Witam , jak w temacie ... posiadam nastepujacy komputer , magnetofon CA12 plus komplet gier . Wszystko bylo by dobrze do poki miał bym kiedyś A. i pamietał jak sie to uruchamia .
Przeczytałem juz sporo instrukcji ,streszczen i po przegladalem kilka ksiazek min. (Atari elementarz '89 wyd.OSCAR ,Atari Logo R.Tadeusiewicza ,Atari BASIC dla dzieci, orginalna instrukcje od TURBO2000)

A wiec...
Zacznijmy od tego że sprzet ktory dostalem od kolegi podobno w latach swietnosci i chowania do kartonu do piwnicy dzialal z tym ze nie pamietal on zadnych koment totez musialem sie sam na glowic na sciagac itd.

1. Podlaczam sprzet ,magnetofon w 2 wejscie joisticka, wlaczam telewizor , znajduje kanal . (wlaczam sprzet bez trzymania start lub select)
2. Pierwszy ekran klasycznie " N- KSO  B- KSO&BASIC C-KOPIARKA "
a] przy wcisnieciu N pojawia sie kolejne menu KSO (wcztwanie,kopiowanie,odtwarzanie itd.)
b] przy wcisnieciu R pojawia sie BASIC i napis na ekranie READY

3. Aby wczytac program naciskam przycisk R (ekran zapala sie i gasnie jak by przeszedl do innego trybu ale na ekranie nic sie nie zmienia z napisow). Przy wpisywaniu komend CLOAD , LOAD"C:***" , LOAD"C:@" , LOAD"D:***" , LOAD"D:@" w KSO zaczna sie procedura wgrywania
Wpisanie komendy>RETURN(i odtwarzany jest krotki wysoki dzwiek) >kaseta przewinieta na 1-2 pozycje wczesniej niz gra jest opisana wiec naciskam Play na magnetofonie>RETURN> znowu dziwne dzwieki i po 12-14 jednostkach kasety magnetofon sie wylacza a na ekranie pojawiaja sie w zaleznosci od komendy z LOAD
ERROR 138,140 ,143 i chyba zdazylo mi sie miec error 20 ale nawet nie pamietam prz jakiej konfiguracji.

4. Probowalem dociskania przycisku PLAY bo gdzie bylo napisane ze nie moze nie dochodzic do tasmy , wyczyscilem glowice , sprobowalem 5 roznych kaset i roznych gier. Najbardziej obiecujacym momentem jest kiedy wlacze KSO&BASIC wpisze bodaj CLOAD no i ekran z tego niebieskiego robi sie bialo-czarny z na przemian krecacymi i przeskakujacymi paskami. Dziwne dzwieki o zmiennych czestotliwosciach , na ekranie ciagle to samo z lekkimi zmianami w paskach i dzwiekach. Gra wgrywa sie , ale nie zatrzymuje w miejscu opisanym na pudelku tylko leci dalej (raz nawet cala kaseta i nic)


Tak wiec , komu kolwiek z was nasuwa ten opis jakis pomysl?? Nie ukrywam ze zaje**cie chcial bym pograc bo programowanie mnie nie interesuje.

DZIEKUJE Z GORY ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI

2

Odczep się od tych LOADów i CLOAdów.
Po włączeniu komputera, gdy pojawią się napisy, wciśnij klawisz N, potem R, a potem wpisz D:*** i naciśnij 2 razy klawisz Return. Wciśnij PLAY w magnecie i czekaj. Gdy program ładujący znajdzie początek programu na kasecie - magnet powinien się zatrzymać, a na ekranie zobaczysz tytuł gry i wybór (T/N). Gdy wciśniesz klawisz T - gra się załaduje i uruchomi, gdy Klawisz N - magnet ruszy, ekran pomiga i znajdzie początek następnej gry, wyświetli się tytuł itd...
Gier z reguły nie ładuje się w Basicu, więc trzeba go wyłączyć naciskając klawisz N, co opisałem wyżej.

3

Robie jak mowisz najpierw "N" pozniej wchodzi do KSO i naciskam "R" na ekranie pojawia sie R> , wtedy dopisuje D:*** i 2 razy return + wlaczenie magnetu PLAY'em, atari charakterystycznie daje znac 3razy wysokim dzwiekiem , poczym znika bluescreen i wskakuja takie bialo czarne paski i bzyczenio szumy.
i tak przelatuje do nastepnej gierki wedlug opisu na kasecie i ani razu sie nie zatrzymuje ani razu sie error nie pojawia jednym slowem nic. wiec moze to wina magnetu albo kaset szkoda by bylo

4

Czy ten magnetofon ma jakiś dodatkowy przełącznik, czy jest może wtyczka do podłączenia do portu joysticka ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

5

-->ataritix, nagrany na kasecie program poprzedzony jest "loaderem", pomiędzy którym to a grą(czy innym programem) magnetofon powinien na chwilę się zatrzymać.
Problem w tym że w przerabianych pod turbo XC12(i jego klonach) z czasem częściowo siada sterowanie silnikiem i po wczytaniu "loadera" trzeba magnetofon ręcznie(tj. pauzą ew. stopem) zatrzymać na kilka sekund (inaczej kaseta do konca przeleci - a i tak nic się nie wgra).

wszystkie trzy strony świata

6

Ale pojawił by się tytuł gry, a tu nic się nie pojawia. Może to być wina złego skosu głowicy lub luźnego paska napędowego.

7

Fakt, nie doczytałem.
Jeżeli to skos głowicy, to zdecydowanie odradzam jego regulację za pomocą wkrętaka(przynajmniej w tym modelu), lepiej po prostu wyjąć klapkę(wystarczy ją po otwarciu magnetofonu mocniej pociągnąć) i w razie potrzeby (aż paski będą miały odpowiedni kształt/kolor ew. pojawi się tytuł etc.) leciutko opukać magnetofon po bokach.

wszystkie trzy strony świata

8

grzeniu [Wczoraj 14:29:22] "Czy ten magnetofon ma jakiś dodatkowy przełącznik, czy jest może wtyczka do podłączenia do portu joysticka ?"
niema przelacznika chyba ze w srodku jeszcze nie rozkrecalem a powinienem ? tak ma kabel do joysticka i wpinam go w 2port bo tak wszedzie jest napisane zeby robic . od instrukcji po odp na forum

Lt_Bri [Wczoraj 15:37:53] "nagrany na kasecie program poprzedzony jest "loaderem"
po jakiej odleglosci od poczatku programu wedlug opisu na tasmie zalozmy ze jest od 3-76 mam sie spodziewac ze ten loader bedzie ? 10-15 jednostek ?

jer [Wczoraj 21:23:01]  "Ale pojawił by się tytuł gry, a tu nic się nie pojawia. Może to być wina złego skosu głowicy lub luźnego paska napędowego." 
no tytulu niema caly czas tylko paski no i ten charakterstyczny wysoki dzwiek w miejscu w ktorym powinna sie zaczynac nowa gra wedlug opisu na opakowaniu kasety ale tez sie nie zatrzymuje i leci dalej. jak to naprawic ?

Lt_Bri [Dzisiaj 01:07:31] "Jeżeli to skos głowicy, to zdecydowanie odradzam jego regulację za pomocą wkrętaka(przynajmniej w tym modelu)"
pewnie i tak bym tego nie potrafil zrobic.
"lepiej po prostu wyjąć klapkę(wystarczy ją po otwarciu magnetofonu mocniej pociągnąć) i w razie potrzeby (aż paski będą miały odpowiedni kształt/kolor ew. pojawi się tytuł etc.) leciutko opukać magnetofon po bokach."
wyjac klapke da sie bez rozwalenia plastiku ? bedzie sie pozniej zamykac ? bo poki nie zadziala powiedzialem ziomkowi ze od niego tego nie kupie a niechcial bym oddawac popekanego czy zepsutego fizycznie .

dzieki za wszystkie odpowiedzi . ale nadal nie wiem w czym rzecz . poproboje z tym magnetofonem

9

klapka siedzi na dwoch zatrzaskach, mozna ja wyjac i wlozyc bez robienia krzywdy magnetofonowi, aczkolwiek - to plastik, i to wiekowy, wiec uwazaj, by nie pekl

przechodze na tumiwisizm

10

No i o ile wyjęcie jest bajecznie proste, to już włożenie bywa odrobinę upierdliwe (nie jestem pewien czy przypadkiem sprężynka trochę w tym nie przeszkadza).

Na początek możesz po prostu klapke czymś obciążyć, o ile pamięć mnie nie myli to chodzi o to żeby te "czarno-białe" pasy nie były "poszarpane".

wszystkie trzy strony świata