1

Cześć,
Mały teaser. Na CT60 można pracować (na razie kompilowałem pod zwykłą motkę (m68k)). Są problemy z ładowaniem niektórych formatów (głównie z zapisem/odczytem palet), muszę to porawić zanim wypuszczę binarki. Działa pod MiNTem (bez ochrony pamięci)/TOSem.
Jak SDL będzie miał support radeona to będzie jeszcze lepiej śmigał.
Na gołym falconie wiadomo - slajdy, na CT60 można pracować. Szczegóły projektu/lista ficzerów: http://code.google.com/p/grafx2 Generalnie moja wersja obsługuje fonty ttf, warstwy, skrypty lua.

pzdr,
saulot

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

2

Good work!

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3

Indeed :) Saulot, podaj info na DHS.NU

Pozdr.

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

4

good work będzie jak nie będzie bugów ;)

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot:

> GrafX2 port Atari Falcon
-----------
A jest to port z czego?
____aa, już widzę, że z PC____


>Mały teaser. Na CT60 można pracować (na razie kompilowałem pod zwykłą motkę (m68k)).
> Są problemy z ładowaniem niektórych formatów (głównie z zapisem/odczytem palet), muszę to porawić zanim wypuszczę binarki. Działa pod MiNTem (bez ochrony pamięci)/TOSem.
Jak SDL będzie miał support radeona to będzie jeszcze lepiej śmigał.
Na gołym falconie wiadomo - slajdy, na CT60 można pracować.
---------------
A ja bym mimo wszystko na zwykłym sprawdził. Będzie taka wersja (nawet jeśli powolna)?

>Szczegóły projektu/lista ficzerów: http://code.google.com/p/grafx2 Generalnie moja wersja obsługuje fonty ttf, warstwy, skrypty lua.
------------
A jakie pliki graficzne to wczytuje?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

6

obecnie chodzi na zwykłym f030, tylko pracować się na tym nie da bo są slajdy. Jest opcja zbudowania wersji bez obsługi warstw  (podobno jest to polecane dla wolniejszych platform sprzętowych) i jakieś switche do zmian sposobu obsługi odświeżania ekranu. Nie bawiłem się tym jeszcze, testowanie tego może zająć trochę czasu.

Odnośnie formatów to obsługuje: tify/gify/bmp/jpeg/pi1/neo/pc1/bmp i jakieś inne kosmiczne..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

7

z tego co zauważyłem to GrafX2 ma skopsaną obsługę Pi1 i źle zapisuje paletę kolorów. spotkał się ktoś z tym?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

no ja właśnie to zauważyłem :) zapis/odczyt u mnie na falconie, zapisuje też źle gify, pod windą tego nie ma i wygląda wszystko ok...

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

9

no wlasnie mam problem ten pod xpekiem. Chcialem to poprawic ale nie moglem namierzyc zrodel.
mozesz je udostepnic?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

10

Źródła są bardzo ukryte ;):
http://code.google.com/p/grafx2/wiki/Downloads?tm=2

Zastanawiam się nad wrzuceniem tych źródeł do jakiegoś SCM'a lub zmergować zmiany z repo gógielcode projektu.. Mogę podesłać źródła na priva... Ale potrzeba gcc i masy dodatkowych bibliotek, makefile'a też zhakowałem na potrzeby i obecnie wszystko mi się buduje z kroskompilatorem, ale teraz zbudowanie tego na atari nie powinno być problemem.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

11

dzięks, musiała mnie dopaśc pomrocznośc jasna bo byłem na tej stronie.
pobrałem źródła, spróbuję skompilować pod windą i potem zrobic fixa w obsłudze PI1

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

12 Ostatnio edytowany przez saulot (2011-01-28 06:39:11)

dobre wieści. Grafx2 2.2 jest już używalny na gołym f030. Burza to nie jest, ale jest zdecydowanie lepiej (nie ma slajdów). :) Pozostały jeszcze fixy zapisu/odczytu niektórych formatów (zapis GIF już naprawiony, został PI1). Niestety są nowe bugi związane z luą. :/

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot:

>dobre wieści. Grafx2 2.2 jest już używalny na gołym f030. Burza to nie jest, ale jest zdecydowanie lepiej (nie ma slajdów). :) Pozostały jeszcze fixy zapisu/odczytu niektórych formatów (zapis GIF już naprawiony, został PI1).
----------------
Ooooooo, wielkie dzieki za to, wielkie dzieki!!!!!!!!!
Czekamy, czekamy. Na jaki dałnlołd gdzieś. Kiedyś.


