26

:) - Stryjek - mówiłem, że będą kłopociki nie tylko u mnie :D

Kontakt: pin@usdk.pl

27 Ostatnio edytowany przez stryker (2011-06-09 20:24:46)

Pin nie ma klopociku :-)
Na 99% uzywa starego sicflashera bo w nim gdy nie wykrywalo pamieci wyskakiwalo info o wybraniu rodzaju w wersji 256KB dopiero w obecnej mozna wybrac pojemnosc(1,2,4) no i zostala dodana flashka 39sf040 ....
A skoro testowalem to na dwoch atarkach i dzialalo to i tam musi dzialc ewentualnei niech luknie na innej atarce bo ta moze jest zje...a ... ale poczekamy az kolega sie odnajdzie i zajzy znowu na forum :-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

28

...się odnalazłem i sprawdziłem, że użyłem "starego" flashera ;-).
Dzięki za info i sorry za zamieszanie.

29 Ostatnio edytowany przez stryker (2011-06-09 21:38:07)

To sie ciesze... ogólnie jest pare rzeczy do poprawienia w sicmenu ....
Ale wiadomo jest to świeży soft i Pr0be sie na nim uczy... zapodam mu te problemy i zobaczymy czy poprawi jak nie ... na dniach zamieszcze zródła  ... i każdy "programista" bedzie mógł pomoc rozwiazac problem :-)

Sikorowe wypociny ;p
-----------------------------
Poprosiłbym o poprawę. Nie można dać pełnych ścieżek - wywala od
razu program.
Kod listy plików (od razu wykrzacza się na pełnej ścieżce dostępu -
tu wklejam dwa przykładowe wpisy):

"D:\atari_soft\fandal\Binaries\Games\A\Alley Cat.xex" "Alley Cat"
"D:\atari_soft\fandal\Binaries\Games\B\Byx-Man.xex" "Byx Man"

Przypuszczam, że w *.bat-ach będzie ten sam problem.
Pozdrawiam,
Sikor
Aha, system to winda vista basic 32 bity...



Trzeba poprawić ogólnie mapę pamięci. Macie Dumpa do potestowania -
wygenerowany tym razem z SIC Generatora.
Zauważone problemy:
1. Commando+ nie działa - nie lubi rozszerzeń pamięci?
2. Tanks - gubi intro (problemy z wczytywaniem w kawałkach? Problem się
powtarza)
3. What Is Love - brak możliwości uruchomienia
4. Godzilla - kaszani się pamięć ekranu i muzyka
Ogólnie - cart nie radzi sobie z programami w Turbo Basicu (do
przetestowania jeszcze), a przynajmniej z dużymi. Jak program wchodzi na
pamięć ekranu - kicha. Pod $A000 jakiekolwiek dane - kicha.
Zasadniczo - cart fajny, ale masa rzeczy nie działa lub działa
nieprawidłowo :/ Aha, jak pisałem wcześniej - w sicmenu nie przyjmuje
pełnych ścieżek dostępu :(
Pozdrawiam,
Sikor

Post's attachments

test_sg.zip 290.66 kb, liczba pobrań: 6 (od 2011-06-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"wszystko się kiedyś kończy......."

30 Ostatnio edytowany przez Pin (2011-06-10 17:00:44)

Commando+, czy to nie przypadkiem file'owa przeróbka Fandala? ... :) - pewnie wbił banki na sztywno :D. Nic nie będę mówił.

Stryjek - wyłączcie ten BASIC, bo jego obecność jest totalnie bez sensu.


... hehehh - idealnym rozwiązaniem dla testów SIC'a jest IDE+. Można włączyć carta bez wyłączania komputera :P :) Włączony SIC ma większy priorytet niż SDX z IDE+, więc włączenie w biosie interface'u Sparty powoduje po boocie start SIC'a. Fajny ten bios :)

EDIT:

Testów ciąg dalszy:

* gra Cavernia (źródło Fandal). Gra działa, można grać, jednak w czasie skrolowania ekranu podczas gry deformacji ulega pionowy pas grafy z prawej strony ekranu. Część około 8 pix hires, przesuwa się zależnie od kierunku w którym idzie "ludek" :) .. o 24 pix na oko ;)-

* nie działa gra "Survivor" (źródło Fandal).
* Twirlee - 1kB intro, uruchamia się lecz zamiast efektu mamy kolorowe krzaki (źródło Fandal).
* Amiga demo (to z obracającą się kulą) - nie działa (źródło Fandal).
* Anything demo - wg. Fandala wymaga 130XE - nie działa (źródło Fandal).

EDIT:

Nowy fleszer działa z 512B/sektor partycji, lecz nie rozpoznaje typu pamięci flash ze SIC'a. Po podaniu wartości ręcznie zawiesza się przy kasowaniu.

Sprzęt: Atari 130XE, IDE+, SIC!
Sparta DOS X 4.44

CONFIG.SYS:

use banked
device sparta
device sio
device quicked
device b:\sys\ideptime
device doskey
device runext b:\sys\runext.cfg
device comexe
set path=car:;:;b:>.... i takie tam
set prompt=$L$P>

amen.

Kontakt: pin@usdk.pl

31 Ostatnio edytowany przez zaxon (2011-06-10 20:25:03)

Sic dotarl,wielkie dzieki,  wlasnie sie bawie,

flasher rusza spod ide2 ale flasha nie rozpoznaje, gdy wymusze mu 29fxx i 4mbit zawiesza sie przy kasowaniu jak u Pina.

Druga rzecz,  examples z 25 postu, zaladowalem na SIC, wskakuje menu ale pole position nie rusza, zwiecha i zielony ekran, Boulder dash wychodzi do basica,rockman sie laduje ,technoid tez,miecze valdgira tez  ale jest feler bo zostaje dzwiek z muzyczki z carta w tle, nie wylacza sie  tylko zawiesza i zostaje takie wycie w tle.

No i przelacznik niewygodny jak pierun, pierwsze co to wydlubalem SICA z obudowy zeby go nie urwac przy przelaczaniu, lepiej chyba jakby byl wiekszy i z tylu carta.

Acha no i nie da sie go wylaczyc z menu ide plus, cartridge off, nie wiem czy sie z tym cos da zrobic bo bylo by super gdyby sie dalo.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

32

zaxon - odpalaj carta z wcisnietym option ....(w nowej wersji sicmenu zawsze ma byc wylaczany basic...)
co do wykrywania flasha spod ide2 ... nie mam jak tego sprawdzic....ale moze na dniach bede mial ide to cos sie z tym zrobi ...
Przelacznik jest taki bo Candle takowy wybrał ;p
Ja to robie malym wkretaczkiem :-) , ewentualnie wyjmuj z obudowy lub dodaj do menu plik sicflashera ....i wtedy przelaczanie nei ejst wymagane ...

"wszystko się kiedyś kończy......."

33

a faktycznie option pomaga ;)
Wkretaczkow mam cale mnostwo a nawet mam pesete, a co!, ale akurat mi kablel USB do IO/Boarda obok leci i ciezko sie dostac,
Oki, walcze dalej, fajne to jest. Sprawdze Pina liste.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

34

wyjebcie ten basic w kosmos!! :) - na uj jest on komu potrzebny?

Kontakt: pin@usdk.pl

35

Bedzie ... spokojnie ....
Lukałem sobie dzis pare gierek i tak:
Blue Max 2001 w tej wersji sie krzaczy
http://atarionline.pl/arch/B/Blue%20Max … 20(v3).xex
w tej chodzi juz dobrze
http://atarionline.pl/arch/B/Blue%20Max … 20(v1).xex

W Crystal Castles nie pokazuje sie ludzik...
http://atarionline.pl/arch/C/Crystal%20 … 20(v1).xex

Czym to moze byc spowodowane ?
W zalaczniku rom do lukniecia np. w Altirze ...

Post's attachments

tttest.zip 45.64 kb, liczba pobrań: 8 (od 2011-06-12) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"wszystko się kiedyś kończy......."

super THX ( nadal kompatybilny z Secam ? ;) )

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

37

Ok wczoraj sie zagalopowałem :-) wrzuciłem pliki ...ktore testowalem na emulatorze i co sie okazalo na atarce byl zonk...
Dziś zamieszczam juz sprawne pliki. http://unimor.info/sic/sic!cart.zip
Prosilbym o sciagniecie i przetestowanie dwóch atr'ów (jeden z sicflashem drugi z sic autoflasherem) sa zamieszczone w tym poście. Jezeli cos sie bedzie dzialo przy flashowaniu dajcie znac...
Zostala poprawiona transmisja sio i wykrywanie pamięci...
Zaktualizowano też SIcGen Candle'a ... (ma wyłaczony na stałe Basic) no i dodaną nową wersje sicboot'a gdy robimy atrk'e
W sicmenu dodany sicboot.
Są tez zródła jakby ktoś chciał coś poprawić/dodać do sicdumpa i sicflashera ... oczywiście można je modyfikować tylko w projektach związanych z Sic! Cartem .... inaczej prosze kontaktować się z Draco.

Post's attachments

aa.zip 507.68 kb, liczba pobrań: 12 (od 2011-06-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"wszystko się kiedyś kończy......."

38

zaxon napisał/a:

Acha no i nie da sie go wylaczyc z menu ide plus, cartridge off, nie wiem czy sie z tym cos da zrobic bo bylo by super gdyby sie dalo.

.. no nie da się, bo jak i SDX z IDE+ tak i SIC! siedzą wspólnie na stronie $D5. Jednak, jest tego plus taki, iż chcąc ponownie aktywować SIC!'a bez wyłączania i ponownego włączania kompa po uruchomieniu programu z carta wystarczy skorzystać z BIOS'u IDE+ - włączasz w nim SpartaDOS X i dajesz SAVE+Boot. Skutkiem tego jest ponowny rozruch SIC!'a - oczywiście cart fizycznie musi być włączony. Myślę, że obejście wspomnianego problemu łatwe raczej nie będzie, bo SIC! jak wiadomo może być zaprogramowany jako cart zawierający SDX. I tu kółeczko zasadniczo się zamyka ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

39 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-06-14 19:49:28)

Czu mogę do SIC!-a włożyć (na chwilę) kość Flash 29F010 (pojemność 128 KB) i da się zaflashować w nim kość dla intSDX 128 KB?

40

Jacques ....
Mozesz...
przeczytaj poradnik dla sicflasha jest w wiadomym linku... wzucasz poprostu do atra rom intSDX 128KB..

"wszystko się kiedyś kończy......."

41

Już tak zrobiłem, sorry za zawracanie d... :) Działa świetnie SICFlash odratował mi pieprzone INTSDX, które się w Atarce nie chciało zaflashować :)

42 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-06-14 20:15:24)

W teorii powinno się dać (regularnym sicflaszem, nie flaszerem od SDX), ale w praktyce nie wiem, jak będzie z kolejnością banków, tzn. czy nie wypadnie odwrotnie. Trub?

EDIT: widzę, że wszystko skończyło się szczęśliwie :)

KMK
? HEX$(6670358)

43

Tak, właśnie SICFLASHER "luzem" zaprogramował mi 29F010 plikiem SDX 128 KB :) Po przełożeniu kości z powrotem do intSDX, SDX działa.

44

Kolejny update:
Z wiadomego linka mozna sciagnac  SDX 4.44 w dwóch wersjach (dla pamięci 256 i 512KB) z nowym flasherem (poprawione wykrywanei pamięci).
Nowa wersja Sicmenu (dodane czyszczenie pamięci, wyłączony basic, poprawiony bład z obsługa niektórych plików cmc np. AIRWOLF.CMC...kolejen fixy niedługo...)
Są też zamieszczone źródła więc jezeli jest tu jakiś "programista" i chce se w nie zerknąć i coś poprawić na "lepsze" to zapraszam... oczywiście mozna je wykorzystać tylko w projektach Sic! Carta w innym przypadku zapraszam do Pr0ba :-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

45

"Główne" archiwum z SDX 4.44 (na http://spartados.com oraz http://spartadosx.com ;) ) również zostało uaktualnione.

KMK
? HEX$(6670358)

46 Ostatnio edytowany przez Pin (2011-06-15 00:25:13)

ugh ... czyli jednak muszę rozebrać XEGS ;) ... niestety umiejscowienie gniazda dla carta we wspomnianym jest równie nieszczęśliwe co w przypadku serii XL ;)- ... lepiej spartę wsadzić w środek, niż urwać SIC'a :D

Spróbuję jutro się do tego dostać i zrobić SIC!'em dump tego flesza, co w GS siedzi.

Kontakt: pin@usdk.pl

47 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-06-15 19:10:05)

Uwagi do ostatniej paczki:

SicGen: w wygenerowanym obrazie przy "ładowaniu" gry na ekranie są krzaki.
SicMenu: krzaków przy ładowaniu nie ma, natomiast po wybraniu gry do załadowania, na Atarce ze stereo nie zostaje wyciszony jeden z pokeyów (muzyka SIC!a) i nadal brzęczy jednolitym tonem, pomimo, że w najlepsze muzyka z gry już gra na podstawowym pokeyu.

48

Jacques zamiesc pliczki :-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

49

Wygenerowane obrazy?

50

A masz cos innego ? ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."