Cyprian napisał/a:1. tak, niezależnie od wersji TOS'a możesz wgrać nowy OS - Geneva/Magic/MiNT lub inny desktop - Jinee/NeoDesk/TeraDesk
2. http://hatari.berlios.de/hd80mb.image.gz znajdziesz tam 4 puste partycje
3. gry i demosy na ogół są dostępne jako obrazy dyskietek, przy pomocy specjalnego softu PPery można je uruchamiaćz dysku twardego
btw. czy można podejrzeć źródła tego Ahatari? Chciałbym przeportować Hatari na WebOs i szukam jakichś wskazówek :)
Dzieki za info.
Co do wskazowek, to pod WebOSem jest juz polowa sukcesu, bo zdaje sie ze SDL jest jego czescia, a Hatari opiera sie wlasnie o SDLa. Jesli tylko pod WebOSem jest standarowe libc, to juz prawie jestes w domu.
Najwiekszym problemem przy przekompilowaniu pod Androida jest zupelnie niekompatybilny z unixowymi/linuxowymi build system. Pod standardowym linuxem masz wszystkie automake'i, autoconf'y, configure'y, make'y itd. Pod Androidem makefile (+ sporo define'ow w sysconfig/config.h) trzeba sobie bylo popisac recznie. Prawda jest taka, ze zrobilem najpierw build pod Linuxa, a pozniej czesc flag ustawionych przez configure script linuksowy przekopiowalem pod Androida. Tak samo z generowanie kodu UAE (emulacja m68k). Ten kod emulujacy CPU niestety nie jest czescia zrodel Hatari, ale jest w trakcie buildu generowany przez pare 'exekow', ktorych zrodla sa czescia Hatari. I tu znowu potencjalny problem, bo NDK androidowe generuje kod pod ARM'a, wiec binarka generujaca kod UAE nie moze byc odpalona pod Windowsem (lub innym OSem na ktorym mamy dostepne Android NDK). Wiec skopiowalem kod wygenerowany pod Linuxem :).
Samych poprawek (poki co) w kodzie Hatari zbyt wiele nie bylo. Pare zmian nazw plikow (z *.c na *.h, Android NDK nie do konca lubi includowanie plikow *.c w stylu incudowania plikow naglowkowych), itd. Raczej kosmetyka.
Co mnie poki co troche niepokoi, to ze emulacja z TOSem 4.x (Falcon) jest straaaaaasznie wolna. Nie mam jeszcze podpietej obslugi F12, wiec nie wiem czy by default nie wlacza mi sie DSP, bede sprawdzal. Z drugiej strony Basilisk II jest w stanie calkiem niezle emulowac 68040 (i MacOS 7.5, mozna odpalic spokojnie Photoshopa 4 i Bryce'a), wiec moze to tylko kwestia dobrych ustawien samego emulatora.
Emulacja Atari ST (TOS 2.x) wyglada na dosc szybko. Nie wie jeszcze czy GEMDOS i dysk na lokajnej karcie SD zadziala od strzala, ale z tego co mialem doczynienia z dostepem do karty w innych portach (http://droiddos.blogspot.com i http://droidmac.blogspot.com), mysle ze bedzie dobrze :)
Jesli chodzi o GUI, to mialem juz stworzona (przy okazji pracy na innymi portami emulatorow) 'klatke' na androida, z obsluga klawiatury, myszy, ustawien ekranu, przeskalowywania obrazu, panningu obrazu itd :). Ale to jest kod Android specific, i pewnie pod WebOSem i tak sie nie przyda.
Jakbys mial problemy - wal na priva, moze uda mi sie pomoc.
AAA, jeszcze pytanie - czy jest jakis dobry emulator malego Atari pod AtariST ? :) Do gier starych glownie, niekoniecznie dem.