potwerdzam - ATRy bez problemu
EDIT - BITTER REALITY NIE DZIALA Z Hindex 0
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/ @Grey
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Sio2SD firmware 3.1 RC_2
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
potwerdzam - ATRy bez problemu
EDIT - BITTER REALITY NIE DZIALA Z Hindex 0
vengeance now works fine.. but why clean XEX doesnt work? will be better compatiblity/less speed
Bo na Hidex=0 mało co poleci, a jeśli tym bardziej AUTOR produkcji tego nie zakładał. Na pełną prędkość to możemy liczyć tylko przy typowych produkcjach - bez własnych turbo loaderów.
aha, i understand..
so.. sio2sd now dont support "homemade loaders"?
Jeśli autor pisał loader turbo = "homemade loaders" (tu: BITTER REALITY) dla FDD z ToDrive dla hIndex=6 to proszę nie brać za złe Sio2SD, że nie poleci szybciej - na hIndex=0
Wsad 3.0 na siłę próbowaliśmy dopasować timingami śrubując je. Okazało się to złudne. Jedno poszło, inne nie. Najczęściej właśnie z ww. powodu
Obecnie całe SIO wróciło do stanu wsadu 2.5.
Jakiekolwiek niezgodności typu: na 2.5 się wczytywało a na 3.1 - nie będzie wynikiem procedur SIO, ale np. obecnym błędem odczytu XEXplików....
Wg mnie, hIndex=6 jest najbardziej bezpieczne i optymalne. Tak obecnie robimy testy.
interesting.. in last time, i i test some czech text games - sio2sd cant load it, because that games dont have start address.. but when i save that games to tape, works good.
Obecnie całe SIO wróciło do stanu wsadu 2.5
:O Przerażające !
sio2sd cant load it, because that games dont have start address.. but when i save that games to tape, works good.
Na kasecie - czyli Boot?
Jeśli nie ma nagłówka dosable to jak to ma się wczytać inaczej jak bootable?
Czegoś to nie rozumiem.
@Grzeniu - pisze dokładnie: tylko SIO. Czyli procki IO wsadu Atari-Atmel. By nie było gadania, że chodziło na 2.5 , a na 3.1 już nie..... ino poprawimy tę ch....ną część dot. loaderaXEX
so, try download some of these txt games and try on 2.5
http://atari.panprase.cz/?action=textovky
Już pisałem, XEX oraz EXE oraz COM oraz OBJ - to se ne uda.
Jest błąd we wsadzie...... proszę czekać na RC02
Hm, nie wiem czy jest sens i czy się da, ale może?
Żeby pomimo ustawienia w sio2sd innego niż hsindex 6, żeby sio2sd się ustawiało na dobry (6) jak transmisja przyjdzie w turbo? Nie byłoby nieudanych testów.
O i doczytałem teraz (może zmienione?) w pierwszym poście, że Happy to klon Turbo (Top Drive) , więc wcześniejsze pytania, poza dodatkową uzyskaną cenną wiedzą, do tematu nic nie wniosły.
Chociaż teoretycznie, tryb Turbo chodzący z hsIndex 8 - jest jakiś soft działający z taką szybkością?
I przy okazji - jak sprawdzić działanie w trybie Synchromesha? Jakiś soft do XF-551 dedykowany, czy tylko sprawdzenie przez Spartę X - ale ona pewnie włączy UltraSpeed (nie pamiętam już czy coś innego działało szybciej z moją CA)? Bo domyślam się, że stąd ten hsIndex 10. Bo też by można było dopuścić też hsindex 6 opcjonalnie, z domyślnym 10.
deleted
so, try download some of these txt games and try on 2.5
http://atari.panprase.cz/?action=textovky
Soft pisany pod DOS, pod loader mało przyjazne. Prog ustawia vectory $a, $c, $9 a nie $244 - potem skacze do WarmStart - a tu się wykonuje reboot...
Dodaliśmy do kodu loadera witaminkę.
Także w1k - dziękujemy za testy. Fajnie, że się chciało.
Za chwilkę (albo jutro) Acid zamieści wersje 3.1 RC02
Bug fix:
- loaderXEX: poprawiony, psuł bity na offsecie $ad57 i gubił bajty - horror
- loaderXEX: adres początku pierwszego bloku dosable jest wpisywany do RUNADR i DOSVEC
- loaderXEX: ustawiane $9=1 i $244=0
Oby to był koniec kłopotów.
"Dodaliśmy do kodu loadera witaminkę."
