1

http://www.youtube.com/watch?v=iWyurCGusz4

a tu binarka:
vbxe robbo

source bedzie dostepne w nowej paczce do vbxe jak juz to zmecze (brakuje animacji no i troche generalnie sie sypie) - ale to narazie 2 dni

grafika jest z openrobbo (bo nikomu sie tez nie chce)

przechodze na tumiwisizm

2

O ja cie nie p.............FRASUN !

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

3

to teraz jakiegos grafika trzeba ublagac...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

4

No szacuneczek, szacuneczek. Grafa co prawda do banieczki (zwłaszcza główny bohater) ale wrażenie robi niesamowite.
No i plansza tytułowa musi być!

5

no offence, ale co się właściwie zmieniło w stosunku do oryginału, poza tym że grafa jest do bani?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

6

episzcze:  nic, tylko tyle ze chodzi w 256 kolorach na vbxe, a ze grafa ssie... coz

tymczasem uaktualnilem binarke dodajac animacje (teraz to sie dopiero sypie...)

przechodze na tumiwisizm

7

łoł - dobrze się zapowiada ;)- mogę potestować na maszynie "wzorcowej" :D

Kontakt: pin@usdk.pl

8

pin, nie dasz rady ;)

przechodze na tumiwisizm

9

Zgłaszam buga: po wduszeniu RESET gra się uruchamia ponownie, ale już w standardzie (bez nowej grafiki).

KMK
? HEX$(6670358)

10

wiem, to featura, a nie bug

przechodze na tumiwisizm

11

Featura to by była, gdyby następny reset z powrotem włączał 256 kolców :P

KMK
? HEX$(6670358)

12

nie znasz sie na featurach :P
kolejna featura to jest jak stracisz wszystkie zycia i wrocisz do planszy tytułowej
i jak zaczniesz nowa gre to jest jeszcze jedna ;]

przechodze na tumiwisizm

13

Candle, zamiast kwękać, jak zwykle zresztą, połącz przyjemne z pożytecznym i zrób plansze wg jakiegoś schematu płytki (np. Speeddrive'a, KMK/JŻ/IDEa etc.) a bohatera/przeszkadzajki jako elementy elektroniczne. Zobaczysz - wszystkie cziksy ze ściany wschodniej (a pewnie zachodniej też) oraz BUC-member 4 lajf guaranteed! :P :D

I Ty zostaniesz big endianem...

14

jestem zbyt tempy zeby zrozumic cos tam nabazgral powyzej ;]
pisz po polsku, a nie pingliszem, albo w ogole nie pisz, bo i tak nie masz nic do napisania

przechodze na tumiwisizm

15

No, przynajmniej samokrytyka zadziała.
Dobra, koniec offtopa, pogrążaj się dalej sam...

I Ty zostaniesz big endianem...

16

lol

przechodze na tumiwisizm

17

job done

przechodze na tumiwisizm

18

Nie dziala na real atari, hmmmm??? Sprawdzalem pod gola atarka ladujac xexa, pod microsparta dos, nic nie widac?

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

19 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-10-31 19:19:09)

Potwierdzam, nie ładuje się, bo drugi segment binarki włazi na loader:

$0600-$0715.

Poza tym idący za nim segment init dziwnie wygląda:

$02e2-$0360

Słowem, coś się chyba skrzaczyło. Sprawdzałem na 130XE z VBXE.

PS. candle, może wystaw zipa (xex mógł się ściągnąć "tekstowo")

PS.2. nie działa też na emulatorze atari800 - przy załadowaniu przez -run uruchamia się, ale przejście w tryb demo powoduje zwis na czarno.

KMK
? HEX$(6670358)

20

na real atari nie działa - zgłaszam :)

Kontakt: pin@usdk.pl

21

Pin: a Ty masz Real Atari? :D

Sikor umarł...

22

jesli dostepnosc zrodel w asemblerze byla kryterium wyboru gry to ok, ale jesli cos innego to juz gorzej trafic nie mogles.
robbo to klasyk, wersje na wszystkie mocniejsze platformy mimo ze maja 100x bardziej kolorowa grafike oceniane sa gorzej niz oryginal na atari. pierwsza zasada - klasykow sie nie poprawia!

oczywiscie troszke przesadzam ale nie dziw sie ze nie slyszysz zachwytow, oczywiscie doping, aplauz i akceptacja z mojej strony. obys doprowadzil sprawe do konca.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

point byl taki zeby pokazac ze przeportowanie gierki z atari gtia na atari vbxe nie jest szczegolnym zadaniem, wymagajacym w jakikolwiek sposob, czy zmudnym
zajelo to 3 dni (tj czas wolny z tych dni)

chodzi w sumie tylko o to, ze nikomu sie nie chce
ofkors lepiej napisac cos od zera, ladniejsze itd itp
ale ja nie mam do tego potrzebnego czasu/wiedzy/zapalu - przynajmniej na razie, wiec coz

(poprawilem binarke i dodalem zip'a)

przechodze na tumiwisizm

24 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-10-31 23:15:39)

Candle - zrób coś z tym, bo aktualizacja wyjebuje się przy memlo $0eba i dalej nie działa nawet bez dosa spod inita ;)-

...chyba, że potrzebny jest jakiś egzotyczny rdzeń do karty :) -

Kontakt: pin@usdk.pl

25

Zastanawiałem się nad portowaniem gierek z MAME. Oczywiście nie mam na myśli tych z połowy lat 90-ych, gdzie w automatach siedziały już 16-bitowe procki, dźwięki na samplach itp. Ale jest cała masa klasyki, co rusz widać we właściwościach: CPU - Z80, Sound - AY. Jedyne co je różni od domowych komputerków to były te wspaniałe chipy graficzne z setkami kolorów, blitterem do dużych sprite'ów itp. Teraz VBXE właśnie wypełniło tą dziurę więc jest tu cała masa konwersji do zrobienia, które mogłyby wyglądać jak oryginał.

Czy ktoś kiedyś próbował to deasemblować taką gierkę? Z czym to się je, jest jakaś wspólna platforma? Bez tego chyba by tyle tego nie natłukli, no i nie byłoby wspólnego emulatora...

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem