1

Witam!  Przyznam, ze dosc juz mam slownych przepychanek na forum i niektorych demach... Tym razem chodzi mi o problem grafiki na XL/XE - mysle ze tutaj jest dobre miejsce do dyskusji (a nie do anonimowego klnięcia jak TH4 POMYJE  :evil: )  ....  Szczegolnie zapraszam wszystkich ex- i  obecnych atarowskich grafikow ale nie tylko. :)

Dodam jezcze, ze obecnie coraz bardziej nastepuje rozdzial w technice tworzenia: jeszcze za panowania HIP-a, praktycznie kazdy atarowski grafik mogl wszystko narysowac na atari i zamienic na HIP (dla chetnych moge opisac jak po kolei sie to robi), natomiast juz od czasu RIP i TIP-a, okazalo sie ze nie da rady tak tworzyc i nowe tryby programowe (dajace o wiele wiecej kolorow itp) dzialaja tylko z wykorzystaniem konwerterow.

Prosze o pisanie w tym watku uzasadnienia swojej decyzji w glosowaniu.

2

Zaznaczyłem trzecie, ale w wypadków "trybów konwerszonych", powinien być wgląd do kolejnych faz powstawania rysunku, żeby odrzucić wszelkie skany i fotoszopowane zdjęcia (tyczy się to prac na gfx compo), reszta - dla mnie rybka w zasadzie...

(no - musk je fajny :) )

A w ogóle to kiedyś miałem pomysł, żeby pokonwersić troszkę prac znanych grafików i zrobić z tego jakiś HIP-TIP-RIP slajdszoł :D

I Ty zostaniesz big endianem...

3

Zaznaczam 3. Bo:

1. kompletnie mnie grzeje czy ktos robi to na klocku czy na atarce byleby fajnie wyglądało demo
2. jesli chodzi o gfx compo .. to i tak nie głosuję nigdy na kompotach (od ornety 96) więc wierzę autorom, że dzieło stworzyli samodzielnie (zupa vidola na quascie róló na maxa)
3. TIP na gfxcompo - sami autorzy widzieli jak niektóre gfxy beznadziejnie wyglądały na bigscreenie ...

Martwcie się o to, żeby było do czego robić grafikę ... a nie czy zabanować któryś tryb i sposób przygotowania grafiki ... Najlepiej powołać stanowiska Naczelnego Inkwizytora Atari, a wszystkie rilejzy by musiały przez niego przechodzić.

Stawiam na punkt 3 - płodzić dema z grafą w TIPie przekonwerconą z PC-ta lub innego klamota lub narysowaną na atarce, lub ...., lub. .... byleby dema powstawały z czestotliwością wiekszą niż 1 porządne demo na 2 lata. Howgh. Ide na sztaba.

All I hear is the sound of me falling on the ground

4

Najlepiej powołać stanowiska Naczelnego Inkwizytora Atari...

Wiesz, Samciu, takiego już mamy - chyba wiecie kogo mam na myśli.  :lol:  :lol:  :lol:

I Ty zostaniesz big endianem...

5

stawiam na 3. opcje. a jak sie komus nie podobaja konwersje, to na kompotach zawsze mozna zrobic 2 kategorie.

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

6

Moje podejscie jest takie, ze nalezy rozgraniczyc ocenianie prac. Szczerze sie przyznam ze na Quascie pracom w TIP dawalem 1 (slownie jedynki) poniewaz na Atari nie zostalo zrobione NIC ! Nie szkodzi, ze obrazek jest róló itp. ale pewnych granic nie nalezy przekraczac. Gdyby compo nazywalo sie TIP Compo, albo Convert compo to tak, nie ma sprawy mozna oceniac w skali 1-10. Ale jak porownac prace Anj`a czy Tigera pixlowana punkt po punkcie za pomoca 1 narzedzia z praca zrobiona na poteznym (w porownaniu do Atari) sprzecie gdzie jeden efekt mozna uzyskac za pomoca klikniecia mysza ?

Osobiscie jestem za wystawianiem prac w RIP i TIP na compo, ale w Convert Compo !

Nie mam nic do TIP i RIP (co od razu zaznaczam), są to znakomite tryby do pokazywania grafik, ale wydaje mi sie, ze ci, którzy robią w tych trybach stoją od razu na wyższym stopniu w porównaniu z tymi co tworzą na Atarce bądź w standardowych trybach graficznych bez przeplotu. Ja w każdym razie nie odważyłbym się wypuścić na kompo nic w tych trybach bo bylo by mi po prostu głupio.

A zareczam, ze bez lace tez mozna zrobic ladne obrazki co zamierzam juz wkrótce udowodnic :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

Obserwuje sytuacje...  ;)   Jak znowu beda rodzielone compoty graficzne, to zrobie cos wypikslowane na atari.... no problem  ;)
Na tyle mnie stac...  ;)

8

Postawilem na 3.
Ja widze cala sprawe  troche inaczej. Jestem jak najbardziej za rysowaniem na pc i konwertowaniem. caly problem lezy w tym w jaki spodob obrazek na pc zostanie narysowany i przekonwertowany.Widze tu 2 opcje:

1.Mozna narysowac pica w "fotoszopie" w 16 mln. kol i przekonwertowac na atari. Dostaniemy wtedy tip'a,rip'a, hip'a jednak efekt nie zawsze jest taki jakiego  sie oczekiwalo. oczywiscie mozna takze probowac konwercic  na bardzie oldschool'owe tryby typu mic,gr8,inp itp. jednak efekty beda niezbyt mile dla oka :).

2 sposob rysowania na pc:
Rysujemy obrazek 160x192 i uzywamy tylko tyle kolorow ile jest dostepnych w danym trybie na atari. Po przeniesieniu odpowiednim programem otrzymujemy identyczny z pierwowzorem co do pixla obraz. Oczywiscie w tym przypadku odpada uzywanie wszelkich "szopow" na rzecz starych dosowych programow uzywajacych 8 bitowej palety (polecam graph 2). 

Kazdy z tych sposobow ma swoje wady i zalety jednak osobiscie preferuje 2 sposob,poniewaz takie rysowanie w zasadzie nie rozni sie niczym, no moze po za szybkoscia niektorych funkcji typu line,fill itp., od rysowania na np. xl-paint'cie. Od razu widzac jak wyglada efekt koncowy  i  nie trzeba sie martwic "oby tylko dobrze wyszlo po konwersji" :)

- Vidol -

9

Nie jestem zagorzalym przeciwnikiem tworzenia grafiki na PC, ale zawsze piksolwane prace wyzej oceniam na Gfx Compo. Tryby "konwerciarskie" TIP, HIP i RIP charakteryzuja sie jedna bardzo specyficzna cecha: zaleznosc miedzy kolorem (tudziez jasnoscia) dwoch sasiadujacych ze soba pikseli i wiekszosc konwersji daje sie rozpoznac na pierwszy rzut oka. Jednak jezeli grafik umiejetnie to zamaskuje, skomponuje prace tak, ze zamiast efektu ubocznego odbiera sie jako efekt zamierzony, to wtedy punkt dla niego.

Co do osobnego Gfx compo - mamy juz Covox compo, ktore jest jest moim zdaniem sztucznym tworem, tymbardziej, ze prace ktore sa tam wystawiane z reguly maja bardzo niski poziom.
Uwazam, ze wszystkie prace powinny byc wystawiane w jednym Gfx compo - sadze, ze myslacy atarowcy oceniajacy prace zawsze ocenia wyzej produkcje, ktora posiada dopieszczone szczegoly (wypikslowane) niz kiepska i niedopracowana konwersje. Zaznaczam przy tym, ze wypikslowana praca tez moze byc konwersja - jezeli jest dobra i dobrze wyglada na atarynce, to nie mam nic przeciwko aby taka praca konkurowala na rowni z praca w 100% stworzona na Atari. Narzedzie jest tylko narzedziem i ma znaczenie drugorzedne - beztalencie graficzne nawet za pomoca najnowszego Photoshopa nie stworzy produktu, ktory dobrze wygladalby na Atari.

Co do samego formatu TIP - ciesze sie, ze jest w koncu format, ktore daje mozliwosc wykorzystania sporej ilosci kolorow - poniewaz lubie kolory, zawsze nizej ocenialem prace w odcieniach szarosci albo w tych samych odcieniach jednego koloru.

10

Stawiam na trzecie. Wszystkie powodu wymienili moi przedmówcy którzy zaznaczyli tą tez opcje ; ).

There's special place for me in hell. It's called the throne.

11

Łoł! Wiedzałem, że to się kiedyś stanie  ;)  :lol:  :!:
Szczerze powiedziawszy zamierzałem napisać na ten temat artka do jakiegoś maga, ale jestem tak leniwy, że samo mnie dogoniło, łeee. Kurcze, trochę mam mentlik w głowie, ale postaram się napisać to co myślę, bez ściem.
Osobiście preferuję rysowanie na JIL. Dlaczego? Bo to jest wyzwanie. Zrobić cos fajnego przy w sumie wąskich ale i zarazem szerokich możliwościach hardwareowych jak i softwareowych. No bo mamy te 4 czy 7 albo ileś tam jeszcze kolorów i ustawiamy je jak nam się podoba na ekranie - ogrom kombinacji. W zależności który kolor koło którego otrzymujemy inny efekt - światełko, kontrast, pierdoły. Wcale nie potrzeba do tego 16 mln. kol. Rysowanie na JIL wydaje mi się trudniejsze - w sensie efektu końcowego - co również podkręca człowieka do działania.To mi się podoba. Ten KLIMAT - siedzisz przed JIL, w pokoju ciemność robita tylko poświatą bijącą z ekranu, słychać stukanie w klawisze albo styki dżoja. To jest to. Dla mnie pecet nie ma tego ducha. Jest to coś innego co nie znaczy, że gorszego. W sumie to na maxa indywidualna sprawa. Robię także na pc i są to powiedzmy bardziej "profesionalne" rzeczy [plakaty, okładki, ziny, ulotki i inne gów... tzn. kał], więc nie zamierzam prac, kóre idą na kompo, także rysować na pecetowych progach graficznych.
To chyba są jakieś emocje, wspomnienia, taki nieco inny świat. Nie chcę z niego rezygnować i dlatego nie będę robił TIP'ów tylko np. CIN'y.
Co do podziału gfx compo na dwie kategorie, to byłbym ZA, ale wiem że wtedy tych prac pixelowanych nie byłoby za wiele  :( . Zatem nie warto tego robić, lecz możnaby przed wyświetleniem graficzki wpomnieć czy jest to konwert czy nie.
Nie wybiorę ani 1 ani 2 czy 3. Choć osobiście preferuję 1, to jest fajnie gdy na kompo znajdzie się więcej prac, mimo że większość z nich to konwerty. Druga opcja jest dla mnie spalona totalnie, bo po co wtedy wstawiać prace na tej platformie a nie np. na pc?
Proszę by nikt nie miał do mnie żalu w tej kwestii i ie dzielmy się znowu na dwie czy trz grupy jak to było przy okazji wcześniejszych topiców.
P.S. Może jednak napiszę ten artek.

12

Fajny temat zapodaliscie, tymbardziej ze nie bedzie prawdopodobnie jego konca. Moim zdaniem Samurai poruszyl wazniejszy temat.
::: Martwcie się o to, żeby było do czego robić grafikę ...  :::
To sa swiete slowa.
Kazdy z nas ma coraz mniej czasu jaki moglby poswieci na swoje hobby wiec wybiera taka forme pracy jaka mu odpowiada najbardziej i jest zarazem najkrotsza a wiadomo ze pikselowanie zabiera sporo godzinek jak nie dni.
Najwazniejszy jest efekt koncowy. A prace konwertowane z lepsiejszych mszynek nie powinny byc nagradzane na party.
A tak wogole to jak jest dobry grafik to i w czterech kolorach potrafi stworzyc klimacik.
Zobaczcie sobie prace na 4-colos compo na dhs. Praca Agenta-T jest bardzo dobra.

13

Zobaczcie sobie prace na 4-colos compo na dhs. Praca Agenta-T jest bardzo dobra.

Nie wiem czy Agent-T jest tutaj dobrym przykladem - wiekszosc jego drafik wielokolorowych powstaje na PC, mimo, ze czesto pojawiaja sie na compo lub w demkach na Falcona.

14

Przegladam ten watek i musze stwierdzic, ze obecnie najblizej mi do opinii Samuraia, Vidola i MacGyvera ...  :)

Narzedzie to narzedzie - oni samo w sobie nie czyni mistrzem.
Zeby zrobic cos sensownego i tak trzeba sie wysilic, a publicznosc na gfx-compo na ogol nie zastanawia sie nad tym czym to bylo zrobione, tylko jak to ostatecznie wyglada.   :P

A poza tym sa rozne przypadki - jeden moze juz nie ma atari, drugi ma XE popsute, trzeci juz sie raczej rysowania na atari nie nauczy (albo to bylo dawno, albo od niedawna zaczal sie interesowac scena atari), a jeszcze inny (np. ja)  lubi eksperymentowac z nowymi trybami gfx...   ;)   8)

W kwestii rysowania na obcych platformach nasuwa mi sie troche analogia do niektorych atarowskich koderow, ktorzy obecnie pisza sobie na PC pod X-ASM lub progiem Mayoneza. Dlaczego tylko oni mieliby miec wygodniej ?  :oops:    :P    :?

ANj - dobrze ze sie zainspirowales i napiszesz artykul.    8)
Uwzglednij jednak takze rozne poglady z tego watku forum A-A.   ;)

15

W kwestii rysowania na obcych platformach nasuwa mi sie troche analogia do niektorych atarowskich koderow, ktorzy obecnie pisza sobie na PC pod X-ASM lub progiem Mayoneza. Dlaczego tylko oni mieliby miec wygodniej ?

Mimo wszystko asemblery 6502 typu X-asm czy Qasm tworza kod wykonywalny dla Atari i tylko do tego sluza, natomiast zalozeniem programow graficznych np. na PC nie jest tworzenie grafiki na Atari i konwersja dopiero czyni dana prace "strawna dla atari". Ale nie pisze tego, zeby toczyc boje czy grafika robiona na PC jest bee, czy nie - na ten temat juz sie wypowiedzialem.
Sprawe grafike moim zdaniem latwiej porownac do prac na MOD (Covox) Compo - niektorzy tworza to na NEO Trackerze lub Pro Trackerze na Atari, albo wykorzystujac trackera na wyzszej platformie, pamietajac o ograniczeniach w odtwarzaniu MOD-ow na Atari.

16

A ja powiem tak ... moze zabrzmi to kontrowersyjnie, moze ktos sie na mnie obrazi ale wali mnie to ... takie moje zdanie.

Wg mnie kolejnosc prac na gfx compo z Ornety powinna byc taka:

-Anj
-Tiger
-Dracon
-Vidol
...
...
reszta.

Dracon, Vidol - stac was na wiecej.

Swoja droga Dracon ... tyle halasu przez jakies TH4P ? Hue hue .... przepychanki, klniecia ? Ja tam nic nie zauwazylem zeby ktos na ciebie wyklinal albo przepychanki urzadzal - jestes IMO uprzedzony. Demko jest fajne ... ma klimat, przypomina nam Ornete ... ful respect dla animkomialsow ... Za bardzo to wszystko osobiscie bierzesz .... ale ... nie moj to problem ....

17

moze ktos sie na mnie obrazi

ja sie za to nie obraze, kazdy ma swoj gust. :)

Dracon, Vidol - stac was na wiecej.

moze rozwiniesz co masz na mysli ? 
Biore udzial w compotach od prawie 10 lat (oczywiscie z przerwami  ;) )  i dlaczego niby wciaz mam rysowac w 4-7 kolorach ?  8O    Narzedzia dobieram sobie sam, wg uznania. :)   
Jezeli byloby zastrzezenie odnosnie prac robionych "tylko na atari", to moze jeszcze bym cos tam napikselowal (choc coraz bardziej mi sie nie chce  ;) ).