:) nice
Chociaż z drugiej strony, to skoro "stacja dyskietek (SIO2SD)" jest tak elastyczna, to może nie ma co blokować Turbo tylko do $06, dla samej możliwości zabawy z innymi prędkościami, w końcu można by wpisać w kod po stronie Atari inną wartość. Ale to w takim wypadku blokowanie musiałoby być włączane np. jakąś opcją w konfiguracji.
Ale to dalej gdybanie, bo nie mam czasu się tym pobawić.
Działanie turbo Synchromesh dla XF-551 jest proste i niekonfigurowalne. Soft wysyła rozkaz DCB z drugim bajtem tego bloku, (DCMND ) zwiększonym o 128 (ORA #$80). Sio2SD się ustawia na prędkość $10. Mógłby obsługiwać SuperSynchromesh - bo powiedzmy po 7 niepowodzeniach nawiązania IO - przejść na prędkość $6 i liczyć, że się dalej uda. Nie znaleźliśmy zapotrzebowania.
3.1 RC2 - i cant run this games:
http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=434
http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=207
bad loader in xex files?
Ataristuv protiutok.xex Nie udało się mi tego wczytać z OS/QMEG - jakieś sugestie ? ..... (PS. wczytuje się pod ROM).
Tu raczej winny XEX - pisany pod emulator (w Altirra: jako "open image"). Ten sam config na mojej Atarce i nic....
Videogame - Part Zabija loadery naczytując się na nie....
; File= Videogame - Part I.xex
; Size= 319d
5cf3-697f Size=0c8d Pos=0002 4c 00 5d 68 4c 00 60 ea ea ea 4c f6 5c 20 15 5e
0700-2bff Size=2500 Pos=0c93 a2 0d bd f2 07 95 80 ca 10 f8 a2 ff 9a a9 a9 48
02e0-02e1 Size=0002 Pos=3197 00 07
; File= Videogame - Part II.xex
; Size= 7ea8
0700-859b Size=7e9c Pos=0002 a2 0d bd f2 07 95 80 ca 10 f8 a2 ff 9a a9 a9 48
02e0-02e1 Size=0002 Pos=7ea2 00 07
PS. Aby sprawdzić nagłówki pliku dosable - gdzie się będzie wczytywać - można:
1. Wpakować go do dowolnego ATR
2. Pod pluginem TC - w pliku ATR wybrać plik XEX i na jego nazwie wcisnąć F3
3. Różne kombinacji przeglądania: alt+F3 (w tle otworzy się okno viewera)
a to nie latwiej programikiem CHECK XEX ze strony: http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki ?
i trying it, but i cant run that games..
btw, how work search in sio2sd.xex file? i try "?", but i listen only beeping.
By odszukać plik na karcie SD:
1. Zmienić numer maski na inny niż 0, czyli wybrać CursorRIGHT na 1 do 9
2. Wprowadzić maskę, czyli Control+CursorRIGHT, np. *BOMB*.*
3. Można albo nie: zapisać maski na przyszłość, Shift+Control+S
4. Wcisnąć na znak zapytania (bez Shift / bez Control), czyli ?
...odszukuje wszystkie wpisy z karty SD mające gdziekolwiek słowo "BOMB"
...jak coś znajdzie i chcemy mu przerwać - Break
5. Wybrać interesujący Cię tytuł
6. By wejść do katalogu, gdzie znajduje się wybrany tytuł - wcisnąć Shift+?
Plik Sio2SD.xex jest nagrany w głównym katalogu (root) karty SD - czyli nie w katalogu "ATARI"
Celowo - by go nie zmazać.
Aby podpiąć plik Sio2SD.XEX pod dowolny napęd:
1. Zmienić tryb na Mapowanie "M" - Control+T
2. Wybrać napęd do którego podepniemy Sio2SD.XEX - Control+CursorUP/DOWN
3. Podpiąć plik Shift+CursorRIGHT or LEFT
.... Sio2SD.XEX to pierwsza kropka za napędem "O" = napęd virtualny 00 (a właściwie 100).
4. Wrócić do trybu LCD "L" 2x Control+T
Załączona fotka to podpięcie pod D5 pliku Sio2SD.XEX
thank you, works fine :)
i print sio2sd v3 manual on paper for better reading :)
i can play with sio2sd hours..
its very clean, speed, usefull.. and good for sio2sd without lcd.
Właśnie trwa korekta tłumaczenia opisu Manuala PL->ENG.
Bo jak to Candle powiedział o moim englyszu - ty lepiej krowa jeść idź.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Sio2SD firmware 3.1 RC_2
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 64 zapytań