1

Hej,
W jaki sposob moge w asm wygenerowac powiedzmy 100 losowych koordynat punktow na ekranie?
Google twierdzi ze POKEY umie generowac liczby losowe, ale nigdzie nie znalazlem jakiegos konkretniejszego opisu.
Czy moglbym prosic o jakies hint'y, linki etc?

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

2

maciekm napisał/a:

Hej,
W jaki sposob moge w asm wygenerowac powiedzmy 100 losowych koordynat punktow na ekranie?
Google twierdzi ze POKEY umie generowac liczby losowe, ale nigdzie nie znalazlem jakiegos konkretniejszego opisu.
Czy moglbym prosic o jakies hint'y, linki etc?

Ups nie ta kategoria, spie jeszcze. Poprosze o przeniesienie do "Programowanie 8-bit"

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

3

Peeknij sobie 53770

4

xan napisał/a:

Peeknij sobie 53770

dzieki:)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

5

Oraz przejrzyj regulamin i Atariki.

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=rules
http://atariki.krap.pl/index.php/Prosty … eudolosowy

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

Atari nie umie generowac liczb losowych. Co najwyzej pseudolosowe.

7

jest jeszcze gorzej - generator liczb przewidywalnych

w okreslony sposob sprawdzajac rejestr RANDOM dostaniemy zawsze te same wyniki - dziala tylko na prawdziwym atari :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8 Ostatnio edytowany przez mono (2011-09-21 21:32:28)

W atariki chyba tego nie ma, ale proponuję wykonać taki program:

10 POKE 53775,0
20 ? PEEK(53770): GOTO 20

Chodzi o to, że kiedy POKEY jest w stanie RESET (POKE SKCTL,0) wtedy z RANDOM odczytywana jest stała.

@xxl: Na atari800 też działa poprawnie :P

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Ale bez takich udziwnień generator w pokeyu zachowuje się bardzo dobrze, lepiej, niż generator programowy (szybkość i jakość wyników)

10

Spoko, pseudolosowosc czy nawet przewidywalnosc zupelnie mi wystarczy;) Chce tylko wylosowac punkty na ekranie...

@mono: faktycznie tak to dziala

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

11

@qbahusak: Ano. Szybkość generatora i kierunek przesuwu bitów można w zasadzie zobaczyć tylko poprzez:

lda RANDOM
ldx RANDOM
ldy RANDOM

jak nie wskoczy przerwanie ;]

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

Zawsze można zablować IRQ i zablokować źródło NMI ;)

13

xxl napisał/a:

w okreslony sposob sprawdzajac rejestr RANDOM dostaniemy zawsze te same wyniki - dziala tylko na prawdziwym atari :D

Nieprawda - emulatory od dawna dobrze sobie z tym radzą.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

14

chodzi o to, ze mozna 'przewidziec' kolejnosc liczb z generatora? no to zle sprawdzilem :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.