1 Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 00:29:24)

WItam,

Dzisiaj podjalem sie probu uruchomienia czesci gierek ktore pociagalem ze strony ScummVM, otoz sam port da sie uruchomic nawet pod Tosem ale z gierkami jest juz klopot, natomiast  pod Mintem dziala, uruxhamia sie nowoczesny wyglad, ale klopot w tym ze predkosc dzialania pozostawia wiele do zyczenia tak samo gry ktore probowalem. Czy ktos to probowal u siebie kiedykolwiek cos z tym robic.
Ja mam podlaczone CTPCI i zeby wylaczyc to oczywiscie startuje z CTRL co powoduje ze i wylacza sie CTCM a co za tym idzie predkosc procka jest chyba wtedy 60 MHZ, pytanie do tych co mogliby to przetestowac z wieksza czestotliwoscia zegara ja musialym calkowicie odpiac ctpci a szkoda mi az tak kombinowac.

Wiekszosc gierek z tej strony sie uruchamia nie wszystkie jednak sprawdzilem. Jaky ktos chcial sie zabawic to bede wdzieczny

Niestety z Radeonem nie dziala

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

2

1) po co uruchamiasz z controlem? uruchamiaj bez controla to będzie szybciej
2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.
    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne. Na supervidelu pewnie też tak będzie (jak w końcu wyjdzie).

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

3 Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 01:27:11)

saulot napisał/a:

1) po co uruchamiasz z controlem? uruchamiaj bez controla to będzie szybciej

NO tak ale musialym wyjac CTPCI bo jak inaczej wylaczyc CTPCI
A faktycznie z wcisnietym klawiszem V przy starcie powoduje ze uruchamia sie standardowy Videl

saulot napisał/a:

2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.

Tak wiem, rozmiem teraz dlaczego nie dziala z radeonem

saulot napisał/a:

    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne. Na supervidelu pewnie też tak będzie (jak w końcu wyjdzie).

Jak to zrobic, gdzie mozna sciagnac patch

POzdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

4

saulot napisał/a:

2) Scummvm nie działa z radeonem, bo jest na SDLu, a SDL oficjalny nie wspiera Radeona, było to już maglowane wielokrotnie.
    Na spatchowanym SDLu działa ok i wszystko jest grywalne.

Ale rozumiem że ten patch do SDL to ten Twój wynalazek :) natomiast mi udało się uruchomić OpenTTD w 1280x1024 w fullscreen'ie, więc na oficjalnym SDL też jakaś ( przynajmniej lekka ) obsługa Radeon'a musi być :)

5 Ostatnio edytowany przez AS... (2012-01-18 08:10:35)

Kroll napisał/a:

Ja mam podlaczone CTPCI i zeby wylaczyc to oczywiscie startuje z CTRL co powoduje ze i wylacza sie CTCM a co za tym idzie predkosc procka jest chyba wtedy 60 MHZ, pytanie do tych co mogliby to przetestowac z wieksza czestotliwoscia zegara ja musialym calkowicie odpiac ctpci a szkoda mi az tak kombinowac.
Kroll

Botowanie z controlem nie spowalnia zegara w ct63, tzn. jak masz ustawione ct63 na 95mhz to z controlem działa na 95mhz również.

6

AS... napisał/a:

Botowanie z controlem nie spowalnia zegara w ct63, tzn. jak masz ustawione ct63 na 95mhz to z controlem działa na 95mhz również.