>Niestety są nowe bugi związane z luą. :/
-------------------
A co to.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Saulot: jak Ci się udało przyśpieszyć GraphXa żeby chodził na gołym Falconie?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

15 Ostatnio edytowany przez saulot (2011-01-28 11:12:41)

Zmieniłem początkową konfigurację (320x240, fullscreen rozdzielczość startowa), zmniejszyłem częstotliwość zczytywania kursora myszki, zmieniłem tryb update'u ekranu (nie kopiuje całego bufora ramki co vbl tylko najmniejszą ilość zmian, był na szczęście wbudowany mechanizm trzeba go było włączyć), wyłączyłem automatyczne backupy (chyba).  Udało mi się odpalić toto pod Hatari, pod Aranymem połowicznie, bo odpala mi się tylko w oknie i myszka nie funkcjonuje (wina pewnie SDL'a). 
GRAFX żre trochę pamięci, bo nie dość, że po każdej operacji robi dumpa ekranu to jeszcze robi kopie bezpieczeństwa(dwa rodzaje) w gifach i zrzuca je na dysk. Możliwe, że wersja dla F030 będzie jeszcze szybciej chodziła, jak wyłączę support dla warstw (na razie coś jest nie tak, bo linker mi coś krzyczy). Ale i tak dopiero fastram robi jakąś różnicę. Możliwe, że program pójdzie też na TT-ce, ale nie mam jak sprawdzić.. 
Warstwy są fajne do animacji. Np. animowane gify tj. ich poszczególne klatki są pakowane właśnie na warstwy. No i odchudziłem binarkę, miała 3mb, teraz ma ~800kb ;) (magia strip'a i upx'a).

Obecnie wczytuję/zapisuję poprawnie gify, bmp, png (tylko 256 kolorów). Grafx nie lubi formatów 24/32 bitowych, ale czemu tu się dziwić ztargetowany jest własnie na 256 kolorów. Jest jeszcze masa formatów do sprawdzenia. W większości są problemy przy zapisie/odczycie palet, bo wszyscy się przyzwyczaili do lityl endiana ;).
Myślę, że jak jeszcze naprawi się pliki neo i pi1 (sprawa odczytu/zapisu palet) to wypuszczę binarkę jako betę.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot:

>Zmieniłem początkową konfigurację (320x240, fullscreen rozdzielczość startowa), zmniejszyłem częstotliwość zczytywania kursora myszki, zmieniłem tryb update'u ekranu (nie kopiuje całego bufora ramki co vbl tylko najmniejszą ilość zmian, był na szczęście wbudowany mechanizm trzeba go było włączyć), wyłączyłem automatyczne backupy (chyba). 
--------------
I bardzo dobrze.

>GRAFX żre trochę pamięci, bo nie dość, że po każdej operacji robi dumpa ekranu to jeszcze robi kopie bezpieczeństwa(dwa rodzaje) w gifach i zrzuca je na dysk.
------------
Myślę, że spokojnie wystarzy tylko temp dyskowy. A to uwolni RAM.

>Możliwe, że wersja dla F030 będzie jeszcze szybciej chodziła, jak wyłączę support dla warstw (na razie coś jest nie tak, bo linker mi coś krzyczy). Ale i tak dopiero fastram robi jakąś różnicę. Możliwe, że program pójdzie też na TT-ce, ale nie mam jak sprawdzić.. 
Warstwy są fajne do animacji. Np. animowane gify tj. ich poszczególne klatki są pakowane właśnie na warstwy. No i odchudziłem binarkę, miała 3mb, teraz ma ~800kb ;) (magia strip'a i upx'a).
-------------
Eeee, jak ktoś nie umie animować BEZ warstw, to niech w ogóle do animacji nie podchodzi. ;)
Przecież bez tego też można robić ŚLICZNE animacje.
http://www.youtube.com/watch?v=6z6z-ZodjNc :) :) :)

>Obecnie wczytuję/zapisuję poprawnie gify, bmp, png (tylko 256 kolorów).
---------
No i brzmi to bardzo dobrze.

>Grafx nie lubi formatów 24/32 bitowych, ale czemu tu się dziwić ztargetowany jest własnie na 256 kolorów. Jest jeszcze masa formatów do sprawdzenia. W większości są problemy przy zapisie/odczycie palet, bo wszyscy się przyzwyczaili do lityl endiana ;).
Myślę, że jak jeszcze naprawi się pliki neo i pi1 (sprawa odczytu/zapisu palet) to wypuszczę binarkę jako betę.
---------------
Mógłbym spróbować potestować, jak mniemam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

saulot: UPXa może odpuść.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

18

adamK: co złego jest z upxem? O czymś nie wiem?

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

saulot: nie jest polecany pod MiNTem, bo powoduje fragmentację pamięci.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

20

AdamK: heheh, mintowi niewiele trzeba żeby się przewrócił. Tryb ochrony pamięci to fikcja. A fragmentacja fragmentacją, jest wszędzie, wątpię, żeby to była wina tylko upx'a :).
Czyli co? Mam rozumieć że mintem jest fragmentacja, a pod tosem już nie? Kto konkretnie to testował i z jaką wersją, że doszedł do takich wniosków?

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

21

Mam gdzieś fragmentację bo mam 256MB ramu :P

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

22 Ostatnio edytowany przez AS... (2011-01-28 14:39:35)

Ale taki np.Yerz to ma 4mb ram-u...
Nie każdy ma dopalonego flaka :P

23

reset -> najlepsza broń na fragmentację ;)...

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

24

Dostał odemnie 14MB, jak nie używa to jego strata :P

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

25

Na sv2k10 miał tylko 4mb ...