G5 bo to historia. Architektura ma się dobrze i nowe procesory sa wypuszczane. Ani myśli zbliżyć się do Intela - filozofia bardziej przypomina Motorolę. I jest niezaprzeczalnie do przodu.

Jak widać się da się inaczej. Przyczyna rezygnacji z PPC przez Apple'a jest zupełnie inna - nie chodziło o żadne braki w architekturze, tylko o biznes - w tamtym czasie fabryka, która wówczas była częścia Motoroli po prostu nie mogła się wyrobić do zapotrzebowań Apple'a. I tyle.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

16

Jak dla mnie jest to wersja UBUNTU zdradza to panel górny oraz COMPIZ sam mam podobnie skonfigurowany system jeśli chodzi o kostkę pulpitu zamykanie okien itp. No oczywiście tapeta to rasowe zdjęcie mojej TT-ki .

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

17

Świetnie, że sie wszyscy orientuja co jest w bebechach tego komputera, ale ja NIE o tym mówie: co za róznica linux, unix, bsd czy moze po prostu winda, albo ppc, intel, arm. Commodore istnieje i produkuje komputery. Atari R.I.P, bo pogrzebała je rodzina Tramielskich su..synów.
Atari 25 lat temu robiło PC-ety, które dziś się pojawiają na allegro i jakoś dziwne, że atarowcy kupuja te PECETTY :P

Ja chce, żeby sie pojawiło takie właśnie "fejkowe" ATARI: niech ma AMD w środku i radeona i nawet windowsa - i jaki w tym problem?! Ja to kupie - ten znaczek i fakt, że legenda jest na moim biurku wywołuje niewielki ale jednak dreszczyk emocji :).

/l\tari

18

dynamike2010 napisał/a:

Commodore istnieje i produkuje komputery. Atari R.I.P,

przecież Atari też istnieje a że nie robi pecetów tylko gry to inna bajka
suma sumarum, Commodore i Atari  to tylko brand

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

19

Hmmm... czyli jak by Apple zaczęło sprzedawać książki o sadzeniu jabłek i juz nie produkowało komputerów, to czy nadal ktoś by się tą firmą na tym forum interesował? :P To atari to już nie tamto ATARI.
W sumie skoro to tylko brand, to może lepiej spylić TT/MegaSTE i kupić iPad-a, bo to jedyna marka, której udało się nie tylko przeżyć ale wręcz pięknie zakwintnąć w krainie śmierdzących blaszaków...
No i skoro to tylko brandy to może wystarczy nakleić nadgryzione jabłko na peceta? :P
[spiteful mode off]

/l\tari

20 Ostatnio edytowany przez dynamike2010 (2012-03-24 19:00:51)

wieczor napisał/a:

Sony Playstation które jest zbudowane na architekturze PPC o 16 rdzeniach. Małe centrum obliczeniowe w domu - tak silnych PCetów nie ma.

Jeśli mówisz o PS3 i jego Cell CPU, to znowu bez przesady, że takiej mocy nie ma w PC. Może nie ma w CPU pieca (bo intel to bida z nędzą), ale GPU AMD czy nowe z NVIDIA to już potrafi osiągnąć 3.5 TFlops, a dzieje się tak z wiadomego powodu: te procki mają inny zestaw instrukcji i świetnie się nadają ALE do ograniczonych zastosowań. To samo jest z Cell, które de facto ma 1xPPC 3.2Ghz i osiem jakichś tam SPE czy coś i rozdziela prace pomiędzy te jednostki, które są określane mianem wektorowych - coś ala GPU właśnie.
Ale fakt, że jak na "CPU" 1 TFlops to nieźle, a pierwsze GPU co przektoczyło 1TFlops pojawiło sie nieco późnej.