NO nie wiem bo jednak wlaczenie CTRL powoduje ze wylacza sie CTCM a wiec cos co odpowiada pod ct63 za ustawianie zegara, wlaczylem z V czyli przelaczylem sie na falconowego VIdela to jednak te gierki chodzily troche lepiej i grywc juz w ostatecznosni moznaby

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

7 Ostatnio edytowany przez AS... (2012-01-18 09:14:05)

Zrób jak dobrze pamiętam:
- timedemo demo1 (wpisz w konsolę i daj enter!) w quaku  i odpal raz falcona z contrlonem i bez niego :P I zobacz wynik :)

CtCm przecież dalej możliwość zmiany częstotliwości płynnie suwaczkiem, zamiast zmieniać kwarca, ale zmiana zapisywana jest w biosie, jeśli piszę od rzeczy proszę o wyprostowanie :P

8

Potwierdzam to co pisze Kroll, boot z Ctrl'em kilka razy też mi uruchomił potwora w 66MHz mimo że mam ustawiony na 98MHz. Tyle że nie "złapałem" kiedy to się dzieje, bo większość uruchmień z Ctrl'em jednak nie zmniejsza MHz'ów :)

9

O qtwa!
Chyba jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby było mniej niż 95mhz przy strzale z controlem??!
Czytałem o tym na atariforum i zapuściłem quaka z time demo i wynik z controlem i bez controla był taki sam.

10 Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 22:26:32)

AS... napisał/a:

Zrób jak dobrze pamiętam:
- timedemo demo1 (wpisz w konsolę i daj enter!) w quaku  i odpal raz falcona z contrlonem i bez niego :P I zobacz wynik :)

CtCm przecież dalej możliwość zmiany częstotliwości płynnie suwaczkiem, zamiast zmieniać kwarca, ale zmiana zapisywana jest w biosie, jeśli piszę od rzeczy proszę o wyprostowanie :P

OK dziesiaj wieczorkiem to sprawdze bo sam jestem ciekaw czy faktycznie nie zmienia MHz, bo golym okiem widzialem ze chodzilo mi szybciej w mincie jak nie dawalem CTRL.



Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

11

jury napisał/a:

Ale rozumiem że ten patch do SDL to ten Twój wynalazek :) natomiast mi udało się uruchomić OpenTTD w 1280x1024 w fullscreen'ie, więc na oficjalnym SDL też jakaś ( przynajmniej lekka ) obsługa Radeon'a musi być :)

No bo to przez GEM/VDI leci, zadam małe, niedyskretne pytanie, myszka Ci działa ;P? Druga rzecz, założę się, że wyjście nie jest podwójnie buforowane.
A patch tak, w oficjalnej wersji nie ma wykrywania sprzętu i obsługi spod XBIOSu, pisałem już o tym.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

12 Ostatnio edytowany przez Kroll (2012-01-18 22:29:55)

A wiec zrobilem testy i one potwierdzaja slowa AS, zrobilem test w quake uruchamianym w czystym tosie z wlaczonym i wylaczonym CTRL i wyniki a bardzo podobne 969 frames 131 sec oraz &.2 FPS.

ALe moje pytanie tyczy sie mozliwosci jakiegos przyspieszenia samego ScummVM uruchamiam go w rozdzielczosci 640x480x256  z Xaaesem i Thingiem. Uruchamia sam port i juz w samym porcie widac ze myszka nie chodzi plynnie tylko skacze porusze sie z opoznieniem nie mowiac juz w poszczegolnych grach. Czy ktos ma pomysl da sie to jeszcze przysiepieszyc mniejsza rozdzielczosc ? nie np bez desktopu sama konsola o ile sie da i itp

Czy wy macie identyczna sytuacje

W samym archiwum portu sa dwa zipi scummvmclasics i modern.zip to mozna jakos skofigurowac i uruchamiac bo w mincie jest graficzny shell a w tosie bez kolorow tylko praktycznie same ramki i troche inny uklad przyciskow.

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

13 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-18 22:59:05)

Ja jeszcze ScummVM nie próbowałem. Sesja tuż, tuż, więc się trzymam daleko od Falcona :) Co najwyżej ze dwie do czterech sesji Downfall'a dziennie :)

saulot napisał/a:

No bo to przez GEM/VDI leci, zadam małe, niedyskretne pytanie, myszka Ci działa ;P?

