1

Jak niektórzy już wiedzą, pracuje nad portem Titus the fox dla VBXE
jest przede mną jeszcze sporo pracy nim to zacznie być grywalne, ale jak dotąd (to jest dzień 3ci mojej pracy nad tym) zdołałem napisać trochę użytków do konwersji grafiki na PC (dane leveli, sprajty, grafika pomocnicza)
gra po skończeniu ma się uruchomiać spod dosa i raczej z twardego dysku - ciężko mi sobie wyobrazić ze ktoś będzie to próbował wczytywać po sio, w szczególności zważywszy na to, ze sama grafika to prawie 3MB - oczywiście jest to możliwe

potrzebuje pomocy z grafiką (część po prostu trzeba narysować, bo zwyczajnie nie ma) oraz z muzyką - to co kaleczy wasze uszy, to przekonwertowany mod na rmt i jakieś gotowe instrumenty

jak widać blitter nadaje się wbrew opinii niektórych osób do czegoś więcej niż kasowanie ekranu

http://www.youtube.com/watch?v=iioYP0d6bdA

przechodze na tumiwisizm

2

gra zapowiada sie zmakowicie :)

> jak widać blitter nadaje się wbrew opinii niektórych osób do czegoś więcej niż kasowanie ekranu

przede wszystkim do kopiowania prostokatow ;D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

XXL - jakie zapowiada? Ta gra sie nie "zapowiada" bo juz jest, od lat  ;)

Candle - jesli to bedzie konwersja 1:1, to sporym wysilkiem wielu osob stworzycie gre wygladająca i dzialajacą prawie tak dobrze jak na Amidze/ST :P
Jesli rozkminiasz cała mechanike gry, to moze fajniej by bylo stworzyc nowe poziomy nawet z istniejacej grafiki?

Niezaleznie od planow jesli uzyskales taki efekt po 3 dniach pracy to chyle czola!

4 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-04-06 09:25:52)

A ile byłoby tego wczytywania "per level"? Bo może jednak na SIO 3X dałoby się zdzierżyć ;)
I może warto zamiast liska wtawić tam postać Moktara? To ta sama gra, tylko z innym bohatetem (ciekawszym i bardziej oryginalnym moim zdaniem niż nudny lis), która ukazała się bodajże na rynku francuskim ("Adventures of Moktar") ;)

http://www.dazeland.com/images/Moktar-2.png

http://www.dazeland.com/images/Moktar-1.png

Co do leveli, to widać choćby po Pangu, że to mega czasochłonne zajęcie, konwersja 1:1 byłaby super! :)

5

jestem przeciw, zabojady do gier wsadzili muzulmanina i teraz maja klopot ;-) lis jest ok.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

lis byl wsadzony, bo kebabo man sie slabo sprzedawal - i niech tak zostanie
wczytywania per level okolo 200k
sio x3 ssie wora
dividor 0 rulu

przechodze na tumiwisizm

7

No to trzymamy kciuki za lisa ;) 200K per level da się wytrzymac ;) W końcu ładowanie Bomb Jacka też trwa ;)

8

(powrot do menu glownego - kolejne ladowanie 150k)

przechodze na tumiwisizm

9

hehehe  zwiekszenie licznika punktow: 185k? :D
czy 6502 w tej "grze na male Atari" bedzie odpowiadal choc za obsluge joysticka? :P

swoja drogą jesli sie uda skonczyc to bedziecie mogli (a wlasciwie chyba musieli) pierwszy raz w historii wydac gre na Atari na karcie SD :)

10

Candle napisał/a:

(powrot do menu glownego - kolejne ladowanie 150k)

No ale może na Atarkach z 1088KB (po wykryciu) mogłoby menu być trzymane w RAM?

11

nosty: na cartridgu, a ty napedzany swoim wewnetrznym imperatywem, bedziesz musial ja kupic ;)
6502 jest odpowiedzialny za wszystko co dzieje sie na ekranie
jacques: to jest jakas opcja i napewno z niej sie skozysta

narazie jest za wczesnie na takie rzeczy

przechodze na tumiwisizm

12 Ostatnio edytowany przez MrKaczorsky (2011-04-06 20:48:24)

@ Candle - debeściaku, co dokładnie potrzebujesz zrobić, dorobić, domalować czy jak tam zwał, chodzi o grafikę. Mógł bym ci pomóc w tym bardzo chętnie. ale tylko graficznie. Oczywiście jeśli coś Ci się nie spodoba, nie pogniewam się.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

13

Candle napisał/a:

to co kaleczy wasze uszy, to przekonwertowany mod na rmt i jakieś gotowe instrumenty

Jak na taką prostą operację, to wyszło całkiem nieźle - instrumenty do drobnych poprawek

Candle napisał/a:

sio x3 ssie wora

<pervertmode> To poproszę ze dwa w takim razie :D </pervertmode>

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

MrKaczorsky: myslalem o jakims status barze z jakimis polami na np tytul levelu, ilosc zebranych bonusow, czy iloscia energii
moze to byc zarowno na vbxe (czyli 256 kolorow z 21bitowej palety) jak i na gtia lub gtia z cmapa
prosze kogo moge, wiec jesli bedzie wiecej niz jedno, to zawsze moge po prostu losowac przy ladowaniu danej gry
w ten sposob przy wlaczaniu mogla by byc rozna (detalami) grafika, czy muzyka

przechodze na tumiwisizm

15 Ostatnio edytowany przez Bitman'Resurrection (2011-04-07 05:54:50)

xxl napisał/a:

jestem przeciw, zabojady do gier wsadzili muzulmanina i teraz maja klopot ;-) lis jest ok.

gowno wiesz , w grze chodzi o bardzo znanego we francji komika " prezentarora Tv 100% french " ktory nabija sie z arabow   :

http://www.youtube.com/watch?v=54YE868- … re=related

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

16

Ale ten status bar będzie na dole cały czas podczas grania? jeśli tak to w jakich wymiarach, chodzi mi o rozdzielczość wysokości, bo szerokość to rozumiem że 320. I najlepiej zrobić go w 256 kolorach, no w końcu to jest na VBXE. Muszę mieć od ciebie więcej danych na temat tego status baru, chodzi o to że nie mam pojęcia o programowaniu, wiec nie wiem czy to dla ciebie nie jest problem jak pasek energii (przykładowo ulokuje ileś tam pikseli w lewo, czy ty się dostosujesz do tego, czy ja to muszę pod coś podszykować), oświeć mnie bardziej.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

17 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-04-07 10:18:13)

bitman napisał/a:

w grze chodzi o bardzo znanego we francji komika " prezentarora Tv 100% french " ktory nabija sie z arabow   :
http://www.youtube.com/watch?v=54YE868- … re=related

Ale czad! Faktycznie grafika, muzyka no i sama postać gry tym inspirowana :) Obecne w grze teksty "La zoubida", "lagaf", itp. Dobrze wiedzieć ;) Czyli kultowy Moktar jest oryginalną postacią pasującą do całości gry a nie jakiś lis ;)

18

bitman ma racje, tylko ta postac byla nieznana poza francja, stad chcac zwiekszyc sprzedaz, zmieniono to na liska

MrKaczorsky:
320x48 max, wolalbym zostawic troche linii na gorze wolnych, wiec lepiej jakby bylo to np 32 lub 40
pelna dowolnosc co do rozmieszczenia poszczegolnych elementow - vbxe moze zrobic blit w dowolne miejsce ekranu

przechodze na tumiwisizm

19

Jeszcze tylko kilka pytań, i zabieram się do roboty.
Ogólnie ustawię sobie w programie na 256 kolorów (używam GIMPa), ale jak wykonam kilka takich prac to w jakich formatach to zapisać, no bo na pewno nie jpg-ach. Czy GIF byłby akurat, czy może BMP. Podaj w jakim ci odpowiada. Przeglądałem screeny z tej gry i z tego co widzę to na dole ekranu jest tylko taki bezpłciowy pasek energii. Ja mogę wykonać miejsce na pasek energii, punkty i nazwy poziomów. Pytanie, jak długie nazwy będą występować, jaka czcionka będzie wykorzystana, chciał bym to wiedzieć, bo nie wiem ile miejsca na to zagospodarować.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

