Cześć,

Na ostatnim party w Głuchołazach ktoś (chyba drac030) prosił mnie o nową wersję Atari800Win. Akurat nie było to takie łatwe, ale po zmienieniu kilkuset linii kodu udało się podłączyć rdzeń atari800 2.2.1 do emulatora. Tak mi się wydaje, bo zmian jest w nim tak dużo, że pewnie coś opuściłem.

Jak ktoś chce posprawdzać to zapraszam. Całość do ściągnięcia z github:

https://github.com/Jaskier/Atari800Win-PLus/downloads

plik należy wsadzić do katalogu gdzie jest reszta plików emulatora. Nie jest to pełna instalka.

Wszelkie bluzgi, bugreporty i feature requesty proszę pisać albo tutaj, albo na priva albo na githuba.
Nie mogę jednak nic obiecać. Kod emulatora to ponad 100.000 linii. Łatwo się zgubić.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

2

Wielkie dzięki Jaskier :-) !!! Wreszcie...
JEden z najlepszych emulców ... ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

3

Mały doping i będziemy mieli poważnego konkurenta dla Altirry ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

4

jak na razie wykrzacza się po wybraniu opcji "Palettes..."

5

Umieściłem już w sieci beta 3.

Poprawiłem działanie wyboru palety, wyświetlanie napisu przy włączeniu pauzy (zgłoszone przez autora Altirry :) ) oraz okno wyboru folderu (na przykład dla H1:), chociaż wciąż nie wiem kiedy się ono wykrzacza. Może ktoś zdiagnozuje? U mnie problem nie występuje.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

6

To ja się dopiszę - już w wątku parę miechów temu pisałem - na niektórych kartach graficznych w trybie fullscreen robi się dziwna jazda z paletą - tzn niebieski jest zielony itp. To zauważyłem też na dosboxie np w Comanche'u. Co może być przyczyną? Może jednak nie karta a system (W7) bo w jednym kompie to śmieszny intel (notebook) a w drugim jakieś ATI..

W oknie jest normalnie. Acha - przy próbie zrobienia printscreenu w fullscreen żeby tu pokazać nic z tego nie wyszło - większość obiektów na printscreenie jest czarna zostało tylko kilka

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7

grzeniu napisał/a:

Mały doping i będziemy mieli poważnego konkurenta dla Altirry ;)

Szczerze wątpię. Altira nie ma konkurencji. (przynajmniej na windows)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

8

Tryb fullscreen używa starych trybów paletowych (256 kolorów) jeśli dobrze pamiętam. Cud, że to jeszcze działa. Ja ich nie używam, bo mi się emul zwiesza. Całość kodu na ten temat jest do przepisania.

@syscall
A kiedyś tak mówili o Atari800Win :)

Chociaż trzeba przyznać, że Arai800Win cierpi na chorobę starczą. Są w nim rzeczy z 95 roku. Najlepszą rzeczą byłoby wywalić go całego i napisać wszystko od nowa. Tyle, że to właśnie zrobił phaeron z Altirrą :)

Jedyne co ja mogę zrobić, to stworzyć możliwie najlepsze GUI do atari800.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

9

Jaskier napisał/a:

Jedyne co ja mogę zrobić, to stworzyć możliwie najlepsze GUI do atari800.

I tego należy się trzymać.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

10

Jeszcze byłoby fajnie, gdyby obsługiwał .CASy w rozszerzonej wersji A8CAS.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

11

Ano właśnie a8cas. Ten format zdaje się, że jest obsługiwany przez atari800 spatchowane przez krOtkiego, tak? Tylko nie mogę nigdzie znaleźć, gdzie on trzyma jego źródła. Znalazłem tylko sam patch do atari800, ale wiem że on zrobił coś więcej. Można by zastąpić oficjalne źródła atari800 jego źródłami.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

12

Najlepiej, jakby kr0tki sam się wypowiedział.....

