1 Ostatnio edytowany przez xxl (2013-01-13 22:45:42)

altirra ma juz wsparcie dla SlightSIDa wiec mozna rozpoczac testowanie ;-)

POST EDYTOWANY
---------------------------
w zalaczniku player, po zgloszeniu sie dosa nalezy wpisac:
XBIOS
zaladuje sie biblioteczka a pozniej sam player (plajer ma nazwe XAUTORUN)

1-7 wybor muzy, <space> wyswietla kolejne z katalogu
ESC - wyjscie do katalogu lokalnego
jesli muza gra to <space> kolejna muza w obecnym SIDzie, ESC - powrot do menu


- plajer zostal przepisany: nie relokuje SIDow wiec teoretycznie powinien wczytywac znacznie wiecej SIDow niz poprzednia wersja
- odtwarza takze SIDy grajace wiecej niz raz na ramke

http://xxl.atari.pl/?page_id=708 - aktualna wersja

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

jakos kulawo to narazie dziala... poczekam na wersje pod sdx...
I chyba niektore sid'y sa trefne ? Na zybexie mam zwieche...

"wszystko się kiedyś kończy......."

3

nie ma wersji pod konkretny filesystem, od tego jest biblioteczka, jesli powstanie dla filesystemu spartados to wystarczy tylko ja podmienic :-)

ok. uaktualniona wersja, sprawdza z jaka predkoscia ma byc odtwarzany SID (poki nie wiem jak przeliczyc czestotliwosc przerwan na c64 to ustawiam na stale x8 - prosze sprobowac BARBARIAN.SID :-D ) sidy, synchronizowane vbi graja normalnie.

zmiana: <space> zmienia utwory a w menu listuje kolejne wpisy w katalogu.

player do podmiany w poprzednim .atr

Post's attachments

xAUTORUN 1.2 kb, liczba pobrań: 14 (od 2011-11-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

nie rozumiem
sdx ma juz swoj filesystem i calkiem dobrze sobie z nim radzi
startujesz z dosa, po to zeby go wypieprzyc w kosmos i ladowac calosc na wlasna reke? PO CO?!

przechodze na tumiwisizm

5

no to czekam az to ruszy pod sdx...

"wszystko się kiedyś kończy......."

6

dodajmy - z twardego dysku

przechodze na tumiwisizm

7 Ostatnio edytowany przez tebe (2011-11-27 11:30:32)

XDRIVE.LIB ładuje się pod Atari800Win, ale nie pod Altirrą (Atari wpada w pętlę bez końca)

Altirra wspiera SlightSid-a, Atari800Win nie, więc coś tu nie tak

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

sprawdzane pod altirra, laduje sie.

@Candle myslisz dos z filesystemem. bibloteka dla filesystemu sparta dos mam nadzieje powstanie :-) to z czego ten program ruszy zalezy tylko od biblioteki.

> startujesz z dosa, po to zeby go wypieprzyc w kosmos i ladowac calosc na wlasna reke? PO CO?!

nie trzeba "startowac z dosa", ale mozna. dlaczego? bo dos zajmuje duzo miejsca a biblioteka realizujaca to samo zajmuje malo miejsca.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

widocznie muszą być jakieś specjalne ustawienia o których nie wiem, u mnie to nie działa

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

tebe: wlasnie testuje pod altirra i dziala, wiec moze czek setings?
xxl: twoja zelazna konsekwencja w wyp* dosow i uzywaniu 2 bajtow wektora reset jako ramu powala, naprawde
masz pamiec dodatkowa, dlaczego jej po prostu nie wykozystasz?
idziesz zwyczajnie na skroty zamiast zrobic cos porzadnie i zgodnie z przyjetym standardem i tracisz czas na wymyslanie kola od nowa, zamiast skupic sie na programie wlasciwym
rozumiem ze twoje biblioteka do sdx bedzie obslugiwac ide+/side/spidrajw (wlacznie z kartami sd) i bedzie mniejsza i szybsza od opaslego dosa i jego niezrozumialej (bo jakies chyba powody masz) dokumentacji?
przydalby ci sie jakis specjalista od poziomowania sufitow
mozesz oczywiscie odwrocic kota ogonem i powiedziec ze wiecej czasu spedzisz na pokonywaniu ograniczen stawianych ci przez dos i szybciej jest ci napisac to od zera - ale zastanow sie troszeczke
jesli chcesz zeby to dzialalo tylko ze sio - coz - mozesz smialo wlozyc to juz do szuflady, bo projekt slightsid wlasnie sie zamknal

przechodze na tumiwisizm

11

sprawdzałem na prawdziwym Atari, ruszyło

pod Altirrą ruszyło gdy wyłączone zostało System -> Disk Drive -> Accurate Sector Timing

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

> masz pamiec dodatkowa, dlaczego jej po prostu nie wykozystasz?

moje (i nie tylko moje) atari nie ma pamieci dodatkowej

> zgodnie z przyjetym standardem

milon much nie moze sie mylic ;-)

> rozumiem ze twoje biblioteka do sdx bedzie obslugiwac ide+/side/spidrajw (wlacznie z kartami sd) i bedzie mniejsza i szybsza od opaslego dosa

znowu mylisz dos z filesystemem ale owszem i nie zapominajmy o FAT32

> przydalby ci sie jakis specjalista od poziomowania sufitow

ile ty masz lat :)

> jesli chcesz zeby to dzialalo tylko ze sio

nie czytasz uwaznie

> bo projekt slightsid wlasnie sie zamknal

jak mozna zamknac nie swoj projekt...

---
@Stryker, sprawdz czy SID jest prawidlowo wyciszany przy zmianie muzy.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

nie swoj?
jestem odpowiedzialny za wykonanie produkcyjnej wersji hardware - wiec mam na nie wplyw i stawiam warunki
warunkiem jest dzialalnosc oprogramowania pod dosem, nie spelniasz jej
fat32 to pikus, zapoznaj sie raczej z apt
dziwi mnie to ze twoje atari nie ma pamieci dodatkowej - chcesz bawic sie w sida ale nie chcesz w dodatkowa pamiec, usankcjonowana "dekretem" atari w roku w ktorym wprowadzono model 130xe - znowu widac tu zelazna konsekwencje i niczym niezmacona logike w podejmowaniu decyzji

przechodze na tumiwisizm

14

xxl napisał/a:

@Stryker, sprawdz czy SID jest prawidlowo wyciszany przy zmianie muzy.

Ino siem wycisza...ale ładowanie mnie dołuje ...ja chce wersje sdx ;p

"wszystko się kiedyś kończy......."

15

@XXL: dzięki za soft! Twój czas, twoja praca, rób jak Ci się podoba :)

16

A ja tam mam inne pytanie. Czy teoretycznie (i moze praktycznie) dalo by sie stworzyc muzyczke (i oczywiscie playera) ktora by wykorzystywala pokey'a i sida w tym samym czasie ?
Mogly by wyjsc z tego calkiem niezle kompozycje.
Tak tylko pytam z ciekawosci czy takie cos byloby wogole mozliwe.

17

@Monsoft: pisałem już o tym, jak najbardziej się da. dodatkowo SID ma external audio input jeżeli podłączysz tam POKEY-a możesz filtrować brzmienie pokeya filtrami dostępnymi w SID.

18 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2011-11-27 13:02:21)

Wow !!! Dzieki Seban za szybka odpowiedz.

Czyli dla muzyka ktoremu czasami brakowalo jakis brzemien i mozliwosci, ktore widzial do zrealizowania na SID'dzie bedzie to niezla mozliwosc. Ciekawe kiedy taka pierwsza kompozycja powstanie.

19

dopiero wtedy gdy powstanie jakiś soft który to umożliwia.

20

> dodatkowo SID ma external audio input jeżeli podłączysz tam POKEY-a możesz filtrować brzmienie pokeya filtrami dostępnymi w SID

cenna informacja

> gdy powstanie jakiś soft który to umożliwia

to moze ktos napisze muze na GoatTrackerze i RasterMusicTreckerze i w ramce bedzie sie wywolywalo jeden i drugi player? w edytorze moznaby ustawic tak zeby dane jedengo i drugiego nie kolidowaly... technicznie to jest proste z realizacji trudnosc polega (w.mnie) na tym, ze ciezko bedzie sie zsynchronizowac muzykowi :/ jest taki demos pierestrojka czy jakosc tak, klawiszami przelacza sie kanaly lewy/prawy - tam tez musieli miec podobne problemy :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21 Ostatnio edytowany przez seban (2011-11-27 14:42:58)

dwa playery (pokey, SID) bez problemu da radę uruchomić :D

Niestety tak jak napisałeś wyżej gdy użyjesz dwóch programów problemem będzie synchronizacja podczas pisania muzyki w dwóch programach.

22

A moze zmodernizowac np cmc lub MPT tak aby dalo sie odgrywac muzyke z SID'a i dopisywac wtedy reszte na Pokey'a. Moze nie bedzie to az takie wygodne ale na poczatek by pewnie wystarczylo. Czyli tworzy sie muzyke dla SID'a w jakim innym sofcie, a pozniej laduje sie ja do np zmoderizowanego CMC i dopisuje tracki dla Pokeya. Muza na SID'a jesy tylko odtwarzana wtedy jak sie podluchuje patern lub calosc.

Ja swego czasu (czyt. kiedy bylem mlody i potrafilem pisac w assablerze) napisalem cos podobnego tyle ze z CMC i digitalizowanymi samplami. Byl to ala tracker (nazywalo sie to chyba DIGI CMC) do ktorego ladowalo sie napisana muze w CMC (na 3 kanalach) i doladowywalo sie sample. Pozniej ukladalo sie paterny zlozone z sampli i calosc byla gotowa od odsluchania (muza w cmc + sample). Dawalo to mozliwosc stworzenia takiej muzyczki jak np. w intrze do gry Barahir.

23

xxl - na c64 jest fajny player sidów ;-). Wrzuciłem właśnie na sd2iec całą kolekcje HVSC ;-) i jest git.
http://csdb.dk/release/?id=101736

"wszystko się kiedyś kończy......."

24 Ostatnio edytowany przez xxl (2011-11-27 17:19:37)

poprawka:

sidy grajace x2, x4 i x8 na ramke beda juz dobrze odgrywane (oprocz tych ktore przerwania na c64 ustawiaja podczas odtwarzania a nie podczas inicjowania playera - zdarza sie)

warto posluchac utworu nr 6 :-)

plik xautorun to plajer prosze skopiowac do atr z pierwszego postu

Post's attachments

xAUTORUN 1.22 kb, liczba pobrań: 11 (od 2011-11-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25 Ostatnio edytowany przez xxl (2011-11-28 09:37:11)

pierwszy post wyedytowany, player gra sidy x1,x2,x3,x4,x8 w .atr sa takie do przetestowania

---
> (oprocz tych ktore przerwania na c64 ustawiaja podczas odtwarzania a nie podczas inicjowania playera - zdarza sie)

juz sa odtwarzane prawidlowo

---
pierwszy post edytowany. Tebe mial racje. timingi poprawione.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.