26

A dlaczego rozwalić, masz te ksiązki w wersji sklejanej? Ja widziałem tylko wersje ze "spiralą", więc nic nie trzeba by rozwalać :)

27

A te są właśnie klejone, to chyba logiczne :)

Było miło :) Do widzenia.

28 Ostatnio edytowany przez jury (2010-12-28 12:08:08)

Ale one są z wydawnictwa M&M ? ( choć już zaczynam się zastanawiać czy to nie było M&J) Bo widziałem zylion egzemplarzy z tego wydawnictwa i wszystkie były ze spiralą, może masz jakąś chińską podróbę :P . W takim razie jak uda mi się uruchomić skaner ( w co wątpię ) to bym je zeskanował, bo mam te "spiralowe"

29

Aloha,
Dodałem małego ficzera do wiki można zrobić subskrypcję kanałów RSS (cztery niezależne dotyczące artykułów, wiki, linków i plików). Więc już nawet nie trzeba wchodzić na stronę, żeby wiedzieć co nowego ;).

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

30

ikona RSSów nie jest widoczna pod FF i Chrome

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

31

cyprian: ale to przy pasku? Czasami znika nawet w operze. Ale zawsze są linki do RSS na samym dole strony.

pzdr!

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

32

faktycznie są na dole,
co do FF, to mam wersje developerską, widzę że przenieśli RSSy z paska do menu Bookmarks-->Subscribe to this page

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33

Mam sporo książek i duuużo angielskich czasopism, a do tego skaner Plustek z serii OpticBook typowy do książek i... niestety strasznie mało czasu. Niemniej będę się starał zasilać. Doping od czasu do czasu nie zaszkodzi :)
Naj-sam-wpierw podeślę listę książek do ustalenia priorytetów skanowania.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

34 Ostatnio edytowany przez jury (2011-01-21 00:52:04)

mowny napisał/a:

i duuużo angielskich czasopism

Nawet nie drażnij :) wystawiłbyś je na allegro :D A na poważnie, masz może ST Applications numery od 1 do 10? Bo tam jest fajna seria assemblerowania ale tych numerów nie mam a chętnie zobaczyłbym co tam mądrego napisali, choćby na skanach :)

A przy okazji, sam bym trochę poskanował do Bus Errora, ale nie umiem wygrać z zainstalowaniem skanera  na Ubuntu, XSane go nie widzi. Nim przeczeszę cały internet to może ktoś się z tym borykał i wie czym lepszym niż XSane go potraktować?

35

Wiesz że jak mam duble to natychmiast wystawiam, albo daję znać na priv. A te co mam, naprawdę chcę poskanować i się podzielić, tylko z czasem krucho.

Na wiki przydałby się artykuł dla "absolutnych beginner'ów" - jakie są na Atari 16/32 języki programowania i ich implementacje, zalety, wady, który(a) jest jedynie słuszny(a) i dlaczego. Taki przekrojowy, niedługi wstęp z naprowadzeniem na właściwą drogę.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

36 Ostatnio edytowany przez jury (2011-01-21 01:04:11)

mowny napisał/a:

Wiesz że jak mam duble to natychmiast wystawiam, albo daję znać na priv

To przeca dobrze wiem ;) Tak musiałem się podrażnić, a nóż się z(a)łamiesz i sprzedasz pojedyncze :D

37

mowny napisał/a:

Na wiki przydałby się artykuł dla "absolutnych beginner'ów" - jakie są na Atari 16/32 języki programowania i ich implementacje, zalety, wady, który(a) jest jedynie słuszny(a) i dlaczego. Taki przekrojowy, niedługi wstęp z naprowadzeniem na właściwą drogę.

Może się coś takiego pojawi. Odnośnie języków to jest to co na innych czyli C/C++/m68k assembler/Basic. Nic innego się nie liczy. Reszta to dobór narzędzi, można dłubać na atarynie/emulatorze (devpac/PureC/gcc z mintem) lub na innej maszynie (kompilacja skrośna na PC(Winda/Linux)/Mac). Potem to trzeba wiedzieć co się chce robić.

Jak się chce robić gry/dema to trzeba sobie poczytać o biosie/xbiosie/gemdosie, widzieć jak maszynka funkcjonuje, poczytać sobie o organizacji pamięci ekranu, różnych układach (MFP(przerwania)/IKBD(klawiatura/mysz)). Tutaj lektura Atari Compedium/Profibuch/ST Internals obowiązkowa. Ewentualnie przeczytać jakiś tutorial np. Ingrama lub Periheliona i mieć pod ręką mapę pamięci. Assemblera trzeba znać nawet jak się programuje tylko w C, bo jak printfy zawiodą to trzeba umieć zajrzeć do debuggera. Generalnie na ST żeby coś zrobić wystarcza GFA-Basic/Devpac/PureC/Lattice C. Można mieszać GFA-Basic z m68k assemblerem i C z assemblerem, jednakże wielu ludzi uważa, że używanie tylko assemblera się zwraca (na ST). Ale wydaje mi się, że najbardziej optymalne jest mieszanie języka wyższego poziomu z assemblerem (to co było zrobione bibliotece GODLib Reservoir Gods - źródła są można zajrzeć).
Na Falconie/TT z dużą ilością pamięci można sobie już trochę bardziej poszaleć, tutaj jest GCC + assembler. Pure C może na zwykłym falconie by przeszedł, ale na dopalonym z 060 już raczej nie (nie wspiera procka 060).  Ale uważam, że na start jest wystarczający, bo jest wygodny w użyciu, ma fajny system pomocy i zintegrowany debugger/własny makro assembler.
Do GFA basica strona jest tutaj (najnowsza wersja/spatchowana itp). Ale ogólnie basica nie polecam, bo jest dla dziewczyn. 

Jak chce się programować w GEMie to trzeba poczytać sobie o VDI i AESie. Tutoriale też są. 
Jak nie mamy jakiejś funkcji czy czegoś tam to warto popatrzyć po sieci, ten komputer ma ponad 25 lat i na pewno większość rzeczy została już przez kogoś zrobiona, trzeba tylko do tego dotrzeć.

Oczywiście trzeba mieć jakieś podstawy tzn. mieć pojęcie jak funkcjonuje komputer/procesor, bo bez tego ani rusz plus jakieś podstawy programowania, znać system binarny/szesnastkowy, mieć blade pojęcie o algorytmach i strukturach danych.
Reszta to jak ktoś ładnie ujął "shut the f**k up, grab the keyboard and code.." ;).

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

38 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2012-07-28 18:20:13)

Co się (u mnie) odwlecze to (czasem ;-) nie uciecze.
Poniżej lista moich booków, z których mogę zrobić ebooki. Kolejność wg priorytetów zgłaszanych  przez zainteresowanych w tym wątku.
01. 6800 Assembly Language Programming A Structured Approach,    J.Michael Bennet
02. An introduction to 68000 Assembly Language, J. W. Penfold
03. Floating-Point Coprocessor User's Manual

04. 1040ST Computer; Owner's Manual
05. A Practical Guide to Calamus - L.T. Freedman
06. A Users' Guide to TIMEWORKS - David Smith
07. Atari Logo Sourcebook; A Programming Language for the ST Computer
08. Atari MultiTOS; Quickstart User's Guide
09. Atari Planetarium Scholastic Series; User's Manual

10. Atari ST 3D Graphics Programming; Concepts and Techniques - Uwe Braun
11. Atari ST Basic Training Guide; Everyone's introduction to ST BASIC - F. Kampow, N. Szczepanowski
12. Atari ST GEM Programmer's Reference; The complete guise to programming the ST using the Graphics Environment Manager - Norbert Szczepanowski, Bernd Gunther
14. Atari ST Machine Language; Complete introduction to machine/assembly language on the Atari ST    B - Grohmann, P. Seidler & H. Slibar - saulot znalazł w sieci.
15. Atari ST Tricks & Tips; Valuable collection of software tools and programming hints - Rolf Bruckmann, Lothar Englisch, Jorg Walkowiak and Klaus Gerits
16. Atari ST BASIC to C; Move quickly beyond BASICS with the powerful C language - Olaf Hartwig - saulot znalazł w sieci
17. Compute!'s ST Applications Guide Programming in C; A quick and comprehensive guide to writing Atari ST applications in C. - Simon Field, Kathleen Mandis, Dave Myers
18. Discovery Pack 1 Discover The Atari ST - Ray Thomas
19. Discovery Pack 2 S.T.O.S. The Game Creator - Stephen Hill
20. Discovery Pack 3 NEOCHROME FirST BASIC ST TOUR UTILITIES DESK ACCESSORIES AND GAMES INSTRUCIONS
21. Informatyka mikrokomputerowa; GFA BASIC - Stefan Nawrocki
22. Intermediate and Advanced Atari ST Subjects; No knowledge of programming required - Ralph C.Turner
23. International ST Software Catalog from Atari