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

13

@jaskier: wspaniałe wiadomości! Mimo tego iż Altirra pod windows radzi sobie świetnie, to nie potrafię jej używać do debugu. Nie pasuje mi zupełnie ten wbudowany debugger w altirrę. Do dziś jeżeli coś mam debugować to nie wyobrażam sobie tego bez Atari800WinPlus. Jeżeli do kompletu udało by się faktycznie dodać patche od Krótkiego.... rewelacja :D

14

Hejka, witam ponownie :)

Wrzuciłem już na githuba 4 betę, jak nie będzie narzekań, to już wkrótce wypuszczę oficjalne 4.1.

Muszę sobie tylko przypomnieć jak się logowało aby wrzucać pliki na stronę emulca. Ktoś wie do kogo powinienem się zwrócić o instrukcje? Dely a może Krap?

Zmiany w beta 4:
-Poprawiony (chyba) błąd wywalający emulator w oknie wyboru folderu.
-Włączona opcja SYNCHRONIZED_SOUND w atari800. Podobno to robi bardziej dokładny dźwięk, ale ja tam nie słyszę różnicy.
-Poprawki w synchronizacji pracy emulatora w trybie DirectSound. Może to trochę zmniejszy trzaski dźwięku?

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

15 Ostatnio edytowany przez Krótki (2011-12-26 22:11:40)

Duddie napisał/a:

Jeszcze byłoby fajnie, gdyby obsługiwał .CASy w rozszerzonej wersji A8CAS.

Jakbym chciał, żeby oficjalne Atari800 miało obsługę A8CAS, to sam bym ją wcommitował do oficjalnego repozytorium. W tej chwili patch od A8CAS psuje emulację stacji dysków, i póki tego nie naprawię odradzam używanie go do oficjalnej wersji czegokolwiek.

Jaskier napisał/a:

Jedyne co ja mogę zrobić, to stworzyć możliwie najlepsze GUI do atari800.

Żałuję, że wkładasz wysiłek w rozwój windowsowej wersji. Atari800, jako projekt wieloplatformowy, najbardziej skorzystałby na wieloplatformowym GUI korzystającym np. z wxWidgets; niestety trzebaby je napisać od nowa. No ale robisz to dla własnej przyjemności, nie będę więc Ci mówił co masz robić.

Jaskier napisał/a:

-Włączona opcja SYNCHRONIZED_SOUND w atari800. Podobno to robi bardziej dokładny dźwięk, ale ja tam nie słyszę różnicy.

Odpal cokolwiek z digitalizowanym dźwiękiem, albo np. Beep'em All.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

16 Ostatnio edytowany przez Dracon (2011-12-26 22:17:26)

A jak tam jest z dzwiekiem w Altirze? Moze sie myle, ale w A800Win byl chyba lepszy?
Zdaje sie, ze ktos z muzykow wystawiajac swe prace na compo (w tym roku), zastrzegal by unikac Alitirry do odsluchy pracy.

17

Krótki napisał/a:

Jakbym chciał, żeby oficjalne Atari800 miało obsługę A8CAS, to sam bym ją wcommitował do oficjalnego repozytorium. W tej chwili patch od A8CAS psuje emulację stacji dysków, i póki tego nie naprawię odradzam używanie go do oficjalnej wersji czegokolwiek.

O.K. W takim razie nie było pytania :)
A co z całą resztą stuffu, którą wsadzasz do atari800? Widziałem na sourceforge, że trochę tam się dzieje. Myślisz, że jak wyjdzie kolejna wersja to sporo będzie dopasowywania aby mi się Atari800Win budowało?
A przy okazji, aby mi się ostatnia wersja zbudowała to musiałem zrobić kilka minimalnych zmian w atari800. Czy mógłbym ci to podesłać aby znalazło się na stałe w repozytorium?

Krótki napisał/a:

Żałuję, że wkładasz wysiłek w rozwój windowsowej wersji. Atari800, jako projekt wieloplatformowy, najbardziej skorzystałby na wieloplatformowym GUI korzystającym np. z wxWidgets; niestety trzebaby je napisać od nowa. No ale robisz to dla własnej przyjemności, nie będę więc Ci mówił co masz robić.

Ja się z tym zgadzam. Już nawet siedziałem nad wersją WX (ślady tego są w atari800). Tyle, że w końcu stwierdziłem, że jest tego za dużo roboty i lepiej ten czas spędzić inaczej.

Krótki napisał/a:

Odpal cokolwiek z digitalizowanym dźwiękiem, albo np. Beep'em All.

Eeee.... pewnie efekt placebo :)

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

18

Jaskier napisał/a:

A co z całą resztą stuffu, którą wsadzasz do atari800?

Reszta jest OK.

Jaskier napisał/a:

Myślisz, że jak wyjdzie kolejna wersja to sporo będzie dopasowywania aby mi się Atari800Win budowało?

Nie mam pojęcia, nie znam kodu źródłowego WinPLusa, ani się nim nie interesuję.

Jaskier napisał/a:

A przy okazji, aby mi się ostatnia wersja zbudowała to musiałem zrobić kilka minimalnych zmian w atari800. Czy mógłbym ci to podesłać aby znalazło się na stałe w repozytorium?

Jeśli wyłącznym celem zmian jest zapewnienie działania WinPLusa, to uważałbym to za błąd. Skoro kod WinPLusa nie leży w repozytorium Atari800, to programiści emulatora nie mają powodu ani możliwości żeby ten kod testować czy zapewnić wsparcie. Do dziś w kodzie Atari800 leżą "warunkowo kompilowalne" skrawki potrzebne tylko WinPLusowi, z którymi nie wiadomo co zrobić i z których część być może została w trakcie rozwoju emulatora usunięta lub "zepsuta".
Poza tym, właściwszą drogą do proponowania zmian jest lista dyskusyjna atari800-users, na którą zaglądają wszyscy zainteresowani programiści.

Jaskier napisał/a:

stwierdziłem, że jest tego za dużo roboty i lepiej ten czas spędzić inaczej.

Szkoda, wielka szkoda.

Jaskier napisał/a:

Eeee.... pewnie efekt placebo :)

No jednak nie, bo bez SYNCHRONIZED_SOUND Atari800 nie potrafi poprawnie odgrywać sampli. A że Atari800Win to w pewnym stopniu umiał, to moim zdaniem ukazuje problem tego emulatora: wiele fajnych funkcji (mapowanie klawiszy, skanlinie, odtwarzanie sampli) zostało zaimplementowane wyłącznie w WinPLusie, podczas gdy od samego początku powinno być częścią "podstawki". Pewnie ktoś kiedyś stwierdził że jest tego za dużo roboty...

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

19

Tak było chyba z Covoxem, którego zaimplementowanie w Atari800 miało być ze względu na poziom skomplikowania niewarte zachodu. Tymczasem w Altirrze (przynajmniej rok temu) wystarczyło dopisać paręnaście linijek. Choć to porównanie jest być może trochę nie na miejscu, bo Altirra jest Windows-only, a Atari800 ma ambicje działać nawet na szczoteczkach do zębów, to może jednak kod Atari800 potrzebuje porządków?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

20

@kr0tki: Twoja wersja autorska bardzo mi przypadła do gustu. Jak dla mnie to najlepszy emulator. Fakt, nie bawiłem się obsługą stacji dysków, z racji zamiłowania do CASów :). Mam nadzieję, że uda Ci się poprawić to i owo.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

21

Jaskier napisał/a:
syscall napisał/a:

Altira nie ma konkurencji. (przynajmniej na windows)

A kiedyś tak mówili o Atari800Win

Zgadzam się z Jaskierem. Trzeba walczyć z monopolem, bo inaczej Phaeron spocznie na laurach i za parę lat znowu obudzimy się z przestarzałym emulatorem.

Krótki napisał/a:
Jaskier napisał/a:

A przy okazji, aby mi się ostatnia wersja zbudowała to musiałem zrobić kilka minimalnych zmian w atari800. Czy mógłbym ci to podesłać aby znalazło się na stałe w repozytorium?

Jeśli wyłącznym celem zmian jest zapewnienie działania WinPLusa, to uważałbym to za błąd. Skoro kod WinPLusa nie leży w repozytorium Atari800, to programiści emulatora nie mają powodu ani możliwości żeby ten kod testować czy zapewnić wsparcie. Do dziś w kodzie Atari800 leżą "warunkowo kompilowalne" skrawki potrzebne tylko WinPLusowi, z którymi nie wiadomo co zrobić i z których część być może została w trakcie rozwoju emulatora usunięta lub "zepsuta".
Poza tym, właściwszą drogą do proponowania zmian jest lista dyskusyjna atari800-users, na którą zaglądają wszyscy zainteresowani programiści.

Oba projekty są open source i nie rozumiem, jakie ma znaczenie, że cały kod WinPLusa nie jest w repozytorium Atari800? IMHO lepiej trzymać zmiany dla PLusa w Atari800, niż kazać autorowi PLusa za każdym razem nakładać poprawki na Atari800.
Razem z Tomkiem Szymankowskim przenosiliśmy kod między Atari800 i PLusem w obie strony i oba projekty na tym skorzystały.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

22 Ostatnio edytowany przez Krótki (2011-12-27 13:43:46)

epi: Zgadza się, kod Atari800 jest ostro zaśmiecony, szczególnie na styku części "przenośnej" i modułów specyficznych dla różnych platform. A emulacja dźwięku to akurat zagadnienie na styku.

Fox napisał/a:

Zgadzam się z Jaskierem. Trzeba walczyć z monopolem, bo inaczej Phaeron spocznie na laurach i za parę lat znowu obudzimy się z przestarzałym emulatorem.

Jeśli celem rozwoju WinPLusa ma być sprowokowanie dalszego rozwoju Altirry, to już chyba lepiej usiąść i porozwijać sobie Altirrę, czyż nie? Ja raczej uważam, że przy tak małych projektach współpraca jest korzystniejsza od konkurencji.

Fox napisał/a:

Oba projekty są open source

A co to ma do rzeczy?

Fox napisał/a:

i nie rozumiem, jakie ma znaczenie, że cały kod WinPLusa nie jest w repozytorium Atari800?

Takie ma znaczenie, że skoro kod jest na zewnątrz, to drużyna Atari800 nie czuje imperatywu, żeby wtrętów PLusowych nie popsuć albo bezceremonialnie usunąć. Niwelując w ten sposób wszelki zysk dla autora PLusa.

Fox napisał/a:

IMHO lepiej trzymać zmiany dla PLusa w Atari800, niż kazać autorowi PLusa za każdym razem nakładać poprawki na Atari800.

Po pierwsze, narzędziem "patch" robi samo sie. Po drugie, na pewno autorowi PLusa byłoby tak wygodniej, ale powiedz jaki zysk z PLusowych wtrętów ma mityczny programista Atari800 (podobno jeszcze tacy istnieją ;-) ). Poza tym, wtręty WinPLusowe i tak nie ustrzegły Jakiera przed koniecznością zmiany "kilkuset linii kodu", czego efektu on sam nie jest pewien ("zmian jest w nim tak dużo, że pewnie coś opuściłem").

Fox napisał/a:

Razem z Tomkiem Szymankowskim przenosiliśmy kod między Atari800 i PLusem w obie strony i oba projekty na tym skorzystały.

Ale czy mówisz tu o kodzie do którego pasuje kwalifikator "wyłącznym celem zmian jest zapewnienie działania WinPLusa"?

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

23

Krótki napisał/a:
Fox napisał/a:

Zgadzam się z Jaskierem. Trzeba walczyć z monopolem, bo inaczej Phaeron spocznie na laurach i za parę lat znowu obudzimy się z przestarzałym emulatorem.

Jeśli celem rozwoju WinPLusa ma być sprowokowanie dalszego rozwoju Altirry, to już chyba lepiej usiąść i porozwijać sobie Altirrę, czyż nie? Ja raczej uważam, że przy tak małych projektach współpraca jest korzystniejsza od konkurencji.

"Usiąść i porozwijać sobie Altirrę" w praktyce oznacza:
a. Ciągłą wymianę maili z Phaeronem, gdyż nawet nie ma publicznego repozytorium z aktualnym kodem, pojawia się on tylko z wersjami beta. Phaeron zawsze ma decydujące zdanie.
b. Fork Altirry.

Mógłbyś wyjaśnić, dlaczego akurat przy małych projektach należy współpracować, a przy dużych konkurować?

Krótki napisał/a:
Fox napisał/a:

Oba projekty są open source

A co to ma do rzeczy?

Każdy może ściągnąć źródła i je skompilować, a sugerujesz, jakoby kod PLusa był nieosiągalny dla programistów projektu Atari800.

Krótki napisał/a:
Fox napisał/a:

i nie rozumiem, jakie ma znaczenie, że cały kod WinPLusa nie jest w repozytorium Atari800?

Takie ma znaczenie, że skoro kod jest na zewnątrz, to drużyna Atari800 nie czuje imperatywu, żeby wtrętów PLusowych nie popsuć albo bezceremonialnie usunąć. Niwelując w ten sposób wszelki zysk dla autora PLusa.

To nic nie zmieni.
1. Kod portu Mac OS X od dawna był w repozytorium, a nigdy nie kupiłem Maca, aby samodzielnie kompilować.
2. Starałem się dbać o wszystkie porty, niezależnie od tego, czy mogłem je skompilować i przetestować. Podejście "rozwijam tylko port na mój system operacyjny" było niestety bardzo popularne.

Krótki napisał/a:
Fox napisał/a:

IMHO lepiej trzymać zmiany dla PLusa w Atari800, niż kazać autorowi PLusa za każdym razem nakładać poprawki na Atari800.

Po pierwsze, narzędziem "patch" robi samo sie. Po drugie, na pewno autorowi PLusa byłoby tak wygodniej, ale powiedz jaki zysk z PLusowych wtrętów ma mityczny programista Atari800 (podobno jeszcze tacy istnieją ;-) ). Poza tym, wtręty WinPLusowe i tak nie ustrzegły Jakiera przed koniecznością zmiany "kilkuset linii kodu", czego efektu on sam nie jest pewien ("zmian jest w nim tak dużo, że pewnie coś opuściłem").

Co do "na pewno autorowi PLusa byłoby tak wygodniej", to niech się wypowie Jaskier.
Kod specyficzny dla Atari800Win PLus wrzuciłem do Atari800 ja. Tomek Szymankowski początkowo się opierał, ale później był z tego zadowolony.

Krótki napisał/a:
Fox napisał/a:

Razem z Tomkiem Szymankowskim przenosiliśmy kod między Atari800 i PLusem w obie strony i oba projekty na tym skorzystały.

Ale czy mówisz tu o kodzie do którego pasuje kwalifikator "wyłącznym celem zmian jest zapewnienie działania WinPLusa"?

Między innymi chodziło właśnie o kod, który zapewniał możliwość kompilacji i prawidłowego działania Atari800Win PLus. A większość tego kodu dotyczyła styku z Win32 API i okazało się, że równie dobrze przydawała się w portach Atari800 Win32 oraz WinCE - w ten sposób usunąłem dużo zduplikowanego kodu. Dla Ciebie to "wtręty WinPLusowe", dla mnie istotny kod obsługujący najbardziej popularne systemy operacyjne.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

24

dzieki Jaskier za odswiezenie mojego ulubionego emulatora.
jakos nie umiem przesiasc sie na altirre do codziennego uzytku, bo ciagle wychodza stare nawyki z 800winplus.
swietna robota!

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

25

Jakby altirra miała porządne UI to może bym się i przesiadł :) Interfejs użytkownika w tym cudzie techniki woła o pomstę do nieba

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem