Hejka!
W Atariki w haśle D2D jest informacja, iż powstał także port tego programu dla 6502. Czy ma ktoś tą wersję na dysku? Pisałem już do autora portu (Lizard), niestety nie odzywa się...

grzybson/SSG^NG

2

Grzybson - dziś na prawdę postaram się to wykopac :)-

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Odgrzewam temat. Nowe D2D, "przeportowane" na 6502 (na prośbę milionów użytkowników) i poprawione, jest do ściągnięcia stąd:

http://drac030.krap.pl/d2d6502.arc

W trybach odtwarzania 2 i 3 (WAVe'ów) program powinien się wyrabiać nawet na 16 kHz, acz to już na styk. Na Covoksie może pójdzie 19 kHz. Na 12 kHz wyrabia się z palcem. Procedury grające są oczywiście uproszczone do niemożliwości, tak więc zadanie zbyt dużej częstotliwości odtwarzania spowoduje zwis :)

Program w końcu (lepiej późno niż wcale) pozwala sobie zdefiniować adres rejestru Covoxa.

Skąd wziąć sample do testów:

1) bierzemy mp3 :)

2) przerabiamy na plik *.wav (np. mplayerem)

3) plik ten przerabiamy (np. programem Audacity) na 8-bit mono bez znaku z wybraną częstotliwością (np. 11 kHz)

4) kopiujemy sobie go na twardy dysk w Atari (program działa tylko z twardym dyskiem PBI, im szybszym tym lepszym)

5) gotowe

D2D automatycznie rozpozna nagłówek WAV i ustawi parametry odtwarzania, jeśli mu będą pasować.

KMK
? HEX$(6670358)

4 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-08 17:59:00)

Sorry za podwójny post, ale: od dłuższej chwili nie mogłem się doliczyć, gdzie się podziewa ok. 40 cykli czasu w procedurze przerwania, która wg obliczeń powinna się wyrabiać, a się nie wyrabia. No i cóż: miałem błąd w przeliczaniu częstotliwości na wartość licznika Pokeya, dzięki czemu program grał za szybko (tzn. częstotliwość odtwarzania była większa niż powinna być). Po skorygowaniu tego wyniki się od razu polepszyły, tzn. np. max. częstotliwość odtwarzania na Pokeyu podskoczyła z 16 do 18,5 kHz.

Zapomniałem też napisać, że program przyjmuje parametry przez linię komend. UI jest wtedy nieaktywne. Parametry:

d2d [-m] fname.wav [fname2.wav fname3.wav ...] [addr]

gdzie:

* 'm' ma wartości z zakresu od 1 do 5 i wybiera "Replay mode" (takie jak pokazuje program przy uruchomieniu bez parametrów)
* 'fname*.wav' to pliki do odtwarzania. Jak widać można podać więcej niż jeden, powinny się wtedy odtworzyć po kolei.
* 'addr' to adres rejestru Covoxa (dla trybu -5)

Adres poprawionej binarki ten co powyżej.

EDIT: i dwa przykładowe wave'y, na 12 i na 16 kHz:

http://drac030.krap.pl/elitawav.zip

EDIT2: i wersja 0.8 pod tym adresem co powyżej. Chyba wyrabia 22 kHz na Covoksie (ale nie mam jak sprawdzić, czy rzeczywiście, w każdym razie się nie wiesza ani nie wylatuje komunikat, że disk too slow).

KMK
? HEX$(6670358)

5

Mam problem z odpaleniem D2D v1.0.

Wpisanie D2D powoduje wyświetlenie błędu 170, natomiast D2D.exe owocuje komunikatem Remove Cartridge.

Analogicznie jest dla  poleceń D2D -2 2NDREAL.WAV i D2D -2 2NDREAL.WAV

Jak poprawnie uruchomić D2D?

