Tak się zastanawiam. Skoro RamCharger i CA2001 może działać jako terminal do CPM (w oparciu o procek Z80) - to może istniała by szansa innego rozszerzenia? Wiadomo wszem i wobec, że XXL poczynił swego czasu zXEmulator na małe Atari. Sprawa fajna, całość poległa (mam nadzieję, że nie na zawsze) w prędkości, choć i tak uważam, że w niektóre gry da się grać i z tą obecną.
Ale tak mi przyszło do głowy... A jakby wykorzystać RamCharger i stację CA2001 (lub LDW2000 lub Indus GT) do takiej emulacji? Widziałbym dwa wyjścia (oczywiście na hardware i Z80 się nie znam, więc mogę pisać totalne bzdury - jakby co proszę mnie skorygować):
1. Napisać "nowy" BIOS dla stacji, który po włączeniu jakimś atrybutem by przechodził w tryb "emulacji" ZX Spectrum
2. Emulować "bios" na pamięci RamChargera.
Atari by wtedy służyło oczywiście tylko za "terminal", ale byłby za to filing mając prędkość zbliżoną do oryginału. A może wtedy by jeszcze Atari wyrobiło z emulacją dźwięku? Dodatkowo - mając 64KB RAM w RC - można by (przynajmniej teoretycznie) emulować ZX Spectrum 48K?
Co byśmy (według mnie) zyskali? Pomyślmy:
1. Emulator pozwalający emulować inny komputer ze zbliżoną prędkością (hmm, nie wiem, czy prędkość SIO będzie odpowiednia, tym niemniej - działało by to szybciej niż obecne rozwiązanie)
2. Tony softu z ZX Spectrum - trzeba by rozwiązać tylko sposób wczytywania (TAP lub stany emulatora, inne?)
3. Filing grania na 8-bitowym sprzęcie w gry z ZX-sa (z lepszą klawiaturą niż w oryginale - w moim odczuciu Atari ma lepiej rozwiązaną tą sprawę niż ZX)
Czego (pewnie) nie uda się przeskoczyć?
1. Atrybuty (choć w wersji na VBXE i to pewnie by dało się przełknąć)
2. Dźwięk (choć beeper może by i poszedł...?)
3. Dźwięk AY-ka (to na 99% nie wydoli)
Teraz pytanie do programistów oraz hardwareowców: na ile realne jest wdrożenie takiego pomysłu w życie? Chyba, że mi totalnie odbiło i jest nierealne (oczywiście - póki co - dyskusja czysto teoretyczna...)?
FiSh 0.70 Bocianu wydał FiSh 0.70, shell ułatwiający przeszukiwanie zasobów serwerów TNFS.
Street Fighter II już na Atari 8-bit! Vega i jego zespół wydali finalną wersję kultowej bijatyki. Wymaga 4MB cartridge i 64KB RAM.
Elite Demo 6 na Atari 8-bit! Trwają prace nad konwersją kultowej gry Elite. Szóste demo wprowadza liczne poprawki błędów.
vbcc v5 dla 6502 Kompilator C vbcc doczekał się piątej wersji dystrybucji dla 6502. Zapewnia dużo szybszą arytmetykę FPU i nowe narzędzia.
HDDRIVER 12.75 Sterownik HDDRIVER, kluczowe narzędzie dla pamięci masowej Atari 16/32-bit, otrzymał aktualizację 12.75, która naprawia błąd w HDDRUTIL.