XXL: Tracker na Falcona? No dwa dobre digitalne są i jeden softsynth.
I jeden cross STe/F030 plus jeden cross ST/STe/F030.

Ja używam do 10 kanałów digi. Ale zakładam, że HEX-Tracker na F030 wyrobiłby znacznie więcej, bo (nareszcie) ma ręczne - i NIE skokowe - ustawianie częstotliwości odtwarzania.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

W pełni programowalny, w sensie że organizację pamięci ekranu masz jedną, ale parametry wyświetlania można dobrać z bardzo szerokiego zakresu.

Trackerów to akurat na Falconie nie brakuje.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

28

to jeszcze tylko literatura i pisac! pisac!! pisac!!!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Przeca jest.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

30

link?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2012-01-30 11:44:59)

Tu jest sporo: http://bus-error.nokturnal.pl/tiki-brow … &type=

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

32

xxl napisał/a:

w "pelni programowalny" mialem na mysli czy mozna zmienic organizacje pamieci ekranu jak na atari8 czy chociazby amidze

no, w Amidze to raczej nie da się zmienić organizacji pamięci, jest i była planarna.
Jeśli chodzi ci o ANTIC czy Cooper to Falcon nie ma czegoś takiego do video. w/g mnie duszki i cooper był dobre w latach 80tych. w sumie to demoscena A1200 też o nich zapomniała


Dokumentację znajdziesz tutaj: http://gfa.atari-users.net/docs/

Videl programuje się tak jak każdy układ graficzny na PC, to są rejestry:

-------+-----+--------------------------------------------+----------
##############Falcon030 VIDEL Video Controller            ###########
-------+-----+--------------------------------------------+----------
$FF8006|byte |Monitor Type                         BIT 1 0|R   (F030)
       |     |00 - Monochrome (SM124) -----------------+-+|
       |     |01 - Color (SC1224) ---------------------+-+|
       |     |10 - VGA Color --------------------------+-+|
       |     |11 - Television -------------------------+-'|
$FF820E|word |Offset to next line                         |R/W (F030)
$FF8210|word |VWRAP - Linewidth in words                  |R/W (F030)
$FF8266|word |SPSHIFT           BIT 10 . 8 . 6 5 4 . . . .|R/W (F030)
       |     |2-colour mode ---------'   |   | | |        |
       |     |Truecolour mode -----------'   | | |        |
       |     |Use external hsync ------------' | |        |
       |     |Use external vsync --------------' |        |
       |     |Bitplane mode ---------------------'        |
       |     +--------------------------------------------+
       |     |      Horizontal Control Registers    (9bit)|
$FF8280|word |HHC - Horizontal Hold Counter               |R   (F030)
$FF8282|word |HHT - Horizontal Hold Timer                 |R/W (F030)
$FF8284|word |HBB - Horizontal Border Begin               |R/W (F030)
$FF8286|word |HBE - Horizontal Border End                 |R/W (F030)
$FF8288|word |HDB - Horizontal Display Begin              |R/W (F030)
$FF828A|word |HDE - Horizontal Display End                |R/W (F030)
$FF828C|word |HSS - Horizontal SS                         |R/W (F030)
$FF828E|word |HFS - Horizontal FS                         |R/W (F030)
$FF8290|word |HEE - Horizontal EE                         |R/W (F030)
       |     +--------------------------------------------+
       |     |      Vertical Control Registers     (10bit)|
$FF82A0|word |VFC - Vertcial Frequency Counter            |R   (F030)
$FF82A2|word |VFT - Vertical Frequency Timer              |R/W (F030)
$FF82A4|word |VBB - Vertical Border Begin                 |R/W (F030)
$FF82A6|word |VBE - Vertical Border End  (count 1/2 lines)|R/W (F030)
$FF82A8|word |VDB - Vertical Display Begin                |R/W (F030)
$FF82AA|word |VDE - Vertical Display End                  |R/W (F030)
$FF82AC|word |VSS - Vertical SS                           |R/W (F030)
       |     +--------------------------------------------+
$FF82C2|word |VCO - Video Control              BIT 3 2 1 0|R/W (F030)
       |     |Quarter pixel width (4x pixels) -----' | | ||
       |     |Half pixel width (double pixels) ------' | ||
       |     |Skip line (interlace) -------------------' ||
       |     |Line doubling -----------------------------'|

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33 Ostatnio edytowany przez saulot (2012-01-30 12:03:32)

xxl: trackerów jest mnóstwo. Najlepszy jaki wyszedł odnośnie mozliwości to ace tracker, który ma syntezę dźwięku na dsp. Dziwne, że nie słyszałeś. Tutaj masz próbkę 8 kanałów bez użycia żadnych sampli:
http://www.youtube.com/watch?v=HmClVtfz … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=6IPYi8Rj … re=related
Dźwięk można puścić na złącze cyfrowe(np. optyczne) przez port DSP.

Są też inne bardziej tradycyjne trackery jak mega tracker (chyba ma obsługę do 32 ścieżek, ale nie pamiętam) i digital sound studio, graoumf tracker, flex tracker (tracker 8 kanałowy, ale z z efektami dsp) itp.. Octaylzer ma specjalne moduły odtwarzania dla falcona.

A literatura? Leży wszędzie, trzeba poszukać tylko..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

34

>scrolling horizontally per pixel seems impossible if you can only place the screen pointer in a 4 byte boundary!
>Initially I thought I'd solve this problem using 2 buffers. One buffer would have the initial screen, and the second would have >the same screen, but one pixel to the left. So, if I wanted to scroll per pixel, I'd show the first buffer, then the second, then >the first buffer+4 bytes, then the second+4 bytes, etc. Of course this works, but it uses an extra screen, plus it makes >updating of the 2 buffers a bit weird (well not too much, but still ).

:-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

35

widzę że kolega jest troszkę czepialski :)
muszę Ciebie jednak zmartwić otóż jest możliwy scroll o 1px

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

36

nie doszukuj sie negatywnych emocji...

uwazam, ze falcon ma mocna strone - hw (z malym minusem za blitter) oraz slaba strone - dostepnosc oprogramowania

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

37

blitter w Falconie jest o połowę szybszy niż w STE, do A1200 wsadzono stary blitter z A500

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

38

a czy ten blitter rysuje odcinki?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2012-01-30 15:40:14)

Ten w Falconie? Nie. Potrafi tylko kopiować "prostokątne" fragmenty pamięci +zastosować maskę (OR, XOR, AND itp).

Czyli w sumie można nim rysować odcinki, ale jedynie poziome lub pionowe ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

40

W A1200 może i jest sens używania blittera ( nie wiem nie znam się ). W Falconie, to choćby on jeszcze dodatkowo śpiewał, tańczył, recytował to i tak 030 zrobi to szybciej. Więc xxl podaruj sobie kąśliwości odnośnie blittera w Falconie :P

( tak, znam ten jeden przykład użycia blittera w Falconie przez ray'a :P )

41 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-01-30 16:37:09)

oj, kolega jest jednak czepialski.
Nie,falconowy blitter nie umie rysowac odcinkow.
W a1200  blitter umie ale tez nie rysuje sie nim odcinkow, bo jest on zdecydowanie wolniejszy niz cpu. nawet 020 na14mhz we wszystkim bije amigowy blitter. demoscenowcy odkryli to juz 18 lat temu

no ale zapodaj jeszcze jakies fajne pytanie :)
moze cos o dzwieku :)
albo nie, lepiej o 16bit szynie :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

42 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-01-30 17:38:14)

juz mowilem, zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz.
wnioski
-falcon nie ma duszkow bo sa niepotrzebne
-falcon ma ublitter ale tez jest niepotrzebny bo na 030 mozna to zrobic szybciej

falcon nie jest ekologiczny bo blitter niepotrzebnie spozywac cenne waty.


a z pytan jak zaprogramowac videl zeby zmienic organizacje pamieci na taka, ze od poczatku wyswietlanego ekranu w kazdej nastepnej linii adres pamieci do wyswietlania byl nizszy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-30 18:26:10)

Blitter jak i Yamaha 2149 w Falconie są chyba tylko ze względów wstecznej kompatybilności a nie po to aby nabijać waty u zaprzyjaźnionych elektrowni :D

Co do pytania o videl'a to myślałem że już wcześniej zostało to wyjaśnione. Videlem nie da się zmieniać organizacji pamięci.
Ale gdybyś przypadkiem ominął coś to tu jest tak prosto wytłumaczone :) :

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 08#p145408

44

Tak czytam i się zastanawiam, falcon posiada blitter i inne bajery ale nie opłaca się używać ponieważ cpu zrobi to szybciej. Ale czy tego cpu w pewnym momencie nie "zabraknie"?

Praca Blittera blokuje szynę a więc i działanie CPU.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

46

XXL robisz świetne porty gierek z ZX-a na A8 może zainteresowałbyś się platformą 16/32 bit, myślę że tu miałbyś większe pole manewru a każda produkcja jak sam widzisz jest aż niezbędna  :) W tym przypadku jest jeszcze jeden plus w razie portu gry wykorzystującej dźwięk ZX-a nie potrzeba tego zmieniać ST to odegra jak w oryginale :)

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)

47

xxl napisał/a:

juz mowilem, zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz.
wnioski
-falcon nie ma duszkow bo sa niepotrzebne
-falcon ma ublitter ale tez jest niepotrzebny bo na 030 mozna to zrobic szybciej

to nie emocje, tylko zadziwia mnie banalność pytań.

xxl napisał/a:

a z pytan jak zaprogramowac videl zeby zmienic organizacje pamieci na taka, ze od poczatku wyswietlanego ekranu w kazdej nastepnej linii adres pamieci do wyswietlania byl nizszy

być może jest to możliwe ale w sumie to nie wiem,
zdradź tajemnicę w jakim sensownym  celu ktoś miał by to stosować?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

48 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-01-30 20:28:43)

O co chodzi we Flakonie ;) z chunky 16-bit truecolor mode ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

49

wszystko pięknie, komputer wspaniały, mozliwości ma ponadprzeciętne tyle że kiedyś miał (trochę żartując oczywiście) "siedmiu użytkowników" a teraz zostało ćwierć jednego...;)
przechodząc do sedna z punktu widzenia scenowania na nim, to nie ma juz praktycznie sensu, ponieważ szybko można zostać zniechęconym z racji braku że to tak ujmę "ruchu w interesie". Już więcej widzę sensu w "kręceniu lodów" na ST/STe. Szesnastobicowce jeszcze wrócą do łask i znów będą modne ;) na scenie...Co zresztą było chyba widoczne nawet na demo compo SV.

gep/lamers^dial

50 Ostatnio edytowany przez AS... (2012-01-30 21:59:58)

Pierdu pierdu...!

Przeprosiłem się dzisiaj z Falconem, od 3dni katuję amigę 1200 060...(od kiedy ją dostałem leżała jak się okazało 5lat w piwnicy)

Amiga kładzie Falcona pod każdym wzdlędem, Falcon może mieć dsp sreespe blittety slittery hu**jemuje i dzikie wężę.
Demka na Amigę, pewnie nie starczy z 5lat aby zobaczyć wszystkie...
Sporo jest naprawdę genialnych i naprawdę wywołujących opad szczeny. iii ale???

Porty demek z amigi na Falcona 060, fakt na amidze tną jak dzikie (mam jakieś hu** 060 w amidze bo ma tylko 75mhz)...
Na Falconie działają szybciej (o bosze!) wzobogacają dzięki temu liczbę dem na falcona 060 do 6szt!

Ale jak usiądziecie sobie w salonie podlączycie amigę do waszego sprzętu grającego  a później zrobicie to samo z Falconem ...

Sorry amiga ma drewniany dźwięk!! (nie piszę o Pinokiu)
Przykro mi ale tak jest...

trzy razy oglądałem demko hmmmm dźwięk kładzie wszystko i wszystkich, koncerty hd nagrane w dts hd mają jakiś taki hu** dźwięk.

Undersocre kładzie dźwiękiem, dramdimension dźwięk masakruje, ats maskra.....!

Ulubiony Delego sololumenyczyznm ojojojojoj ....

Przy Falconie pozostaje sens posiadania ct63 w zasadzie nie wiem po co.

Falcon stock kontra amiga stock w demkach, niestety amiga słabo wypada (!)
Aby nie było przejechałem demka z amiga wg. pounet.
Najfajniejsze dźwiekowo demo z Falcona to dont brake the oath (ale to wymaga 030 50mhz)

** do amigi mam porzyczoną kartę cf, ale już zrobiłem sobie image, abym się nie musiał gimnastykować.

*** Gep rozumiem czemu wybrałeś Amigę 1200, bo pewnie od 18lat jak ją masz nie zobaczyłeś na nią wszystkich dem :P
Falcon to sprzęt dla ????... dla mnie ....