/l\tari

21

dynamike2010 napisał/a:

Hmmm... czyli jak by Apple zaczęło sprzedawać książki o sadzeniu jabłek i juz nie produkowało komputerów, to czy nadal ktoś by się tą firmą na tym forum interesował? :P To atari to już nie tamto ATARI.
W sumie skoro to tylko brand, to może lepiej spylić TT/MegaSTE i kupić iPad-a, bo to jedyna marka, której udało się nie tylko przeżyć ale wręcz pięknie zakwintnąć w krainie śmierdzących blaszaków...
No i skoro to tylko brandy to może wystarczy nakleić nadgryzione jabłko na peceta? :P
[spiteful mode off]

źle mnie zrozumiałeś.
napisałeś że:

dynamike2010 napisał/a:

Commodore istnieje i produkuje komputery. Atari R.I.P

więc prostuję: otóż naście lat temu zbankrutowało C= a potem /|\
Więc jeśli Atari jest RIP to i Commodore również.

Firmy padły a obie marki/brandy nadal żyją.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

22

Cell w PS3 może i był wydajny 5 lat temu, ale dzisiaj nowoczesny Intel zrywa mu czapkę z głowy. Taka mała anegdota: w szanującej się firmie, która robi dość popularną serię wyścigową na konsole, jak ktoś zwali builda to mu zabierają devkit do xboxa i  za karę dostaje devkit do PS3 :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

23

@sqward: wydaje mi się iż nie doceniasz cell-a i bebechów PS3, trzeba po prostu umieć na to pisać. Niestety wielcy developerzy i super programiści chyba z upływem czasu głupieją i dziwią się że port jakiegoś engine z peceta lub Xbox wolno chodzi na PS3... już widzę to jęczenie developerów gdyby Sony nie zdecydowało się włożenie GPU od NV do konsoli co pozwoliło na w miarę podobne podejście do projektowania engine-ów jak w przypadku innych platform. Wtedy byłby lamenty że ta konsola do niczego się nie nadaje... i tylko Japończycy potrafili by pisać na swoją konsolę. Podobnie było z PS2, tylko determinacja i upór japońskich developerów pozwoliło tej konsoli wyprzedzić czas w którym się znalazła.

Twój dowcip od dev-kit do PS3 tylko potwierdza teorię jak trudno obecnym programistom zrozumieć i wykorzystać moc drzemiącą w tym hardware. A już programowanie współbieżne i rozłożenie danego problemu na kilka niezależnych ultra wydajnych rdzeni to problem dla większości obecnych "programistów" staje się nie do przeskoczenia.

Intel ze swoim super X86 zabrnął już dawno w ślepą uliczkę... skąd nagle zmiana polityki w stajni intela i od sporego kawałka czasu ich X86 to de facto w środku typowy RISC emulujący zestaw instrukcji X86 ;)

Do kompletu brak konkurencji na polu CPU do pecetów, nawet ze strony AMD które idzie inną drogą i Intel który stoi w miejscu od paru(nastu) dobrych miesięcy. Z jednej strony niby w Intel-u zauważyli że rozwijanie x86 do niczego nie prowadzi, z drugiej strony uśmiercają IA64.

Żebyś mnie źle nie zrozumiał, nie czepiam się Ciebie... po prostu napisałem jak ja to widzę patrząc mocno z boku i od czasu do czasu zaglądając do miejsc gdzie się męczą przy game-dev i portowaniu gier z różnych platform na inne platformy.

Wracając jeszcze na chwilę do PS3... przypomniała mi się akcja gdy chłopaki port-owali engine z PS3 na PC. Tutaj również okazało się że port w tę stronę spowodował iż gra mająca niesamowity engine brykający jak wściekły na PS3 na PeCe wymagał przepisania właściwie od nowa, gdyż samo przeniesienie go na platformę X86 spowodowało że działał on z oszałamiającą prędkością 12FPS :P

To co robiło PS3 w tamtym okresie z trudem zostało przeniesione na PeCe, w dodatku hardware którego to wymagało kosztował tyle że mało kto mógł sobie na niego pozwolić. Port przeleżał chyba ponad 1,5roku aby możliwe było wydanie gry na platformę PC.

ps1) nie jestem zwolennikiem ani fanatykiem firmy Sony, przytoczyłem tylko przykłady z podwórka ludzi którzy się zajmują takimi sprawami codziennie.