Swoja droga Dracon ... tyle halasu przez jakies TH4P ? Hue hue .... przepychanki, klniecia ?

przepychanki - chodzi ogolnie o dyskusje na temat jak w tym watku na forum, ktora zapoczatkowal chyba Vasco w SYZYGY, motyw przewijal sie w paru innych miejscach.
klniecie - bo ktos (?) w najnowszej superprodukcji Animkomials "nawrzucal" zbiorowo wiekszosci osob, ktore prezentowaly cos na gfx-compo. Myslalem ze juz sam fakt, ze sie to compo odbylo, napawa optymizmem  :)

Ja tam nic nie zauwazylem zeby ktos na ciebie wyklinal albo przepychanki urzadzal - jestes IMO uprzedzony.

przeczytaj jeszcze raz uwaznie scrolla stamtad, to moze zrozumiesz o co mi chodzi. Ja nie poczulem sie obrazony, ze niby ktos akurat mnie "zaatakowal", tylko chodzilo mi ze mam dosc dyskusji na temat grafiki w miejscach nie nadajacych sie do tego za bardzo (np. Newsy), a do tego niejako wypowiedzialem sie w imieniu tych osob, ktorym sie zarzuca brak "ortodoksyjnosci" - tak bym to okreslil.  I nie chce tego robic anonimowo.

Demko jest fajne ... ma klimat, przypomina nam Ornete ... ful respect dla animkomialsow ...

fajne moze dla ciebie, bo mi sie z niego podobaja tylko... fonty (heheheh).
Po prostu nie lubie chamstwa. Jak sie komu nie podoba, to mogl sam rozpoczac TUTAJ dyskusje.

Za bardzo to wszystko osobiscie bierzesz

po prostu zrobilem to co chcialem

.... ale ... nie moj to problem ....

to po co w takim razie o tym  "problemie"  wspominasz ?  8O

18

Jak mi sie ktoś zacznie kłócić za chwile znowu o dupe maryne, to skopie zadki, obiecuje. Nie ma mnie na forum, ale wam tu czuwam. Panie Mikeyu ... błagam ==''. Panie Draconie T_T''. Znowu sie zacznie? Mam nadzieje, że nie.

There's special place for me in hell. It's called the throne.

19

Ja juz swoje w tym temacie powiedzialem. Klotni nie zamierzam wszczynac.
Luz.
ps. Nie lubie jak mnie kobieta o cos blaga ... :(

20

Messiah, gdzie jak gdzie, ale ta czesc forum jest wlasnie wydzielona w celu "toczenia bojow" - stad jej nazwa Ring i sugestia jasnie nam adminujacego pana Dely-ego, ze tutaj (a nie gdzie indziej) wskazane jest toczyc boje, szczegolnie w granicach, ktore wytycza topicowy temat.

21

Drc> Czy grafika na Atari w obecnych czasach powinna być:

Brakuje mi w tym pytaniu okreslenia czy chodzi o dema i inne prace, czy gfx compo. Rozumiem, ze pytanie dotyczy compo, ale tak mi sie wydaje, nie mam pewnosci. Jesli mam racje, to proponowalbym podac dokladniej podac o czym glosujemy, wyzerowac wyniki i zaczac od nowa.

Jezeli dema/intra i inne cuda (np. TH4 :)), to robta co chceta - grafa jest tylko elementem.

Jezeli jednak pytanie dotyczy gfx compo, to moje zdanie jest chyba powszechnie znane: w ATARI gfx compo wystawiamy gfx ATAROWSKA, a nie konwertowana. Nie mozna w wyscigu pokoju pozwolic, aby ktos ciagnal samochodem jakiegos kolarza. Jest latwiej, efekt bedzie lepszy/szybszy, ale czy to nadal jest to o co chodzi?


Drc>(a nie do anonimowego klnięcia jak TH4 POMYJE  )

??? Animkomialsom jedynie zdaje sie, ze sa anonimami. My wszystko wiemy, tylko nie psujemy im zabawy i udajemy, ze nie kumamy :)

Dely> na Quascie pracom w TIP dawalem 1 (slownie jedynki) poniewaz na Atari nie zostalo zrobione NIC !

O, to ja jestem jeszcze gorszy, bo konwertom zawsze daje 0 :) A i cos tam na glos krzykne czasem...

Dely> jestem za wystawianiem prac w RIP i TIP na compo, ale w Convert Compo !

To jest takze moja granica na jaka jestem w stanie sie zgodzic - jak bedzie wiecej takich glosow, mozna zaczac od Lasta, choc kiedys byla juz taka propozycja i zjechano mnie za to ciut...

Dely> Nie mam nic do TIP i RIP [...], ale wydaje mi sie, ze ci, którzy robią w tych trybach stoją od razu na wyższym stopniu w porównaniu z tymi co tworzą na Atarce [...]

Podejrzanie czesto sie z kierownikiem zgadzam... A tak sie wzbraniam przed piciem z kolega... :)

Drc> Jak znowu beda rodzielone compoty graficzne, to zrobie cos wypikslowane na atari.... no problem

I taka odpowiedz mi sie podoba!

MacG> beztalencie graficzne nawet za pomoca najnowszego Photoshopa nie stworzy produktu, ktory dobrze wygladalby na Atari.

Hmm, uwazaj, bo zainstaluje :)

ANj>Druga opcja jest dla mnie spalona totalnie, bo po co wtedy wstawiać prace na tej platformie a nie np. na pc?

Swiete slowa kolegi!!!

Drc> publicznosc na gfx-compo na ogol nie zastanawia sie nad tym czym to bylo zrobione, tylko jak to ostatecznie wyglada. 

To akurat mnie czesto martwi, gdy widze jak ktos przy konwercie daje 8-9 pktow... :(

Drc> W kwestii rysowania na obcych platformach nasuwa mi sie troche analogia do niektorych atarowskich koderow, ktorzy obecnie pisza sobie na PC pod X-ASM lub progiem Mayoneza. Dlaczego tylko oni mieliby miec wygodniej ?   

Moze dlatego, ze gdyby nie to nie bylo by Numena, a jakos nie pamietam zadnej conwersji, bez ktorej nie moglbym zyc...

MacG>Sprawe grafike moim zdaniem latwiej porownac do prac na MOD (Covox) Compo - niektorzy tworza to na NEO Trackerze lub Pro Trackerze na Atari, albo wykorzystujac trackera na wyzszej platformie, pamietajac o ograniczeniach w odtwarzaniu MOD-ow na Atari.

... i dlatego nie ma ogolnego music compo, tylko msx & mod/neo compo! Tak jak nie powinno byc ogolnego graphics compo, tylko co najwyzej gfx & conv compo...

Mik> Wg mnie kolejnosc prac na gfx compo z Ornety powinna byc taka:
>-Anj
>-Tiger
> [...]

A ja po kompotach pogratulowalem ANj'owi 2-go miejsca, a Tigerowi 1-go!!! Nie tylko Ty sie rozczarowales... :(

Mik> tyle halasu przez jakies TH4P ?

Ja tez nie odczytalem tam chamstwa. "Jebnijcie sie chlopaki" - na scenie to nic wielkiego przeciez. Jakby sie o takie cos obrazac, to Pinek nie gadalby z nikim :) O TeBusiu nie wspominajac...

Drc> Biore udzial w compotach od prawie 10 lat (oczywiscie z przerwami  )

Oj, oj, piecioletnia jedna przynajmniej.... (97-2002? - jesli sie myle, to sorry, popraw)

Drc> chodzi ogolnie o dyskusje na temat jak w tym watku na forum, ktora zapoczatkowal chyba Vasco w SYZYGY, motyw przewijal sie w paru innych miejscach.

Przyznaje sie! Okreslilem swoje zdanie i chyba nawet oczekiwalem odzewu jakiegos... Pozno, ale dobrze, ze jest!

22

Brakuje mi w tym pytaniu okreslenia czy chodzi o dema i inne prace, czy gfx compo. Rozumiem, ze pytanie dotyczy compo, ale tak mi sie wydaje, nie mam pewnosci.

tak, dobrze sie domysliles, chodzi mi o gfx-compo... :)
Licznikow nie bede zerowac, raczej nikt nie lubi glosowac 2x na to samo. Zreszta poprzednicy sie domyslili...    ;)

Jest latwiej, efekt bedzie lepszy/szybszy, ale czy to nadal jest to o co chodzi?

czyli jednak stawiamy na metode rysowania a nie cel, jakim jest uzyskanie dopieszczonego kolorowego obrazka ?  ;)

Trzeba chyba ochrzanic koderow, ze takie nowe, kuszace tryby gfx wymyslaja i przez to trzeba konwercic, bo na atari nie ma narzedzi do rysowania - dla ludzi, ktorym sie znudzily 4 (ew. 7) kolorow.   :lol:

??? Animkomialsom jedynie zdaje sie, ze sa anonimami. My wszystko wiemy, tylko nie psujemy im zabawy i udajemy, ze nie kumamy :)

ja tam az tak w to nie wchodze, nie mam czasu na analize i moze przez to nie wiem kto to jest jakis "FSCKER" czy inny F*cker.   :evil:

O, to ja jestem jeszcze gorszy, bo konwertom zawsze daje 0 :) A i cos tam na glos krzykne czasem...

jak dla mnie to z wystawionych grafik tylko jedna byla kontrowersyjna (domysl sie ktora)  ;)

Dely> jestem za wystawianiem prac w RIP i TIP na compo, ale w Convert Compo !

To jest takze moja granica na jaka jestem w stanie sie zgodzic - jak bedzie wiecej takich glosow, mozna zaczac od Lasta, choc kiedys byla juz taka propozycja i zjechano mnie za to ciut...

no prosze jak "apetyt rosnie w miare jedzenia"...  Jeszcze rok temu wystawilem grafe robiona na atari, ale nie bylo konkursu z powodu braku prac....   :evil:     Czy naprawde myslicie, ze rozdzielenie graficznych kompotow na kilka mniejszych spowoduje zalew grafiki tworzonej atarowym joystickiem/klawiszami ??? 
Moim zdaniem ANj ma sluszne co do tego wątpliwosci ...


Dely> Nie mam nic do TIP i RIP [...], ale wydaje mi sie, ze ci, którzy robią w tych trybach stoją od razu na wyższym stopniu w porównaniu z tymi co tworzą na Atarce [...]

Podejrzanie czesto sie z kierownikiem zgadzam... A tak sie wzbraniam przed piciem z kolega... :)

a ja sobie pozwole nie zgodzic sie. :)   Ci, ktorzy np. w tym roku robili na Atari, to tak przez Was respektowani Anj i Tiger -  wcale nie byli na straconej pozycji, bo wiem ze maja dostep do "wyzszych platform". Wybrali jednak to narzedzie - wybrali swiadomie, dobrowolnie, wiec bez sensu jest mowa, ze sa w gorszej sytuacji. Jakby chcieli, to by pewnie tez mogli konwert walnac.... Dlatego jestem wciaz za dobrowolnoscia wyboru narzedzia....


Drc> Jak znowu beda rodzielone compoty graficzne, to zrobie cos wypikslowane na atari.... no problem

I taka odpowiedz mi sie podoba!

hehe... o ile ilusletni joystick mnie nie zawiedzie... bo wtedy niestety bede musial albo znow zaTIPowac, albo zrobic cos w technice takiej jak to opisywal wyzej VIDOL (skonwertowanie aby to wygladalo na rysowane na atari).  :lol:


Drc> publicznosc na gfx-compo na ogol nie zastanawia sie nad tym czym to bylo zrobione, tylko jak to ostatecznie wyglada. 

To akurat mnie czesto martwi, gdy widze jak ktos przy konwercie daje 8-9 pktow... :(

po prostu niepotrzebnie tyle wagi przykladasz do narzedzia tworzenia.
Pozwol sie wypowiedziec jego tworcy. Obecnie nie jest tak jak dawniej gdy garstka wybrancow miala dostep do czegos spoza atari ... :)

jakos nie pamietam zadnej conwersji, bez ktorej nie moglbym zyc...

a moze to dlatego ze takowa jeszcze nie byla wystawiona ???  ;)   :P


Tak jak nie powinno byc ogolnego graphics compo, tylko co najwyzej gfx & conv compo...

wydaje mi sie, ze ten szalony pomysl juz gdzies przeprowadzono, jednak mnie przy tym nie bylo...

Ciekawe jak podejdziecie do formatu HIP, ktory moze byc zarowno skonwertowanym obrazki z Amigi/PC jak i przerobionym obrazkiem z Atari.  Czy dojdzie do absurdu, ze tworca przed compo bedzie musial sie zarzekac, iz tworzyl to na atari, choc wyglada to "lepiej" ????
Tu czekam na Twoja, Vasco, odpowiedz.   A jak jestes ciekaw, to przytocze tutaj sposob przerobienia zwyklego 4-kolorowego obrazka z atari w HIP.

A ja po kompotach pogratulowalem ANj'owi 2-go miejsca, a Tigerowi 1-go!!! Nie tylko Ty sie rozczarowales... :(

no coz, oficjalna kolejnosc byla inna i widze ze nie uznajesz tzw. woli ludu....   :?:    Szczerze mowiac nie liczylem na wygrana, bo wiedzialem ze mam silnych rywali, a TIP skopal jednak troche moj gfx (akurat w tym przypadku!).   :o


Ja tez nie odczytalem tam chamstwa. "Jebnijcie sie chlopaki" - na scenie to nic wielkiego przeciez. Jakby sie o takie cos obrazac, to Pinek nie gadalby z nikim :) O TeBusiu nie wspominajac...

wiadomo obecnie scena, to nie to samo co kiedys, gdy byl na niej np. Jordan.  Teraz jestesmy bardziej kulturalni, no nie ?  ;)
A smieszna sama w sobie wydaje sie proba dyskutowania z wiekszoscia (osob ktore oddaly prace skonwertowane) w takim scrollu.
W sumie nie chodzi o to, ze sie tym txtem obrazilem, ale nabrzmiala pewna sprawa, ktora znajduje ujscie w tym watku na forum (to chyba najlepsze ku temu miejsce).

Oj, oj, piecioletnia jedna przynajmniej.... (97-2002? - jesli sie myle, to sorry, popraw)

ale jestes skrupulatny....  Fuckt, ze troche nie jezdzilem (z roznych powodow zreszta), dlatego pisalem ze z przerwami...   :lol:

Przyznaje sie! Okreslilem swoje zdanie i chyba nawet oczekiwalem odzewu jakiegos... Pozno, ale dobrze, ze jest!

z tym ze zauwaz, wcale nie jest tak jasno ze wszyscy popieraja jedna opcje.   Z tutejszej ankiety wynika jednak ze przewaga nalezy do osob rozsadnie podchodzacych do tej sprawy.  8)   :)

23

Wybrałem opcję numer trzy, ale mam jedno zastrzeżenie: myślę, że spoko mogłyby powstać narzędzia do rysowania na Atari w TIPie (no nie Epi? :)) czy innym rzekomo wymagającym PC trybie... Jeżeli w przyszłości takowe by powstały myślę, że tworzenie TIPów na PC nie będzie czymś za co miałbym frasunek dla danego grafika.

24

Dajcie se po razie i szluss ... ilez mozna sluchac takich tekstow ...

BTW: Dracon wystaw jakas grafike nie na kompoty - tylko ot tak po prostu, i poddaj pod glosowanie na AArea/AtariAge/Whatever ... sam jestem ciekaw wynikow.

25

Spoko idea! Popieram!