1

Czy ktoś ma jakiś fajny patent na robienie duszków? Wielokolorowe duże duszki na ruchomym tle :)

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

2

Patenty jakieś by się znalazły, ale nie w gfa...

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3 Ostatnio edytowany przez jury (2011-07-06 10:41:04)

Ale leniuk tym razem nie napisał że chodzi mu o GFA :P

A skoro o tym "mowa" to jakie są patenty na takie duszki w czymkolwiek?

4

GFA daje duszki, ale są małe i mało kolorowe :P Teraz pytam o jakiś sprytny algorytm lub jakiś przykład w C :)

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

5

Pewnie pozostaje niezawodny serwis internetowy ze Szwecji: "napisz.se" ;)

6

http://dhs.nu/files.php?t=democreation

Są sprite'y w godlibie (biblioteka jest w C/m68k) i jest przykład w asmie (Sprite routines
by Ninja / Enterprise). 
Poszukaj sobie też tutoriali Jamesa Ingrama i Jeffa Lawsona na Bus Errorze. Jak znasz dobrze GFA i sprzęt to wiedzę będziesz mógł zaaplikować. Są przykłady z maskowaniem i bez.
Ruchome tło trzeba sobie dorysować.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

7

macgyver napisał/a:

niezawodny serwis internetowy ze Szwecji: "napisz.se" ;)

Hehe, dobre :)

8

macgyver napisał/a:

Pewnie pozostaje niezawodny serwis internetowy ze Szwecji: "napisz.se" ;)

zmartwię Cię, ten serwis nie jest w Szwecji tylko w Polsce muahahahah

9

Niestety rozwiązania takie jakie się spodziewałem :P A tak z innej beczki- dużo GFA dostaje przyspieszenia po kompilacji? Bo słyszałem że nic :)

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

10

termin 'przyśpieszenie po kompilacji' nie istnieje

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

No, istnieje. W GFA masz interpreter i kompilator. Po kompilacji jest nieco szybciej, ale to nie jest jakaś wielka różnica, pewnie ok 10-20%, zależnie od kodu.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

no ale ten interpreter to chyba działa jak się kod wklepuje prawda? A jak zrobisz z tego binarkę to jest dopiero kod skompilowany. Nie widziałem, żeby te programy w gfa odpalało się z poziomu systemu interpreterem.
10-20% na ST to raczej robi różnicę ;)

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot: interpreter działa w momencie kiedy używasz środowiska programistycznego GFA i w momencie jak testujesz. Dopiero później ten kod kompilujesz więc różnica jest.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

Jest tak, jak mówi Adam.
Tak samo jest i na Spectrum (pewnie też - wszędzie) i gdybym nie był leniwym ku.tasem, to pewnie już dawno używałbym jakiegoś kompilowanego basica właśnie ze względu na znaczną różnicę szybkości.
No bo w assemblerze siedzi diabeł.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

15

no to się zgadzamy :), ja wcale nie napisałem, że nie ma różnicy, tylko stwierdziłem, że ta różnica szybkości 10%-20% między programem w interpreterze, a tym już skompilowanym programem na st jednak ma znaczenie ;))) używałem kiedyś tego gfa interpretera i coś tam jeszcze pamiętam ..  Ale to było jeszcze w zeszłym wieku ;)) Ale ten czas leci, nie?

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

16

Yerz: trzeba diabłu oddać pokłon !

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

Wiesz co, ja naprawdę za głupi jestem na assembler.

Z resztą na basic też jestem za głupi.
Umiem zrobić tylko to
http://hooyprogram.republika.pl/dowcipne.gif

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

18

Słabe, nie ma equalizerów.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

19 Ostatnio edytowany przez jury (2011-07-15 12:43:04)

Yerz'u, ależ musiałeś mieć wtedy przebłysk geniuszu :P

Dely: Nie ma equalizerów, ale krople spadały i rozpryskiwały się na dole. Więc to nie lada osiągnięcie.


Jury: E nie, my tu mamy tak na co dzień. Stąd nazwa grupy.

http://hooyprogram.republika.pl/Dupa3.gif

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

21

Ach czemu ja zapytałem :)

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

22

mam wrażenie, że ten wątek poszedł w dziwną stronę. ;)

yerz: zrobiłeś big sprite'a na ST :D

sqward napisał/a:

Yerz: trzeba diabłu oddać pokłon !

Albo pójść z nim w kolaborację ;)

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl