26 Ostatnio edytowany przez Nitro (2010-12-17 19:02:09)

Napisz co chcesz tu, czy na maila a spróbuję znaleźć jakieś w miarę dokładne opisy z C64, tak jak już mówiłem nie będzie większych problemów z przeniesieniem tego na Atari, jak zechcesz, to potem opiszesz to ładnie na Atariki ;)

Aha, nie wspomniałem o drugiej ważnej przynajmniej dla mnie rzeczy - prototypowaniu efektów, praktycznie zawsze przed zakodowaniem efektu na C64 tworzę sobie jego makietkę w C++ i SDL na PC, zajmuje mi to chwilę, a daje ogromny komfort, można łatwo optymalizować kod, szukać bugów oraz pracować nad kształtem/działaniem efektu. Przy okazji z makietki często powstaje generator zoptymalizowanego kodu efektu dla C64, na realnym sprzęcie jego kalkulacja zajęłaby wieki.

27

Na pomysł z prototypowaniem na PC to też wpadłem :) Absolutna wygoda, łatwiej wypróbować różne dziwne pomysły.

grzybson/SSG^NG

28

o, to i ja bym chętnie skorzystał

29

Nitro napisał/a:

To je proponuję nową formę rywalizacji na miarę XXI wieku - kto szybciej, dokładniej, przejrzyściej, lepiej, etc. opisze te wszystkie efekty dla dobra przyszłych pokoleń.

I cóż to będzie za zabawa w kodowanie dem kiedy wszystko będzie podane na tacy?

No i tu jest piec podgrzewany. Między algorytmem a implementacją (zwłaszcza zoptymalizowaną) zawsze są różnice. Wiesz jak pisać na Atari, znasz algorytm - wskocz do wody i zacznij pływać, od czytania się nie nauczysz.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

30

nie zgodze sie, z czytania sie wiele nauczy ;-) miedzy innymi to, ze czesto bywa tak, ze efekty w niektorycych demach nie sa 'uniwersalne' i dzialaja tylko w bardzo scisle okreslonych warunkach (juz nawet nie mowie o prekalkach) - jesli to jest 'optymalizacja' to sorry. no ale chyba przy tej mocy obliczeniowej trzeba sie uciekac do takich sztuczek :(
no wiec czytanie daje wiele, jesli cos zrobisz i osiagniesz 50% tego co widzisz w demie nie wpadaj w panike ze cos nie wychodzi, sprawdz czy to co widzisz w demie na pewno jest tym na co wyglada :-) ... albo zmien algorytm ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

http://processing.org/learning/topics/firecube.html
http://processing.org/learning/topics/lens.html
http://processing.org/learning/topics/tunnel.html
http://processing.org/learning/topics/u … rites.html

http://processing.org/learning/topics/