Czesc, potrzebuje zmienic kolor tla (jeden z rejestrow znaczy sie) co iles linii na konkretna wartosc tak aby to sobie same smigalo i zebym sie o to nie martwil podczas wykonywania kodu samej gry. Wyczytalem ze do tego sluzy np przerwanie DLI, ale zeby je jakkolwiek liznac musze najpierw zrozumiec jak tworzyc display liste anticową (przynajmniej tak zalozylem), mam wiec nastepujace rozkazy w swojej DL:
BYTE ARRAY DLIST =
[
112 112 112
68 160 155
2
4
2
4
2
4
2
4
2
65
68
160
]
wywoluje to przez:
POKEC(560,DLIST)
i mam "paprochy na ekranie" dlaczego?
tak naprawde nie potrafie tego zrozumiec, tj rozumiem tworzenie pustych lini instrukcjami 112 potem juz nie wiem jakie wartosci czemu dopowiadaja, to 68 nie wiem skad sie bierze, tak samo jak dwie kolejne (ale to chyba adres pamieci ekranu rozbity na dwie wartosci - btw. jaki to ma byc adres?) potem sa dane lini - to w miare rozumiem i nie rozumiem koncowki, tj czytalem ze DL musi sie konczyc instrukcja $41 (65dec) ale widze ze konczy sie czasami adresem znowu, czarna magia :(
Czy ktos bylby tak mily i jak najprosciej sie da wytlumaczyl mi jaka powinna byc konstrukcja np. display listy ktora na ekranie stworzy 24 linie w trybie 12 (antic to tryb chyba 4?) na srodku ekranu? I czy wywolanie takiej DListy przez przypokowanie jej do adresu 560 to wstarczajace.
II sprawa to wspomniane na wstepie wykorzystanie DLI do zmiany koloru tla tego ekranu - ponawiam prosbe o w miare prosta odpowiedz
z gory dziekuje za pomoc :)
piotrek