*Beams wykorzystuje blitter, ale o ile mnie pamięć nie myli tylko z powodu kompatybilności z TT gdzie akurat wykorzystanie blittera ma sens.
Adamowi chyba chodziło o STE
Beams nie chodzi na STE!!! A szkoda :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Sprzęt - 16/32bit » Skonfigurowanie centurbo 2b
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
*Beams wykorzystuje blitter, ale o ile mnie pamięć nie myli tylko z powodu kompatybilności z TT gdzie akurat wykorzystanie blittera ma sens.
Adamowi chyba chodziło o STE
Beams nie chodzi na STE!!! A szkoda :)
Cyprian: robiś sobie możesz w TT-Ramie do czasu, bo ekran jest w ST-Ramie i masz problem. Jeśli blitter jest faktycznie taki niezastapiony w produkcjach scenowych, to dlaczego od wielu lat, żadna* produkcja nie używa blittera?
Wszystkie gry RG wykorzystują blitter, było demo paradoxu czy czegoś tam, w 20th anniversary demo na pewno znalazłyby się jakieś screeny z użyciem blittera albo ostatnie ste dema dhsu. Jest dobra strona Raya/TSCC (koder od Beams) ("http://www-users.rwth-aachen.de/reimund.marvin.dratwa/ray.tscc.de/blitter.htm" ).
Generalnie jego wnioski są takie jeżeli coś da się zrobić szybciej blitterem niż CPU to trzeba go używać (z wyjątkiem falcona na którym CPU jest lepszą alternatywą - blitter został dorzucony ze wzgledów zachowania kompatybilności z STe. Co i tak nie zmienia faktu, że blitter daje kopa przy np. cieniowaniu gorauda w TC na flaszce http://www-users.rwth-aachen.de/reimund … ouraud.htm, jedyne ograniczenie jest, że dla obiektów z dużą ilością małych poligonów to nie będzie działało optymalnie no i jesteśmy ograniczeni do ST-RAMu - ale to wiadomo jak jest TT-RAM to na bank zrobimy wszystko szybciej CPU). Więc jeden przykład jest ;P..
sqward: ups, noto coś pokręciłem. Faktem pozostaje że Beams jest jedynym demem na Falcona w ciągu ostatnich paru(nastu) lat, które używa blittera.
Saulot: STE. Owszem na STE blittera można i warto używać. Mnie ciągle chodzi o Falcona,
w sumie to tam walić specjalizowane układy(no może z wyjątkiem DSP), TBL np. nie używają w ogóle w swoich demach ficzerów chipsetów Amig (to komplikuje tylko sprawy, przynajmniej w tych nowszych produkcjach, nie wiem jak to było ze starszymi) wszystko jest robione przez CPU. To dlatego można było je relatywnie szybko przeportować.
AdamK: no ale jeden przykład jest, z falcona w linku ;>
Adam,
nie upieram się że blitter jest jakimś superhiper niezastąpionym koprocesorem. Po prostu uważam że jest on strasznie niedoceniony, a czasami nawet dyskredytowany. Całkiem bezpodstawnie.
od wielu lat, żadna* produkcja nie używa blittera?
a to ciekawe, na jakiej podstawie tak twierdzisz? masz jakieś bliższe informacje o demach że nie używają blittera?
Beams wykorzystuje blitter
a jednak używają :)
osobiście znam parę zastosowań blittera w demach na Falcona:
czyszczenie ekranu, kopiowanie danych do/z dsp poprzez host port, fade in/ fade out ekranu w truecolor, rysowanie linii, rysowanie gouraudowanych linii, wspomaganie konwersji Chunky2Pixel, konwersja tablic czy choćby swapowanie bajtów w słowie.
Najlepsze jest to, że w czasie tych operacji, procesor nie jest blokowany, cały czas pracuje i ma dostęp do pamięci ST-Ram.
Co do dem z ostatnich lat na Falcona, z tego co pamiętam to większość z nich jest na 060. tutaj ze względu na moc procesora, blitter jest zbędny, dodatkowo zajmował by cenne cykle ST- Ramu.
Nie chcę żebyś żle odebrał to co teraz napiszę, ale skoro uważasz że blitter jest taki dobry, napisz jakiś jeden sensowny efekt który to pokaże, którego nie da się zrobić szybciej CPU.
a właśnie że napisze se :)
Najlepsze jest to, że w czasie tych operacji, procesor nie jest blokowany, cały czas pracuje i ma dostęp do pamięci ST-Ram.
To brzmi w takim razie całkiem ciekawie :)
Adam Klobukowski napisał/a:Nie chcę żebyś żle odebrał to co teraz napiszę, ale skoro uważasz że blitter jest taki dobry, napisz jakiś jeden sensowny efekt który to pokaże, którego nie da się zrobić szybciej CPU.
a właśnie że napisze se :)
Taaaa ;)
Cyprian napisał/a:a właśnie że napisze se :)
Taaaa ;)
a jakże, będę stary ale napisze sę :)
Adam,
nie upieram się że blitter jest jakimś superhiper niezastąpionym koprocesorem. Po prostu uważam że jest on strasznie niedoceniony, a czasami nawet dyskredytowany. Całkiem bezpodstawnie.Adam Klobukowski napisał/a:od wielu lat, żadna* produkcja nie używa blittera?
a to ciekawe, na jakiej podstawie tak twierdzisz? masz jakieś bliższe informacje o demach że nie używają blittera?
Twierdzę tak na podstawie rozmów z autorami, głównie na #atariscne
Adam Klobukowski napisał/a:Beams wykorzystuje blitter
a jednak używają :)
Jeden rodzynek ;)
osobiście znam parę zastosowań blittera w demach na Falcona:
czyszczenie ekranu, kopiowanie danych do/z dsp poprzez host port, fade in/ fade out ekranu w truecolor, rysowanie linii, rysowanie gouraudowanych linii, wspomaganie konwersji Chunky2Pixel, konwersja tablic czy choćby swapowanie bajtów w słowie.
Najlepsze jest to, że w czasie tych operacji, procesor nie jest blokowany, cały czas pracuje i ma dostęp do pamięci ST-Ram.
c2p jest robione za pomocą kodu autorstwa Kalms'a/TBL (z amigi) dostosowanego to atarowskich bitplanów. Z tego co wiem jest ona uważana za najszybsze rozwiązanie. O wykorzystywaniu do tego bilttera nie słyszałem, możesz podać jakieś źródło?
Co do dem z ostatnich lat na Falcona, z tego co pamiętam to większość z nich jest na 060. tutaj ze względu na moc procesora, blitter jest zbędny, dodatkowo zajmował by cenne cykle ST- Ramu.
Przynajmniej od czasu wyprodukowania CT2b używanie blittera jest zasadniczo 'passe' ;)
Adam Klobukowski napisał/a:Nie chcę żebyś żle odebrał to co teraz napiszę, ale skoro uważasz że blitter jest taki dobry, napisz jakiś jeden sensowny efekt który to pokaże, którego nie da się zrobić szybciej CPU.
a właśnie że napisze se :)
Powodzenia :)
W tym co piszę nie chodzi o to że blitter jest kompletnie bezużyteczny, lecz o to że nawet na niedopalonym falconie jego użyteczność jest niska - ma sens jedynie jeśli używa się dodatkowych operacji (shifty lub funkcje logiczne). Na dopalonym falconie staje się to zupełnie bez sensu (szczególnie jak się dopali szynę, bo wówczas blitter po prostu nie działa). No i Falcon ze swoimi dwoma procesorami jest już wystarczająco skomplikowany do programowania (a już DSP, szczególnie te w Falconie to wyższa szkoła jazdy), więc z używania blittera od pewnego czasu zasadniczo zrezygnowano. Za dużo kombinacji, za mało korzyści.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 16/32bit » Skonfigurowanie centurbo 2b
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 38 zapytań