W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

http://www.youtube.com/watch?v=1EwwM6ZP … plpp_video

A do tego jeszcze nie tak dawno twierdziłeś że open'a nie da się uruchomić w fulscreen na Radeon'ie :P

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 59#p119959

14

jury napisał/a:

J
W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

Aha no to super ze dzialalo w takim wypadku szybko skoncz sesje i czekam zebysmy mogli dalej ruszyc cos w tym temacie

Pozdrawiam
Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

15

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).
Fullscreen może jest do zrobienia na Radeonie z opcją GEM/VDI nie wykluczałem tego (to jest okno bez ramek), ale na bank to jest chała, bo nie ma przechwytywania eventów myszy i nie ma podwójnego buforowania i według mnie to właśnie potwierdzasz. Czyli możesz sobie co najwyżej ekran polizać i nie pograsz.

Jak widzę jeszcze teksty Krolla 'wolno działa/myszka nie jest płynna' to na bank blitowanie jest bezpośrednio to video ramu Radeona (na bank) i to zarzyna szynę.
Po tych ostatnich update'ach firmwaru Czuby, wszyscy się jarają portem IDE, że działa itp, ale nikt nie wie że tryb burst jest bardziej potrzebny niż obsługa ekstra IDE.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

16

saulot napisał/a:

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).

Na 99,9% jestem pewien że to nie xbios a gem na filmie :) Ale nic to, będę miał czas to przysiądę do tej gry, bo fajna jest :)

17

jury napisał/a:
saulot napisał/a:

no to jest fullscreen xbios na videlu pewnie (na filmie).

Na 99,9% jestem pewien że to nie xbios a gem na filmie :) Ale nic to, będę miał czas to przysiądę do tej gry, bo fajna jest :)

To zarezerwuj sobie.......tydzień.
TTD niebezpiecznie wciąga :)
Przerobiłem.....

tP

Atari, Inc., 1512 Crossman Ave., PO. Box 61657, Sunnyvale, CA 94086.
Złym błędem jest cofać się do tyłu, gdy wieje zimnym chłodem.
Jest to najprawdziwsza prawda. (c) VC

18 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-30 23:35:10)

Kroll napisał/a:
jury napisał/a:

J
W sumie to teraz nie działa i nie wiem dlaczego ( ale nie siedziałem przy tym jeszcze, sesja :P ) Ale działała, tu jest dowód, moje OpenTTD i widać że działała :P

Aha no to super ze dzialalo w takim wypadku szybko skoncz sesje i czekam zebysmy mogli dalej ruszyc cos w tym temacie

OKI, wiem więcej :) Spróbuj uruchomić OpenTTD w MyAESie. Ja co prawda teraz uruchomiłem w jakiejś starej wersji ( 0,67) ale mysz działa "od ręki" :)
Jeszcze muszę powalczyć z XaAESem, bo to na pewno działało mi w nim. Coś tam mocno w cnf'ie knułem, ale już nie pamiętam co :(

19 Ostatnio edytowany przez jury (2014-10-18 22:42:19)

Podepnę się tutaj. Postanowiłem wreszcie spróbować scummvm'a i wszystko niby działa, z wyjątkiem uruchomienia gry.
Ściąnąłem sobie 2 gierki stąd:
http://www.emuparadise.me/ScummVM_Games/21
rozpakowałem gdzieś tam, i w scummvm przy opcji "Add game" wskazuję katalog z plikami gdzie rozpakowałem te gierki. Niestety zawsze dostaję komunikat, że we wskazanym katalogu nie ma żadnych gier. Co robię nie tak?
Tymbardziej, że póki co próbowane gry ( Beneath a Steel Sky i Simon the Sorcerer ) wg:
http://scummvm.org/compatibility/
mają "Support level" wręcz Excellent. A do tego taki przykładowo Steel Sky, wg poniższego:
http://wiki.scummvm.org/index.php/Dataf … _Steel_Sky
wymaga do działania plików:
    SKY.DNR
    SKY.DSK
    sky.cpt
i właśnie takie pliki z tego emuparadise dostałem. Jak mam to okiełznąć?  :)