1 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-02 02:18:09)

Przynajmniej u mnie. Tzn. odpala się i słychać, że gra działa, ale niestety nic nie widać - czarny ekran. Co przypadkiem dziś odkryłem (innuendo chciała w to pograć). Binarkę mam od dely'ego.

Poprawiona wersja do ściągnięcia stąd:

http://drac030.krap.pl/pl-fixes.php

PS. Nie działało też z wsadzoną Spartą X, a przynajmniej z Maxflaszem 8. Poprawiłem to przy okazji.

KMK
? HEX$(6670358)

2

Pewnie "sieje" po rejestrach sprzętowych.

Dzięki :)

pomidor

3 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-01-02 10:58:14)

Pogadajcie z xxl-em. Nie, nie pisał on Gyrussa, ale pomoże zapewne :)

EDIT:

A... Już zauważyłem, że Draco przecież poprawił... ;)

4

jakis czas temu juz ta gre poprawilem do dzialania z sdx i vbxe...

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 30#p111430

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5 Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-01-02 13:10:36)

A sorry, nie zauważyłem. :)

Co gierka robi: na wstępie zeruje obszar od $C000 do $E9FF (czyli zeruje rejestry sprzętowe, ale trudno powiedzieć, po co z takim rozmachem). Patch ogranicza to do $C000-$D4FF - co polega na zmianie 1 bajtu.

KMK
? HEX$(6670358)

6

no właśnie zastanawiałem się onegdaj, dlaczego to nie działa. No i jest odpowiedź. Dzięki!! :)_

Kontakt: pin@usdk.pl

7

Gierka sama w sobie bardzo fajna, ale pełno w niej bugów (chyba, że to akurat ta konkretna jest zabugowana).

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

8

Wracamy na chwilę do tematu: jak zauważyła innuendo, wersja plikowa nie działa zbyt stabilnie. Dotyczy to pliku również bez mojej poprawki, oraz w ogóle bez poprawek. Wersji Fandala nie sprawdzałem, bo jest spakowana, ale przypuszczam, że jest to dokładnie to samo, co wszyscy mają, tylko przepuszczone przez jakiś cruncher (i też nie działa na VBXE).

"Niestabilność" objawia się pojawianiem się na ekranie różnych śmieci podczas gry (tzn. zbędnych obiektów, często nieruchomych), trudnościami z przechodzeniem między etapami (mimo zabicia wszystkiego program jeszcze na coś czeka i trzeba rozbić własny statek, żeby ruszyło dalej) itp.

Przyczyną jest ta sama procedura, którą już tu dwa razy poprawiano. Ściągnąłem z atarimanii dump carta i się okazało, że zakres zerowania pamięci w oryginale wcale nie jest $C000-$E9FF (jak w rozpowszechnionym u nas pliku), tylko $0200-$E9FF. Innymi słowy, abstrahując od zerowania rejestrów I/O i cokolwiek bezsensownego zerowania ROM-u, gra przede wszystkim oczekuje, że wyzerowana będzie cała dostępna pamięć RAM.

Śmieci w RAM-ie są przypuszczalną przyczyną wspomnianych przeze mnie powyżej zakłóceń.

Wersja z poprawką to uwzględniającą (zrobiona na świeżo ze wspomnianego dumpa):

http://drac030.krap.pl/gyruss-fix.zip

KMK
? HEX$(6670358)

9 Ostatnio edytowany przez epi (2011-01-14 15:22:02)

Innymi słowy: jak gracie na pirackich kopiach, to macie za swoje. ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

10

Ja bym powiedział...niekompatybilnym sprzęcie :)

11

Cholera... To dlatego kiedyś gra mi się zawiesiła w dzieciństwie na 1 etap przed Ziemią, nie było już przeciwników, tylko ciągle ten sam fragment muzyki ;) To było rozczarowanie, gdy statek nie mógł pomknąć do ostatniego levelu! :O

12

Jacques, ale Ziemia nie jest ostatnim levelem ;) Jutro testuję Gyrussa dalej. Póki co wyżej wspomniane problemy się nie pojawiły.

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

13

No wiem, że potem się od początku gra zdaje się, tylko punkty dalej...

14

No nie do końca trochę, ale może nie będę psuć zabawy ;)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już