1 Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-02 23:51:04)

Czy dalo by sie dorobic obsluge myszki Stkowej pod zoomem? :) (pieknie wszystko dziala ale bardzo brakuje tego ficzera) :/
A to moj ulubiony program graficzny na atari i duzo prac w nim robie :/

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

2

źródła są ogólnie dostępne

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

buahaha
tebe - Mistrz Taktownej Odmowy :D

W sumie nie moja sprawa, ale kiedy zapytam Inserta na jakims zlocie czemu od dawna nic nie narysowal, nie chcialbym uslyszec: "Piksele na ekranie Atari sa ogólnie dostepne" ;)

4 Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-03 14:08:48)

to w takim razie pytanie innego typu: Czy ktos z osob znajacych sie na programowaniu bylby tak mily i poswiecil troche swojego cennego czasu na wprowadzenie tego typu usprawnienia do tego programu?

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

5 Ostatnio edytowany przez pajero (2011-02-03 19:54:21)

Żródło jest tutaj: http://madteam.atari8.info/uzytki/xlpaint.7z


Ale ASM odwołuje się do:

.link 'stdio\printf.obx'
icl 'align.mac'


Nijak napisz se... no chyba, że się poszuka w pakiecie MADS ;)

Ciekawe, co z tego mojego grzebania w kodzie wyjdzie.... nic nie obiecuje.

Update:

PODDAJE SIĘ:

$6FC4..$70AC
$B000..$B0AE
INIT $2000..$5BC4
NAG $E000..$E0A2
$0400..$06F9
skIp    CMP #$ef dC        ;Shift+CTRL+Q    -exit
xlpmax.asm (1310) ERROR: Value out of range

TeBe - Mads ewoluował, no i coś czego nie umiem dostosować - się sypie.

6 Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-03 20:27:28)

Pajero. Dziekuje za chec pomocy, jesli by Ci sie jednak udalo w to wglebic to jeszcze jedna sprawa zwiazana z obsluga myszki bylaby juz zwienczeniem sukcesu: zeby stawiajac dota klawiszem myszki program nie zatrzymywal sie kursorem w miejscu gdzie stawiany jest dot, tylko dalej mogl odczytywac kolejne polozenia myszki (jednym slowem: zeby mozna bylo nacisnac przycisk mychy zaczynajac robic pixelki i zromic sobie "maziaja" :)))) )

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

7

Jeśli TeBe odnajdzie wersje MADSa korelującą z XLP to spróbuję dorobić myszkę do zooma.
Ale nowych opcji/funkcji robić/zmieniać nie ruszam.

8

rozumiem, ale moze to jakis szczegol z tym "lagiem" myszki

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

9

wystarczyło dać znak komentarza, w załączniku wersja poprawiona

od etykiety MOUSE jest obsługa myszki, trzeba się tylko dowiedzieć dlaczego myszka nie działa u INSERT-a

Post's attachments

xlpmax.zip 24.28 kb, liczba pobrań: 3 (od 2011-02-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

lag zwiazany jest z tym ze po postawieniu dot'a program "blokuje" sie na krotki czas az do puszczenia klawisza myszki - nie pozwala tym samym kontynuowac zmiany polozenia kursora z wcisnietym klawiszem rysujac caly czas, pod zoomem obslugi myszki nie bylo wcale, ja niestety nie sprawdze tego pliku bo to zrodlo :/ sprawdzam to na prawdziwym atari 130 xe z myszka od ST

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

11

w trybie POINT tak jest, przełącz się na DRAW (D)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

aaa, dziekuje :) no to jeszcze myszka pod zoomem i bedzie idealna aplikacja :)))

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

13

czy sa jakies pozytywne wiesci w sprawie obslugi myszki pod zoomem? :) ;)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

14

Ja tu leczę zespół dnia poprzedniego....więc proszę o ciche wypowiedzi.

Ale dobra.

Prócz dodania JSR MOUSE musiałem zmienić samą prockę, by dojechanie wskaźnikiem na brzeg ekranu powodował jego scroll.
Tak może być?


TeBe: pozwoliłem sobie zmienić datę kompilacji na 5.02.2011 (patrz klawisz HELP), może być?

Post's attachments

XLPmax.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 5 (od 2011-02-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

15 Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-06 18:44:19)

o! wow!  aha - i pod zoomem nie dziala tryb inny niz stawianie puntow, moglby dzialac tez tryb draw? scroll jest ok :) ps. mam wrazenie ze troche dziwnie jakby niestabilnie zachowywal sie kursor pod zoomem z myszka :/

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

16

bawiłem się procedurami odczytu pozycji myszki, na przerwaniu DLI co wiersz i na IRQ (AUDC=0, AUDF=77, timer1)

IRQ zapewnia największą płynność, do tego wcale nie musi być tak często wywoływane

załączone przykłady działają z mychą Amigi w porcie 2 (procka Jaskiera zaczerpnięta z Lepixa Eru), na real sprzęcie wersja IRQ jest najpłynniejsza (myszka Commodore 1352)

teraz trzeba to ożenić z XLPaintem, co pewnie tak idealne nie będzie bo obrazek zabiera sporo czasu CPU

Post's attachments

mouse.zip 924 b, liczba pobrań: 3 (od 2011-02-08) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

17

insert napisał/a:

...mam wrazenie ze troche dziwnie jakby niestabilnie zachowywal sie kursor pod zoomem z myszka :/

Na emulcu stabilność jest dobra, wskaźnik sam nie zmienia położenia. Real nie potestuje - brak hardware.

Pod A800win jest opcja "Speed of emulated device" - wpisanie max'a (99) powoduje ruch kursora jak za sznurkiem.
Czy taki jest efekt na real Atari+mouse ST?

Czy może chodzi Ci o to, że szybki ruch myszy nie powoduje adekwatnego przyspieszenia wskaźnika?
Tego raczej na myszy ST się nie zrobi, ona podaje tylko kierunek ruchu - jak joystick.

Wniosek, potrzeba praktyki by korzystać z myszy - odpowiedni ruch ręką :(
Upierdliwe...

18

chodzi o brak przyspieszenia chyba, ale i bez tego bardzo Wam dziekuje :)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

19 Ostatnio edytowany przez pajero (2011-02-08 22:16:44)

Jest też coś takiego jak CMI-08. Interface myszy na PS/2

Obecnie dorobiłem obsługę tego na osi Y.
Istnieje tu przyspieszenie, .... myk i jestem daleko....  :)

Wyszło coś jednak innego in-minus :(
Działa to na padlle - wskaźnik skacze, nie jest stabilny.
Kurczę. Czy to interface jest nie dorobiony?

20

po wstawieniu nowej procedury czytającej myszkę na IRQ, działa gorzej niż poprzednia wersja

p.s.
trzęsienie kursora myszki itp. są spowodowane zbyt wolnym odczytem myszki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

uuu szkoda, a tak przy okazji chcialbym zapytac, czy jest jakas metoda generowania samouruchamialnych prac z Twojego programu? tak zeby wystawic je na compo i nie prosic sie jakiegos programisty? chodzi mi o rozwiazania dzialajace na atari ewentualnie na macu, nie psiadam windowsowej maszyny

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

22

plik RAW z XLPaint MAX-a akcpetuje Atari Interlace Studio, który pozwoli zapisać go jako XEX

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

a to nie jest przypadkiem windowsowy program?

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

24

tak, windowsowy

przepraszam, jesteś mac-owy

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C