1

jestem uzytkownikiem mac'a wiec nie moge uzyc G2F, szukam alternatywnej metody konwersji obrazka wypixelizowanego na macu w np. grafx2 i zapisanego w formacie pecetowym np. bmp, gif, png etc na zestaw fontow atarowskich

chce te fonty pozniej uzyc w programie na atari

moze macie jakies pomysly jak i czym to zrobic?

PRZYPOMINAM: BEZ UZYCIA GRAPH 2 FONT :)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

2

e tam, przecież teraz Mac-i to też PC ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

wine / crossover i jedziesz

http://www.5oft.pl/

4 Ostatnio edytowany przez Fox (2011-01-26 08:25:15)

Od biedy można odpalić konwerter w emulatorze Atari.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

Fox. jaki konwerter?

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

6

Z formatu pecetowego na atarową bitmapę spróbuj at8gif, ew. poszukaj coś z BMP - znalazłem kilka, ale wszystkie hires.

Jak już masz atarową bitmapę, to Graph.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

7

skad pobrac at8gif?

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

8 Ostatnio edytowany przez Fox (2011-01-26 11:18:11)

eh...

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9

akurat za pomoca google'a znalesc go nie moglem, ale nic to, znalazlem na pigwie

pytanie: wrzucam w niego gif'a w rozdz. 160x192 w 4 kolorach, program odczytuje go totalnie pokaszanionego (niby widac jakies ksztalty ale ogolnie jest kaszana), jak tego uzyc? czytam doc'a i nie moge osiagnac jakis rezultatow

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

10

Widocznie program jest do bani, poszukaj innego.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

11

TeBe, a jak tam idzie rekompilacja G2F w Lazarusie?

12

nie idzie, bo dlaczego miałaby iść

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

dlatego, że onegdaj chyba gadaliśmy na temat prób kompilacji Twoich dzieł w fpc (o ile mnie pamięć nie myli to był to mads) i zastanawiam się, czy podjąłeś próbę kompilacji... tak, żeby uszczęśliwić tych, którzy korzystają z systemu operacyjnego a nie z windowsa.

14

mads cały czas jest kompilowany w fpc, nie jesteś w temacie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

A to przepraszam. No to w takim razie może spróbować kompilacji g2f w lazarusie? W razie czego służę pomocą.

16

ja moge Wam jedynie kibicowac :) za to bardzo :)))

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

17

g2f nie jest możliwy do kompilacji w lazarusie, ten temat też już był przerabiany, wymaga to przepisania g2f od nowa, bo lazarus nie udostępnia wszystkich komponentów, metod ani bibliotek z których korzysta g2f

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18

No to mi powiedz jakich komponentów i metod nie udostępnia.

19

no to, że tak na przykład się podłącze.
mam aplikację, która, z różnych przyczyn (zaszłości) korzysta z projektu Toolbar2000 http://www.jrsoftware.org/tb2k.php. I pochodnemu z niego TBX i paru jeszcze innych odlotowych rzeczy, których nie ma na lazarusa, a szkoda.
Kiedyś, jak byłem mały, myślałem, że da się to w sensownym czasie przeportować, ale... okazuje się, że jednak TeBe ma rację i wymaga to takiego wkładu, że hej (albo rzeźnia i port komponentów, albo zmiana na coś innego, "prawie" jak to czego się aktutalnie używa).
Na szczęście aplikacja działa dobrze na wine, dlatego sprawę olałem.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

20

Atari Interlace Studio chciałem napisać w Lazarusie, okazało się że Lazarus nie wspiera aplikacji MDI, były jakieś solucje jak to obejść ale nie działało to tak jak w Delphi

wybacz Xan ale nie będę Ci nic tłumaczył bo mam poważne wątpliwości co do twoich znajomości Lazarusa, gdybyś cokolwiek portował z Delphi to od razu byś wiedział, nie pierwszy raz poruszasz temat, chwilę później znikasz i słuch po Tobie zanika

jak chcesz portować G2F, to portuj go z EXE-ka

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

TeBe, nie wiem czy masz większe doświadczenie z Lazarusem/FPC niż ja czy mniejsze: nie będziemy się o to spierać.
Nie pytam o ten kod tak po prostu dla jaj. Wyraziłem szczere zainteresowanie zakładając, że a nóż może uda się coś pomóc (zwłaszcza, że chętnie używałem g2f jak jeszcze miałem Windoze na komputerze).
Nic nie poradzę na to że, jak to określiłeś, 'znikam'. Wolałbym się zajmować rzeczami, które sprawiają mi frajdę, jednak pewnie doskonale wiesz, że życie potrafi dać ostro w d... i wtedy nie ma zmiłuj, trzeba z pewnych rzeczy zrezygnować.

22

"Lazarus nie wspiera aplikacji MDI" pewnie dlatego ze wspiera tylko sciane, a MDI obsluguje zgodnie z pierwszym linkiem z googli: http://wiki.lazarus.freepascal.org/MultiDoc

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23

No, czyli nie obsługuje. To taki trochę fejk (chociaż jak widać działa). Z MDI jest o tyle problem, że nie każdy target obsługiwany przez lazarusa obsługuje MDI.

24

dlatego robia to "po swojemu"

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep