26

od razu mi się przypomina fantastyczne dzieło filmowe, bodajże Coppoli - Wielkie Żarcie

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

27

no i niektórym Fallout 3 teraz będzie sie kojarzył z Fallus 3...zboczeńcy Wy!!!;)

gep/lamers^dial

28

Horrorus, Wielkie żarcie reżyserował Ferreri ;)

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.

29

No możliwe, nie upierałem się, ze to Coppolla, a i nie pamiętałem tak naprawdę kto popełnił to dzieło. Byłem prawie święcie przekonany, że to Coppolla, ale fakt to dzieło Marca Ferreri. Ktokolwiek by tego nie wyreżyserował, to kultowa prowokacja filmowa.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

30 Ostatnio edytowany przez ratai (2008-11-08 21:22:42)

Ja nie umiem napisać programu na Atari, a chętnie bym zagrał w grę z C64, gdzie jeździ się taczką po kopalni i zbiera worki ze złotem, była kiedyś także na automatach. :rolleyes:

31

Kabza 2 ! Obowiązkowo przydałoby się, żeby ktoś to napisał.

32

tudzież Pięć Gówien Eepcha II: The Revenge;)

gep/lamers^dial

33 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-10-13 14:01:31)

Lada dzień na C64 ukaże się:
http://www.youtube.com/watch?v=C8DDd7gEnkc
http://www.youtube.com/watch?v=tBs5-WOtIpc

Screeny z dalszych poziomów tutaj: http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. … mp;start=0

Wygląda na genialną konwersję :O :)

Skoro to produkcja współczesna, pewnie nie byłoby problemu z otrzymaniem źródeł, w końcu commodorowcy otrzymali zdaje się źródła i  jakieś tam wsparcie XXL-a przy ich próbie z Knight Lore, były też propozycje pomocy im z konwersją Yoompa zdaje się... (forum Lemon64)
Może teraz by tak mogło to zadziałać w drugą stronę, mając źródłowki C64, ciężko byłoby o konwersję? Nie ukrywam, że dobrze byłoby poznać opinię XXL-a na ten temat :) Bo hit wielki a z racji praktycznie tych samych procków, źródła by pomogły?

PoP na C64 będzie programowalna na takim cartridge'u:

http://www.ebay.pl/itm/Easyflash-Cartri … 2c5c6ddfdf
(może jakieś zamówienie grupowe?)

I jest świetnie zrobiona, dane poziomów są zgodne z tymi na PC i można korzystać z edytora na PC:
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. … p;start=50

Zajmuje połowę carta Easyflash, więc 512 KB, tyle co SIC!... ;)

34 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-10-13 13:58:23)

Dely: może wydzieliłbyś z mojego posta temat w BAŁAGANIE o tytule: "Prince of Persia na C64"? ;) Bo dyskusja się zapewne rozwinie, przynajmniej taką mam nadzieję :)

35

Pomarzyć można.. :)

Piękny ten PoP na C64. Ale na boga, dlaczego potrzeba na to carta 512kB ? Co w tej grze tyle zajmuje, poza animowanymi przerywnikami? Klatki animacji bohatera? Bo labirynt to dość prosty zestaw klocków.

36 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-10-13 15:04:32)

A ile zajmowała na PC? 50 KB? A tu generalnie jest to dość wierny odpowiednik. W przypadku takiej gry  z 16-bitowców z rozbudowanymi levelami, to 512 KB wcale nie jest jakimś kosmosem dla mnie.

A autor (mrsid) udziela się w wątku dotyczącym PoP na Atari Age, ale rzecz jasna nie bardzo myśli o konwersji dla Atari ;)
http://www.atariage.com/forums/topic/18 … e__st__175

37

tak, zrodla by pomogly; tylko co z grafika :) takie konwersje wymagaja nowej grafiki, a ta konkretna gra ma tej grafiki sporo, automatyczna konwersja grafiki wiadomo jak wyglada - proponuje zerknac http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=6063 ale i do watkow gdzie szukalem grafika do zrobienia konwersji :-)

tak czy inaczej uwazam ze ta gra i tak pojawi sie na atari, jest na c64 (wyglada wysmienicie)  i pewnie bedzie jak z bomb jackiem :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

38

STE na AtariAge udostępniał kolejne fazy animacji bohatera przerobione na grafikę C64, animacja klatek bohatera zajmuje sporo pamięci

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

39

Jesli bedziesz trzymal klatka po klatce pikselami to na pewno. Na szczescie sa lepsze sposoby przechowywania takich rzeczy :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40

Autor wersji C64 z tego co zrozumiałem w razie potrzeby jest w stanie również udostępnić swoją grafikę. Kod za to jest oparty na wersji z Apple II, ma to wszystko zdekompilowane, przeanalizowane i rozpisane. Pewnie nie byłoby problemu z uzyskaniem opisanego kodu z Apple, jak i jego gotowego z C64...

41 Ostatnio edytowany przez tebe (2011-10-14 20:16:17)

niektóre fazy animacji bohatera jak skok mają szerokość 25 piksli, duchy i pociski Atari w 4 kolorach to max 20 piksli

oczywiście na przeciwników nie starczy już pmg

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

42 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-10-14 20:52:51)

A sprite-y software-owe?
Wersja C64 zajmuje połowę z carta 1 MB, żeby to było "wyrabialne" na tym sprzęcie zdaje się, przynajmniej tak napisali na forum Lemon64:

"The cart-usage is not just an issue of level_data.
He also utilized the advtange of being able to bank in and execute speedcode. Keep in mind that this is bitmap-gfx which is about 8 times harder to render than char-gfx ;-)"

Czy rzeczywiście to jest ta gra, która odpowiada na dawne pytanie KAZ-a: "wskażcie grę, której się nie da zrobić na ATARI..." ;)

43

podobnie w Pangu dodatkowe banki wykorzystane zostały na rozpętlony kod

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

44

Jutro premiera PoP na C64, tymczasem wrzucili filmik porównawczy C64 vs PC:
http://www.youtube.com/watch?v=GKCevu-3MYM
;)

45

Sluchajcie, gralem w PoP (classic) na komorce - nie zadnym androidzie czy iphonie tylko zwyklym klasycznym mobajlu. Tam nie ma za duzo pamieci, wydajnosc rowniez jest przecietna tym bardziej ze to sie pisze w javie. IMO da sie - trzeba podejsc do tego z glowa

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

46

a czy ktos mowi ze sie nie da? na apple chodzi dobrze a jest wolniejsze od atari. dla atari gdyby sie ktos za to wzial gra nie wezmie wiecej jak 128 kb czyli tyle ile oryginal.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

47

xxl: nie powinna tyle brać. nawet nie tyle. Jak weźmie tzn. że coś jest nie tak zrobione

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

48

nie rozumiem,

standardowe apple ma 48kb, apple2e widzi 64kb ram poniewaz dodatkowy bank/i pamieci znajduje sie od adresu $d000 (chyba). jesli bank pamieci jest jeden to przeniesienie tej gry to bulka z maslem ale jesli jest ich wiecej (pewnie tak) to juz nie jest takie proste i wymaga atari 130xe. i teraz wazne pytanie: jak dziala bankowanie ramu w apple 2e?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

49

Mam pytanie czy procesor Atari da rade animować w miarę płynnie bohatera na dzuszkach programowych?

50

tak samo jak na apple2

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.