6 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-06-23 00:43:04)

Trzeba albo dać x d2d.exe, albo wczytać comexe.sys, wtedy można rozszerzenia exe nie podawać i o 'x' z przodu też zapomnieć.

PS. -4 jednak brzmi sporo lepiej w mojej ocenie (a się wyrabia).

KMK
? HEX$(6670358)

7

Dzięki działa.

8 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-09-18 14:23:16)

W przygotowaniu (do wersji 1.5) mała featura dla VBXE:

http://drac030.krap.pl/vbxe_oscillo.avi

World's first to-już-nie-jest-Atari oszczyloskopik: 256x128, 50 FPS przy odtwarzaniu z częstotliwością 22 kHz (przez SimCovox). Zjada 75 cykli CPU na ramkę, bo niemalże 100% czarnej roboty odwala blitter VBXE.

Osoby wrażliwe ostrzegam o marnej jakości nagrania :)

KMK
? HEX$(6670358)

9

Fajne. A można by mieć 4?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

10

4 takie wykresy na raz na ekranie? Przypuszczam, że można byłoby mieć nawet 20 (w ramce), ale raczej nie zmieszczą się w pamięci VBXE :)

KMK
? HEX$(6670358)

11

Wersja 1.5, jeśli ktoś chce, jest już dostępna pod linkiem podanym w poście nr 3.

KMK
? HEX$(6670358)

12

Verstehen, verstehen - czemu by zaraz nie verstehen?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

13

dlaczemu nic nie mówicie, że coś takiego fajnego na VBXE jest? :) -

Kontakt: pin@usdk.pl

14

.. bardzo ładnie gra wersja 1.5, szczególnie na Covox. No i ładny ten sinus. Zajebisty programik, będzie trzeba na party zrobić trochę sampli ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

15 Ostatnio edytowany przez drac030 (2012-02-20 00:49:58)

Wersja 1.6 z poprawionym błędem powodującym niedziałanie v.1.5 bez VBXE, o tu:

http://drac030.krap.pl/d2d6502.arc

Pinokio dawno już to zgłaszał (dzięki!), ale ja dopiero od niedawna jestem posiadaczem alternatywnego Atari bez VBXE i mogłem to sprawdzić. No i oczywiście, w kluczowej procedurze brakowało 1 rozkazu. Teraz już powinno działać, w każdym razie SOA#1 (zarówno na 130XE z 6502 i VBXE, jak i na 65XE z 65C816 i bez VBXE).

Jeśli ktoś ma wersję starszą od 1.6, producent zaleca uaktualnienie.

KMK
? HEX$(6670358)

16

.. czy ktoś może sprawdzić działanie skojarzeń plików (RUNEXT) z nowym D2D?? - u mnie "to nie działa" ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

17

Tak, może. U mnie działa.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

18

Jaki masz wpis, np. dla pliku *.wav w runext.cfg?

Kontakt: pin@usdk.pl

19

WAV,CAR:X.COM,D:>UTIL>D2D.EXE /c $d700 /5 %
Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

20 Ostatnio edytowany przez Pin (2012-03-01 23:19:10)

ok - problem namierzony i w 100% replikowalny. Odpowiedni BUG_REP zgłoszony został do autorów SDX ;)-

Dodatkowo zauważyłem, że zniknęła przypadłość poprzedniej wersji D2D - trzaski na audio wywołane końcem bufora na dane.

____________________________________________________________________________________________________

* Draco - jakie korzyści wynikały onegdaj z wersji programu dla procesora 65c816?
* Draco - czy można by dorobić bardzo prostą rzecz? - Chodzi o przewijanie w odtwarzanym pliku działającym na zasadzie w przód, w tył o jakąś tam ilość danych (np. definiowane parametrem z zewnątrz, oraz w programie).

Kontakt: pin@usdk.pl

21

ad 1: ze 2 cykle na procedurze przerwania.

ad 2: pomysli sie.

KMK
? HEX$(6670358)

22

dziękować ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl