26 Ostatnio edytowany przez seban (2017-04-21 22:13:59)

Jedno pytanie jeszcze, ten układ:

http://seban.pigwa.net/drop/ata-HardTurbo.jpg

ile ma fizycznie wyprowadzeń (nóżek)? 5?

Tak patrząc na to teraz to wygląda na 99% na coś w stylu AST. Uproszczone jednak nieco. Wygląda że zapis jest realizowany inaczej niż w przypadku AST. Drugi scalak to na 90% jakieś bramki NAND. Ten mały układ to pewnie jakiś wzmacniacz operacyjny (normalnie był używanie uA741). Płytka chyba jest dostosowana do uA741, ale w twoim wypadku zamontowali jakiś "odpowiednik" na pająka ;)

Dodatkowy kabel tak jak przypuszczałem idzie do linii command (sterowanie włączeniem interfacecu turbo).

Czy masz możliwość zgrania tych kaset to plików WAV na komputerze? Dlaczego pytam, bo patrząc na kod loadera można by dowiedzieć się o wiele więcej.

pozdrawiam
Seban

27

Tak ten układ ma 5 nóżek. Nie mam możliwości zgrania tego na WAV bo coś wieża mi szwankuje. Poza tym nie operuje jeszcze takimi pojęciami jak "wy" starzy atarowcy ja dopiero raczkuję. Szkoda tego magnetu bo nawet na normalu nic ni mogłem wgrać przez te buczenie

28

jak będziesz chciał możesz podesłać magnetofon i kasety, to zgram kasety a magnetofon mogę naprawić.

29

Pewnie bym chciał tylko jak to zrobić żeby miało ręce i nogi

30

Wyślę Ci adres na e-mail. Wyślesz pocztą polską (koszt pewnie około 11-12zł, może nawet mniej). Ja wszystko zgram naprawię magnetofon i odeślę na swój koszt na Twój adres. Za naprawę i zgranie kaset do WAV pieniążków nie chcę. Materiały z analizy systemu i pliki wav zostaną upublicznione na forum. Pasuje Ci taki układ?

pozdrawiam
Seban

31

Pewnie że pasuje jeżeli mogę ci ufać a wyjścia innego nie mam

32

Jeżeli wyślesz dziś mi dane to jutro wyślę bo na weekend mnie nie ma. Pytanie jeszcze czy mam wysłać tylko te kasety co są w turbo

33

wyslalem e-mail przez formulaz z forum.

34

Dzięki już dostałem juro wyśle komplet i z góry dziękuję.

35 Ostatnio edytowany przez seban (2011-07-28 21:15:04)

dam znac jak przesylka dotrze. a zapomnialem napisac, co do kaset to jak chcesz. mozesz wyslac wszystkie. zgranie tego nie stanowi dla mnie problemu. czy te kasety w  normalu maja jakis nietypowy loader? cos sie dzieje podczas wczytywania? czy tylko wyskakuje np "!" w dolnym rogu?

36

Tak jest podobny np. do ATAREX czarny obraz  u góry pośrodku nazwa gry a na dole teks w kółko ten sam reklama firmy itd. i tak jest w większości przypadków. Ninja wgrywa się inaczej po ten loader jest tylko przez chwile później wskakuje już czarna plansza z tytułem taka w oryginalnej wersji tej gry

37

Czyli nagrane z zabezpieczeniem przed kopiowaniem :) To byl fenomen tamtych czasow, piraci tworzyli narzedzia i programy umozliwiajace im zabezpieczanie sprzedawanych przez siebie "pirackich" gier przed kopiowaniem ;)

38 Ostatnio edytowany przez seban (2017-04-21 21:30:07)

Hej!

Trochę czasu minęło ale dzięki temu iż szanowny kolega Roderick Hero, wypożyczył mi swój sprzęt (magnetofon i kasety) udało się mi się przeanalizować i udostępnić w dalszej części wątku wszystkie materiały związane z Atari Hard Turbo System. Wraz ze skromnym opisem pozwolę sobie dodać swoje wnioski, ale to za chwilę :) Piszę nowego posta aby zainteresowani tematem dostali informację iż coś się w wątku nowego stało :)

Zacznijmy od widoku płytki zamontowanej w magnetofonie XC12:

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/aht_pcb_top.jpg http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/aht_pcb_bot.jpg

Już sam widok interface oraz elementów w nim użytych sugerował mi podobieństwo do już istniejącego już wcześniej rozwiązania. Czyżby kolejny system który miał być polskim rozwiązaniem okazał się klonem rozwiązania powstałego dużo wcześniej za granicami polski? Z komentarzem wstrzymam się jeszcze chwilę prezentując schemat tego co znajduje się na płytce powyżej:

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/aht_sch.png

Schemat w wyższej rozdzielczości do pobrania: AHT interface (format PDF) lub AHT interface (format PNG)

Trochę dziwnie mi się robi jak się patrzy na rozwiązanie stworzone dużo wcześniej w Czechosłowacji, a w Polsce  nazwane inną nazwą i potem sprzedawane jako rozwiązanie autorskie. O co mi chodzi? Proszę popatrzcie na to:

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/pg_019.gif

Górna część schematu to schemat magnetofonu XC12, dolna część opisana "PRIDAVNY INTERFEJS TURBO 2000" to fragment praktycznie identyczny z tym co się znajdowało w magnetofonie który dostałem do analizy. Różnica to ilość i typ zastosowanych diod wpiętych pomiędzy wyjściem ua741 a tranzystorem. Należy przypomnieć iż Czeskie Turbo powstało w 1987 roku.

Na czechosłowackim rozwiązaniu doskonale widać gdzie należy wpiąć płytkę interfejsu. Jest jeszcze jedna modyfikacja na płytce magnetofonu, należy wymienić rezystor R6 (10k) na rezystor o mniejszej wartości (3.3K w przypadku AHT), tak aby zwiększyć prąd zapisu na tyle aby było możliwe zapisanie sygnału w standardzie Turbo.

Tutaj o wiele czytelniejszy schemat magnetofonu XC12, narysowany przez Jer-a: XC12.

A tutaj link podany kiedyś przez użytkownika atari8.cz: Turbo 2000 by Jiri Richter. A link pojawił się przy okazji dyskusji o "Auto Turbo", o tutaj.

Te linki mogą dopełnić obraz całości i udowodnić z dużym prawdopodobieństwem iż AHT to klon czeskiego Turbo2000. Nie porównywałem jeszcze kodu loadera i struktury danych nagrań w tym systemie z czeskim turbo2000, ale "na ucho" brzmią bardzo podobnie. Jeden ciągły blok danych, mini bloki zawierające nazwę oraz adresy ładowania. Sprawa formatu zapisu jest rozwojowa, tylko czy kogokolwiek to interesuje? ;)

A teraz garść informacji technicznych na temat tego rozwiązania. Przełączenie magnetofonu w tryb turbo następuje po spełnieniu dwóch warunków: po pierwsze musi być włączony silnik magnetofonu (linia Motor Control) oraz aktywna musi być linia COMMAND. Z bramek NAND (7403) zbudowany prosty multiplekser przełączany właśnie linią COMMAND. Ten multiplekser pozwala wybrać z którego toru (standardowy demodulator FSK czy sygnał w Turbo) dane pojawią się na wyjściu DATA OUT. Ponieważ jednak linia COMMAND jest również wykorzystywana przy współpracy ze stacją dysków autor rozwiązania zabezpieczył się aby samo sterowanie linią COMMAND nie mogło wpłynąć na linię DATA_OUT. Pełna aktywacja interface-u nastąpi tak jak pisałem wcześniej, dopiero po włączeniu silnika magnetofonu. Dodać jeszcze można iż wzmacniacz operacyjny uA741 pracuje jako komparator z otwartą pętlą sprzężenia zwrotnego. Dwie diody na wyjściu wzmacniacza mają na celu pozbycie się tzw. "offsetu" wzmacniacza. Mają zapewnić iż napięcie niezrównoważenia wzmacniacza nie spowoduje potraktowania tego sygnału jako logicznej "1" pojawiającej się na wyjściu interface turbo.

Ufff... część sprzętową mamy jakby za sobą... więc pora na software który był dołączony na dwóch kasetach które otrzymałem od kolegi Rodericka. Jedna kaseta zawierała loadery oraz narzędzia, druga kaseta zawierała 36 gier zapisanych w tym systemie, wszystko udało się zgrać mino bardzo kiepskiego stanu kaset oraz ich wieku, dane mocno "zaszumione" i kasety sfatygowane mocno jednak wszystko udało się przegrać oczyścić trochę i zweryfikować.

Wczytanie każdego zgranego programu jest jak najbardziej możliwe. Po zgraniu i obróbce korzystałem z pomocy a8cas. Kolega "Krótki" wykonał kawał dobrej roboty opracowując tą bibliotekę oraz patch dla emulatora Atari800. Dzięki jego pracy moja praca mogła zostać wykonana o wiele szybciej i wydajniej. Należą mu się ogromne podziękowania! :)

Wróćmy jednak do głównego wątku... AHT i software... pierwsza z kaset to kaseta zawierająca loadery oraz programy narzędziowe (handlery, kopiery, programy do kompresji, itp.):

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/aht%20-%20tools%20tape.jpg

Pierwotny obraz kasety (bez podziału na poszczególne programy) można pobrać tutaj: AHT - Tools Tape image

Potem pozwoliłem sobie podzielić ten "dump" na poszczególne programy i umieścić je w oddzielnych plikach. Każdy z plików został wczytany do przy użyciu Atari800-a8cas i uruchomiony. Wszystkie pliki wczytują się i uruchamiają poprawnie, link to archiwum spakowanego 7zip-em: AHT - Tools Tape - separate files.

Lista plików w archiwum:

aht - both_copy (#1).wav
aht - both_copy (#2).wav
aht - compress_copy_I (#1).wav
aht - compress_copy_I (#2).wav
aht - compress_copy_II (#1).wav
aht - compress_copy_II (#2).wav
aht - Dissassembler (#1).wav
aht - Dissassembler (#2).wav
aht - Hard Monitor (#1).wav
aht - Hard Monitor (#2).wav
aht - hard_copy (#1).wav
aht - hard_copy (#2).wav
aht - Trans C.2000 (#1).wav
aht - Trans C.2000 (#2).wav
aht - Trans C.2002 (#1).wav
aht - Trans C.2002 (#2).wav
std - HT Basic (#1).wav
std - HT Basic (#2).wav
std - loader A (#1).wav
std - loader A (#2).wav
std - loader B (#1).wav
std - loader B (#2).wav

W tym archiwum każdy z plików posiada prefix STD lub AHT. Oznacza to standard zapisu danego programu. STD to nic innego jak standardowy zapis atari, AHT to zapis w standardzie AHT. Są dwie wersje loaderów "A" oraz "B". Loader typu "A" służy to wczytywania gier, natomiast loader typu "B" służy do wczytywania programów użytkowych. Przez załadowaniem każdego z programów w turbo AHT należy wczytać odpowiedni loader.

Być może istniał do tego systemu odpowiedni cartridge zawierający to całe oprogramowanie jednak w chwili obecnej nic mi o tym nie wiadomo. Tak więc przed każdym wczytanie jakiegokolwiek programu zapisanego w formacie AHT należy wczytać loader w standardowej prędkości transmisji. Trochę upierdliwe ale jednak i tak szybsze niż wczytywanie całej gry czy programu użytkowego w standardowej prędkości transmisji.

