1

Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

Zobacz jak odświeżono The Secret of the Monkey Island. W każdej chwili można się przełączyć pomiędzy trybem oryginalnym a ulepszonym. To jest (moim nieskromnym zdaniem) najlepsza metoda odświeżania gier.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio
leniuk napisał/a:

Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.

Z 8-bitowych?
Ulepszona.

A co rozważasz??

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

4

Faktycznie fajnie wygląda The Secret of the Monkey Island. Ulepszenie miałem na myśli np. dodanie nowych poziomów do mojej ulubionej gierki z Atari 800XL.

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

5

Hmm, kolejne 2 pietra  po ciemku w montezumie??

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

6

zaxon napisał/a:

Hmm, kolejne 2 pietra  po ciemku w montezumie??

Nic się przed wami nie ukryje ;)

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

7

Przenosząc popularną grę z 8-bitowców, pamiętaj, jak to było z Robbo. Ładna, chociaż skromna graficzka z małego Atari w wersji amigowej i pecetowej została "ulepszona", tak że powstał jakiś koszmarek. W tej chwili przyszedł mi do głowy jeszcze jeden klasyk: "Wąż" z Nokii. Genialny w swojej prostocie pomysł został doprowadzony do absurdu - w ostatniej wersji, którą widziałem, był "widok 3D", wąż z animowaną buźką, tylko za cholerę się w to nie dało grać (trudno było wcelować w jabłko ;) ).
Moje zdanie: nowe plansze - jak najbardziej; ładny obrazek tytułowy - świetnie; muzyka - poprawiona tylko "technicznie" (np. stereo); grafika - koniecznie oryginalna, ewentualnie podkolorowana (w przypadku gier z malucha to może być nawet wskazane ;) ).

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

8

Najważniejsze żeby zachować "klimat", no ale to już jest sztuka. A to czy się zrobi zaokrąglone rogi czy da antialias ala PC - nie sądze, żeby przeszkodziło. ROBBO na pewno by się nie pogniewał, aby przy ruchach lewo/prawo była fajna animacja, a on sam połyskiwał przy odpowiednim kącie. Natomiast pewnie trudno jest znaleźć granicę o której mówi Cosi - czyli kiedy powstaja przebajerzony potworek...
Tak myśle, że fajnie by było mieć Montezume z grafiką izometryczną ala Cadaver (a co!) albo Zybex-a bez ramki w 40-stu paru kolorach (ale koniecznie czarne tło, a nie jakiś amigowy gradient!) i stereo... miodzio...

/l\tari

9

Tak bierzcie się za poprawianie.... i potem zróbcie coś takiego jak ostatnio Boulder Dash na Xbox...blah....
Głupia mania robienia wszystkiego w 3D jak nie zawsze się da (3D czytaj jak 3 do D...).

10 Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-05 17:17:04)

Nie bardzo rozumiem, a co zrobić port 1:1? Jeśli tak to po co skoro w 1:1 można pograć na "oryginale".

dynamike2010 napisał/a:

albo Zybex-a bez ramki w 40-stu paru kolorach (ale koniecznie czarne tło, a nie jakiś amigowy gradient!) i stereo... miodzio...

Na jakiej platformie masz na myśli te 40-ści parę kolorów? ( no chyba że masz na myśli nie w "playfield'ie" wtedy pytania nie było :) )

11 Ostatnio edytowany przez dynamike2010 (2011-10-19 17:00:26)

No oczywiście "40 per linia" / synclock czy jak to tam sie nazywa, zamiast standarowych 16 kolorów. Nie widziałem póki co żeby ST miało płynną animacje/skrolowanie i jednocześnie dużo kolorków. Z resztą wiadomo o co chodzi - zachować kolory, animacje itp. ale podnieść trochę rozdzielczość, ilość fps w animacji - tyle ST to chyba potrafi.

/l\tari

12 Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-06 06:19:49)

dynamike2010 napisał/a:

No oczywiście "40 per linia" / synclock czy jak to tam sie nazywa, zamiast standarowych 16 kolorów

Rozumiem że masz świadaomość że przy trybie kolorów "40 per linia" to procesor "rysuje" te kolory i zużywa na to praktycznie całe swoje zasoby? Nie bez powodu nie ma na ST wysypu gier które używają tą sztuczkę w grach. No ale nie poddawaj się, ja kiedyś uważałem że pokonam tą maszynę i wymyślę sztuczkę do gier, czyli taką która ma co najmniej 32 niezależne kolory i zużywa góra 5% procesora. Mi się nie powiodło :P co nie znaczy że taka sztuczka nie czeka na odkrycie.

13 Ostatnio edytowany przez dynamike2010 (2011-10-19 17:00:06)

No właśnie czarne tło by pomogło - nie byłoby za dużo liczenia, bo zamiast skrolować ekran trzaby było "jedynie" narysować góre i dół (zybexowe "tło")... Tak siak marzenia raczej.

/l\tari

14 Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-06 13:51:32)

dynamike2010 napisał/a:

nie byłoby za dużo liczenia, bo zamiast skrolować ekran trzaby było "jedynie" narysować góre i dół (zybexowe "tło")... Tak siak marzenia raczej.

Chyba jednak nie do końca rozumiesz tryb wielokolorowy w lini :P W tym trybie nie masz za dużo pola manewru, fakt można statyczny obrazek narysować, ale co do sprite'ów w tym trybie to manewru za dużo nie ma. Powtórzę, gdyby to było możliwe to już w czasach świetności tego komputera mielibyśmy wysyp gier z animowanymi sprite'ami w większej ilości kolorów. Ten tryb nie nadaje się praktycznie do niczego innego niż wyświetlenie ślicznego statycznego obrazka.

A, i zapomniałem zagłosować :)

leniuk napisał/a:

Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.

Wybieram: coś dołożone, w 100% identyczne to sobie mogę zagrać na oryginale :D

15

A ja nie chcę "odświeżania" gier. W 1 przypadku na 10 wyszła taka operacja poprawnie, w pozostałych pacjent niestety zmarł. To samo się tyczy chirurgii plastycznej.

MM: I przy okazji pragnę poprosić przedpiśców o poprawienie cytowania zgodnie z regulaminem, w przeciwnym wypadku pociągnę ostro za konsekwencje.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

16

Polecam grę autorstwa mojego kumpla:
http://gad.art.pl/opis.php?i=365

można przełączać pomiędzy trybem nowym i starym.

Myślę, że Sukkor_benoth o tej produkcji będzie miał inne zdanie niż o konwersji na xboxa.

17

Grałem w tą wersję i nikt mi nie powie że upiększanie starego pomysłu poprzez wzbogacenie walorów graficzno dźwiękowych to zły pomysł .

ATARI 800XL/65XE/800XE/520STm/Mega2/520STe/FALCON 030 14MB RAM Roland MT32 i wiele innych zabawek :)