1

Czy istnieje emulator współpracujjący z rzeczywistą stacją dysków lub choćby ze stacją pecetową, ale z dyskietką atarowską? Wkładam dyskietkę i mogę się z niej bootować. Chodzi mi o gry z doczytywaniem z dyskietki. Np. Lode Runner w atr ma tylko 50 plansz, podczas gdy oryginał ma ich 150.

Xformer?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

No właśnie.... ja się nie spotkałem z emulatorem Atari, który by obsługiwał rzeczywistą stację. Commodorowcy mają VICE, które za pośrednictwem kabli XA, XM i interfejsu XU1541 obsługują "Real IEC Device". Może trzeba autorom emulatorów podsunąć pomysł?

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

4

Mysle ze jakby sie napisalo do phareona i powiedzialo co i jak to zapewne w nastepnej wersji altirry by to zaimplementował

"wszystko się kiedyś kończy......."

5

Altirra FAQ napisał/a:

Can I use a physical Atari disk drive over a serial or USB adapter with Altirra?
No, this is not currently supported. The best way to use such hardware is to use another program to image the entire disk through the drive, then mount that disk image in Altirra.

It is possible for an emulator to directly use a disk drive in this manner, but the timing is critical enough that it isn't a good idea, at least in Windows. The main reason is that while a PC is fast enough to emulate an Atari, it isn't necessarily fast enough to support the stable timing and low latency needed to use a live drive during emulation.

For instance, the Atari SIO specification states that the computer must negate the command line within 650-950 microseconds of transmitting the last bit of the command frame, and begin transmission of a data frame 1.0-1.8 milliseconds after receiving the last bit of an ACK byte from the peripheral. This timing is even more critical if a protected disk is being read, as slight timing variations can cause the wrong sector to be read and the game to crash. In contrast, a single call to Present() to draw a frame on screen can delay the emulator by up to 16.7 milliseconds when vsync is enabled.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

A dodając jakąś warstwę sprzętową, która by się zajęła takimi problemami, nie dało by się?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7 Ostatnio edytowany przez jer (2011-11-04 14:19:36)

Ale ja mam procek czterordzeniowy, to jeden może robić te framy, a drugi flopić. A te dwa pozostałe to ho ho!
Ale można też zrobić międzymordzie, co odczyta dane z flopa (płyta Atari??), a potem poda na tacy.

Edit: No właśnie Adam mnie ubiegł...

jer: niestety Windows nie jest systemem czasu rzeczywistego i nie jest w stanie się z tym wyrobić w 100%.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

9 Ostatnio edytowany przez jer (2011-11-04 14:23:36)

Ale nie musi być pod windowsem, może być DOS 5.0. Mam osobny, specjalny komputer pod DOSem, bo tam są fajne gierki i inne cuda. I jest NC.

Edit: zjadłem parę literek ;)

10 Ostatnio edytowany przez Duddie (2011-11-04 14:26:53)

Skoro w VICE się dało i obsługuje, to czemu nie w emulatorach Atari? Zresztą, skoro WinAPE i Aspeqt działają, to i emulator by dał radę.... no i w VICE istnieje też obsługa przez LPT, który jest szybszy niż COM.... Więc argumenty autora Altirry mnie nie przekonują.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

11 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2011-11-04 14:28:54)

W SIO2SD (w obecnym sprzęcie nie ma miejsca ale w przyszłości ...mega128 ?) przydała by się taka funkcjonalność, która pozwalała by jednym (no może dwoma bo z shiftem ;) ) naciśnięciem guziola na stworzenie obrazu dyskietki podłączonego flopa. Full automatic. Na początek bez zabezpieczeń.

Dlatego apeluję do autora, Jakuba Kruszony aby udostępnił źródła. Ja z chęcią podłubał bym w źródłach.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

12

A jakby w stacji zrobić wyjście równoległe? Pewnie trzeba nową stację zrobić. Candle, pomóż :D

13

Akurat LR jest zabezpieczony i chyba się dyskietkę odwraca w trakcie (dawno nie grałem w realu).

14

grzeniu napisał/a:

Dlatego apeluję do autora, Jakuba Kruszony aby udostępnił źródła. Ja z chęcią podłubał bym w źródłach.

Przyłączam się do apelu. Po pierwsze dostęp do źródeł SIO2SD przyspieszyłby prace nad moim CAS2SD. Po drugie, umożliwiłby dodanie masy nowych ficzerów do SIO2SD i rozwój urządzenia....

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

15

jer napisał/a:

A jakby w stacji zrobić wyjście równoległe? Pewnie trzeba nową stację zrobić. Candle, pomóż :D

A KarinMaxi???
Zaxon miał uruchomić produkcję....

@jer: użytkowników takiego rozwiązania byłoby... niewielu.
@Duddie: no bo widać komoda komunikuje się ze stacja w sposób który nie powoduje takich problemów. Co do rozwiązań SIO2PC, to całość obsługi protokołu SIO zawarta jest w hardłerze, a tu problem jest że emulowany komputer musiałby połączyć się z prawdziwą stacją. Nie ma rzeczy niemożliwych, ale może to być trudne.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

17

adapter sio2usb wymagalby prostego mikrokontrolera, ale po co to komu? komu by sie chcialo to robic?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18

@jellonek: mówisz o kablu SIO2PC z wtykiem USB, czy urządzeniu które umożliwia podłączanie np. pendrive'a do Atari jako pamięć masowa?

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

19

Cos podobnego przydalo by sie dla malego atari: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto … ?t=2108720 ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

20

Do zrobienia... Ale nie sądzę, aby było wielu chętnych.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

21

Duddie: mowie o odpowiedniku sio2pc, zawierajacym nieco wiecej logiki, przez co dalo by sie z nim logicznie gadac nie meczac sie pod blaszanymi systemami operacyjnymi z timingami w jakich trzeba sie wyrabiac w gadaniu z atarkowymi peryferiami...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

22

To jest do zrobienia. Ale skoro są WinAPE i Aspeqt, to ja widzę jedynie konieczność zrobienia samego kabla, bez logiki. Z jednej strony USB, z drugiej SIO. Jeśli jednak ktoś mnie przekona, że są na to chętni i moja praca będzie miała sens - czemu nie.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

23

A co ma się dziać, jak w emulatorze wciśniesz F12/F7?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

24

Duddie: popatrz na to co wkleil fox... przemysl to i raz jeszcze skomentuj czy dasz rade to zrobic bez logiki... winape i aspeqt robia to "w druga strone".

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

25

Czyli coś w rodzaju SIO2PC USB z Atarimax. Sterowniki do USB z podpisem cyfrowym do Windows za 500 $ też będą potrzebne?