1

Widzę, że Fandal się zlitował i uczynił /FileVersion/ ;)-

http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=5298

... pytanie mam takie, czy wie ktokolwiek OCB w tej grze :) - ?? Po ustawieniu na gracz -> komp (że tak to nazwę) każda próba odstrzelenia przeciwnika kończy się natychmiast poprzez "Game Over" :). Bez sensu

Urborg - bo Ty masz od dawna tego prototypa i widziałem, że grałeś... możesz dwa słowa w temacie napisać?

Kontakt: pin@usdk.pl

2

A pobaw się ze Sarą

http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=2471

Sorry za OT.

3

Ale czemu "game over", znaczy się utratą życia czy game over całkowitym?

Z tego co wiem to jest tam trochę ustawień, od których zależy trudność. Po pierwsze ustawia się liczbę botów i ich poziom inteligencji: "Very dumb", "plain dumb" i "not so dumb". Te ostatnie są bardzo trudne. Polecam dać sobie na początek np po dwa pierwszego i drugiego rodzaju. Za dużo jak się da botów (11 max) to będzie tłok w labiryncie i gra będzie chodzić tez nieco wolniej. Boty ustawia się w opcji "drones".

Pozostałe opcje (tak z pamięci, mogę się gdzieś mylić) znaczą co następuje

Reload time - to szybkość przeładowania broni, czy jak szybko możemy wykonywac kolejne strzały
Regen time - to jak szybko regeneruje nam się zdrowie. Ilosć zdrowia pokazuje stan buzi po lewej stronie ekranu. Jak uśmiechnięta to max ilosc , jak nieszczęśliwa to wystarczy jeszcze tylko jedno trafinie aby zejść.
Revieve time - nie jestem pewny ale to chyba jak długo trzeba czekać pomiędzy respawnami?
Reviewe with 1/2/3 lives - tutaj ustawiamy ilość zdrowia po respawnie. Domyślnie jest chyba jeden. Co oznacza że po respawnie jest się bardzo słabym i dobrze jest się gdzies ukryć do momentu aż zdrowie się zregeneruje, a dopiero potem ruszyć do walki. To może być przyczyna szybkiego "game over". Przestaw sobie na 3
Player speed - to zdaje się szybkosc ruchu
Bullet speed - szybkosc pocisków
turn rate - to chyba szybkośc obracania się
z istotnych rzeczy jest tam jeszcze opcja singles i teams. Singles to każdy przeciwko kazdemu (deathmatch), natomiast jak wejdziesz w "teams" to masz tam możesz przypisywać graczy i boty do poszczególnych drużyn i mozesz też wybrac czy ma być aktywny "friendly fire" czy nie.

4 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-11-11 14:32:54)

Bardzo Ci dziękuję za konkretny opis. No to wreszcie wiadomo o co w tym chodzi.

Czy czasem gra nie posiada jakiejś opcji multiplayer na jakiś interface?? - pytam, bo to prototyp z końcówki produkcji, więc różnych ciekawostek spodziewać się można :)-

Kontakt: pin@usdk.pl

5 Ostatnio edytowany przez Urborg (2010-11-13 13:37:37)

Po uruchomieniu gra daje do wyboru cztery możliwe typy połączenia, bądź grę solo. Domyślny tryb to połączenie poprzez interfejs "Midi mate". Nie pamiętam do ilu komputerów można tak zsieciować, chyba do 8 albo do 16. Parę lat temu na platariadzie odpalili w ten sposób MidiMaze na 3 komputerach. Podobno można tez połaczyć w ten sposób małe Atari z Atari ST na które też gra Midi Maze jest dostępna. Na Youtubie gdzieś leżą filmiki zarówno z Platariady jak i z połączenie małego z dużym Atari.

Opcje XM301 i SX212 to połączenie za pomocą modemów. Nie wiem czy ktoś w ten sposób łaczył atarki kiedykolwiek. Trzecia opcja R1(850) to z tego co słyszałem połączenie za pomocą interfejsu od stacji dysków czy jakoś tak. Szczegółów nie znam. Więcej informacji można znaleźć na forum Atariage.

W grze sieciowej można też o ile wiem dodac jakąś ilość botów do gry, no i podczas gry można z klawiatury wpisywać komunikaty, które pokaża się innym graczom - taki live chat. :)

W '99 na Atariadzie podłączono to na 8 komputerach (z kablami latał BeweSoft), ale ciągle się komuś rozłączało. Może połączenia były za długie - spokojnie kilkanaście metrów razem.

7

.. właśnie złączyłem dwie Atarki przez dwa MIDIMATE ... ;)- działa.

Może ktoś wskazać miejsce pobytu wersji dla ST?

Kontakt: pin@usdk.pl

8

takietakie? http://www.atarimania.com/game-atari-st … _9972.html

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

9

Taaak!

Chcę sprawdzić, czy w grze zadziała połączenie po sieci midi pomiędzy małym atari a dużym ;) Ponoć ma to banglać ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

10 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-02-13 23:06:46)

Cyprian - co to jest *.STX i jak się z tym obsłużyć?

Z czego widziałem, to apka pod tos jest. Możesz mi pliki z tego obrazu jakoś wyłuszczyć i podesłać na: pin(at)atari.pl?

EDIT: - czyli to obraz dyskietki z zabezpieczeniami. Ehh.. znowu schody ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

11 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2017-02-13 23:16:02)

STX to jest zrzut dyskietki, tak jak ST/DIM/MSA, tylko dla zabezpieczonych przed kopiowaniem dyskietek.

Post's attachments

MAZE.zip 78.07 kb, liczba pobrań: 2 (od 2017-02-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

12 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-02-13 23:38:27)

dzięki, już sprawdzam.

EDIT:

Komunikacja pomiędzy XE a ST jest. Coś jest jednak nie tak z tym Midimaze na ST, bo w trakcie ładowania z hdd prosi o dysk B gry. Problem w tym, że nie mam możliwości zapisania dyskietki.

Udaje się jednak uruchomić grę, bo po dwóch próbach niby "idzie" dalej. Problem w tym, że znika kursor myszy i reaguje wyłącznie na klawiaturę. Zatrzymuje się jednak po tym, jak pokazuje labirynt i nic się nie dzieje.

Reaguje jednakże np. na zmianę username z poziomu małego Atari i przy wprowadzaniu na A8, na ST wyskakuje monit o wprowadzeniu nazwy dla gracza 2.

Kontakt: pin@usdk.pl

13

Cyprian napisał/a:

STX to jest zrzut dyskietki, tak jak ST/DIM/MSA, tylko dla zabezpieczonych przed kopiowaniem dyskietek.

Tak wiem, ale STX do tego celu programow na st/falcona nie uzyjesz czyli Jay_MSA  on tego nie chwyci ?
Jesli nie to w jaki sposob to zrobiles

Kroll

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

14 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-02-14 00:12:17)

Jay_Msa nie rozpoznaje tego formatu, sprawdzałem.

EDIT:

Eksperymentu ciąg dalszy, czyli:

130XE
65XE
STe

.. spiąłem to w pętle po tym MIDI, no i wszystko się "widzi", dwa maluchy grają, ST j.w.

Dodatkowym minusem podłączenia ST do XE jest to, że znika ten "live_czat" pomiędzy graczami.

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Kroll, STX to jest format PASTI, trzeba dodać tą bibliotekę do STEEMa

Pin, a gdzieś się nie ustawia która maszyna jest master a która slave? Jak uruchomiłem to w Steemie to miałem info że jest w trybie slave

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

16

@Cyprian - po podłączeniu N liczby kompów Midimaze sprawdza ile ich jest. Masterem staje się OSTATNI uruchomiony program. Sprawdzane wczoraj.

Kontakt: pin@usdk.pl

17

.. Nie wiem, ale odnoszę wrażenie że na Atarimanii jest link tylko do jednej z dwóch dyskietek. Nie popatrzyłem dokładnie wcześniej ale teraz widzę, że doczytanie danych po uruchomieniu gry dotyczy dysku B z grą, więc nieprawidłowe działanie gry na ST wynika zapewne z braku reszty danych... Jest jeszcze jakieś inne źródło danych? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

18 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2017-02-17 20:55:59)

na emuparadise też jest jedna dyskietka .stx
https://www.emuparadise.me/Atari_ST_ROM … brid_Arts)[!]/116488-download

Z tego co mi wiadomo, to obrazu zabezpieczonej dyskietki w formacie Pasti .stx, nie da się nagrać zwykłą stacją ani znanym softem do obsługi obrazów .st czy .msa. Podobno autorzy formatu .stx mają do tego jakiś specjalizowany sprzęt:
http://pasti.fxatari.com/

Nie wiem czy .stx są obsługiwane przez HxC czy inne Goteki, bo nie mam takowych.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

19

Nie używam emulatorów stacji dyskietek, bo ich nie mam. Cyprian podesłał pliki wyrżnięte z tego STX, i to wrzuciłem na twardziela (interface ICD). No i tyle.

Czy przez prawie 30 lat nikt nie złamał zabezpieczenia tej gry, by bez stresu można było się uwolnić od wrzoda w postaci dyskietki 3.5"?

Kontakt: pin@usdk.pl

20

Więc błąd może nie wynika z braku potencjalnej drugiej dyskietki, tylko właśnie ze sprawdzenia zabezpieczenia.

Może ktoś złamał, tylko nie upublicznił, albo jeszcze nie znalazłeś upublicznionego obrazu.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

21

a zobacz czy stąd nie wygrzebiesz działającej: http://www.oldgamesfinder.com/?q=midimaze&m=-15

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

22 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2017-02-17 20:48:47)

znalał-żem :) w takiej kompilacji:
http://www.theisozone.com/downloads/ret … -complete/
https://firedrop.com/537fa2cd534d4cb2

Działa?

Post's attachments

PP_006.ST 800 kb, liczba pobrań: 3 (od 2017-02-17) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

23

Dzięki wielkie!. Sprawdzę dziś (czyli "jutro"), bo piątek zrobił swoje i idę w kimono ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

24

@mowny - dzięki!

wyciągnąłem pliki z tego ostatniego obrazu ST i to prawie działa :)- prawie oznacza tyle, że dalej nie mam kursora myszy, ale da się grać jeśli ST jest slave.

W wersji na ST jak wspomniałem, nie ma live-czata, oraz spotykając przeciwnika nie wiadomo kto jest kto. Na 8 bit mam przeciwników przynajmniej opisanych jako A, B, C itd.

Kontakt: pin@usdk.pl

25

.. udało się odpalić Midimaze jako master na ST, ale na systemie MAGIC ;)

Kontakt: pin@usdk.pl