Druga z kaset zawierała zestaw gier zapisany już w standardzie AHT:

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/aht%20-%20games%20tape.jpg

Pierwotny obraz kasety (bez podziału na poszczególne programy) można pobrać tutaj: AHT - Games Tape image

Tak jak poprzednio podzieliłem ten "dump" na poszczególne programy i umieściłem je w oddzielnych plikach. Każdy z plików został wczytany do przy użyciu Atari800-a8cas i uruchomiony. Wszystkie pliki wczytują się i uruchamiają poprawnie, link to archiwum spakowanego 7zip-em: AHT - Game Tape - separate files.

Lista plików w archiwum:

aht - 01 - Jump!.wav
aht - 02 - Mutant Camels.wav
aht - 03 - Maze War.wav
aht - 04 - Blast.wav
aht - 05 - Rush Hour.wav
aht - 06 - Jet Boot Jack.wav
aht - 07 - Live Wire.wav
aht - 08 - Keystone Kapers.wav
aht - 09 - Retro Fire.wav
aht - 10 - Super Cobra.wav
aht - 11 - Planetary Defense.wav
aht - 12 - Mr. Do's Castle.wav
aht - 13 - Road Block.wav
aht - 14 - Outlaw.wav
aht - 15 - Hot Lips.wav
aht - 16 - Bank Panic.wav
aht - 17 - Morky.wav
aht - 18 - Jaw Breaker.wav
aht - 19 - Fire Bugs.wav
aht - 20 - Rats Revenge.wav
aht - 21 - Oriley's Mine.wav
aht - 22 - Asteroids.wav
aht - 23 - Sea Chase.wav
aht - 24 - Fire Bird.wav
aht - 25 - Chopper Hunt.wav
aht - 26 - Deluxe Invaders.wav
aht - 27 - Mr. TNT.wav
aht - 28 - Death Star.wav
aht - 29 - Laser Gates.wav
aht - 30 - Rum Runner.wav
aht - 31 - Polar Explorer.wav
aht - 32 - The Bean Machine.wav
aht - 33 - Haunted Hill.wav
aht - 34 - Final War.wav
aht - 35 - Star Trux.wav
aht - 36 - Sea Wolf.wav

Wszystkie gry zapisane na tej kasecie są w systemie AHT. Aby wczytać każdą z nich należy przed wczytaniem gry w AHT koniecznie załadować loader "A" z poprzedniej kasety narzędziowej. Tutaj swego rodzaju ciekawostka :) Nazwy gier w archiwum są poprawione, jednak warto spojrzeć na "oryginalną" pisownię tytułów gier na okładce kasety :) Niektóre nazwy są śmiesznie dość przekręcone ;)

Uff.... trochę się tego zrobiło :) Co dalej? Chciałem jeszcze z kasety z narzędziami te loadery i programy do strawnego formatu przenieść (bin/xex) oraz zrobić jakiś cart zawierający narzędzie do tego systemu.

Na koniec jeszcze raz podziękowania dla Roderick Hero za udostępnienie kaset oraz magnetofonu z AHT. Pozostały jeszcze obrazy kaset w standardzie które podesłał również Roderick, pytanie czy kogoś te pliki interesują? Są zgrane i gotowe do udostępnienia, oto okładki:

http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/a21.jpg http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/a25.jpg http://seban.pigwa.net/atari/atari_hard_turbo/a77.jpg

pozdrawiam
Seban

39

A powiedz Seban czy ja dobrze rozumiem. Ścieżka zapisu jest totalnie niezmodyfikowana, amirite?

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

40 Ostatnio edytowany przez seban (2011-08-22 02:43:29)

Hej!

No pisałem o tym wcześniej, ale widać w tym moim chaotycznym poście musiało umknąć :) Jest wymieniony rezystor R6 (domyślnie o wartości 10K) na rezystor o wartości 3.3K.

Tak się robiło w przypadku T2000F i też wystarczało :) Przez zmniejszenie tego rezystora zwiększamy poziom zapisu, zapis następuje przez softwarowe sterowanie linią "DATA OUTPUT" (5 pin SIO). Aby sterować linią data OUT w dowolny sposób używa się 7-mego bitu rejestru $D20F. Tak właśnie dokonywało zapisu Turbo2000F, Blizzard oraz parę innych wynalazków.

Co ciekawe wcale to nie przeszkadzało przy standardowym zapisie a często nawet poprawiało "pewność" zapisu w standardzie również.

A jeszcze jedna ciekawostka, autorzy np. blizzarda czy Turbo ROM poszli o krok dalej i linię DATA_OUT (5 pin SIO) wykorzystali do przełączania również magnetofonu w tryb turbo (pozbyli się kłopotliwego użycia linii COMMAND). Podczas odczytu ustawiali bit#7 w SKCTL co przełączało magnetofon na turbo. Oczywiście ta sama linia służyła również do zapisu danych ale gdy nagranie w turbo było zapisywane na taśmie tor odczytu zupełnie nie był potrzebny :)

Jeszcze dla przypomnienia:

$D20F "SKCTL" (Serial and Keyboard Control register).
bit 7 - gdy ustawiony, wymusza nadawanie sygnału SPACE (logiczne 0) na linię DATA OUT gniazda SIO 

i szybki link to rejestrów POKEY-a w Atariki ;)

pisząc o R6 odnosiłem się oznaczeń w/g schematu XC12 narysowanego przez JER-a: http://seban.slight.pl/atari/atari_hard_turbo/xc12_js.gif

Jeszcze jedna uwaga... jak popatrzycie sobie na Czechosłowacką dokumentację i stronę nr 23, o tutaj: strona 23 -> widok płytki drukowanej

... to te rysunki porównacie z tym co było w magnetofonie Roderick-a wniosek nasuwa się sam... nawet projekt płytki drukowanej został "sklonowany" z tej dokumentacji, dla zobrazowania całej sytuacji obrazek:

http://seban.slight.pl/atari/atari_hard_turbo/aht_vs_t2k_cz.jpg

pozdrawiam
Seban

41

seban napisał/a:

Sprawa formatu zapisu jest rozwojowa, tylko czy kogokolwiek to interesuje? ;)

Interesuje, ale ja sobie poradzę, więc jeżeli poza tym nie ma potrzeb to może nie trać czasu.

seban napisał/a:

Te linki mogą dopełnić obraz całości i udowodnić z dużym prawdopodobieństwem iż AHT to koln czeskiego Turbo2000.

Jeśli chodzi o format zapisu, to są spore podobieństwa i pewne różnice.
Podobieństwa:
- pierwszy blok (blok nazwy) zaczyna się bajtem $00, bloki danych bajtem $FF
- suma kontrolna liczona jest tak samo (xor na wszystkich bajtach) i przechowywana w ostatnim bajcie bloku (ale tak jest w większości systemów turbo)
- szerokości impulsów mieszczą się w tolerancjach określonych dla czechosłowackiego t2000, a impulsy pilota mają szerokość bliską centralnej, stąd zapewne podobieństwo w brzmieniu nagrania (ponieważ te tolerancje są baaardzo szerokie, to do nich pasowało by wiele różnych formatów turbo ;) ). jednocześnie brak wyraźnych przerw między końcem danych a następnym pilotem uniemożliwia poprawne zdekodowanie sygnału przy pomocy narzędzi przeznaczonych dla czechosłowackiego t2000, o ile nie zawęzi się tolerancji dla szerokości impulsów "1"
- jeden impuls synchronizujący (tak też jest przeważnie w innych systemach turbo)
- kolejność zapisu bitów od najstarszego do najmłodszego

Różnice:
- według opisu (ze strony Turgena) nie było wersji formatu czechosłowackiego t2000, w której adresy ładowania segmentów danych były by w oddzielnych krótkich blokach tak jak w AHT. Pod tym względem AHT bardziej przypomina zmodyfikowany ("nowy") format polskiego Turbo 2000;
- długość i zawartość bloku nazwy są całkiem inne

