1

Kolejne pytanie z serii "nosty dziwi się światu Atari" ;)

Czy ktos z naszych doswiadczonych koderow moglby spojrzec na Henry's House (chocby tu: http://www.youtube.com/watch?v=9GaYpeuVGQ8) i powiedziec mi jakie techniki sa stosowane do budowy grafiki i kolorow w tej grze? Jaki to tryb graficzny, co jest na duszkach itp.

Tzn wiem, ze sa zmieniane kolory w przerwaniach linii, ze sa duszki, ale mimo to wydaje mi sie ze kolorow w tej grze jest jako za duzo w jednej linii! Szczegolnie uwzgledniajac ze postac bohatera (ktora nie zmienia kolorow a ma ich 3) moze sie znalezc w kazdej linii obrazu.

Myslalem ze bohater jest zrobiony z duszkow. Ale patrzac na jego kolory, musialyby to byc co najmniej 3 duszki. Czyli do innych zastosowan zostalyby max 2 duchy. A na pierwszej planszy widac TRZY krecace sie przeszkadzajki - buzki, ktore na 99% sa zrobione z 3 duszkow bo zmieniaja teczowo kolory. Czyli bohater chyba jednak nie jest zrobiony z duszkow?

Pomozcie.

2

Nie grzebałem w tej grze, ale z tego co kiedyś przypadkiem zauważyłem w jej środku ;) wygląda mi, że to jest tryb GR. 12 (czyli ANTIC 4). Być może jeszcze nieco podrasowany.

KMK
? HEX$(6670358)

3

Henry's House to żadna rewelacja. Bohater jest z 2 duszków + bit 5 GPRIOR, reszta duchów idzie na niektóre przeszkadzajki. Tło to ANTIC 4 z przerwaniami DL co parę linii trybu - przy nieruchomym polu gry zrobić coś takiego to banał. Kolorów jest tyle ile trzeba - faktycznie wydaje Ci się, że jest za dużo.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari