1 Ostatnio edytowany przez Sikor (2011-06-22 19:45:50)

Tak się zastanawiam, czy tworzenie gier typu "Tajemniczy Zamek 2" (vide odpowiedni wątek) ma sens i się podoba Wam, jako graczom. Mam kilka pomysłów na tego typu gry, ale jak widzę po ilości ściągnięć - zapotrzebowanie jest raczej mizerne...
W związku z tym proszę o wypełnienie ankiety i dopisywanie komentarzy poniżej. Opcja "gepard" zamiast pomidora jak zwykle dostępna.
======================================================================================
edit==>ja oczywiście zaznaczyłem opcję ostatnią

Sikor umarł...

2

Są ok, chętnie w takie zagram. Dlaczego? Gry tekstowe wymagają myślenia i to nie tylko od gracza, który je przechodzi. Aby napisać dobrą tekstówkę trzeba, imo, przemyśleć scenariusz gry, by była ona spójna i ciekawa. Tematów jest mnóstwo, w zasadzie tyle, na ile pozwala wyobraźnie autora.
Sikor, nie licz zainteresowania grą po ilości ściągnięć. Chyba lepiej, by grę miała mniejsza liczba graczy, ale takich, którzy choć raz do gry usiedli. Co bowiem po ludziach, którzy by grę ściągnęli a byłaby tylko kolejną grą na dysku, o której najpewniej szybko zapomną. Poza tym niektórzy zaopatrzyli się w plik na Grzybsoniadzie :)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

3

oczywiście ma to sens, lecz sens ma też to by gra była dłuższa niż "Tajemniczy zamek". Wiem, że chodziło o czas i rozumiem to doskonale, lecz by gra miała sens, to wartało by przy niej spędzić co najmniej z tydzień, czy nawet więcej. Mam tu na myśli logikę podobną np. do "Klątwy", czy innych tam "władców ciemności" :)

Kontakt: pin@usdk.pl

4

Dla mnie textówki ogólnie są ok a tym bardziej po polskawemu. ;)
Jak najbardziej jestem za :D

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

5

Sikor: ja dema robię dla siebie - bo lubię. Jak się komuś podobają - miło mi, jeśli nie - jego problem.
Tobie z grami proponuję podobnie. Jeśli ich robienie sprawia Ci radochę - ciągnij to.
Jeśli się męczysz przy tym - odpuść sobie.

6

... na podobnej zasadzie piszę muzyczki. Jak się komuś nie podobają - to zakazuję słuchania, bo zdrowotnie może być to nie wskazane ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

7

Co do pisania - piszę czasem, bo lubię. Raz wychodzi lepiej, raz gorzej.
Ale - jak nikt nie chce grać - to nie ma większego sensu. Także zobaczymy wyniki ankiety za kilka dni.
Co do tematu - skleciliśmy z Mikerem wersję angielską, jakby co ;)

Sikor umarł...

8 Ostatnio edytowany przez Tdc (2011-06-23 02:41:44)

w ankiecie jest za dużo odpowiedzi na "nie".


Co do takich gier to zwykle nie cieszyły się dużą popularnością więc trudno spodziewać się cudów. Jednak to nie znaczy aby ich nie robić.

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

9 Ostatnio edytowany przez jury (2011-06-23 03:56:06)

Dla mnie akurat ankieta jest dobrze skonstruowana :P
Albo się gra ( i tu wystarczy jedna odpowiedz na Tak ) albo się nie gra i autor chce znać trochę bardziej przyczynę dlaczego nie. Jedynie nie rozumiem bezsensownej kąśliwości do geparda, ale to ich pewnie jakaś "stara sprawa" :D Co do samego tworzenia to też za bardzo nie rozumiem tej idei: czy tworzyć czy nie. Zapewne najwięcej frajdy sprawia tworzenie dla siebie, taka moja filozofia :)

10

bardzo chętnie zagram a czemu? bo cieszy mnie każda nowa gra wypuszczona na Atari, i mam nadzieję ze tajemniczy zamek 2 będzie działał na prawdziwym atari

i co z tego że magnetofon to przeżytek dla wielu  z Was-Nas  ,podobno konie to też przeżytki a ludzie się nimi zachwycają."koń więcej kosztuje niż waży" a magnetofon ?......ma większą duszę niż SD....

11

Ależ on działa na prawdziwym Atari. Dlaczego miałby nie działać? No, chyba, że masz spartę i nakładkę CAD ;P Bo ona śmieci pozostawia w systemie...

Sikor umarł...

12

Pin napisał/a:

... na podobnej zasadzie piszę muzyczki. Jak się komuś nie podobają - to zakazuję słuchania, bo zdrowotnie może być to nie wskazane ;)-

Zakaż mi na zlotach między 24 a 9 rano ;)

13 Ostatnio edytowany przez Rastan (2011-06-26 18:14:11)

A ja zaznaczyłem opcję pierwszą. ;) Trzeba iść do przodu -  po co marnować czas i energię na tekstówki. Takie gry były popularne w latach 80-tych. Oczywiście Autor może robić co chce, ale na Atari brakuje przygodówek w stylu Secret of Monkey Island, Goblins czy Syberii - tzn. typu point & click.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

14

To czekamy, czekamy... Rastan, na kiedy zrobisz...? ;P

Sikor umarł...

15

@Sikor: to nie miała być moja deklaracja, że coś zrobię. zadałeś pytanie czy warto pisać tekstówki, więc podpowiedziałem Ci, że może wartoby iść krok dalej w przygodówki typu point & click - których brakuje na Atari.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

16

spoko ;) Fakt, brak takich. Ale ja takiej póki co nie napiszę.

Sikor umarł...

17

Silnik jest gotowy - Ilmenit go wyskrobał razem z tutorialem. tylko pomysł i grafa potrzebna

PunBB bbcode test

18

Ja jestem za, ale...
1) Przede wszystkim proponuję Ci skupić się na poprawie interfejsu. Tekstówki to gry, nad którym często spędza się wiele godzin; do tego dochodzi potrzeba skupienia się na fabule, dlatego wygodny interfejs to dla mnie podstawa. Najważniejsze jest wprowadzanie poleceń (musi być intuicyjne i szybkie) i wyświetlanie opisów (w TZ troszkę drażniło mnie przewijanie tekstu - nowa linia pojawiała się w całości, co zaburzało płynność).
2) Dobrym pomysłem jest dodanie pewnej losowości, żeby nie dało się przejść gry schematycznie. "Secret places" też urozmaicają zabawę.

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

19

No, TZ2 to powiększona gierka była z Bajtka. A myślę nad autonomicznym programem. Ale nadal będzie tylko wybór opcji, jakby co. Losowość - jak najbardziej będzie i nie tylko to.
Zasadniczo - prace nad TZ2 ograniczał termin i to, że miało wejść w plik. Mam w zanadrzu kilka pomysłów, w tym jeden mocno rozbudowany (ale tego teraz nie wykonam). Być może w najbliższym czasie pogadam z osobą, która zobowiązała się zrobić grafikę ;) I mam nadzieję - że w odróżnieniu od Ripka - wyrobi się w terminie albo powie stanowczo, że nie da rady. Bo to mocno utrudnia sprawę.

Sikor umarł...