Jak dla mnie powyższe niczego nie udowadnia, ale i nie obala (od strony programowej). Jeszcze może warto sprawdzić, czy/jakie są różnice w samych procedurach ładowania/zapisu.

seban napisał/a:

Pozostały jeszcze obrazy kaset w standardzie które podesłał również Roderick, pytanie czy kogoś te pliki interesują? Są zgrane igotowe do udostępnienia, oto okładki:

Jeżeli nie są nagrane w zupełnie standardowym standardzie (czyli np. zawierają jakieś zabezpieczenia) to poproszę o udostępnienie.

seban napisał/a:

A jeszcze jedna ciekawostka, autorzy np. blizzarda czy Turbo ROM poszli o krok dalej i linię DATA_OUT (5 pin SIO) wykorzystali do przełączania również magnetofonu w tryb turbo (pozbyli się kłopotliwego użycia linii COMMAND).

Mała poprawka - Turbo ROM wykorzystuje do włączania trybu turbo przy odczycie właśnie linię COMMAND (BTW: zapis Turbo ROM też polega na sterowaniu linią COMMAND). Ze znanych mi systemów tylko Blizzard wykorzystuje do tego celu DATA-OUT.

42

FUJI napisał/a:

Jak dla mnie powyższe niczego nie udowadnia, ale i nie obala (od strony programowej). Jeszcze może warto sprawdzić, czy/jakie są różnice w samych procedurach ładowania/zapisu.

No OK, sprawa formatu danych ok, skoro są różnice w formacie danych można przyjąć że próbowali stworzyć coś własnego. Ale hardware niestety jest w 100% skopiowany, łącznie z projektem płytki :( Zresztą hardware AST też bazuje w/g mnie na czechosłowackim T2000.

FUJI napisał/a:

Jeżeli nie są nagrane w zupełnie standardowym standardzie (czyli np. zawierają jakieś zabezpieczenia) to poproszę o udostępnienie.

Dwa zestawy 21,25 to standard. tzn. loader "!" a potem zwykła binarka w formacie Atari-DOS.
Zestaw 77 nagrany jest już z zabezpieczeniem (TurboCopy 3 lub 4), czyli loader to napis "Loading", niżej tytuł gry a na dole scroll z reklamą studia ;) Było chyba kilka takich programów u Strykera w cas-archivie. Jeżeli chcesz mogę wystawić linki do WAVE-ów. Zwykły wav2cas sobie z nimi nie poradził.

FUJI napisał/a:

Mała poprawka - Turbo ROM wykorzystuje do włączania trybu turbo przy odczycie właśnie linię COMMAND (BTW: zapis Turbo ROM też polega na sterowaniu linią COMMAND). Ze znanych mi systemów tylko Blizzard wykorzystuje do tego celu DATA-OUT.

Masz rację, mój błąd zasugerowałem się brakiem dodatkowego kabla w przypadku Turbo ROM. Tam we wyyczce SIO jest dioda zwierająca linię COMMAND z linią DATA-OUT chyba właśnie. Tak więc zapis i sterowanie jest z punktu widzenia software dokonywany przez linię COMMAND jednak fizycznie COMMAND jest spięte z linią DATA-OUT przez diodę, tak aby "1" na linii COMMAND nie wpływała na stan linii DATA-OUT.

Mam jeszcze gdzieś Auto-Turbo chyba i to był chyba w 100% klon czeskiego turbo (zarówno hardware jak i software). Ale to też do weryfikacji bo mogę źle pamiętać.

pozdrawiam
Seban

43

seban napisał/a:

Zestaw 77 nagrany jest już z zabezpieczeniem (TurboCopy 3 lub 4), czyli loader to napis "Loading", niżej tytuł gry a na dole scroll z reklamą studia ;) Było chyba kilka takich programów u Strykera w cas-archivie. Jeżeli chcesz mogę wystawić linki do WAVE-ów. Zwykły wav2cas sobie z nimi nie poradził.

To poproszę linki do tego zestawu. A zwykły wav2cas jest obsolete i deprecated ;).

seban napisał/a:

Mam jeszcze gdzieś Auto-Turbo chyba i to był chyba w 100% klon czeskiego turbo (zarówno hardware jak i software). Ale to też do weryfikacji bo mogę źle pamiętać.

Jak masz jakiś soft to nawet z czystej ciekawości chętnie bym na to popatrzył. Jakoś nie mogłem na forum (ani nigdzie indziej) znaleźć żadnych dumpów tasiemek ani oprogramowania.

Dzięki.

44

seban napisał/a:

@zaxon: a tak ;) mam wszystko narysowane, co prawda na papierze ale mam. Bardzo ciekawy system turbo ;) Wykorzystuje linia PIA_IRQ do transmisji turbo i podczas wczytywania ma włączony ekran :) Co prawda robi wąski ekran w basicowym trybie GR.2 ale podczas wczytywania ekran jest włączony widać napisy ;)

Nie miałem czasu loaderów do końca dissassemblować i przerysować sch do komputera. Ale cała przeróbka turbo to 6 inwerterów w CMOS. Wpięte w tor odczytu 1010 za pierwszym przed-wzmacniaczem. Wyjście układu podpięte do PIA_IRQ w gnieździe SIO.

pozdrawiam
Seban

Seban udało ci sie ten schemat zrobic i te programy zgrac ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

45

Seban.
Jeśli masz jeszcze jakieś wav-y w turbo(aht) to poproszę.
Jak nie znajdę w necie jakiegoś tytułu, to postaram się sprowadzić w .xex i .cas standart (!).

analog+hex=?? ??

46 Ostatnio edytowany przez seban (2013-01-04 21:10:36)

Hej!

Ale przecież linki podane w tym poście: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 45#p133745

nadal działają ;] możesz ściągnąć całego wav-a (bez podziału), lub już podzielone i obrobione pliki WAV.
Chyba że chodzi Ci o jakieś inne/nowe pliki w AHT, jeżeli tak to na chwilę obecną nie mam nic nowego.

pozdrawiam
Seban

47

No właśnie te z linku już mam :)
Tylko jednej nie znalazłem w necie i zrobiłem .xex -
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 50#p162450
Chodzi o nowe. Jak coś będzie to daj znać.
Dzięki.

analog+hex=?? ??

48

Tak jakoś przypadkiem tu trafiłem, po niusie o AHT w Turgenie.
Wiem, że czas, zwłaszcza, że sam o tym napisałem, ale podbijam pytanie o schemat tego od Zaxona.

I dwa, jako, że nie ma AHT w atariki, to czy informacje w tym wątku są wystarczające żeby go opisać?

49

To ja też wykopię wątek. Właśnie otrzymałem magnetofon opisany jako Atari Hard Turbo - jeszcze nie sprawdzałem czy działa, ale przy okazji czyszczenia podzielę się obrazkami ze środka.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

50 Ostatnio edytowany przez humanoid (2015-03-09 08:28:15)

Hejka.
Zbudowałem płytkę turbo AHT mam ją podłączoną  bezpośrednio przez mp4 do Atari(bez magnetu). Niektóre wave z powyższych kaset działają po małej przeróbce tzn. po zmianie prędkości na większą czyli 3%.
Budowa sygnału AHT:
1. przed rozpoczęciem każdego kodu hex (np.01,bin- 00000001) jest dodawany przed znak przeważnie hex- 00, a zaś na końcu znak kontrolny hex.
2. po wgraniu loadera wpierw podawany jest tytuł (bez adresu np.4000) i przerwa
3. następnie adres gdzie kod ma być wrzucony i przerwa
4. następnie cod hex np. jakiejś gry i przerwa.
5. na  samym końcu adres i hex restartu.

Pytania:
1. jak zbudowany jest sygnał turbo 2000 Richtera (cz)?
2. czy można zastosować Loader z Uniwersalnego Loader Generatora jeśli tak to jak ? (http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … -Generator)

z góry dzięki za odpowiedzi.

analog+hex=?? ??