26

A to nie wiedziałem że są jakieś różnice, ok. A co do odpalenia starych gier to polecam DOSBox - jest dokładnie tym o co chodzi :) Właśnie przechodzę Dooma :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

27 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-04-07 23:09:44)

MrKaczorsky: o zgrozo, nie DOS... Odpal wersję z Amigi. Jedyną słuszną.

28

To już niedługo... Wkrótce jedyną słuszną będzie ta z małego Atari :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

29

I tego się trzymajmy ;)

30

MrKaczorsky: rozwasz jeszcze tryb 640 pixeli w 16 (64) kolorach. w ten sposob mozna pokusic sie o ciekawsze literki
wiekszosc grafiki w grze jest w 16 kolorach - w praktyce tylko plansza tytulowa ma 256 kolorow

przechodze na tumiwisizm

31 Ostatnio edytowany przez gepard (2011-04-08 04:51:41)

http://www.youtube.com/watch?v=GFSiXdkB … re=related

filmik z wersji amigowej (Amiga Longplay) jak ukończyć grę w 55min , można podpatrzeć wszystkie levele, bossów itd.

gep/lamers^dial

32

MrKaczorsky napisał/a:

Może znajdę w necie jakiś emulator DOSowych programów

DOSbox - zarówno pod windę, jak i pod linuxa. I bardzo duża kompatybilność z DOSem.

Sikor umarł...

33

wieczor napisał/a:

To już niedługo... Wkrótce jedyną słuszną będzie ta z małego Atari :D

Wypraszam sobie!
O ile zaciskajac zeby moge sluchac, ze gra chodząca na VBXE bedzie "na Atari", to stanowczo nie bedzie ona na MALE Atari :P
Atari + VBXE jest to co najmniej SREDNIE Atari ;)

34

a moze byscie cos zrobili zamiast kibicowac i dyskutowac o upie marynie?
muza sie sama nie zrobi

przechodze na tumiwisizm

35 Ostatnio edytowany przez innuendo (2011-04-08 11:21:21)

Nosty, będzie na małe Atari z VBXE :)
Candle, podtrzymuję swoje zdanie, które znasz. Kiedy gra będzie gotowa, to będzie okupowanie Atarki :)

Edit: na muzyce się nie znam, ale zapodałam temat muzykowi.

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

36

nosty: Chcesz ulokować atarynę z VBXE między ośmiobitowcami a szesnastobitowcami. Wypada zatem wrzucić taki sprzęt do wora z napisem przykładowo 12-bitowce....(tak tak...taka rodzina także istniała; vide sprzęciory typu PDP-8 i jego cała armia następców do połowy lat 90-tych)

PunBB bbcode test

gep/lamers^dial

37

Skoro robicie 'wypasioną' wersje na 'Frankentari' (lepszą nawet od amigowskiej), dlaczego nie wciśniecie oryginalnych modów, przecież macie covoxy czy soundboardy.
Idźcie na całość. :)

38

@ Candle - 640pixeli? Przypomnij mi jakie tryby graficzne występują, bo ja myślę że tylko 320x200.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

39

nosty napisał/a:
wieczor napisał/a:

To już niedługo... Wkrótce jedyną słuszną będzie ta z małego Atari :D

Wypraszam sobie!
O ile zaciskajac zeby moge sluchac, ze gra chodząca na VBXE bedzie "na Atari", to stanowczo nie bedzie ona na MALE Atari :P
Atari + VBXE jest to co najmniej SREDNIE Atari ;)

Zawsze mozna potem rozszerzyc o tryb bez VBXE - gdy juz sama gra bedzie zrobiona. I takich rozwiazan bym się trzymał - na obie platformy (graficzne) nie na jedną. To jest mój nieustający postulat.

O ile autorzy programu trzymają się zasady separacji wizualizacji od operacji na danych, to zawsze jest operacja którą można dość prosto przeprowadzić.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40

XLent napisał/a:

Skoro robicie 'wypasioną' wersje na 'Frankentari' (lepszą nawet od amigowskiej), dlaczego nie wciśniecie oryginalnych modów, przecież macie covoxy czy soundboardy.
Idźcie na całość. :)

Soundboarda jeszcze nie ma - to jest problem. A granie na covoxie sprawie jedynie minimalnie mniej problemów niż granie sampli na pokeyu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

41

Hej, kiedy chodziłoby tylko o jedną muzykę, mogłemby spróbować cóś. Dla POKEYa oczywiście, nie sample. Na przykład jakiś remix tego kawalku, co gra w tej animajci...

Ja mam też Atari

42

Tylko nie remixy :) Ludzie rozszerzajcie grę, ale takie rzeczy jak muza powinna być prostym coverem z uwzględnieniem możliwości sprzętowych - ona często tworzy klimat gry. Jak napisałem (po wysłuchaniu oryginału) ta tytułowa nie jest taka zła - parę małych poprawek do instrumentów.

Spójrzcie na np. Flimbo's Quest. W zasadzie i na Amidze i na innych platformach zrobiono inną muzę niż na C64. I co? I dupa. W tej wersji była genialna i rozpoznawalna, inne są jakieś takie... Na szczęście twórcy tego na małe Atari z tego co widzę mają zamiar skonwertować muzę z komdzia i to jest słuszny kierunek

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

43

Miałem na mysłi covera.. nie remixa. Po prostu napisać te muzę na POKEYa.

Ja mam też Atari

44

Ano. Ale czy to aby nie jest dostępne jako MODy? To zawsze ułatwia sprawę

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

45

factor6: muz jest ehm, 16? wiecej? ale nikt nie oczekuje od jednego czlowieka ze przeora wszystkie i sam jeden zrobi cala robote
mozesz sobie wybrac dowolna i wykozystac z niej np motyw przewodni - gdziestam w tle

nie naciskam na konwersje 1:1 bo zwyczajnie oryginalna muza mi niezbyt podchodzi
sa wersje na ay, paule i opl2, wiec jest z czego wybierac
wszystko znajdziesz na http://ttf.mine.nu/music.htm - moje jedyne wymagania to max 6 kanalow (2 zostawiam sobie na fx) i raz na ramke

wieczor: jesli chcesz ta gre widziec na atari bez vbxe, to radze zaczac pisac

przechodze na tumiwisizm

46

:) Heh , domyślam się :) Przypuszczam że prędzej byłaby to przeróbka - także na razie się wstrzymam , jeśli można :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

47 Ostatnio edytowany przez Pin (2011-04-09 17:22:05)

Candle - w obliczu przewidywanych rozmiarów gry błagam, by ruszyło to spod SDX. O HDD pisałeś, lecz jak wiadomo nie tylko Sparta obsługuje dysk a jak wiadomo; Mydłos /ssie wora/  (c) ;)-

Mogę testować program na tę okoliczność :)

Kontakt: pin@usdk.pl

48

aktualny xex jest zawsze pod tym adresem
w moim zamiarze jest to, zeby ta gra chodzila pod sdx

zoptymalizowano procedury rysujace ekran

przechodze na tumiwisizm

49

i cant start the game on altirra :/

ATARI 800XE with u1mb, stereo, covox, ramdisk hell led, ultra video 1.0 XE.
SIO2SD, SIDE3, sio2usb, sio splitter, dragon cart, lantronix mss-100, fujinet (lotharek), rverter, A8PicoCart, BT-100, XC12 (T2000), XC12 (SUPER TURBO, TURBO D), both with internal speakers
my youtube channel

50

perhaps you should try enabling vbxe first?

przechodze na tumiwisizm