Panjowie, możecie polecić lub nie?

Lub ewentualnie inne auto z okolic cenowych 10k PLN (koniczenie LPG i klima :))

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

2 Ostatnio edytowany przez macgyver (2011-08-01 15:46:24)

Peugeot 406 - wygodne, klima to prawie standard w 406, generalnie dużo egzemplarzy z dobrym wyposażeniem, auto bardzo dobre na polskie, nierówne drogi. Skoro piszesz o LPG, to znaczy, że interesują Cię silniki benzynowe - najpopularniejsze to 1.8 (90KM), 1.8 16V (110KM) i 2.0 16V (135KM). Są też mocniejsze: 2.2 (160KM) i 3.0 v6 (204KM), ale są mniej popularne i nie ma dostępnych tylu zamienników, co do 1.8 i 2.0 (np. elementy układu wydechowego). 

Osobiście jeżdżę 406 2.0 z rocznika 1999 i jestem z tego autka bardzo zadowolony.

Jestem trochę uprzedzony do aut na F, ale dzięki za radę mac :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

4

Może Cię zaskoczę, ale... generalnie mam uprzedzenia do wielu modeli/marek/itp, też jestem uprzedzony m.in. do pewnych aut na "F" (w tym także do pewnych francuzów)  ;)

5

Eee dajcie spokój. To już nie czasy gdzie Ford gówno wort a Fiot to jego brot ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

6

Niemieckie samochody, tak samo jak i japońskie, skończyły się w 2000 roku. Obecnie marki z tych krajów odcinają kupony... a francuskie powoli pną się do góry.

Mac ujeżdża 406, ja latam 407 i mogę szczerze napisać, że za te pieniądze nie znajdziesz innego tak komfortowego samochodu.

Avensis jest nudna prawie jak Skoda Octavia, ale za to prosta i niezawodna. Trzeba sprawdzić, jak jej silniki znoszą gaz i nie pchać się w najtańsze instalacje - inwestycja w dobrą instalkę bardzo szybko się zwróci.

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

7

obojętnie jakie kupisz auto w PL to wiedz, że sprzedający zawsze kłamie :D

jak widzę samochody na giełdzie w Chwaszczynie i pogadam trochę ze sprzedającymi, to mam ochotę na ten plac spuścić spory ładunek napalmu :P

gep/lamers^dial

8 Ostatnio edytowany przez hororus (2011-08-01 19:53:28)

Adam też polecam Ci francuza, ale zanim kupisz to niech sprawdzi go naprawdę zaznajomiony z tematem koleś (zresztą innych aut też się to tyczy). Ja pomykam dwulitrową meganką 2005 i w życiu nie miałem lepszego auta. Mam w tym samochodzie wszystko czego dusza zapragnie. W niemieckich das samochodach możesz tylko pomarzyć o takim standardzie. Nie miałem dotychczas bardziej niezawodnej bryki niż ta. Czas skończyć z polskim mitem, że tylko folkswageny i to w dodatki te je.bane klekoty 1.9 są tymi najlepszymi.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

E tam, jeździłem klekotem 1.9 (w Skodzie Felicii) trochę czasu i nie narzekałem :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

10

bo był nowy

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

@hororus: nowy był w 2001 ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

W czerwcu sprzedałem Ave 2.0 D4D 2000r i  kupiłem RAV4. Stary smochód jest zawsze droższy w eksploatacji. Avką jeździłem 3 lata i na części wydałem duużo. Nie stanęła nigdy podczas jazdy.. Przedtem miałem Avkę zagazowaną 1,6, ale krótko (3 mies.), bo wjechał mi w kufer gość i szkoda całkowita. Też dobrze się jeździło.

13

1.9D w skodzie felicji to był stary diesel z wtryskiem pośrednim, czyli z tych starych dobrych dieseli "nie do zajechania", z czasów kiedy common raile jeszcze się nikomu nie śniły - to akurat silnik VAG-a, ale praktycznie większość producentów miała "na sumieniu" tej klasy silniki (o podobnych parametrach). Wolnossący diesel o mocy rzędu 64KM nie oferował dobrych osiągów, ale nawet na oleju "z Biedronki" był w stanie jechać i to było jego głównym atutem :)

Nie oferował dobrych osiągów? Mac, ja się tym rozpędziłem do 169KM/h :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

15

To musiało być bardzo długie wzniesienie :P Z którego leciałeś :P

16 Ostatnio edytowany przez macgyver (2011-08-03 12:36:34)

Bardziej znaczącym parametrem jest czas przyspieszenia do 100km/h, a ten dla skody felicji z 1.9D wynosi ok. 17s i nie jest czasem świadczącym o dobrej dynamice auta.