ps2) reasumując pisanie na X86 jest po prostu łatwiejsze i prostsze, co nie oznacza iż wydajne. Pisanie na PS3 wymaga totalnej zmiany w sposobie myślenia, i od początku trzeba założyć z jak odmiennym hardware ma się styczność. SPE dają możliwość/narzucają zmianę sposoby myślenia (np. stream processing) W przypadku Cell-a... power dawały mega wydajne jednostki SPE, tam każdym SPE masz do dyspozycji chyba 256k ultra szybkiej pamięci... reszta pamięci jest współdzielona pomiędzy rdzeniami i komunikacja główną pamięcią musi odbyć się poprzez DMA I/O. Nad całością mamy zarządzające tym Power-PC (PPE), to on się zajmuje przydzieleniem task-ów dla poszczególnych SPE. Na nim można odpalić cały os lub eko-system, ale całość operacji złożonych obliczeniowo musi zostać oddana w ręce SPE.

Cell Inside:
http://www.blachford.info/computer/Cell/Cell_Arch.gif

SPE:
http://www.blachford.info/computer/Cell/Cell_SPE.gif


ps3) gdyby nie rozwój GPU to X86 nijak nie obrobiło by się z tym co robi GPU. Możemy zobaczyć więc że w przypadku PeCe obecnie mamy taki sam trend jaki został wymyślony przez twórców PS3. Wydaje mi się że obecnie X86 staje się powoli zarządzającym PPE dla tego co potrafi liczyć GPU :)

ps4) Od parunastu lat czekam na rewolucję w podejściu do generowania grafiki... z utęsknieniem czekam na real-time ray-traceing ;) Do dziś widać tylko nieśmiałe próby. Nie wiem czy brakuje wydajności, czy chęci... miałem nadzieję że ludki szalejące na PS3 szybko zrezygnują z renderowania na RSX-a i zaczną sobie próbować tworzyć real-time raytracery ale niestety się przeliczyłem :)

I tak na koniec, przypomniało mi się... takie real-time tech demo na PS3...

http://youtu.be/j-pF56-ZYkY?hd=1

24

Seban: W Twojej odpowiedzi jest sporo frazesów. Wypisywanie rzeczy w stylu, że tylko japońscy developerzy są w stanie zakumać jak działa PS3 i wycisnąć z tego 7 poty to jest poprostu propaganda. A zwalanie wszystkiego na leniwych developerów, ktorzy to niby nie potrafią używać z głową tego co jest w PS3 to rulezowanie i szukanie winnich nie tam gdzie trzeba. Po pierwsze pisanie gier to jest biznes i nikomu się nie opłaca spędzać 3x tyle czasu na port na PS3, skoro udział w runku nie jest proporconalnie do nakładów. Po drugie, Sony samo sobie strzeliło w stopę używając takiej architektury jak Cell. Pomysł w świecie gier był dead on arival, z powodu, który podałem już wyżej - nieproporcjonalnie wysoki koszt tworzenia gier dedykowanych specjalnie dla PS3.

A co do chłopaków, którzy portowali grę z PS3 na PC.. Jest też możliwość, że chłopaki spaprali port, prawda? :)

Oczywiście są gry, które wyglądają na PS3 bardzo dobrze, ale te studia należą do Sony, więc nie mają wyjści - muszą kombinować, albo Sony poprostu ich zamknie.

No i te narzędzia, które dostarcza Sony są poprostu żałosne w porównaniu z narzędziami microsoftu.

"Twój dowcip od dev-kit do PS3 tylko potwierdza teorię jak trudno obecnym programistom zrozumieć i wykorzystać moc drzemiącą w tym hardware. "

Ta teoria to chyba powstała w umysłach fanboyów :) Ci ludzie doskonale wiedzą, że pisanie na ps3 to robienie operacji mózgu przez odbyt, w porównaniu ze środowiskiem microsoftu.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

25

Dynamite 2010 a tak z innej beczki wybierasz się na któryś zlot grzybson sikor ????

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)