20

if this game will be released, i buy vbxe.. (i was sceptic with this HW mod, but.. ;) )

ATARI 800XE with u1mb, stereo, covox, ramdisk hell led, ultra video 1.0 XE.
SIO2SD, SIDE3, sio2usb, sio splitter, dragon cart, lantronix mss-100, fujinet (lotharek), rverter, A8PicoCart, BT-100, XC12 (T2000), XC12 (SUPER TURBO, TURBO D), both with internal speakers
my youtube channel

+1 ( if made with the shooter mode ) ;)

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

22 Ostatnio edytowany przez Candle (2011-04-08 00:41:11)

MrKaczorsky:
Czcionke, moge wykozystac ta, ktora juz jest w grze (tylko duze litery, 8x16 pixeli), lub uzyc cos z ogolniedostepnych wyripowanych literek z sieci - nie ma tego bardzo duzo (przynajmniej mi o tym nie wiadomo), wiec moze byc ciezko
mozesz tez rozszerzyc zestaw czcionek ktory jest o male litery
nazwa levelu do 24 znakow (zawsze mozna przemianowac na ktorsze)
gif jak najbardziej na miejscu, kolor 0 ma znaczenie specjalne, wiec prosze zostaw go czarny (bedzie przezroczysty)
jesli nie sprawia to ci roznicy, to duzo lepszym programem do tego typu robotek jest GFX2

http://code.google.com/p/grafx2/wiki/Downloads?tm=2

nazwy leveli:

        DB    'ON THE FOXY TRAIL',0
        DB    'ROAD WORKS AHEAD',0
        DB    'GOING UNDERGROUND',0
        DB    'FLAMING CATACOMBES',0
        DB    'COMING TO TOWN',0
        DB    'FOXYS DEN',0
        DB    'ON THE ROAD TO MARRAKESH',0
        DB    'HOME OF THE PHARAOHS',0
        DB    'DESERT EXPERIENCE',0
        DB    'WALLS OF SAND',0
        DB    'BUG BUG BUG',0
        DB    'A BEACON OF HOPE',0
        DB    'A PIPE DREAM',0
        DB    'GOING HOME',0
        DB    'ARRIVAL IN PARIS',0
        DB    'JUST MARRIED',0
        DB    'LOOKING FOR CLUES',0
przechodze na tumiwisizm

23

Właśnie pobrałem ten program z twojego linku i zaraz będę go testował, a jutro zacznę się bawić grafą. Mam kilka pomysłów, jeszcze tylko co do cyfr licznika zdobytych bonusów, na ile cyfr on ma być, na 6 czy więcej? Nie wiem jak duże bonusy można zbierać w grze. No i rozumiem że cyfry mają być podobne wymiarami do czcionki? To już chyba wszystko...

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

24

Hmm... Nie wiem dlaczego nie zripujecie tak jak jest z oryginału, po co coś wymyślać?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

25

Po co? Żeby wersja Atarowska była najładniejsza, popatrz w necie, ta gra powstała na kilka platform i nie wszystkie są identyczne jak na PC. Ja nie będę wymyślał jakiś nowoczesnych grafik, ja chcę stworzyć status bar który będzie nawiązywał do tej gry podobną grafiką. A w ogóle nikt nie powiedział że na 100% mój wytwór się spodoba i zostanie zaimplementowany w grze. Chcę się sprawdzić i ewentualnie pomóc w tym projekcie. Przyznam się szczerze, że grałem w tę grę z 15 lat temu, a w tej chwili jej nie uruchomiłem bo pod win XP mi nie odpala (ale to mi nie przeszkadza w stworzeniu czegoś). Może znajdę w necie jakiś emulator DOSowych programów, ale patrząc po screenach zamieszczonych w necie nie zauważyłem żeby ta gra miała jakiś status bar, więc co ty byś chciał zripować? Chyba ten tandetny pasek ilości energii.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.