Poza tym, że licznik tyle Ci pokazał, to nie znaczy, że tyle jechałeś - liczniki bardzo często zawyżają prędkości, często też to zależy od wymiaru opon, tym bardziej, że Vmax felicji z 1.9D to 155km/h. Proponuję weryfikację z jakimś GPS-em.

macgyver: to było z dużej górki i z wiatrem tak więc nie psuj mojej wiary we wskazania licznika. Zweryfikować się już nie da bo ta fela skończyła na pleckach i była już nie do naprawy :(

Dynamika feli była dobra, tylko że raczej na niższych biegach. Powyżej 80 już niestety dostawała lekkiej zadyszki.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

18

W zasadzie każde auto ma więcej dynamiki na niskich biegach niż na wysokich.

Co do dynamiki - jeżeli uważasz, że była dobra, to cieszę się, że Tobie odpowiadała ;)

Aczkolwiek np. podczas wyprzedzania, szczególnie na krótkim odcinku dobre przyspieszenie jest na wagę złota.

19 Ostatnio edytowany przez AS... (2011-08-03 14:01:15)

Nie każde, nie każde :P
Jak jest mocne auto i ma napęd na jedną oś to bardzo często robi lepszy czas od 100do200 aniżeli od 0-100... :P

http://www.youtube.com/watch?v=6PWlJpsX … r_embedded

Tak od 2giej minuty... Dobrze widać o co chodzi :P
tak tak tak wiem :)

20

AS: dynamiki ma więcej, a że przyczepności nie łapią, to już wina przeniesienia napędu, a nie braku dynamiki :P poza tym ten problem dotyczy raczej tunningowanych wynalazków, a nie aut seryjnych - producenci jak dają moc autu, to dbają o to, żeby  auto jakoś sobie radziło z jej przeniesieniem, w przeciwieństwie do "tjunerów", którzy najpierw podkręcą moc, a potem zastanawiają się, jak ją przenieść na asfalt :P

21

Avensis z tego roku to zło...czesci zamienne drogie jak cholera, zawieszenie nie grzeszy  trwaloscia.

w cenie 10 tys nie znajdziesz auta ww klasy do ktorego nie dolozysz z 4-5 tys w ciagu pierwszego roku.. (miesiaca, tygodnia ?)

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

22

No bo to normalne, że jak ktoś ma sprzedać auto 10-cio letnie, to raczej nie dokłada do auta, żeby nowy właściciel miał wszystko porobione.

Zresztą przy zakupie używki w takim wieku i tak na start wymienia się rozrząd i duperele typu filtry/olej itp, no chyba, że bardzo ufamy sprzedawcy i deklarowanej historii auta.

A po tych 10 latach z reguły jest coś do zrobienia w zawiasie (szczególnie jeśli auto po polsce jeździło), czasem przy wydechu, w przypadku manualnych skrzyni biegów często i sprzęgło przydaje się wymienić (szczególnie jeśli auto jeździło po mieście i stało w korkach).

To typowe "wydatki", których można się spodziewać przy zakupie auta w takim wieku.

23

za 10 letnie auto dasz 10 tys. ile dolozysz zeby auto bylo w miare bezpieczne, ile raz odwiedzisz mechanika, ile nim jeszcze pojezdzisz, 3 lata? po trzech latach znowu akcja z wymiana auta i tak w kolko. nie lepiej dac wiecej za auto nowe i przez 6 lat nie ruszajac palcem w bucie miec auto niezawodne?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Żeby dać więcej trzeba mieć więcej.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

25

Kupiłem 8 latka z przebiegiem 65tys. Przez kolejne 4 lata włożyłem w tylni tłumik, sprzęgło, tylną belkę, 2 szt. łączniki stabilizatorów przód. Teraz mam do wymiany cały tłumik. W sumie jakieś 2500zł. Mi się opłaciło bo ile przez ten czas bym zapłacił w nowym aucie podczas samych przeglądów w serwisie?

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.