24. Learning C on the Atari ST - Joseph Boyle Wikert
25. Mega STe Computer - Mark Highman
26. Modern Atari System Software - A Programmer's guide
27. Presenting the Atari ST; An in-depth look at the senstaional new computer that promises to bring you “Power without the Price”    - L.ENGLISH & J.WALKOWIAK
28. ST BASIC Sourcebook and Tutorial
29. ST Computer; Owner's Manual
30. ST Format; Get The Most Out Of Your ST
31. The Atari ST Explored    - John Braga
32. The Atari ST for Beginners; Everyone's guide to using the ST - Ranier Luers, Michael Stein
33. The Atari ST User's Guide - John Heilborn
34. The Elementary Atari ST; A friendly beginner's guide to the Atari ST personal computer. From mice and menus to dazzling graphics, learn how to program this powerful new computer - William B.Sanders
35. The game maker's manual; Stari ST and STOS Basic    Stephen Hill
36. Turbo S.T.O.S. The Game Creator - Stephen Hill
37. Understanding Atari ST Basic Programming - Timothy Orr Knight
38. Using the ST LOGO On The Atari - Martin Sims

-- dodane 14.06 --
39. Atari ST Introduction to MIDI Programming; Explore the infinite electronic musical capabilities of the ST - Dorfman Young (Abacus 10)
40. Compute!'s ST Programmer's Guide

--dodane 10.07--
41. Modula-2/ST User's Manual (z dyskietką)
42. Power Basic Interactive Compiler System (z dyskietką) - HiSoft
43. C Language Development System (z dyskietką) - Megamax
44. S.T.O.S The Game Creator User Guide (z dyskietką)  - Mandarin Software
45. S.T.O.S Maestro User Guide Mandarin (z dyskietką i kartridżem) - Mandarin Software
46. Atari Falcon030 Developer Documentation SSW 1201-008 - Atari
47. WERCS; A Complete, Easy-to-use GEMREsource Construction Set (z dyskietką) - HiSoft

--dodane 9.08--
49. Power BASIC the BASIC for your Atari ST Computer, HiSoft
50. FAST ST BASIC The BASIC Interpreter For the Atari ST, Conmputer Concepts
51 a. Prospero C Language
51 b. Prospero C Library
51 c. Prospero C AES Bindings
51 d. Prospero C VDI Bindings

--dodane 2012.02.04--
52. ATARI ST Internals - Bruckmann, English, Gerits (Abacus)

--dodane 2012.06.13--
53. The Concise Atari ST 68000 Programmer's Reference Guide - Katherine Peel (Glentop)
54. Programmer's Guide To GEM - Philip Balma, William Fitler (Sybex)
55. ATARI ST Application Programming - Lawrence J.Pollack, Eric J.T.Weber (Bantam Computer Books)

--dodane 2012.07.22
56. Working with the Atari ST - David Lawrence, Mark England
57. Musical Applications of the Atari ST's

--dodane 2012.07.28
58. GFA BASIC Training Reboot Camp; A beginning Tutorial For the GFA BASIC Interpreter - Dorothy Brumleve, Micheal Marks (MichTron)
59. ATARI ST GRAPHICS & SOUND; Master the graphics and sound capabilities of the Atari ST (Abacus)
60. ATARI ST LOGO USER'S GUIDE; the comprehensive resource for the LOGO programmer (Abacus)

Lista życzeń?
Raczej nie dam rady zrobić więcej niż 1 książki na tydzień. Wspólnik do OCR mile widziany. Moje narzędzie: Abby Fine Reader 9.0 Pro.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

39 Ostatnio edytowany przez saulot (2011-06-14 03:21:48)

o! to może nr. 10? Jeszcze jej nie dorwałem ;> ...To jest z serii ABACUS? To w pierwszej kolejności.
Nr. 26 mnie zaintrygował ;)

17. o ile się nie mylę dostepna jako HYP, ale OCRa też by się przydał.
14. Jest fajny dla osób chcących się nauczyć trzaskać kod na motoroli, mam polecam.

Jeżeli pkt 03 jest motoroli to ocrowanie jest bez sensu, bo pdfy są.

No i ogólnie jakby te rzeczy z C w tytule i mc68k to bardzo chętnie, reszta nie wygląda na przydatną (mają raczej wartość historyczną).
ST Intern też się może przydać dla naszych polskich, początkujących koderów. Co prawda nie jest ona tłumaczeniem najnowszego wydania 'ST Internals'. Mam oryginalną wersję, ale też nie jest to ostatnia wersja (ostatnia uwzględniała blitter i chyba STe, ale nie jestem pewien). Jakby ktoś miał i chciał się pozbyć, to się uśmiecham bardzo szeroko ;>, u mnie się nie zmarnuje ;> ...

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

40 Ostatnio edytowany przez jury (2011-06-24 12:56:20)

10. Atari ST 3D Graphics Programming; Concepts and Techniques - Uwe Braun
13. Atari ST Intern; system operacyjny
26. Modern Atari System Software - A Programmer's guide
21. Informatyka mikrokomputerowa; GFA BASIC - Stefan Nawrocki

To moje typy na początek :) Też mam prośbę o to 3D jako pierwsze, bo tego też jeszcze nie trafiłem.
A nagrodę nobla dostanie ten kto z'ocr'uje i przetłumaczy na jakiś chrześcijański język ST Profibuch!!!! :D :D :D

To ja jeszcze dorzucę:

12. Atari ST GEM Programmer's Reference; The complete guise to programming the ST using the Graphics Environment Manager - Norbert Szczepanowski, Bernd Gunther

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

42 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2011-06-20 22:19:40)

Do końca przyszłego tygodnia postaram się zrobić tę 3D Graphics...

saulot <-- tak to jest z serii ABACUS. W domu sprawdzę który nr ma na grzbiecie.

Dodałem jeszcze dwie pozycje - 39 i 40.

[edit]
Książka ma nr 12 w serii . Leży już na skanerze i czeka na długi weekend, ech, ponad 351 stron.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

43

saulot napisał/a:

Cześć, [...]
Kiedy dorobię się skanera (albo zmusze do pracy mój obecny) to będzie więcej skanów książek.
[...]
saulot

saulot <-- jak sobie poradzisz z kopyrajtami? "3D Graphics Programming" zeskanowane. PDF ma ok 7MB. Gdzie mam to wrzucać, może być MegaUpload?

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

44

eee, 7mb to daj na priva. Odnośnie copyrajtów to nie wiem, jak dostanę list od prawnika z prośbą o zdjęcie to zaczne się martwić.

pzdr,
P.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

45

ok, książkę już wrzuciłem na bus errora, można się częstować.. Jeszcze raz dzięki Adam za skany :) ..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

46

Na zdrowie :)
Wszystkim, którzy o nią wołali za tydzień robię sprawdzian ze znajomości treści na wyrywki :-) a za miesiąc ma być gotowe demo, albo przynajmniej intro :-)

Z głosów wynika że na drugi ogień chyba pójdzie:
26. Modern Atari System Software - A Programmer's guide - może przyszły tydzień.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

47 Ostatnio edytowany przez jury (2011-06-24 09:43:21)

E, bez przesady, miesiąc? :) To jest 350 stron a ja o 3D wiem tyle co o niezbadanych plemionach puszczy amazońskiej :D
Dopiero sobie wydrukowałem pierwsze 50 stron.

48

w miesiąc to nawet przykładowego kodu z tego pdfa nie przepiszę :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

49

A właśnie, może ma ktoś dyskietkę do tej książki? Ja mam z tej serii tylko:
vol3. GEM Programmer's Reference
vol5. Tricks & Tips
vol6. Graphics & Sound

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

50

a ja bym prosił o 24. Learning C on the Atari ST    - Joseph Boyle Wikert

ATARI Falcon 14MB , STE 4MB, STFM 4MB, 800 XL turbo CA12 CA 2001, CPC 6128 mono, THOMSON MO5, SVI 738, Amiga 500+, 600 2MB, CDTV   + , CD32