26

jellonek napisał/a:

winape i aspeqt robia to "w druga strone".

Niekoniecznie. Zwróć uwagę na moduł w WinAPE, który służy do obsługi bezpośrednio stacji dysków do PC - soft pod Windows.... Kabelek nazywa się 1050-2-PC, robiłem, testowałem - działa, wprawdzie tylko z 1050 w pełni, z LDW i CA działał jedynie odczyt dyskietek, zapis - już nie. Zapewne logika pomogłaby utrzymać timingi na ścisłym poziomie.
Rozumiem, że marzy Ci się zrzut dyskietka ->.ATR bezpośrednio?

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

27

Albo CP/M z LDW pod emulatorem.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

28

atarixfer z AtariSIO HiassofTa też kopiuje dyskietki do ATR, ale strasznie mocno pilnuje timingów właśnie i zrobił w tym celu moduł do jądra Linuksa. Działa, bo sprawdzałem u siebie. Tyle, że chodzi po RS232, ale może jak skończył prace nad freezerem, to odkopie w archiwum i odpali wersję na USB.
Kiedyś Candle wspominał, że może Cyco by dorobił coś takiego do AspeQT, ale chyba już nic takiego nie będzie.

"Otwarta" wersja takiego SIO2PC USB byłaby fajna. Ale może być niewielu na to chętnych i późniejsze wykorzystanie tylko dla sportu okazjonalnie, a pracy do wykonania sporo.
W tym atarimaxowym są PL22V10-15A i C8051F34D. I jak wspomniałem dedykowane sterowniki do Windows...

29 Ostatnio edytowany przez jer (2011-11-04 22:02:19)

Duddie napisał/a:

Rozumiem, że marzy Ci się zrzut dyskietka ->.ATR bezpośrednio?

Zrzut do ATR nic nie da, bo część programów albo się doczytuje, albo wymaga zmiany dyskietki, przynajmniej strony. Jak już pisałem, AtR jest, ale nie zawiera pełnegoprogramu. Xformer Classic teoretycznie to robi, ale muszę zrobić kabelek, żeby sprawdzić na pececie pod DOSem.

30

duddie: mi sie nie marzy, ja nawet potrzeby tego nie czuje.
tak tylko pisalem ze by to w miare latwo teraz zrobic - wystarczy mikrokontroler za 3.50pln

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

31

Adam Klobukowski napisał/a:

jer: niestety Windows nie jest systemem czasu rzeczywistego i nie jest w stanie się z tym wyrobić w 100%.

Do tego trzeba jeszcze dodać kolejne opóźnienia przy korzystaniu z USB -> serial.

Atari 8-bit: 2600, 2600Jr, 7800, 400, 600XL, 800XL, 65XE, 130XE, 800XE, XEGS
Atari 16-bit: 260ST, 512ST, 512ST+, 512STE, 1040STE, 1040STF, 1040STFM, MEGA1

32

jer napisał/a:
Duddie napisał/a:

Rozumiem, że marzy Ci się zrzut dyskietka ->.ATR bezpośrednio?

Zrzut do ATR nic nie da, bo część programów albo się doczytuje, albo wymaga zmiany dyskietki, przynajmniej strony. Jak już pisałem, AtR jest, ale nie zawiera pełnegoprogramu.

Z tego co piszesz wynikałoby, że nie istnieje możliwość kompletnego zrzucenia zawartości dyskietki do ATR-a. Dla mnie byłoby to conajmniej dziwne.

Atari 8-bit: 2600, 2600Jr, 7800, 400, 600XL, 800XL, 65XE, 130XE, 800XE, XEGS
Atari 16-bit: 260ST, 512ST, 512ST+, 512STE, 1040STE, 1040STF, 1040STFM, MEGA1

33

@jer: czegoś nie rozumiem..... Jeśli .ATR jest obrazem dyskietki, na którym są elementy, które mają się doczytywać, to w czym tkwi problem? Czy ja czegoś nie wiem? Zmiana strony dyskietki - owszem, należałoby ręcznie w emulatorze zmienić plik .ATR, tak jak i odwrócić dyskietkę w stacji....

