51

GFA to porażka. Nie podobny do żadnego standardu.  Od lat nie ma żadnych updatów. Nie mówiąc, że wiedzy na ten temat nie da się wykożystać w innych dziedzinach życia. To moja osobista opinia. Ja używam C/C++ i asma dodatkowo jak trzeba.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

Updejty są, ale 'nieoficjalne'. Lonny Pursell odwalił kawał dobrej roboty.

Inna sprawa że języki typu basic to moim zdaniem porażka, ale akurat GFA w kontekście basiców prezentuje się całkiem nieźle.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

53

a można wogóle w gfa zdefiniować coś takiego jak struct z C/C++ ?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

sqward: nie można, ale to nie jest az taka wielka przeszkoda, da się bez tego żyć. W basicach 'przedobiektowych' nie ma takich rzeczy.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

55

A jak w języku dla pań zrobić duży ekran po którym potem się przesuwać? Tak żeby wykorzystać to co daje układ graficzny STE.

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

56 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2011-07-05 06:54:12)

Leniuk: programując bezpośrednio shifter (poke). Przy czym, standardowe funkcje graficzne GFA nie są przystosowane do takiego ekranu - ich użycie będzie co najmniej problematyczne.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

57

Zachęcam do nauczenia się C. Dużo większe możliwości, no i uzyjesz tego na innych platformach.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

Popieram Sqwarda, zwłaszcza że jest bardzo fajna biblioteka GODLIB, stworzona prze Mr Pinka/Reservoir Gods, idealnie nadająca się do tworzenia gier.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

59

leniuk napisał/a:

A jak w języku dla pań zrobić duży ekran po którym potem się przesuwać? Tak żeby wykorzystać to co daje układ graficzny STE.


Leniuk, "jaki GFA jest każdy widzi": http://www.pouet.net/prod.php?which=57267
Da rade pisać dema w GFA? da radę :)


Po pierwsze to warto zapoznać się z domunentacją, linki już dawałem wcześniej. Jeden przypomnę - tutaj conieco o Shifterze, wirtualnym ekranie scrollu itp:
http://atari-ste.anvil-soft.com/html/devdocu2.htm

Ważne rejestry Shiftera to:
Video Base Address,
Line-Offset Register,
Video Base Address Pixel Offset

programowanie rejestrów sprzętowych z GFA też już dawałem link. Tutaj akurat blitter:
http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … mp;t=21191

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

60

Widziałem te demo i coś nie wydaje mi się że to czysta GFA :) kiedyś mocno męczyłem GFA pod względem graficznym (bez blittera i sprzętowego scrolla bo nie miałem dokumentacji do nich ) i powiem że cudów nie było z prędkością :) Akurat mnie ostatnio natchnęło żeby coś zrobić dla starego Atari a  GFA z niego dobrze znałem :P Szkoda tylko że część moich gazet z programami przepadło wraz z twórcą strony Polish Atari News Page :(

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32

61 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2011-07-05 23:25:47)

Polish Atari News Page ? Rafala znajdziesz tutaj http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?pid=130362
dopiero po chwili zauwazylem ze jest to watek z 2003 roku :)

Co do GFA, niezbyt przepadam za tym jezykiem ale trzeba mu przyznac ze jest szybki, diabelnie szybki.
Poszukaj pliku overscans.zip w tym watku: http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … amp;t=9190
Znajdziesz tam przykłady w czystym GFA overscanu i sync code - technik znanych jedynie z asemblera. PureC tutaj raczej nie podoła...

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org