To je proponuję nową formę rywalizacji na miarę XXI wieku - kto szybciej, dokładniej, przejrzyściej, lepiej, etc. opisze te wszystkie efekty dla dobra przyszłych pokoleń.
I cóż to będzie za zabawa w kodowanie dem kiedy wszystko będzie podane na tacy?
Efekty scenowe na 8'mio bitowcach ja osobiście dziele na dwie kategorie:
-Wykorzystujące głównie możliwości sprzętu, korzystające z tricków sprzętowych - scrolle, tech tech'y, na C64 pseudo plasmy, zoomery, rotzoomery itd. Je rzeczywiście dobrze przynajmniej w podstawowej formie mieć na tacy, bo dojście do nich samemu może zająć dużo czasu. U nas po zadaniu pytania o takowy na IRC'u czy na forum ktoś podsyła zwykle stare źródło lub objaśnia prostą wersję efektu, dalej to już twoje zadanie aby zrobić go porządnie.
-Efekty bitmapowe, które rysujemy w różnych trybach w zależności od mocy, optymalizacji itd, przykładami są wektory, bumpy, table distortery itd. Nie są one unikatowe dla jednej platformy, występują na różnych platformach różniąc się wykonaniem, do nich jest mnóstwo tutoriali, tyle, że traktujących o teorii i praktycznym robieniu ich na PC lub Amidze.
Tutaj zaczyna się pole do popisu dla 8'mio bitowego kodera, który kombinuje jakby je w jak najlepszej jakości przenieść na swój komputer dodatkowo ewentualnie z jakimiś nowatorskimi ulepszeniami. Aby to zrobić wypada znać trochę wiadomości o szybkiej matmie na 6502, programowanym komputerze oraz technikach optymalizacyjnych na 6502.
Ja wiedzę czerpię z forum CSDB, mamy tam prawdziwą kopalnię wiedzy, która może służyć każdemu koderowi 6502
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11
dalej mamy codebase64
http://codebase64.org/doku.php?id=start
oraz mag Commodore Hacking, w którym też znajdzie się trochę generalnego stuffu dla każdego, między innymi bardzo przyjazny i treściwy tutek o kodowaniu wektorów
http://www.ffd2.com/fridge/chacking/