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

34

jer napisał/a:

Zrzut do ATR nic nie da, bo część programów albo się doczytuje, albo wymaga zmiany dyskietki, przynajmniej strony.

A ATR nie obsluguje doczytywania? Przeciez to obraz dyskietki jest - dziala tak samo po to powstal, bo inaczej XEX by wystarczyl. Nie musi zawierac plikow. ATR zawiera sektory.

A co do drugiej strony - to jest to osobny ATR.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Na dyskietkach są dane i poza sektorami, a np. co sprytniejsze zabezpieczenia przed kopiowaniem na ST wykorzystywały ten fakt, przez co obraz który zawiera jedynie sektory nie jest zawsze wystarczający.
(+różne dziwne formaty gdzie ilość sektorów na ścieżce bywa różna)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

36 Ostatnio edytowany przez jer (2011-11-05 11:45:10)

A jak w ATR zrobić badsector czy badcrc? albo w ogóle ścieżkę niesformatowaną?

37

jer napisał/a:

A jak w ATR zrobić badsector czy badcrc? albo w ogóle ścieżkę niesformatowaną?

Od tego jest format .PRO , wspierany przez WinAPE.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

38

Próbowałem, nici.
Pewnie, można sobie grać na atarynce. Tyle, że w każdej z moich 10 czy 20 szt. nie ma kompletnej płyty. Nie, jest jedna z VBXE, IDE2.0 Stereo, Ultimate i IOBoard, ale zamiast odczytu stacji jest krótki pierd.

39

@jer: jaką konkretnie grę próbujesz odpalać? Możesz mi dostarczyć dyskietkę z jej kopią, o ile da się zrobić?

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

40

Duddie napisał/a:
jer napisał/a:

A jak w ATR zrobić badsector czy badcrc? albo w ogóle ścieżkę niesformatowaną?

Od tego jest format .PRO , wspierany przez WinAPE.

Ew. ATR + dane bad sectorów zawarte w PRO.

Atari 8-bit: 2600, 2600Jr, 7800, 400, 600XL, 800XL, 65XE, 130XE, 800XE, XEGS
Atari 16-bit: 260ST, 512ST, 512ST+, 512STE, 1040STE, 1040STF, 1040STFM, MEGA1

41 Ostatnio edytowany przez alex (2011-11-05 13:25:57)

A nie prościej zrobić inteligentny interface USB-2-SIO, który sam załatwi timingi i będzie sam wykonywał zlecone komendy?

42

Co z VAPI (.atx) ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

43

Albo ATP?

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

44

Znalazłem w końcu dobrego (chyba) ATRa. Na razie jest OK.

45

grzeniu napisał/a:

Co z VAPI (.atx) ?

Nie jest otwarty.

Atari 8-bit: 2600, 2600Jr, 7800, 400, 600XL, 800XL, 65XE, 130XE, 800XE, XEGS
Atari 16-bit: 260ST, 512ST, 512ST+, 512STE, 1040STE, 1040STF, 1040STFM, MEGA1

46

@jer: a podzieliłbyś się?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

47

http://www.softpres.org/glossary:kryoflux

przechodze na tumiwisizm

48

@mono: chodzi Ci o Lode Runner? W 80-tych latach ub.w. zagrywałem sie nałogowo, tyle że komputera nie można było wyłączać, stał włączony kilka dni, bo nie było opcji zapisu stanu gry.
Teraz znalazłem w końcu wersję, która chyba będzie dobra, bo ma więcej leveli niż 50. To LR v.3 do ściągnięcia z atarionline:
http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … unner_(v3)

49

jer, wersja ktora mam (cartridge) ma chyba ponad 100 poziomow i edytor do poziomow
mozna sobie stworzyc wlasne i nagrac je na dyskietke
zgrac ci to?

przechodze na tumiwisizm

50

@jer: Dzięki - właśnie o to mi chodziło, bo ja mam wersję od Fandala.
@Candle: Poproszę.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje